Gå til innhold

Forelsket i broren til bestevennen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er i begynnelsen av 20-årene.

Jeg har alltid likt min beste venninnes bror, men nå tror jeg at det nærmer seg en forelskelse. Jeg tror ikke hun har noe i mot at jeg liker ham. Når vi var i slutten av tenårene snakket vi alltid om at vi ikke skulle bli sinte hvis vi falt for hverandres brødre.

Vi har veldig mye til felles. Og det har bare blitt tydeligere med årene.

Men siden jeg kjenner ham og søsteren og foreldrene og de kjenner meg og min familie vil jeg ikke dumme meg ut. Jeg er usikker på hvordan jeg skal oppføre meg for å få hans oppmerksomhet og hvordan jeg skal se om han liker meg.

Hilsen en sjernert bruker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren min har blitt sammen med min søsters bestevenninne.... Har gått helt greit det frem til dem begynte å krangle litt. Søsteren min syntes det er meget slitsomt, og det samme gjør mine foreldre.

Eneste jeg kan si er tenk deg nøye om. Du kan ende opp med å miste ei venninne og forholdet til familien hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that. Besteveninna mi viste seg å være en asshole og jeg fikk ultimatium mellom å være venn med henne og drite i broren, eller være sammen med broren og drite i henne. Ble jeg sammen med broren ville jeg dermed automatisk hate henne, i hennes verden, selv om jeg i virkeligheten var glad i henne som min egen søster.

Historien endte opp med at jeg "valgte" han og prøvde å forsone meg med henne men hun nektet plent å se på meg, snakke med meg eller ha noe med meg å gjøre. Var sammen med han i 3 år til vi slo opp av helt andre grunner. Selv om det hele var tøft og jeg kom ikke over henne før 2 år ut i forholdet vårt, syntes jeg det hele var verdt det.

Men det hele kunne unngått om jeg var mer åpen ovenfor søsteren om det, og fortalte at jeg likte han og begynte å få følelser for han. Så hva med å si det til henne og være åpen om det? Gå i allefall ikke bak ryggen hennes, det kommer ingenting godt av det.

Kanskje hun vil hjelpe deg å komme i bedre kontakt med han? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det høres ut som dere var ganske uheldige...

Men jeg vil ikke snakke med søstra om det før jeg eventuelt vet om han er litt interessert. Er det ingen tegn jeg bør se etter eller kanskje jeg kan hinte til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninnen min fortalte meg en gang at hun likte broren min, og jeg sa at det gikk helt greit. Nå ble de ikke sammen da, men venninnen min likte han skikkelig godt. Jeg hadde ikke hatt noe problem hvis en venninne ble sammen med broren min. Jeg har jo blitt venninne med kjæresten hans, og det gjør at jeg som ikke er så veldig close med broren min, får fler sjanser å forbedre forholdet mitt med han samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med broren til ei god venninne, som nå er min eks-venninne. Hun syntes det var veldig koselig at vi ble sammen i starten, men etterhvert som forholdet har blitt veldig seriøst og ikke bare en flørt, har hun både blitt litt sjalu på at jeg har "tatt" eldstebroren hennes (what??) og at jeg har større påvirkningskraft på hans liv enn henne (vi er samboere, og nei hun kan ikke knipse lenger så kommer han løpende når hun trenger han - han vil ikke). Litt rart og veldig leit i familieselskaper etc når hun tar avstand fra meg og broren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sammen med min bestevenninnes storebror. Det var utrolig kleint og det varte veldig kort. For det første så var det en helt ufattelig kjemi mellom oss, som det alltid hadde vært. Selve kjemien og hvordan vi snakket sammen var ikke problemet i det heletatt. Problemet begynte å komme til syne når vi drog på samme fester, og det var kleint å sitte der imellom søstra og broren liksom. Det var merkelig når jeg var på besøk til bestevenninna mi og der kommer broren, som da var han jeg holdt på med, komme gående inn i stuen. Situasjonen hadde garantert vært enklere og bedre hvis jeg og venninna mi hadde snakket om det på forhånd, men det gjorde vi ikke da ting skjedde så fort.

Men hvert tilfelle er forskjellig. Om du er usikker på hvordan utfallet kan bli, snakk med venninna di først. Du vil alltid velge henne over en gutt, ikke sant? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg er i begynnelsen av 20-årene.

Jeg har alltid likt min beste venninnes bror, men nå tror jeg at det nærmer seg en forelskelse. Jeg tror ikke hun har noe i mot at jeg liker ham. Når vi var i slutten av tenårene snakket vi alltid om at vi ikke skulle bli sinte hvis vi falt for hverandres brødre.

Vi har veldig mye til felles. Og det har bare blitt tydeligere med årene.

Men siden jeg kjenner ham og søsteren og foreldrene og de kjenner meg og min familie vil jeg ikke dumme meg ut. Jeg er usikker på hvordan jeg skal oppføre meg for å få hans oppmerksomhet og hvordan jeg skal se om han liker meg.

Hilsen en sjernert bruker

Hva om du blir invitert med på et arrangement der hele familien til din venninne deltar (grilling, båttur, større middag, etc.)?

Eller, om din venninne skal på med flere andre, inkludert sin bror og hans venner - altså sørge for å komme deg med?

Du kunne jo forsøke å smile til ham, og la ham eventuelt få sende noen signal på om han kan være interessert? Greiot å sjekke ut det før du gjør blir flau (siden du sier du er sjenert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteveninna mi er sammen med broren min. De var litt hemmelige om dette i starten (hun bodde hos oss i en periode, så hun kjente jo hele familien. Broren min bodde ikke hjemme) men vi synes bare det var gøy. Vi var klare på at vi fortsatt ville være venner selv om det tok slutt og sånn.

Nå har de to fryktelig søte barn og alt går godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du blir invitert med på et arrangement der hele familien til din venninne deltar (grilling, båttur, større middag, etc.)?

Som lillesøster (uten at noen av mine venninner er forelsket i broren min) vil jeg si at dette ikke er den beste ideen. Det er vel en av hovedårsakene til at det blir konflikter mellom søster/bestevenninne, fordi bestevenninna kommer inn på søsterens 'domene'. Hvis jeg inviterte med ei venninne på familietur og hun brukte tiden på å snakke med min bror i stedet for meg hadde jeg blitt ganske såret. Man er jo opprinnelig en bestevenninne, og det er i den funksjon man er invitert med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lillesøster (uten at noen av mine venninner er forelsket i broren min) vil jeg si at dette ikke er den beste ideen. Det er vel en av hovedårsakene til at det blir konflikter mellom søster/bestevenninne, fordi bestevenninna kommer inn på søsterens 'domene'. Hvis jeg inviterte med ei venninne på familietur og hun brukte tiden på å snakke med min bror i stedet for meg hadde jeg blitt ganske såret. Man er jo opprinnelig en bestevenninne, og det er i den funksjon man er invitert med.

Huff da...en har vel lov til å småprate litt med flere enn bare venninnen? Eller er det noen "regler" som gjelder, som jeg bare ikke har fått med meg...tenkte det kunne være en fin anledning for TS å synliggjøre seg litt. Behøver jo ikke å være så voldsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med min beste venninnes bror. Hun synes det er kjempeflott og har aldri hatt problemer med det. :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...