Gjest ane Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 jenter kler seg ut, synger en show sang: jentene ler, guttene trekker på smilebåndet men blir flaue. gutter kler seg ut, synger en show sang: alle ler. hvorfor ler ikke gutter av jenter? selv om de ler av gutter som gjør akkurat det samme. til guttene her: har du opplevd det selv? er det bare slitsomt å se jenter gjøre flaue ting? hva med frekk humor, passer det for jenter? er det mulig å gjøre humor nøytral? har du et eksempel på en jente du synes er morsom, sånn at du kan le deg i hjel av henne? 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Jenters svakhet er humoren. Vi er sjeldent morsomme. 1
Gjest apekattenico Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Jenters svakhet er humoren. Vi er sjeldent morsomme. Sjeldent? Dere er aldri morsomme. De få gangene vi ler av dere gjør vi det for å beholde husfreden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Sjeldent? Dere er aldri morsomme. De få gangene vi ler av dere gjør vi det for å beholde husfreden. Merkelig. I tre år postet jeg på et forum, hvor jeg etter hvert ble ansett som en av de mest morsomme posterne. Ikke før jeg avsluttet min "karriere" på det forumet avslørte jeg at jeg var jente. Det var med andre ord ingen som visste at jeg var jente, allikevel syntes de at jeg var en av de morsomste som postet der. 9
Maldoror Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Morsomme jenter er vel heller sjelden vare ja, men det finnes noen hederlige unntak som Pernille Sørensen og Linn Skåber. Av utenlandske kommer jeg i farten på Mo Collins og Alex Borstein fra MAD-tv.
Gjest apekattenico Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Merkelig. I tre år postet jeg på et forum, hvor jeg etter hvert ble ansett som en av de mest morsomme posterne. Ikke før jeg avsluttet min "karriere" på det forumet avslørte jeg at jeg var jente. Det var med andre ord ingen som visste at jeg var jente, allikevel syntes de at jeg var en av de morsomste som postet der. Hah, hva tar du oss for? Tror du ikke vi kjenner gjen en jente når vi først ser en, som attpåtil har rotet seg inn på internettet?!
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Morsomme jenter er vel heller sjelden vare ja, men det finnes noen hederlige unntak som Pernille Sørensen og Linn Skåber. Av utenlandske kommer jeg i farten på Mo Collins og Alex Borstein fra MAD-tv. Beklager, men disse er ikke morsomme. Og de har manusforfattere alle sammen, som hjelper dem å skrive poengene deres, som de pugger før showet sitt... 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Hah, hva tar du oss for? Tror du ikke vi kjenner gjen en jente når vi først ser en, som attpåtil har rotet seg inn på internettet?! Når de snakket om meg skrev de "he", fordi de antok at jeg var en han.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Beklager, men disse er ikke morsomme. Og de har manusforfattere alle sammen, som hjelper dem å skrive poengene deres, som de pugger før showet sitt... Og mannlige komikere har ikke manusforfattere? 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Sjeldent? Dere er aldri morsomme. De få gangene vi ler av dere gjør vi det for å beholde husfreden. Morsomme jenter er vel heller sjelden vare ja, men det finnes noen hederlige unntak som Pernille Sørensen og Linn Skåber. Av utenlandske kommer jeg i farten på Mo Collins og Alex Borstein fra MAD-tv. En smule selvmotsigende du.
Yme Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Jenter er sjeldent morsomme bare... De kan være søte, snille, hyggelige osv, men det er sjeldent at jenter faktisk er kule. Har ikke peiling på hvorfor det er sånn... Lurer på om jenter bare har lettere for å være for selvhøytidelige, eller at de bare oftere har dårlig selvtillit. Uansett, morsomme jenter blir automatisk mer attraktive, så det er nesten litt trist at det er så få av dem.
