MilliVanilli Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Jeg må si jeg er utrolig lei av all diskusjon om "Fotballfrue"! Det er ulike grunner til at kvinner(hovedsaklig) kritiserer og kommenterer - dårlig selvfølelse, sjalusi og/eller et par hull i den sosiale intelligensen. Da må jeg få si til dere med dårlig selvfølelse og sjalusi - gjør noe med det! Oppsøk pyskolog eller jobb med deg selv! Tren hardt og spis sunt, så kan også nemlig DU få en fit og fin kropp! Kroppene deres blir ikke noe finere av at dere rakker ned på de som har "drømmekroppene" deres! Og dere med mangler i den sosiale intelligensen - seriøst, kan dere ikke finne en hobby/fritidsaktivitet..? Det sies at de som har lite å gjøre, er de som også kritiserer og krangler mest. Det finnes også besserwissere der ute, som skal prøve å overtale Caroline til å legge på seg 15-20 kilo og slutte å legge ut lettkledde bilder. Virkelig..? Hvis Caroline er et så dårlig forbilde, og dere misliker henne så sterkt, hvorfor lese bloggen hennes? Hvorfor? Det er jo nettopp DERE som er Carolines inntektskilde? Satt på spissen er det dere som villig gir Caroline penger til fem timer shopping om dagen, frisørbesøk og Restylane. Nå havnet hun i VG pga. sjalu og sinte lesere, var det dette dere ville? Større oppslag i media gir flere lesere, Caroline har selv sagt at det vil postet enda flere bikinibilder i fremtiden, og flere lesere+enda flere lettkledde bilder=flere unge jenter vil bli påvirket. Så....? Endret 8. juni 2011 av MilliVanilli 5
Tabris Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Hm. Hva da med oss som synes hun har et usunt forhold til kropp og trening, og som synes det er kritikkverdig at så mange unge jenter leser og blir inspirert av dette - men samtidig ikke er sjalu, ikke anser Fotballfruens kropp som "drømmekropp", ikke har dårlig selvfølelse og har nok av hobbyer og fritidsinteresser? 25
MilliVanilli Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2011 Hm. Hva da med oss som synes hun har et usunt forhold til kropp og trening, og som synes det er kritikkverdig at så mange unge jenter leser og blir inspirert av dette - men samtidig ikke er sjalu, ikke anser Fotballfruens kropp som "drømmekropp", ikke har dårlig selvfølelse og har nok av hobbyer og fritidsinteresser? Selvfølgelig finnes det noen få av dere også, personlig er jeg en av dem, men jeg synes ikke det skal lages flere diskusjoner om dette. Det er hennes blogg, og det er egentlig ingenting vi har noe med. Ingen hadde brydd seg om hun var lettere overvektig, selv om dette byr på langt flere utfordringer, spør du meg. 1
Bunyan Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Jeg må si jeg er utrolig lei av all diskusjon om "Fotballfrue"! Det er ulike grunner til at kvinner(hovedsaklig) kritiserer og kommenterer - dårlig selvfølelse, sjalusi og/eller et par hull i den sosiale intelligensen. Da må jeg få si til dere med dårlig selvfølelse og sjalusi - gjør noe med det! Oppsøk pyskolog eller jobb med deg selv! Tren hardt og spis sunt, så kan også nemlig DU få en fit og fin kropp! Kroppene deres blir ikke noe finere av at dere rakker ned på de som har "drømmekroppene" deres! Og dere med mangler i den sosiale intelligensen - seriøst, kan dere ikke finne en hobby/fritidsaktivitet..? Det sies at de som har lite å gjøre, er de som også kritiserer og krangler mest. Det finnes også besserwissere der ute, som skal prøve å overtale Caroline til å legge på seg 15-20 kilo og slutte å legge ut lettkledde bilder. Virkelig..? Hvis Caroline er et så dårlig forbilde, og dere misliker henne så sterkt, hvorfor lese bloggen hennes? Hvorfor? Det er jo nettopp DERE som er Carolines inntektskilde? Satt på spissen er det dere som villig gir Caroline penger til fem timer shopping om dagen, frisørbesøk og Restylane. Nå havnet hun i VG pga. sjalu og sinte lesere, var det dette dere ville? Større oppslag i media gir flere lesere, Caroline har selv sagt at det vil postet enda flere bikinibilder i fremtiden, og flere lesere+enda flere lettkledde bilder=flere unge jenter vil bli påvirket. Så....? Hovedpoenget ditt er veldig godt, men utsagn om at de som kritiserer har stygg og u-fit kropp, gjør innlegget ditt litt usaklig. En grunn til at enkelte kritiserer fotballfrue har du glemt - at man ikke synes det er pent. Den holdningen finner vi hos deg også, bare at du bruker folk som ikke trener og ligger innenfor normalvektkategorien i dine negative utsagn. Kritikk av såkalt tynne og tykke mennesker er kanskje sosialt uintelligent, men holdningene dine på dette forumet er av nevnte grunner ikke så sosialt intelligente de heller. 12
sequin Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Jeg hadde en periode for et par år siden hvor jeg var helt sinnsykt opptatt av å følge bloggen til FF, hvor jeg var helt sykt opptatt av å lagre bildene hennes (av kroppen), trene mer enn ho og spise mindre for å bli fortere lik henne. Det endte med innleggelse og sykehusopphold, og jeg fikk forbud om å gå inn på bloggen hennes. Det er ikke hennes feil at jeg er opttatt av slikt, men det er veldig lett å bli påvirket når en slik blogg er så tilgjengleig og blusser opp overalt. Jeg vet at unge jenter er lettpåvirkelig og det skal ikke mye til for at ei forvirret jente i tenårene havner på samme bølge som det jeg gjorde. Jeg syns det er bra at det blir satt fokus på at den livstilen hun har kan være skadelig , det er bra at fokuset blir dratt fra den idyllen hun lever i og bildene som viser det perfekte livet hennes, for ting hun driver med der kan også ha en ond side. 19
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Enkelt å bli "rik" i dag. Lag en blogg som provoserer de fleste, men hold det intressant. Og bloggerene kan le hele veien til banken over alle idiotene som går på. For alt man vet, er ikke sikkert de er slik de fremstiller seg selv i virkelighten en gang (generelt ment). Nei, jeg tror jeg logger meg av KG og går og lager meg en blogg selv i stedenfor. Trenger ikke å poste bilder av meg en gang, bare lager dem i 3d, eller morpher sammen 10 forskjelige jenter til en. Nu ska æ bli rik. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Jeg syns det er bra at det blir satt fokus på at den livstilen hun har kan være skadelig , det er bra at fokuset blir dratt fra den idyllen hun lever i og bildene som viser det perfekte livet hennes, for ting hun driver med der kan også ha en ond side. Dette synes jeg oppsummerer hele debatten! Poeng til deg, sequin. Det er bra at noen kommer med nyanserte motforestillinger til det hun driver med, og det dreier seg ikke om misunnelse eller andre ting som nevnes her. Jeg tror dessuten at hoveddelen av leseskaren til FF befinner seg i beundrergruppen hennes, det vil si ganske unge jenter - og ikke de som er kritiske til det kroppsidealet hun forfekter. 2
Babylon Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er så lei alle diskusjonene om "Fotballfrue", så hvorfor i helvete lager du enda en tråd om henne? 12
MilliVanilli Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du er så lei alle diskusjonene om "Fotballfrue", så hvorfor i helvete lager du enda en tråd om henne? For å bevisstgjøre dere haters at det er dere som holder oppe bloggen hennes? Det virker mot sin hensikt å lage oppstyr rundt henne.
CoffeeCup Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 Men du lager jo nettopp enda mer oppstyr om det! Det er mange som er sterkt uenige med alt det du sier, og når du kommer med sånne sterke påstander, så vet du vel at enda fler kommer til å kommentere og det blir enda mer oppstyr? - Jeg er ikke feit/chubby, BMI: 22 - God selvfølelse og er IKKE sjalu, ikke det minste - Mener hun har en negativ påvirkning og bør være litt mer forsiktig med det hun legger ut - Jeg mener det er positivt at det også kommer motargumentasjoner mot henne, slik at det også kan forstås at dette ikke nødvendigvis en sunn livsstil - Jeg syns absolutt ikke hun har kropp som en "drømmedame", JEG syns hun ser syk ut - Å være lettere overvektig som du sier, byr IKKE på flere utfordringer enn å være underernært!! Ditt innlegg virker nok også veldig imot din hensikt! 7
Larsern Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Til å være såpass avhengig av de som leser bloggen (for å drive bloggen), så synes jeg hun er uforskammet frekk av og til. Vitner ikke om mye forretningssans, men så er det jo dette med kvinnelogikk da.. Kan aldri ha sett for meg en mann/gutt drive en suksessfull blogg ved å fornærme og rakke ned på sine lesere. 4
Kråkesaks Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 Tråden er ryddet for avsporing. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Det blir litt fjernt å holde en tordnende forsvarstale for ei fotballkjerring, og samtidig sparke i alle retninger og antyde at folk er misunnelige, lite sosialt intelligente eller feite fordi de mener noe annet enn deg. Og med tanke på dine kommentarer og kritikker her på forumet ellers i diverse kroppsdebatter, kan det jo se ut til at du også hører inn i gruppen damer du skisserer over her, som lider av dårlig selvfølelse, sjalusi og et par hull i den sosiale intelligensen. Hvorfor skulle du ellers bruke så mye tid på å diskutere kropp og hva som er sunt/slankt/pent i annenhver tråd, og i samme slengen slenge inn noen dårlig skjulte sarkastiske kommentarer om folk som ikke er tynne nok i dine øyne? Denne fanatiske fotballfruen virker rimelig tett og er på ingen måte noe bra forbilde. Det går an å trene og spise sunt uten å drive det så langt som henne, og fremdeles være både tynn, slank og fit. De fleste fitnessfolk og treningsfantaster ser mye friskere og sunnere ut enn henne, og det er fordi de har fokus på sunnhet og sterk kropp istedet for å bli tynnest mulig. Endret 9. juni 2011 av Bond 9
Glynis Skrevet 9. juni 2011 #15 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har BMI på 18, naturlig fyldige lepper, dødsfint hår og et godt liv, får jeg lov til å kritisere henne da? Plis'a. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #16 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har slitt med anoreksi og overtrening i 5 år, er underernært og får tett oppfølging nå for å få en frisk kropp igjen.. Jeg ser ca ut som Caroline, bare ikke så synlige muskler. Så nei, jeg er hverken feit, stygg eller sjalu, jeg synes ikke hun ser frisk ut i det heletatt. For det er ikke jeg heller. Og det at alle sier hun ikke ville fått pepper for å være chubby.. Hun hadde ikke vært like populær om hun hadde vært chubby, og hun ville aldri fått en fotballspiller om hun var chubby. For så kynisk er verden. De velger personer fra øverste hylle, og da er det kun slanke folk som gjelder. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #17 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Jeg har BMI på 18, naturlig fyldige lepper, dødsfint hår og et godt liv, får jeg lov til å kritisere henne da? Plis'a. Ja, i følge noen her inne så er du den eneste. Fyr løs! Endret 9. juni 2011 av Bond 1
Gjest döderlein Skrevet 9. juni 2011 #18 Skrevet 9. juni 2011 Det dårligste argumentet man kan bruke i denne saken er at de som kritiserer henne er sjalu og er "store". Finn noe annet om man først skal kritisere de som kritiserer henne, og lage enda mer reklame for henne og penger å shoppe for.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #19 Skrevet 9. juni 2011 Det dårligste argumentet man kan bruke i denne saken er at de som kritiserer henne er sjalu og er "store". Finn noe annet om man først skal kritisere de som kritiserer henne, og lage enda mer reklame for henne og penger å shoppe for. De som stadig trekker sjalusi-kortet har ingen andre argumenter, stakkars. 3
Rayanne Skrevet 9. juni 2011 #20 Skrevet 9. juni 2011 Er du klar over at ved å lage denne tråden genererer du sannsynligvis enda mer trafikk til siden hennes? Selv prøver jeg å unngå å gå inn på siden, og hadde det ikke vert for KG-debatter hadde jeg ikke besøkt den første gangen heller, siden det var her jeg ble oppmerksom på bloggen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå