Gå til innhold

Jenter i militæret


Arketypen

Anbefalte innlegg

:ler:

om det hadde vært helt akseptert å ta nakenbilder med kompiser på brakka, så hadde ingen reagert på det. Om det hadde vært helt ok å stikke rumpa ut av bilvinduet hadde ingen reagert på det heller.

Slike ting blir styrt av normer. En litt abstrakt faktor som styrer oss i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva det etablerte reagerer på, stemmer vel ikke overens med alles oppfatning av hva som er riktig og ikke? Jeg ser på meg selv som lovlyding og sømmelig - men gjør nok, og tenker nok på tvers av det som ellers blir sett på som *riktig*, sømmelig, moralsk osv. Den styrer oss ja - men alle bør vi vel stille spørsmålstegn ved de konvensjonene som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde jeg la være å poste det?

Vel, du kan jo poengtere, på peke (i.e. stating the obvious) så mye du vil, om du føler det er nødvendig. Mange som gjør det. Og av og til trengs det.

Opp til deg egentlig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Slutter meg til melloms svar på denne kommentaren, Arketypen.

Nå er du faen meg helt på jordet! :briller:

Det er da ingen big deal om det der blir gjort, jeg gjentar igjen; privat.

Jeg ser bare ikke problemet, dere legger det over på feil personer, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen stiller spørsmåltegn med alt det etablerte hele tiden de.. er jo det de stort sett gjør til de er blitt voksne det... hehe...

Men ser hvor du vil, og ja, klart det. Men det ER like fullt normer vi alle vet om der ute i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Synes nok at man som kvinne i ett mannsdominert miljø bør holde hodet lavt, gutta føler seg truet med kvinner i en sånn mannsbastion som Forsvaret og er ute etter en. Dermed har man selv ansvaret for at de (gutta) ikke har noe på en som kan forårsake fandenskap på jobb.

Beklager med sånn er d bare enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen tråd sikkert, men - ungdom? Jeg er ikke rebelsk og ung lenger - med mine 32 år og to barn - men jeg ser det som helt nødvendig å stille spørsmålstegn ved det meste det etablerte (altså også meg selv) har fattet vedtak om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansvar for at gutta ikke har noe på en? det er jeg, for å si det mildt, uenig i. vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, så jeg lar det ligge litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom....jeg skal svare deg jeg...

Hvordan kan man forhindre stigmatisering av kvinner?...

Beviset for at kvinner passer mindre i forsvaret enn menn er SÅ ENKELT SOM AT BARE MENN HAR VERNEPLIKT.

Selv skulle jeg ønske at forsvaret ble nedlagt slik at Huseby leieren kan blir Oslos Christiania.

Forresten liker jeg ikke at Norge er i krig mot fire land (afganistan, kosovo, irak og sudan), fordi krig er en faenskap som utelukker fred.

Det er motbydelig at Norge sender jagerfly til afghanistan for femhundre millioner og nødhjelp for halvparten....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Overrasket over hvor politisk korrekte folk plutselig ble her inne nå! :o

Hvorfor det?

Ser der ikke poenget mitt med at jeg ikke vil "komme inn i varmen" dersom jeg må ofre personlighet og fri vilje for det?

At jeg heller foretrekker at prosessen tar lengre tid, men at vi, når vi blir akseptert, blir det for den ressursen vi er, og ikke fordi vi gjør det vi skal og holder kjeft?

:sjokkert: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der ikke poenget mitt med at jeg ikke vil "komme inn i varmen" dersom jeg må ofre personlighet og fri vilje for det?

Velidg godt poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighting for peace is like fucking for virginity, ikke sant. :D

Men det er vel kanskje nødvendig når man først er i gang.

Selv om det, helt ideélt sett, hadde vært enklere å bare stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie
, og ikke fordi vi gjør det vi skal og holder kjeft?  

Da er nok forsvaret feil bransje, der handler d om å effektuere ordrer uten spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Da er nok forsvaret feil bransje, der handler d om å effektuere ordrer uten spørsmål.

Den var, ganske opplagt, ikke jobbrelatert, sexy.

Jeg diskuterer hva militære personer kan gjøre privat, ikke hva de skal gjøre på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enkelt er sjeldent best, manji.

Vel, du vil vel ikke nekte på at det beste hadde vært hvis alle bare kastet våpnene? - Og tatt resten med politiske topp-møter osv.

Enkelt fordi man slipper å krige.

Best fordi mennesker slipper å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Vel, du vil vel ikke nekte på at det beste hadde vært hvis alle bare kastet våpnene? - Og tatt resten med politiske topp-møter osv.

Enkelt fordi man slipper å krige.

Best fordi mennesker slipper å dø.

Hva diskuterer egentlig du nå?

Du kan da ikke plutselig begynne å argumentere imot militæret generelt, i en helt annen debatt!

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekeballe hva er det som er så galt med å argumentere imot miletæret da? Du veit jo at han har helt rett, hvis alle la ned våpnene så måtte man tenke alternativer til krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...