AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hvilket treningsprogram følger dere? Er det egenkomponert, eller ferdig oppsatt? Tenker på hvilke øvelser dere benytter, reps og sett, splitt eller helkropp osv. Selv tenkte jeg å prøve ut RYP (Release your potential), som er et helkroppsprogram 3 dager i uken.
Sissan9 Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Har en kneskade, og har fått satt opp styrkeprogram av manuell terapeut. Kjører annenhver dag 60-70 minutter pluss oppvarming. Har kjørt splitt, men da trente jeg hver dag, og ble veldig sliten. Kjører helkropp nå. Knebøy på ristemaskin, knebøy på bosuball, frittstående, og en maskin hvor jeg først løfter og så trekker ned, stabilitetsøvelser i slynge, brystøvelser i maskin og med frivekt, triceps med frivekt og maskin, øvre rygg roing, øvre rygg nedtrekk, legg på ristemaskin, skulder/nakke med frivekt og mage på bosuball. Kjører 3*12 på nesten alle - 2*20 på legg og nakke. Fungerer greit nå, men ønsker meg litt mer tempo. Bytter øvelser/apparater minst hver 6 uke, for ikke å stagnere og lure kroppen. Bruker da PT første 1-2 gangene jeg kjører nytt program for å sikre at alt gjøres riktig. Målet mitt er å bli frisk i kneet, så jeg kan begynne å trene kardio igjen, samt generell styrke.
Envy Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har et program som skal forberede meg på fysiske opptakskrav på en skole jeg vil inn på. Treningen min består derfor av disse øvelsene: 5-10 min rask gange front knebøy lårcurl nedtrekk med undertak push ups turkish getup hofte fleksjon i slynge planke ryggrulle 15 min jogging + minimum 3000m jogging en gang i uken. Når jeg føler meg fornøyd med resultatene på disse øvelsene tenker jeg å gyve løs på et 5x5 program 1
Supraspinatus Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har et program som skal forberede meg på fysiske opptakskrav på en skole jeg vil inn på. Treningen min består derfor av disse øvelsene: 5-10 min rask gange front knebøy lårcurl nedtrekk med undertak push ups turkish getup hofte fleksjon i slynge planke ryggrulle 15 min jogging + minimum 3000m jogging en gang i uken. Når jeg føler meg fornøyd med resultatene på disse øvelsene tenker jeg å gyve løs på et 5x5 program Litt OT, men hvilket opptak er det som har chin-ups programmet sitt? De fleste pleier å ha hangups med skulderbredt overtak for gutter og liggende pull ups med overtak for jenter. PS. 5x5 er veldig bra program å trene til opptak det og. Man putter inn push ups og hang ups som ekstraøvelser.
Envy Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Det er dette opptaket det er snakk om. Veilederen min mener hvertfall øvelsene jeg har i programmet nå skal kunne forberede meg godt. Også litt pga at jeg må legge meg ned, og reise meg opp igjen mange ganger iløpet av 3000 meteren. Har fått anbefalt 5x5 programmet av veldig mange ja, men er usikker på en del teknikk også, så vil ikke bare "sette i gang" uten å snakke med veileder først. Han konkurrer i fitness og er veldig god på en del øvelser som krever god teknikk Men så absolutt, tenker veien videre blir 5x5
Ethereal Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har et egetkomponert "treningsregime", som i varierer en del. Nå som jeg går til skolen hver dag, gidder jeg ikke å trene mer enn det. Bruker 30 min hver vei. Ellers sykler eller jogger jeg 1 time annenhver dag, pluss svømming når jeg føler for det. Men det er mest for hyggens skyld Jeg trener for å få mer energi, en sunnere kropp og mindre vondt i ryggen. Blir fort plaget med vond rygg i perioder hvor jeg er lite aktiv.
Gina_ Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Følger et løpeprogram på iform.nu, og styrketreningen har jeg fått satt sammen et grunnprogram for hele kroppen av en veileder. Men jeg kan også finne på et par egenkomponerte økter innimellom
JohnQ Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Det er dette opptaket det er snakk om. Veilederen min mener hvertfall øvelsene jeg har i programmet nå skal kunne forberede meg godt. Også litt pga at jeg må legge meg ned, og reise meg opp igjen mange ganger iløpet av 3000 meteren. Har fått anbefalt 5x5 programmet av veldig mange ja, men er usikker på en del teknikk også, så vil ikke bare "sette i gang" uten å snakke med veileder først. Han konkurrer i fitness og er veldig god på en del øvelser som krever god teknikk Men så absolutt, tenker veien videre blir 5x5 Høres ut som et bra program, men ville begynt på 5x5 først som sist Du har alt å vinne, og ingenting å tape på det!
Gjest HunterLady Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Sånn ca slik (varierer litt, siden jeg raskt kjeder meg): - 15-20 minutter med løping, ellipse eller stairmaster - Bulgarske utfall med eller uten manualer, funker steingodt uten manualer også. 12x3 på hver fot. - Tåhev, 25 kg, 12x3 - Markløft med stang eller maualer. 12x3, ca 20 kg. - Knebøy med stang på rygg, 15-20 kg, 12x3 - Planke strak, 3 ganger så lenge jeg klarer. Varierer også litt med forskjellige typer planke, sidelengs osv. - Forskjellige øvelser med manualer (12 kg totalt), men vet ikke hva alle heter. Biceps curl, også den hvor man ligger strak på benk og løfter rett opp.
Supraspinatus Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Hva er 5x5 prog? http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/ http://madcow.hostzi.com/5x5_Program/Linear_5x5.htm
Leifr Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Jeg kjører p.t. en hybrid av Jim Wendlers 5/3/1-program og Chad Smiths "Juggernaut Method". Dette er et styrkeopplegg hovedsaklig basert på de "fire store" baseøvelsene med vektstang; de tre styrkeløft-øvelsene samt press over hodet. Hver økt inneholder to av disse, samt litt ymse støtteøvelser (som jeg kjører litt etter eget hode). Sett/reps/belastnings-skjemaet er variabelt over en ca. firemåneders periode (med alt fra 5x10 til tunge enkeltløft), med autoberegnede justeringer av arbeidsvektene underveis. Det blir tre (noen ganger to) økter i uka. På kondisfronten er jeg ikke like systematisk, det blir typisk 2-3 kjappe økter i uka med nokså intens intervalltrening hjemme (kettlebells og kroppsvektøvelser; ting jeg kan gjøre innendørs uten å forstyrre sovende småunger) og en og annen joggetur ute i skogen. Poenget er å puste tungt og svette litt for helsas skyld, jeg har ingen planer om å konkurrere i noe som krever spesielt mye kondis, men det er generelt kjekt i livet og hverdagen å ikke bli sliten med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå