Gå til innhold

Hvordan slutte med forentkomming og utsetting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at det finnes håp for deg.. Du lærer nok ikke før du har fått sparken. Alt har med innstilling å gjøre, så og si alle andre klarer jo å komme seg på jobb tidsnok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pantherinae

Selvfølgelig er det din egen feil, selv om du ikke "gjør det med vilje". Er helt enig med de andre over her som snakker om ansvarsfraskrivelse. Man må rett og slett bare ta seg i nakken og gjøre det man må. Det må vi alle på diverse områder her i livet. Virker som du er ute etter en enkel løsning som gjør det behagelig å stå opp hver morgen, dette finnes ikke. De fleste misliker å stå opp om morgenen, men alle gjør det, fordi det er nødvendig. Så lenge du innehar innstillingen med at det ikke er din feil uansett, tror jeg nok ikke du kommer så mye lengre, for det er ingen andres feil enn din egen.

Jeg har ei venninne som har slitt mye med å komme seg opp om morgenen, hun har forsinket søvnfasesyndrom. Tror det var melatonin hun fikk, og det bedret visst problemene. Vet lite om dette, men du kunne jo ha tatt en telefon til legen å forhørt deg? Prøv å google forsinket søvnfasesyndrom og, om det er noe du kan kjenne deg igjen i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du faktisk hører vekkeklokka og står opp for å skru den av så tar du et aktivt valg om å komme for sent i det du legger deg i senga igjen. Hvis du i stedet satte i gang med morgenrutinene dine hadde du tatt et aktivt valg om å rekke jobben.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lite selvinnsikt uansett hva dere mener og tror. Jeg vet det er min egen feil at jeg ikke står opp når klokken ringer første gang, men det betyr ikke at jeg gjør det med vilje. Nei, det er ikke min feil at jeg ikke står opp med en gang, når jeg en veldig sjelden gang står opp med en gang føles det ukomfortabelt, men jeg roser meg selv mye og lover å gjøre det i morgen også. Men allikevel fortsetter det :(

Jeg gjør det IKKE med vilje med å stå opp for sent og komme for sent, men det er ingen andre enn min egen feil, men jeg gjør det IKKE med vilje.

Tar jeg med meg noe som betyr veldig mye for meg eller alt, så er det hvertfall IKKE fristende å komme tidsnok, derfor vil jeg ikke ta med noe + at om jeg tar med noe og må legge det igjen blir ettermiddagen/kvelden/helgen ødelagt og jeg får ikke gjort det jeg skal i fritiden.

Jeg er for det meste enig med deg AB#13 og jeg skjønner veldig godt hele svaret ditt :) Men det er ingenting i veien med innstillingen og jeg gjør det ikke med vilje uansett hva du/dere tror og mener. Men noe må jeg endre på, det er jeg helt enig i, men hva og hvordan få det til?

Forresten om morgenen hører jeg alltid klokken, men ikke hver morgen at jeg registrerer at jeg hører den før den har ringt en stund, og noen ganger kan jeg faktisk stå opp å skru av klokken, legge meg igjen og når jeg etter hvert endelig står opp, så husker jeg nesten ikke at jeg skrudde av de første klokkene.

AB#14: ja, jeg må skjerpe meg, og ja ingen andre som velger for meg at jeg skal stå opp med en gang eller etter mange snooze runder, ja, det er mitt valg, men jeg gjør det IKKE med vilje, så jeg velger det ikke bevisst. Mobilen er den første klokken som ringer, sjelden at jeg hører den før neste klokke ringer, og det er IKKE min feil at jeg ikke alltid hører klokken eller ikke registrerer at den ringer før lenge etterpå, og klokkene jeg har lager høy lyd, og alle må jeg opp gå ut av sengen for å stoppe.

Tabris:

Nei, jeg avviser ikke tipsene jeg får, men tips jeg har prøvd mange ganger som jeg vet ikke funker på meg, vet jeg jo at ikke funker, men jeg er fullt villig til å prøve de atter en gang, og da har jeg lov å si at jeg vet de ikke funker. Jeg står aldri opp til første klokken som ringer uansett om jeg er trøtt eller helt utsoven. Men jeg står faktisk alltid opp med en gang om jeg sover sittende i en stol/sofa eller sittende ved et bord og sover med hodet på bordet, hadde jeg alltid sovet slik ville jeg jo alltid stått opp med en gang, men kan jo ikke sove slik hver natt, er når jeg får mindre enn 5 timer søvn at jeg sover slik eller når jeg er kjempetrøtt på kvelden og er livredd for at jeg ikke skal høre klokkene om morgenen. Jeg driver ikke med ansvarsfraskrivelse.

Gjest_Peter_*: ja, det handler om vaner, men hvordan snu vanene?

mac84:

Det er ingen andre sin feil at jeg ikke står opp med en gang, så ja selvfølgelig er det min feil, men det betyr ikke at jeg gjør det med vilje. Det er IKKE min feil at jeg ikke klarer å snu vanene jeg har og jo jeg vil snu vanene jeg har. Jo, jeg innser at jeg må ta ansvar for å komme tidsnok, og nei, tråden er ikke ”pointless”. Jeg er takknemlig for alle tips og råd.

AB#18: Døgne i dag og ikke legge meg før i morgen kveld? Ikke særlig smart det da, da kommer jeg til å sovne på jobb i morgen.

Crash: ja, musen og tastaturet kunne jeg jo tatt med, men å ta med noe som betyr mye for meg kommer til å gjøre meg sur innvendig og da kommer jeg heller for sent frem til jeg får det igjen enn å få det igjen ved å komme tidsnok.

Jeg også liker ideen med å ta med noe jeg bruker ofte, betyr mye for meg, men det skal veldig mye til for at jeg godtar å ta med meg noe. Det er et tips jeg aldri har hørt før ved forsentkomming, så jeg skal notere meg tipset. Men sjangsen er ikke så stor for at jeg bruker tipset.

Er takknemlig for alle svar til nå, og håper flere kommer :)

ts

Skjønner at dette er et problem for deg, men ærlig talt - dette er ganske latterlig! Du registrerer vekkerklokka og du står ikke opp, eller du står faktisk opp for å skru den av og så legger du deg igjen?? Alle synes det er tøft å stå opp om morgenen, du er ikke enestående i så måte, men de aller, aller fleste andre gidder, i motsetning til deg, å stå opp når klokka ringer. Om du kan løse problemet ved å legge deg tidligere, så må du gjøre det. Og hvordan tips er du egentlig ute etter når du selv sier at du hører klokka men ikke gidder å stå opp - da hjelper jo ingen tips vi måtte komme med for da er det jo uansett din vilje til å faktisk gjøre noe med problemet det er noe galt med...

Eneste jeg kan foreslå er en tåkelur eller brannvarsler lignende lyd som det er umulig å sove gjennom, men vil anta at dine naboer ikke ville være noe spesielt happy om du går til anskaffelse av noe sånt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB#21:

Det finnes nok håp for meg jo. Forsentkomming fortsetter nok om jeg får sparken. De gangene jeg har begynt i ny jobb, har jeg bare så vidt komt meg tidsnok i begynnelsen, men så ha det dessverre blitt forsentkomming. Og jeg gjør det IKKE med vilje.

Tabris:

Kan dessverre ikke svare på det. Skulle ønske jeg fant ut hvorfor jeg ikke står opp. Det jeg gjør er at jeg går ut av sengen, skrur av klokken og legger meg igjen. Jeg bestemmer meg alltid kvelden før i morgen SKAL jeg tenke: Nå står du opp, når jeg står opp og skrur av klokken. Men jeg klarer ikke å tenke noe når jeg står opp og skrur av klokken. Det hender en veldig sjelden gang at jeg klarer og tenke i det jeg skrur av klokken og da står jeg raskere opp enn når jeg ikke tenker. Så hadde jeg klart å presse frem noen tanker hadde det jo vært enklere. Og jeg er fullt innstilt på at jeg skal tenke i det klokken ringer at nå må du stå opp, ellers resikerer du å komme for sent, men tankene kommer ikke hos meg i det klokkene ringer og i det jeg står opp for å skru dem av. Og NEI det er IKKE min feil at tankene ikke kommer da.

Pantherinae:

Jeg har sagt at det ikke er noen andre enn meg selv sin feil, så ja, det er min egen feil. Men det betyr ikke at jeg gjør det med vilje. Det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kommer tidsnok når jeg kommer for sent. Og noen ganger ser jeg at jeg kommer til å komme tidsnok, men kommer for sent pga trafikken. Når jeg kjører fra meg slik at jeg har akkuratt den tiden jeg trenger er det typisk at jeg hvertfall skal havne bak noen som kjører langt under fartsgrensen, og de skal hvertfall ikke slippe forbi, men når jeg har dårlig tid er det enda sjeldnere at jeg havner bak dem.

Jeg søkte opp forsinket søvnfasesyndrom. Det har jeg nok ikke. Jeg har ingen problemer med å sovne, jeg sover uansett om jeg er trøtt eller ikke, uansett om jeg vil eller ikke. Og jeg fungerer normalt fra jeg har kommet opp uansett om jeg har fått nok, passelig eller for lite søvn. Og jeg kan snu døgnet helt på hode og ha neste døgn normalt uten problem. Jeg snakket med lege en gang for lenge siden om forsentkomming. Og legen sa da om jeg virkelig ville komme tidsnok så gjorde jeg det. Da ble jeg småforbannet inni meg og tenkte: Det vet du ingenting om. For jeg vil virkelig komme tidsnok. Jeg trives i jobben, jeg elsker ikke jobben min, men er glad i jobben min. Jeg kommer forresten aldri til å elske jobben min uansett hvilken jobb det måtte være, pga det er mye kjekkere med fri og fritid der jeg kan styre tiden min helt selv og gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Eneste grunnen til at jeg har jobb er jo fordi at det må man ha for å få penger.

Når jeg kan klare å komme ca fast antall minutter for sent flere dager på rad kan jeg også klare å komme tidsnok flere dager på rad. Men noe må endres slik at jeg faktisk klarer det og da må jeg stå opp i så god tid at jeg rekker å kjøre av gårde når jeg skal kjøre.

Jeg sover veldig tungt, og om det finnes tabletter som kan tas slik at man sover lettere vil jeg ikke gå på de, for når jeg klarer som sagt å komme ca fast antall minutter for sent flere dager på rad, kan jeg jo jaggu meg klare å komme tidsnok flere dager på rad. Jeg vet jeg kan, sjefen vet at jeg kan, kollegaene mine vet at jeg kan. De muntrer meg opp for at jeg skal komme tidsnok hver eneste dag, men allikevel klarer jeg det ikke alltid, dessverre :( Ja, det er min egen feil, men jeg gjør det ikke med vilje. Jeg er slik at får man et tidspunkt, så skal man være presis eller helst litt før.

AB#24:

Ja, det er mitt valg, men jeg gjør det IKKE med vilje, så jeg velger ikke å komme for sent bevisst.

mac84:

Jeg er treg om morgenen, men det er jeg ikke med vilje, er ikke min feil at jeg ikke klarer å få frem tanker i de klokkene ringer, det er ingen andre sin feil heller. Jeg står ikke opp til klokken uansett hvor mange timer jeg har sovet, men det er lettere å stå opp til klokkene når jeg har fått 7-8-9 timer søvn, enn mindre enn 7 timer.

Jeg vil gjøre noe med det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse problemet.

Tåkelur eller brannvarsler lignende lyd hadde hjulpet om de slukket av seg selv når det var registrert at jeg var stått opp, og om jeg hadde lagt meg igjen hadde lyden komt på igjen med engang. Men noe slikt kan jeg jo ikke skaffe meg da vekkes vel mange flere enn bare meg. Og det hadde nok ikke vært særlig smart, for da hadde jo mulig folk blitt redde og trodd det var brann på gang, for eksempel

Jeg har forresten aldri stått opp med en gang. Dere skulle bare visst hvor mye jeg har stresset for å komme meg tidsnok.

Håper flere kommer med svar om det er nye tips og/eller tilsnakk/kjeft :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke helt hvilken nytte flere tips skal gjøre i og med at du tydeligvis mener at du har NULL kontroll over din egen kropp/hjerne om morgenen - hvilket jeg, igjen, mener kun har med mangel på viljestyrke å gjøre...

Det eneste jeg kan foreslå da er at du sier opp jobben din før du får sparken fra den og finner deg en jobb der du kun jobber kveld, f.eks. fra 15-23. For regner med at dersom du legger deg klokken 24, så greier du å stå opp innen kl 13? Kommer til å bli et ganske kjipt liv da.

Endret av mac84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig mac84 her. Blir helt flau over deg ts. Og jo, det ER ansvarsfraskrivelse det du driver med. Det er DIN feil. Du gjør det med VILJE.

Du får enten finne deg en ettermiddags/kveldsjobb eller så får du komme deg til en psykolog og finne ut hvorfor dette har blitt en sånn "dille" hos deg.

I tillegg synes jeg du skal fortelle foreldrene dine hvordan du holder på. Så tragisk dette er, og så dumt du oppfører deg så fortjener du den skammen med å fortelle de hvilket tull dette er. Så får de prøve å holde deg litt i ørene.

Du virker for meg komplett idiot. Du eier ikke selvinnsikt. Du tror tydeligvis at du gjør det, men du tar feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere påstår at det har med innstilling å gjøre, noe jeg vet det ikke har.Dere påstår at jeg kommer for sent med vilje, noe jeg ikke gjør. Ja, veldig ofte har slikt med innstilling å gjøre, men ikke i mitt tilfelle.

Innstillingen min er slik: Jeg skal alltid stå opp med en gang. Jeg skal alltid komme tidsnok. Og jeg er helt fast bestemt på at slik skal det være. Så hvordan skal jeg liksom endre innstilling?

NEI! Jeg gjør det IKKE med vilje. Jeg stresser veldig for å komme tifsnok. Hadde jeg komt for sent med vilje, hadde jeg jo ikke giddet og stresse med å komme meg avgårde.Tjener jo ingenting på å gjøre slikt med vilje.

Jeg har snaklklet med psykolog om det, han bare ristet på hodet, og forstod meg ikke på hvorfor jewg ikke står opp med en gang. Men han forstod hvertfall at jeg ikke gjorde det med vilje, og han forstod at jeg ville opp og ville komme tidsnok. Kommer ikke til å snakke med psykolog igjen for jeg åpner meg ikke for en psykolog, jeg snakker kun om problemet.

Det er et problem som jeg har, som jeg må ordne opp i. Og det er bare jeg som kan ordne detmen jeg skjønner ikke hvordan.Innstillingen er som sagt at jeg skal klare det, skal jeg endre den til at jeg ikke skal klare det da? Det kan jeg jo ikke for da klarer jeg det jo ikke. Skulle så ønske at jeg fant ut hvorfor det er slik.

Jobbe kveld eller natt? Nei takk! Da vil jeg bruke tid på hobbyer. Hobbyene betyr selvfølgelig mye mer for meg enn jobben. Jobb har jeg jo kun pga at jeg må ha penger. Og hobbyene kommer alltid til å bety mye mer for meg enn jobb. Om jeg hadde jobbet kl 15 - 23, så hadde jeg sjelden lagt meg når jeg kom hjem. Og det er da ikke sikkert at jeg hadde komt tidsnok til kl 15 engang. Like lett å komme forsent uansett når på døgnet det er snakk om. Men ekstra vanskelig om morgenen, for da står jeg ikke opp før det egentlig er forsent.

Om jeg eier selvinnsikt eller ikke vet dere ingenting om det vet jeg selv best.

Jeg er ingen idiot, jeg har et problem og innrømmer det og ser det, og vil gjøre noe med det og jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha problemet, men av en eller annen grunn er problemet der allikvel. Jeg forstår og skjønner dere fullt ut hvorfor dere svarer som dere svarer, men jeg vet selv at jeg ikke gjør det med vilje. Men ja, det er ingen andre sin feil enn min egen. Men det betyr ikke at jeg gjør det med vilje. For det gjør jeg ikke.

Håper flere gode svar kommer :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Sier at du ikke er bevisst når du står opp, slår av alarmen og går og legger deg? Du har ingen bevisst tankevirksomhet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Sier at du ikke er bevisst når du står opp, slår av alarmen og går og legger deg? Du har ingen bevisst tankevirksomhet?

Selvfølgelig har jeg bevisst tankevirksomhet, men når dette er en vane over nesten 30 år, så gjør du det av vane og det erIKKE min feil at jeg ikke får frem tanker som f.eks: Nei, nå legger du deg ikke igjen. Nå SLAL du stå opp og slikt. Men etter noen runder kommer jo tankene. Men jo lengre jeg snoozer jo vanskeligere er det egentlig å stå opp.

Av og til tenker jeg, men er liksom slik at jeg ikke er helt med alltid, at det strenge beskjedene jeg gir meg selv helt går inn.

Idag tidlig husker jeg at jeg stod opp og skrudde av klokkene når den 3 klokken begynte, da hadde den første ring med jevne mellom rom i 1,5 time, og den 2 i ca 1 time. Så jeg regstrerte ikke at det ringte før den 3 ringte i dag tidlig, stod opp skrudde av og tenkte: Ja, nå legger du deg ikke igjen, men allikevel gjorde jeg det automatisk. Og NEI jeg gjorde det ikke med vilje. Kom meg faktisk opp og ut døra slik at jeg skulle rekke å være akkuratt tidsnok, men pga trafikken kom jeg 15 minutter forsent.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke... du sier du har bevisst tankevirksomhet, men at det ikke er din feil at du ikke tenker at du må stå opp når klokken ringer. Videre sier du at du senere skrudde av og faktisk tenkte at du skulle stå opp, men la deg ned igjen "automatisk". Har du ikke kontroll over tanke og kropp? Jeg klarer ikke forstå dette. :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

TS:

HVa med å avtale med sjefen at du blir trukket i lønn hver gang du kommer sent? Du sier jo selv at eneste grunnen til at du jobber er på grunn av lønna. Dersom du selv tar initiativ til lønnstrekk pga forsentkomming, bør sjefen se dette som positivt og et ønske om å forbedre deg.

Da merker du det mer på kroppen når du ikke har penger til mat fordi du kommer sent.

Jeg forstår at du føler deg motløs, men må si meg litt enig med de andre over her likevel. Det er 100% ditt ansvar, det er din feil selv om du ikke gjør det med vilje. Det er vel ingen andre som holder seg fast i senga og gir deg sovetabletter så du ikke får stått opp?

Kan hende du burde byttet jobb, eller spurt om å få en avtale om flexitid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke... du sier du har bevisst tankevirksomhet, men at det ikke er din feil at du ikke tenker at du må stå opp når klokken ringer. Videre sier du at du senere skrudde av og faktisk tenkte at du skulle stå opp, men la deg ned igjen "automatisk". Har du ikke kontroll over tanke og kropp? Jeg klarer ikke forstå dette. :klo:

Selvfølgelig har jeg kontroll på tanke og kropp, men å snu en vane du har hatt helke livet er forferdelig vanskelig. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke står opp når jeg står opp og skrur av klokken jeg heller. Og jeg gjør detIKKE med vilje, ingenting å tjene på å gjøre slikt med vilje.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har kontroll på tanke og kropp, så må du jo fortelle deg selv at du skal stå opp når klokka ringer?

Eventuelt omvendt - ikke tenk, men ta det på autopilot. Når klokka ringer, slår du av, står opp umiddelbart og beveger deg rett i dusjen uten å tenke noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest olsen

TS:

Det du beskriver er et "typisk" ADHD-fenomen.

Jeg tror deg når du sier du vil, men ikke får det til. Det høres veldig frustrerende ut. Jeg ville lest litt om diagnosen og sett om det var noe som stemte for deg. Det kan være hjelp å få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere påstår at det har med innstilling å gjøre, noe jeg vet det ikke har.Dere påstår at jeg kommer for sent med vilje, noe jeg ikke gjør. Ja, veldig ofte har slikt med innstilling å gjøre, men ikke i mitt tilfelle.

Innstillingen min er slik: Jeg skal alltid stå opp med en gang. Jeg skal alltid komme tidsnok. Og jeg er helt fast bestemt på at slik skal det være. Så hvordan skal jeg liksom endre innstilling?

NEI! Jeg gjør det IKKE med vilje. Jeg stresser veldig for å komme tifsnok. Hadde jeg komt for sent med vilje, hadde jeg jo ikke giddet og stresse med å komme meg avgårde.Tjener jo ingenting på å gjøre slikt med vilje.

Jeg har snaklklet med psykolog om det, han bare ristet på hodet, og forstod meg ikke på hvorfor jewg ikke står opp med en gang. Men han forstod hvertfall at jeg ikke gjorde det med vilje, og han forstod at jeg ville opp og ville komme tidsnok. Kommer ikke til å snakke med psykolog igjen for jeg åpner meg ikke for en psykolog, jeg snakker kun om problemet.

Det er et problem som jeg har, som jeg må ordne opp i. Og det er bare jeg som kan ordne detmen jeg skjønner ikke hvordan.Innstillingen er som sagt at jeg skal klare det, skal jeg endre den til at jeg ikke skal klare det da? Det kan jeg jo ikke for da klarer jeg det jo ikke. Skulle så ønske at jeg fant ut hvorfor det er slik.

Jobbe kveld eller natt? Nei takk! Da vil jeg bruke tid på hobbyer. Hobbyene betyr selvfølgelig mye mer for meg enn jobben. Jobb har jeg jo kun pga at jeg må ha penger. Og hobbyene kommer alltid til å bety mye mer for meg enn jobb. Om jeg hadde jobbet kl 15 - 23, så hadde jeg sjelden lagt meg når jeg kom hjem. Og det er da ikke sikkert at jeg hadde komt tidsnok til kl 15 engang. Like lett å komme forsent uansett når på døgnet det er snakk om. Men ekstra vanskelig om morgenen, for da står jeg ikke opp før det egentlig er forsent.

Om jeg eier selvinnsikt eller ikke vet dere ingenting om det vet jeg selv best.

Jeg er ingen idiot, jeg har et problem og innrømmer det og ser det, og vil gjøre noe med det og jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha problemet, men av en eller annen grunn er problemet der allikvel. Jeg forstår og skjønner dere fullt ut hvorfor dere svarer som dere svarer, men jeg vet selv at jeg ikke gjør det med vilje. Men ja, det er ingen andre sin feil enn min egen. Men det betyr ikke at jeg gjør det med vilje. For det gjør jeg ikke.

Håper flere gode svar kommer :)

ts

Vel, fortsetter du slik som dette så har du ingen jobb lenger, ei heller penger...vil anta dette så vil gå utover hobbyene dine. Du utviser en utrolig liten vilje til å gjøre noe med problemet ditt - alle råd bli dømt nedom og hjem, men fortsatt vil du ha råd. Skjønner du ikke at så lenge du ikke tar et bevisst valg om å komme deg ut av den J@$&# senga om morgenen, så vil ingen av rådene vi kommer med funke...

Djeeeez!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris:

Ja, av og til forteller jeg meg selv at jeg skal stå opp når klokken ringer i det jeg går ut av sengen og stopper den. Men dessverre legger jeg meg igjen allikevel, er skikkelig irritert på meg selv over at jeg gjør det. Og har ingen forklaring på hvorfor jeg gjør det (skulle ønske jeg hadde forklaring). De gangene jeg ikke sier noe til meg selv går det helt automatisk å komme meg opp av sengen og skru den av, så går jeg tilbake til sengen.

Lolliplott:

Har hørt om slike klokker, men det er flere år siden jeg fant ut om slike klokker, gikk ikke til anskaffelse av de da, for jeg vet at jeg kommer til å gå tilbake til sengen selv om jeg har en slik. Men da var jeg enda verre enn jeg er nå, så kanskje det kan virke nå. Jeg håper, men jeg tviler. Men jeg har lysst at de skal funke, men hvordan er klokkene? Er det lett å ta ut batteriene? For det er det jeg tror jeg kommer til å gjøre med dem hvis det er lett å ta dem ut.

Men jeg skal prøve en slik klokke, men kan den også kjøpes i butikker? Hvilke?

Gjest_olsen:

Godt du tror meg at jeg vil : ) Hvordan mener du at det kan være ADHD, jeg googlet litt og las litt om adhd, men kjenner meg ikke igjen til at jeg kan ha det. Ingen har noen gang sagt til meg at jeg kan ha adhd og det jeg har hørt om og lest om angående adhd høres ikke ut som at passer meg

Mac84:

Ingenting stopper meg fra å drive med hobbyene mine. Hobbyene mine gir meg så mye og er mine beste venner. Jeg vil gjøre noe med problemet, og alle råd blir ikke dømt nedom og hjem, men når jeg har prøvd rådene ørten ganger før så sier jeg som sant er at de ikke funker for meg. Og ja, selvfølgelig ber jeg om flere råd, for jeg vil løse dette problemet.

Jeg vet forresten om flere råd som ville hjulpet, (men de går dessverre ikke ann i praksis):

Når jeg stod opp av senga for å skru av vekkerklokken, ble senga fylt med noe som bet meg eller stakk meg om jeg prøvde å legge meg igjen, som f.eks krabbe, kreps, hummer, pinnsvin, krokodille, veps, humler, og om jeg la meg i sengen selv om jeg ble biott/stukket hadde de ikke sluttet å stikke/bite før jeg stod opp.

Eller hvis sengen selv hadde ”veltet” seg selv på høykant, eller forsvunnet under gulvet eller inn i veggen når jeg var ute av sengen for å skru av vekkerklokken.

Eller hvis noen jeg ser veldig opp til kom til å stå utenfor jobben i 5 minutter før jeg skulle vært på jobb, men jeg fikk aldri mer sjangs til å treffe den personen igjen om jeg kom for sent. Men da hadde jeg heller ikke turt og legge meg i sengen da hadde jeg sovet sittende i en stol, for når jeg gjør det, så står jeg opp med en gang.

Det rareste av alt er at jeg står opp med en gang hvis barn vekker meg, eller om jeg sover på hotell med flere personer i samme rom. Men sover jeg hos/i samme rom med noen som jeg har sovet hos mange ganger står jeg ikke opp med en gang, da vekker de meg flere ganger før jeg står opp.

Så jeg kan faktisk stå opp med en gang jeg også, men gjør det bare i noen få tilfeller. Sover jeg i telt eller båt står jeg som regel opp med en gang, kommer litt an på. Men sover jeg alene i telt eller båt, hotell eller hytte står jeg ikke opp med en gang, men raskere enn jeg gjør hjemme.

Noen flere råd?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

HVa med å avtale med sjefen at du blir trukket i lønn hver gang du kommer sent? Du sier jo selv at eneste grunnen til at du jobber er på grunn av lønna. Dersom du selv tar initiativ til lønnstrekk pga forsentkomming, bør sjefen se dette som positivt og et ønske om å forbedre deg.

Da merker du det mer på kroppen når du ikke har penger til mat fordi du kommer sent.

Jeg forstår at du føler deg motløs, men må si meg litt enig med de andre over her likevel. Det er 100% ditt ansvar, det er din feil selv om du ikke gjør det med vilje. Det er vel ingen andre som holder seg fast i senga og gir deg sovetabletter så du ikke får stått opp?

Kan hende du burde byttet jobb, eller spurt om å få en avtale om flexitid.

Sjefen mener at det er andre ting som heller vil funke. Kanskje det hadde funket, det vet jeg jo ikke før jeg eventuelt hadde prøvd. Mine arbeidsoppgaver tar tiden de tar, så jeg jobber ikke mindre i tid om jeg kommer for sent.

Ja, jeg sier jo at det er mitt ansvar og min feil, men jeg gjør det ikke med vilje. Jeg vil ikke komme forsent.

Jeg vil at problemet skal løses, derfor ber jeg om råd her inne. Hvis jeg ikke ville at problemet skulle løses hadde jeg ikke giddet å spørre om råd.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...