Gå til innhold

Er det lov å drikke alkohol i noen parker i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke lov, men blir ikke overholdt så lenge man ikke er ravende full og er til forstyrrelse for de rundt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden offentlig nyting av alkohol ikke er lov i Norge, og Oslo ligger i Norge, så nei beklager ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak om det i media for en tid tilbake.

Om man nyter alkohol uten å forstyrre omgivelsene med utagerende oppførsel eller i det store og hele er til bry, så vil ikke politiet bruke sine resurser på det.

I følge loven er det ikke lov å drikke offentlig, så kommer de og ber deg helle ut, så gjør man det.

Har dessverre ikke link til den artikkelen. Eller så var det kanskje en debatt på radioen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak om det i media for en tid tilbake.

Om man nyter alkohol uten å forstyrre omgivelsene med utagerende oppførsel eller i det store og hele er til bry, så vil ikke politiet bruke sine resurser på det.

I følge loven er det ikke lov å drikke offentlig, så kommer de og ber deg helle ut, så gjør man det.

Har dessverre ikke link til den artikkelen. Eller så var det kanskje en debatt på radioen?

Jeg så det samme på tv2 nyhetene, det gjaldt all russen de ikke kunne kontrollere det. Vet ikke om de lar det samme gå for vanlige folk en vanlig lørdag jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke blitt stoppet når jeg har kost meg i parken med en flaske eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt stoppet når jeg har kost meg i parken med en flaske eller to :)

Men er vel ikke vanlig at politiet løper rundt i parker og passer på vel?:) De har jo andre viktigere å hanskes med. Håper inderlig det da.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drukket min del i parker rundt omkring i Oslo, og selvom politiet holder et øye med på varme sommerdager så tar de ikke folk som sitter rolig sammen med ølboksen eller vinglasset..:) Bare gjør som de sier hvis de ber deg helle det ut eller flytte deg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår USA modellen med å ha papirposer utenpå flaskene/boksene. Det ser kanskje litt bomsete ut(?), men man nyter i alle fall ikke alkoholen synlig. Paradoksalt ser det ekstra mistenkelig ut, men det kan være verdt å prøve en deilig sommerdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lov. Men sannsynligheten for straff er minimal, om du oppfører deg anstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår USA modellen med å ha papirposer utenpå flaskene/boksene. Det ser kanskje litt bomsete ut(?), men man nyter i alle fall ikke alkoholen synlig. Paradoksalt ser det ekstra mistenkelig ut, men det kan være verdt å prøve en deilig sommerdag. :)

Tormod 83: Skal du vise kroppen din i helfigur snart, eller er den bare til pynt? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tormod 83: Skal du vise kroppen din i helfigur snart, eller er den bare til pynt? :gjeiper:

Hehe, jeg har allerede gjort det på bildetråden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Det bildet har brent seg fast på netthinna mi...

Huff da.. håper det ikke er altfor negativt da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri turt, hvis politiet har en dårlig dag vanker det flere tusen i bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. håper det ikke er altfor negativt da.. :fnise:

Jo, jeg sender regninga på øyelaser til deg!

Hvor skal det postes? Deiligst.no?

hahahaha den var lame..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri turt, hvis politiet har en dårlig dag vanker det flere tusen i bot.

Men på varme sommerdager er jo Frognerparken fullt av folk som tar seg en øl på gresset. Tror ikke politet har nok ressurser til å skulle bøtlegge alle sammen og laga dårlig steming i parken.

Tror det er slik som de andre sier, at så lenge en ikke lager bråk så går det fint. Eneste jeg har hørt fra venner som har møtt på poliet har de blitt bedt om å helle ut drikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har man ikke.

På lørdag var det mange hundrevis som drakk pils og vin i f.eks. Birkelunden, inkludert meg. Politi i området, men så ingen av dem som reagerte - så de ser tydeligvis gjennom fingrene på det så lenge man ikke forstyrrer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...