Gå til innhold

Bytte registerreim på 5 år gammel bil


Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg har en fem år gammel Peugeot 107, som nå snart trenger ny registerreim. Jeg har hittil bare brukt Peugeots merkeverksted når det har vært noe. Altså, jeg har ikke hatt noen problemer med bilen, men har brukt dem til EU-kontroll og service. Jeg synes de tar seg veldig godt betalt, og i tillegg ligger verkstedet litt utenfor allfarvei, så det er problematisk å komme seg til og fra.

Siden bilen er såpass gammel nå, er det noe vits i å fortsatt holde seg til merkeverkstedet, eller er det like greit å få registerreima skiftet hos Mekonomen, noe som ville vært praktisk siden de holder til ved siden av jobben min?

Hvor mye tror dere denne operasjonen koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Ville sjekket prisen både hos merkeverksted og hos Mekonomen-naboen din jeg :)

Dersom nabo-verkstedet har ok pris, og har godt ord på seg, så ville jeg brukt dem siden de ligger så praktisk til for deg :)

Har selv brukt et Mekonmen til service på mine biler de siste 6 årene (de er dessuten det verkstedet som gjør jobber for merkeforhandleren når han har for mye å gjøre :fnise: . "Mitt" verksted er rimeligere, bedre servide og større fleksibilitet enn merkeverkstedet).

Men, som sagt, sjekk litt hvilket rykte de har på seg (kundefornøydheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bruke Mekonomen. Min erfaring er at merkeverkstedene ikke alltid vet best, de uavhengige kan være vel så dyktige. Et regreimbytte er uansett ikke noe spesielt, og det er ikke noe sært med Peugeot så je ser ingen grunn til å ikke bruke Mekonomen. Du har uansett reklamasjon på jobben om noe skulle gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Bytta to registerreimer og ikke brukt merkeverksted på noen. Begge skiftene er alikevel registrert i bilens servicehefte med garanti. Merkeverksted er bare dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle tre! Det med servicehefte og garanti var jeg litt usikker på, godt å høre at jeg ikke er nødt til å bruke Peugeots verksted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med mekonomen hos meg og hvis jeg ikke husker feil i forhold til arbeidsstedet ditt Meaty så blir det samme sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er veldig fornøyd med mekonomen hos meg og hvis jeg ikke husker feil i forhold til arbeidsstedet ditt Meaty så blir det samme sted ?

Det kan nok stemme det, ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje skifte på min Renault megane og merkeverkstedet skulle ha 8500kr for jobben. Er dette dyrt?.. i forhold til et annet sted? Brukte et uavhengig verksted når jeg hadde EU kontroll. De sa at jeg gikk gjennom såvidt mht cO2 utslippet. Og mente at neste år måtte jeg bytte katalysatoren. Som jeg byttet for 2 år siden. De kunne tydligvis ikke Renault og kanskje ville ha blitt dyrer i lengden, siden de ikke finner faktiske feil.

Coilen røk den sommeren, og de på merkeverkstedet sa at det nok var grunnen til at jeg hadde så høye verdier på cO2, neste sommer igjen røk den andre coilen. Jeg liker ikke uavhengige verksted. Tror på de som kan bilen, kan det best. De er jo spesialutdannet på akkurat REnault (forresten et bilvalg jeg ikke skal ha igjen)

Har brukt et annet verksted (godkjent) på min gamle gode Toyota. De greide søren meg aldri å koble til lysene på bilen (inni og ute) hver fuckings gang den var inne ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...