-stina Skrevet 8. juni 2011 #81 Del Skrevet 8. juni 2011 Alle de østeuropeiske seriene og filmene med norsk fortellerstemme. Det var koselig, det. Husker ikke navnet på alle sammen, Maijka fra verdensrommet er jo nevnt allerede. Husker også godt en serie som het Barna fra Ulenbuch, eller noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 8. juni 2011 #82 Del Skrevet 8. juni 2011 Ååh, alle disse som er nevnt fra 80-tallet. Tror ikke jeg så SuperTed nevnt? Den var bra. Og oksen Anton. Bamse, verdens sterkeste bjørn, og Vill, Villere, Villaveien. *sukk* Noen som husker Forelska-87? Den elsket jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. juni 2011 #83 Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som husker en serie med "Rosa Mirabella i Sukkertoppen"? Husker ikke tittelen, bare at det var ei jente som het eller kalte seg Rosa Mirabella, elsket rosa og hadde en rosa lekehytte i hagen. Fant den på NRK! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. juni 2011 #84 Del Skrevet 8. juni 2011 Husker en serie som Sommeren på Mirabelløya. Den likte jeg. Også serien om Frida, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecileg Skrevet 8. juni 2011 #85 Del Skrevet 8. juni 2011 Ååh, alle disse som er nevnt fra 80-tallet. Tror ikke jeg så SuperTed nevnt? Den var bra. Og oksen Anton. Bamse, verdens sterkeste bjørn, og Vill, Villere, Villaveien. *sukk* Noen som husker Forelska-87? Den elsket jeg! Ja!!!!! Lurer på hvordan det går med høna Vera? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #86 Del Skrevet 8. juni 2011 Ingen som så på MC-musene fra Mars eller Skuffende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #87 Del Skrevet 8. juni 2011 Åh ja rosa mirabella sukkertoppen husker jeg. Jenta fra verdensrommet også, jeg og venninnene mine pleide å leke henne. Er det ingen som husker atte katte noa? Og den der puslesangen, med han derre vet dere, han derre hmmm dacapo mannen!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. juni 2011 #88 Del Skrevet 8. juni 2011 Er det ingen som husker atte katte noa? Og den der puslesangen, med han derre vet dere, han derre hmmm dacapo mannen!? Jooo! Men likte ikke han der Vidar Lønn Arnesen spesielt godt... Men det hadde vel noe med at jeg hadde begynt å vokse fra barne-TV på den tiden der, så mest på når jeg ikke hadde annet å ta meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #89 Del Skrevet 8. juni 2011 Jooo! Men likte ikke han der Vidar Lønn Arnesen spesielt godt... Men det hadde vel noe med at jeg hadde begynt å vokse fra barne-TV på den tiden der, så mest på når jeg ikke hadde annet å ta meg til. Jeg var helt på trynet etter vidar lønn arnesen, syns han var så kjekk når han puslet en sang:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. juni 2011 #90 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg var helt på trynet etter vidar lønn arnesen, syns han var så kjekk når han puslet en sang:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 9. juni 2011 #91 Del Skrevet 9. juni 2011 Noen som husker en serie med "Rosa Mirabella i Sukkertoppen"? Husker ikke tittelen, bare at det var ei jente som het eller kalte seg Rosa Mirabella, elsket rosa og hadde en rosa lekehytte i hagen. Fant den på NRK! Jepp, hugsar at eg har sett denne. Ho var veldig rosa av seg... Jeg var helt på trynet etter vidar lønn arnesen, syns han var så kjekk når han puslet en sang:D Uff då! Det finst sikkert behandling for denne type barnetraumer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #92 Del Skrevet 9. juni 2011 De fleste favorittene mine er allerede nevnt her, men ikke to av de programmene jeg synes var kjeeeeedeliiig! Det ene var "Go' bok" med Minken Fossheim (jeg elsket å lese, men likte ikke Minken rett og slett ), den andre var "I et hus i en have" med en eller annen mann som var litt... annerledes? Husker ikke helt hva det var, men jeg husker jeg synes han var litt skummel Jeg likte også veldig godt Anne-Cath Vestly - som egentlig var et veldig pussig barne-program. Det var jo bare hun som satt og leste fra en bok, og så ble det vist noen tegninger innimellom. Jeg satt klistra foran tv'n, men jeg lurer på om det hadde vært fengende nok for barn i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Quelleriel Skrevet 9. juni 2011 #93 Del Skrevet 9. juni 2011 Sesam Stasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margrethe86 Skrevet 10. juni 2011 #94 Del Skrevet 10. juni 2011 Kalles klatretre? Oi, ja du det var det jo såklart! Var vel en episode jeg tenker på med en oppvaskbørste Men jooo! Det treet der gutten lå å tenkte husker jeg jo godt nå! :D takk! (så det var flere som nevnte denne serien, takk til alle dere da! ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margrethe86 Skrevet 10. juni 2011 #95 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg tror jeg var den eneste som likte Pompel og Pilt, alle andre syntes de var skumle. Men jeg elsket at de lekte med ord. Reparere, subtrahere, dikkedere, distrahere.... Åh, men i de senere år har manne min begynt å plage meg med flere ord som rimer på "reparere" "dissekere, maltraktere" osv. Da ble det iallefall ikke mye hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #96 Del Skrevet 11. juni 2011 http://www.youtube.com/watch?v=8GkO436ykqY He-Man var KONGEN av 80s tegnefilmer ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 11. juni 2011 #97 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg husker -Fragglene -Portveien 2 -Labbetuss -Gullars -Ducktales -Den vesle tigeren og den vesle bjørnen.Åh,de var så fine -Tøydokke Anna. -Postmann Pat. -Pusur.Elsker Pusur når jeg var liten -Disney. -Pippi langstrømpe -Vi på saltkråkan -Emil -Andungen kvakk kvakk. -Theodor -Bompibjørnene -Redda joppe. -Titten tei -Midt i smørøyet -Borgen skole Mange fine minner her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la marionnette Skrevet 12. juni 2011 #98 Del Skrevet 12. juni 2011 Mine favoritter var alltid disse britiske BBC-seriene, som Little Lord Fauntleroy og Oliver Twist. Og jeg husker også den serien med hun som gikk på rikmannsskole, og måtte være tjenestepike/vaskejente i stedet! Søren at jeg ikke kommer på hva den het.. Og Petter Kanin! Britiske tegneserier var så estetiske og rolige. Jeg hatet bråkete serier som f.eks. Kalle Klovn. Astrid Lindgren-seriene var jeg også utrolig glad i, husker jeg satt som klistret til Barna i Bakkebygrenda. Elsket også Emil i Lønneberget, Pippi Langstrømpe og Brødrene Løvehjerte. Og Vi på Saltkråkan! Malin Anne fra Bjørkely fikk jeg aldri med meg, men leste bøkene i filler.. Kanskje jeg burde bestille DVD-en, har lyst å se. Åhh, jeg vil tilbake til barndommen! Du må absolutt bestille DVD-en! Jeg har den, og må se en gang i året. Hyggelige minner! Men den siste DVD-en må du holde deg langt unna; der har de bare diktet opp noe som aldri skjedde i bøkene. Begynte nesten å grine da jeg så det. Jeg leste også bøkene i filler, og stort sett har de klart å holde tråden i serien også - med unntak av den siste. Ellers var jeg stor fan av Barna i Bakkebygrenda, Marikken, Vi på Saltkråkan, Myggen, Mysteriet med det levende lik, den vesle tigeren og den vesle bjørnen (eller hva det nå het) og Jaja og Paja. Hehe, må pinlig innrømme at jeg leide Vi på Saltkråkan på altiboxn (tror jeg det var) hos ei venninne for et års tid siden. Vi hadde lyst å mimre litt. Men til vår store skrekk og gru var den dubba på norsk. Ikke helt det samme, vi klarte ikke å se på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 12. juni 2011 #99 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er hønngammel og husker også: Kanutten (Anne Kath Vestly og Alf Prøysen) Pernille og mister Nelsen Vi på Saltkråkan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 12. juni 2011 #100 Del Skrevet 12. juni 2011 Og Super-Ted! Men tror det var noe vi pleide å se på video, da. Husker ikke om det noensinne gikk på TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå