Gå til innhold

Er jeg rar som syns dette holder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser flere steder om at man går fra hverandre fordi man ikke får kjærestetid nok. Hva ligger egentlig i det? Jeg føler jeg får nok kjærestetid ved å se en film eller en serie eller to med samboeren min hver kveld, og/eller legge oss sammen. Men jeg føler at for de aller flete ligger det mer i det. Er jeg rar som syns det vi gjør er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apekattenico

Det må være helt utrolig slitsomt å sammenligne seg selv med andre hele tiden. Don't fix something that isn't broken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

eg har ikkje behov for å sjå kjæresten hver dag ein gang, men har heller aldri vert samboer med noken og då blir det kansje litt annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er rar, men et forslag; skru av tv'n. Vi har blitt veldig flinke til å skru av boksen, og heller finne på noe - gå en tur eller bare sitte og skravle :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig hvordan alle tror at andres forhold og andres måte å gjøre ting på, er den "rette" måten. Jeg har sagt det i flere andre tråder og jeg sier det her: Alle forhold og alle mennesker er ulike :) For noen så kan det være rikelig med kvalitetistid når man ser èn film sammen på kvelden, for andre så må man være sammen hele døgnet. I mitt tilfelle så er det en mellomting. Jeg syns at det er viktig at begge partene i forholdet kan gjøre rom for å være alene med tankene, med egne interesser og egne drømmer. Hvis man ikke vet hvem man selv er, hvordan skal partneren vite det? I tillegg så må man ha fokus på kvalitetstid sammen. Om man ikke har noen av de samme interessene, eller hvis man ikke tilbringer noe kvalitetstid sammen så er ikke det heller sunt.

Finn den balansen som passere dere, og hold ved den uansett hva andre sier eller gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn og når kjæresten kommer hjem fra jobb (jeg er stortsett hjemme før han) har vi jo haugevis med tid sammen. Det irriterer meg litt at han ikke er flinkere til å gjøre noe aktivt med meg. Gå tur, osv. Hvis vi sitter med hver vår pc, ser på tv, eller sånt er jeg fornøyd. Kan bli litt gretten når han går på hobbyrommet sitt hver kveld i flere uker, særlig hvis han bruker hele helgene på det og.

Hadde vi hatt barn og klarte å få til "date night" ca en gang i uken hadde jeg vært ganske fornøyd med det.

Tror folk er litt for opptatte av denne "kjærestetiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er rar, men et forslag; skru av tv'n. Vi har blitt veldig flinke til å skru av boksen, og heller finne på noe - gå en tur eller bare sitte og skravle :)

Vi har mange gode pratestunder etter vi har lagt oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke du er rar, men et forslag; skru av tv'n. Vi har blitt veldig flinke til å skru av boksen, og heller finne på noe - gå en tur eller bare sitte og skravle :)

Ja han er sikkert kjempehappy med det -.-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn og når kjæresten kommer hjem fra jobb (jeg er stortsett hjemme før han) har vi jo haugevis med tid sammen. Det irriterer meg litt at han ikke er flinkere til å gjøre noe aktivt med meg. Gå tur, osv. Hvis vi sitter med hver vår pc, ser på tv, eller sånt er jeg fornøyd. Kan bli litt gretten når han går på hobbyrommet sitt hver kveld i flere uker, særlig hvis han bruker hele helgene på det og.

Hadde vi hatt barn og klarte å få til "date night" ca en gang i uken hadde jeg vært ganske fornøyd med det.

Tror folk er litt for opptatte av denne "kjærestetiden".

Du beskriver det jo akkurat slik som vi har det.

Jeg er veldig fornøyd med situasjonen, men ønsker av og til at vi kan finne på noe morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er sikkert kjempehappy med det -.-

Er ofte han som skrur av tv'n faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt utrolig slitsomt å sammenligne seg selv med andre hele tiden. Don't fix something that isn't broken.

If it aint broken, dont fix it.

Måtte bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart, det er fint!

Noen trenger alltid mer. Dessuten kan det å se en film sammen, snakke sammen i senga eller sånne småting bety like mye som å dra på utenlandsferie eller går på tangokurs. Jeg tror veldig på kjærlighet i de små tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

vel, nå er det ikke alle av oss som faktisk får en film eller en serie med vår kjære hver kveld. jeg er samboer med en kokk og han jobber mye og ofte på merkelige tider. noe som gjør at vi så og si aldri får sett hverken film eller serie på kvelden.. men jeg går ikke fra han av den grunn, jeg visste jo godt hva jeg gikk til. men det er litt ensomt i perioder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TehWiseManFromXR

Power of the mind! Gjør det du tror vil gjøre deg glad, og bruk energi på det! Fake it until you make it :)

All energi du legger på å gjøre noe fint for deg selv og andre, vil i lengden være det eneste gullet du sår i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser flere steder om at man går fra hverandre fordi man ikke får kjærestetid nok. Hva ligger egentlig i det? Jeg føler jeg får nok kjærestetid ved å se en film eller en serie eller to med samboeren min hver kveld, og/eller legge oss sammen. Men jeg føler at for de aller flete ligger det mer i det. Er jeg rar som syns det vi gjør er nok?

Har dere ikke behov for å gjøre andre ting enn å se TV er jo alt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest minsin373

Ja han er sikkert kjempehappy med det -.-

Det er faktisk mange som liker å sitte å snakke sammen. Så ikke dra alle under en kam. Å ha et glass vin og bare snakke om alt og ingenting er noe jeg og kjæresten ofte gjør.

Men er helt enig med hva de over sier. Det som er rett for et par er ikke rett for et annet. Så om du føler dere får nok tid sammen så er det rett for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kjærestetid og gjøre ting sammen hele tiden er blitt et begrep laget av diverse magasiner som Henne, Tara osv. Alt skal være så perfekt i dag og typiske overskrifter er jo: slik får du et bedre sexliv, slik piffer du opp forholdet, dette tenker han om deg, slik får du han til å gjøre som du vil. Ikke alle sliter med forhold, ekteskap eller samboerskap men etter å lest slike artikler så er det for mange plutselig feil over alt, selv om de har hatt det helt flott frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig hvordan alle tror at andres forhold og andres måte å gjøre ting på, er den "rette" måten.

Hva som er rett kan man definere på en vitenskapelig måte med å måle rettheten med ett dertil egnet instrument. Dersom paret gør noe rett så vil mannens instrument automatisk rette seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten gjør det samme som dere gjør sammen. Snakker når iv har lagt oss sammen, ser på en film i senga før vi sovner, ser på tv på kvelden eller drar på besøk til familien sammen. Vi gjør ikke sånne spesielle ting sammen, men deler alle de små gledene i hverdagen sammen. Har aldri hatt det bedre enn jeg har det nå. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...