Gå til innhold

Forsvar av masteroppgaven/muntlig eksamen


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg venter i spenning på karakter på oppgaven i disse dager, og håper på en god karakter. Det vil motivere meg så mye mer til å gjøre en skikkelig god innsats på muntlig, for å beholde karakteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig du er, krem, som er ferdig! :) Gratulerer!

Er det noen andre enn meg som føler seg ferdig før muntlig??? Etter at jeg leverte har jeg lissom tatt ferie, jeg.... Men jeg har jo slettes ikke ferie ;) Ikke før 22. juni kl 13.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt ferie. Føler meg ferdig, og mangler litt motivasjon til siste innspurten. Jeg satser på at den kommer når karakteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg får ikke vite karakteren før jeg sitter rundt bordet med sensorene.... så det er kort tid å samle motivasjon på ;)

Krysser fingre for deg, Tabris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, krysser fingrer for deg også. :)

Rart at du ikke får vite det før, vi har krav på å få vite det minst 24 timer før, men jeg ser at sensurfrist var 6. juni for oss, så de er allerede på etterskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får også vite karakteren PÅ muntligen. Tenk å få en kjempedårlig karakter evt. kjempebra en. Tror man kan bli ganske satt ut av det :sjenert:

Jeg har forøvrig også tatt ferie. Ingen motivasjon til å forberede meg til muntlig. Ikke vet jeg helt hvordan jeg skal gjøre det. Men har tatt permisjon fra jobben 1 uke før muntligen, så regner med å sette i gang da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ferdig med muntlig forsvar av oppgaven... Det gikk middels. Eller selve muntligen gikk veldig greit, men det var ikke noe jeg kunne gjøre for å forbedre karakteren, den var klar på forhånd! Akkurat nå er jeg litt skuffet, med tanke på alt arbeidet jeg har lagt i den, men om et par dager er jeg nok ganske fornøyd egentlig!

Lykke til dere som skal opp til muntlig snart! Husk at det er du som er ekspert på emnet ditt, så briljer :)

Gratulerer med vel overstått! :5:

Kan du fortelle litt om hvilke type spørsmål du fikk på muntligen? Var det spm. rettet direkte mot pensumet? Andre teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsvare oppgaven min, riktig nok en bacheloroppgave, neste uke og kjenner at jeg gruer meg veldig. Vi vet ingenting om karakteren før vi får karakter på det muntlige forsvaret + oppgaven etter muntlig eksaminasjon. Jeg har god kontroll på teori, metode, fravalg og diskusjoner rundt metode- og teorivalg, problemet er bare at jeg knapt har åpent oppgaven siden den ble levert pga. jeg rett og slett synes den er et makkverk.

Har såvidt begynt å skumme den nå og har allerede funnet to skrivefeil, en inkonsistens i en fotnote (konsekvent brukt "and" i fotnotene ved to forfattere, et sted er det brukt &) og det er referert til en artikkel som ikke står i litteraturlisten. Det som gjør meg mest fortvilet er at denne oppgaven er skrevet i tospann, og min bachelormakker har omtrent kun stått for å rette fotnoter og litteraturliste. Alt annet har kontrollfriken og perfeksjonisten meg skrevet, rettet og ordnet.

Egentlig er studiene kjempeavansert til å være skrevet på bachelornivå og resultatene er spennende, det vet jeg innerst inne, men tidspresset tok oss kraftig på slutten og grafer/layout og den siste finishen er ikke perfekt. Jeg klarer virkelig ikke å se forbi dette og se oppgaven i et positivt lys. Noen tips? Og hvor mye tror dere sånne kosmetiske feil som en & i stedet for et "and" og et "the" for mye i teksten har å si? Jeg er kjemperedd og lei meg for at alt arbeidet med dette har vært forgjeves og at jeg avslutter bachelorgraden min med et dårlig resultat. Det blir tidenes nedtur. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppgaven din høres bra ut, det er godt mulig dere blir trukket noe for å ha feil i litteraturliste/fotnoter, men antagelig ikke så veldig mye på bachelornivå? Er litt usikker. Kosmetiske ting som lay og out og grafer har nok lite å si, med mindre det er helt feil i forhold til en mal dere skal følge eller ting er uleselige/feil. Husk også at du kan trekkes opp hvis du har god kontroll på muntlig eksamen, og hvis det er du som har stått for det meste av oppgaveskrivingen har du sikkert et bedre grunnlag enn partneren din...

Det at studiene er omfattende (og resultatene interessante) vil kunne trekke opp oppgaven, tror jeg. Men det er jo også veldig viktig å mestre de formelle akademiske kravene til oppgaveskrivingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med litt av det samme. Jeg har fortsatt ikke fått karakter på masteroppgaven, og har store kvaler med å åpne den, selv om jeg vet at jeg må. Jeg vil rett og slett ikke se den igjen før jeg har fått karakter, jeg er redd jeg vil synes den er skikkelig dårlig og se masse feil jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg vil heller ikke åpne oppgaven min... Fant 2 småfeil rett etter at jeg hadde sendt den til trykk og er redd for å finne flerer og miste motivasjonen helt. Og nå er det 1,5 uke til muntlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris, var det i dag du skulle opp til muntlig? Hvordan gikk det?

Jeg skal opp på mandag. Gruer meg, åpnet ikke oppgaven før i går og fant en skrivefeil på første side... Samtidig gleder jeg meg noe helt enormt til å bli ferdig! Heldigvis er jeg førstemann ut, så kan jeg bare sitte og vente på de andre mens jeg puster letta ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle opp i dag - og nå er jeg helt FERDIG! Jeg har en mastergrad! :hoppendeglad:

Jeg ble ikke helt fornøyd med karakteren, jeg hadde håpet på litt bedre. Men nå er jeg bare så glad og lettet for at jeg er ferdig! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skulle opp i dag - og nå er jeg helt FERDIG! Jeg har en mastergrad! :hoppendeglad:

Jeg ble ikke helt fornøyd med karakteren, jeg hadde håpet på litt bedre. Men nå er jeg bare så glad og lettet for at jeg er ferdig! :smilbla:

GRATULERER SÅ MYE! :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Drit i karakteren, du er feeeeerdig! Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - det føles så herlig. Nå kan jeg slappe av og lese hva jeg vil. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - det føles så herlig. Nå kan jeg slappe av og lese hva jeg vil. :smilbla:

GRATULERER Tabris - du er ferdig og kan puste ut. Finn frem alle bøkene du har lyst til å lese som ikke er fag - ta deg en tur ut - sette deg på en kafe og slapp av. Du har en mastergrad og du har stor grunn til å være stolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Havbris! :smilbla:

Har selv vært sensor på master og vet hvor mye energi som mobiliseres hos studentene! Samtidig kjenner jeg godt igjen følelsene fra min egen muntlig på hovedfag. Som sensor er det nyttig erfaring å ha med.

Nå er det sikkert tid for opprydding i papirer slik at du kan få plass til gode bøker og en blomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan jeg endelig lese de andre bøkene jeg har på min leseliste med god samvittighet. :) Det virker interessant å være sensor på master, det må vel være svært krevende å lese gjennom en masteroppgave såpass grundig at man kan gi karakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan jeg endelig lese de andre bøkene jeg har på min leseliste med god samvittighet. :) Det virker interessant å være sensor på master, det må vel være svært krevende å lese gjennom en masteroppgave såpass grundig at man kan gi karakter?

Ja - det er en alvorlig oppgave å ta på seg. Første gangen jeg var sensor (på skriftlig)var jeg veldig nervøs og redd for at jeg hadde skutt helt i tåka. Men man blir jo mer dreven etterhvert når man har lest mange oppgaver. Men alle oppgaver har blitt lest grundig og det er nok ikke så vanskelig å sette karakter som det kan virke som. Men det er en morsom jobb, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...