Gjest student Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 For å sitere to mannlige studiekamerater: Mann1: Du vet at forfatteren er en kvinne? Mann2: Hva? Er han det? Oi... Da ble ting plutselig annerledes. 9
Yme Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 En smule selvmotsigende du. Du ser at du har sitert 2 forskjellige personer, eller? 4
Maldoror Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Beklager, men disse er ikke morsomme. Og de har manusforfattere alle sammen, som hjelper dem å skrive poengene deres, som de pugger før showet sitt... Jeg er fullt klar over at de har manusforfattere som gir dem en hjelpende hånd, men betyr dette at man faktisk kan plukke ut en hvilken som helst jente fra gata, gi dem et manus, og vips, voila, så er de morsomme? Neppe. De tidligere nevnte personer har nok et noe bedre utgangspunkt enn frøken Hvermannsen skulle jeg tro. Hvis du livnærer deg som komiker, har du et talent for det. Det er udiskutabelt. Smak og behag, det er en annen sak.
Gumman87 Skrevet 25. mai 2011 #15 Skrevet 25. mai 2011 Jeg ha ofte fått høre at jeg er morsom! av mannfolk! Ikke fordi jeg kommer med vitser liksom.. Men at jeg har morsomme kommentarer til det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #16 Skrevet 25. mai 2011 Jeg tror vi jenter fniser og ler lettere av gutta. Tror det er litt sånn at vi har i generasjoner vært de som underholder dem på det sosiale plan. Hos kvinner har de fått varme, gode samtaler og latter. Hos gutta handler det mer om å overgå den andre. Vi jenter ler av jenter og gutter, fordi vi er lettere å ha med å gjøre når det kommer til humor Trenger det å være gutta eller jenta sin feil? 1
Kamikatze Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Kvinnehumor er som å avfyre ei hagle med gravrust. Det vet menn. At det er en hårfin balansegang mellom latter og å få hele smellen i trynet. De færreste kvinner har humor. De hevder det selv, men da er det egentlig snakk om skadefryd. Dette vet menn. Derfor er en kvinne som begynner noe "morsomt" et alarmsignal til menn: "Søk dekning!" Erfaringen har lært oss at kvinner ikke eier selvironi. Og at latter når de prøver seg på å være selvironisk, er noe som vil bli lagret i langtidsminnet, og trekkes fram som menns kritikk og latterliggjøring av henne ved upassende anledninger de kommende tjue åra. I den grad kvinner er morsomme, dreier det seg enten å vise seg som patetisk, jo mere jo bedre. De få genetiske avvikene som er genuint morsomme kan telles på en hånd. Det er uklart hvilken... :gjeiper: Endret 25. mai 2011 av Kamikatze 1
Gjest Tigress Skrevet 25. mai 2011 #18 Skrevet 25. mai 2011 Det er langt mellom morosame damer, rett og slett. Det virkar som om vi er for opptekne av å vere kule og stilige til å kunne vere morosame. Og så forsterkar tendensen seg, ein har lettare for å tru at menn er morosame, så då ler ein meir av det. Og når ein del damer då er humørlause og nærtakande så skjønar eg godt at ikkje menn tør å le av det. Du kan banne på at om ein mann ler av ei dame, så er kjærasten hans der med ein gong "kvifor ler du, det var då ikkje morosamt, synest du ho er kulare enn meg?", og sånn går nu dagan...
Patton Skrevet 25. mai 2011 #19 Skrevet 25. mai 2011 Jeg synes faktisk det er endel jenter/damer som er morsomme, men man må lete litt etter dem. Jeg har også merket meg at jenter trenger litt trygghet for å faktisk føle seg komfortable med å være morsomme. Personlig har jeg flere kvinnelige kollegaer som er veldig morsomme, og både kjæresten min og andre venninner av meg er morsomme folk. Generelt er det jo slik at damer vektlegger humor mer hos en mann enn omvendt, i hvert fall for de fleste menn. For menn er humor en teknikk for å gjøre seg interessant hos det motsatte kjønn. Og da er det naturlig at man prøver seg mer, og med tiden blir kjappere i replikken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå