AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Del Skrevet 19. mai 2011 Spør fordi jeg er 23 år og har enda ikke billappen. Grunnen er at jeg er redd i trafikken (veldig forvirret og vimsete, stoler ikke på meg selv bak rattet) og fordi jeg syns det er kjedelig og tiltak å ta kjøretimer. Bor i en by med gode bussmuligheter, og jeg bare utsetter og utsetter det å ta lappen. Merker jeg har kommet til et punkt der jeg nesten skjemmes litt av å ikke ha den Hadde jeg hatt en god grunn (f.eks økonomi som ikke strakk til eller en sykdom) hadde det vært greit, men når grunnen bunner i latskap og til dels usikkerhet, er det verre. Når fikk du lappen? Og er det på et tidspunkt flaut å ikke ha den? Av og til har jeg bare lyst å drite i den. Spare miljøet litt og ikke minst; ikke risikere å kjøre på mennesker og dyr. Men det blir upraktisk i lengden, "alle" har jo bil. Den dagen studiene mine er ferdige bør jeg ha lappen, så jeg kan velge fritt blant steder å jobbe. Og får jeg barn er det kjipt med en mor som ikke kan kjøre, tenker jeg. Men får vel sparke meg selv i rævva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 19. mai 2011 #2 Del Skrevet 19. mai 2011 Tok lappen som 18-åring. Dog et par måneder etter dagen da jeg måtte utsette langkjøringa pga. en ferietur. Var veldig fullt hos kjøreskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 19. mai 2011 #3 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg var(er) 24. Tok den ikke tidligere fordi jeg ikke hadde råd (fattig student ), og fordi jeg ikke har hatt behov for bil før nå (Bodd i storby, men har nå flytta ut på landet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applestore Skrevet 19. mai 2011 #4 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg tok lappen som 18-åring, på dagen Jeg syns ikke man skal være flau over å ikke ha lappen, kjenner flere som ikke ser behovet i å ha den engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 19. mai 2011 #5 Del Skrevet 19. mai 2011 Tok vel lappen ca en uke etter jeg var 18. Bodde da på bygda og var ganske avhengig av bil. Jeg bor nå i by, men ser likevel hvor utrolig greit det er å ha bil når man f.eks. skal handle inn noe som er litt stort eller man skal et sted på litt ukurante tider. For ikke så lenge siden fant jeg en bil som sto 6-7 kilometer unna en litt sen lørdagskveld. Ringte vedkommende og fikk beskjed om at en annen allerede skulle se den på mandagen. Bilen var imidlertid min om jeg kunne være der nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. mai 2011 #6 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Jeg er 21, og har ikke lappen. Jeg bor midt i sentrum av byen, innen gåavstand til absolutt alt jeg trenger, så for meg hadde det bare vært en ekstra utgift. Men jeg er litt flau over det av og til, siden det først og fremst er latskap som gjør at jeg ikke har tatt den enda. HAr bare aldri hatt noen stor interesse for det. Endret 19. mai 2011 av Raindrops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 19. mai 2011 #7 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg var atten år. Og det er selvfølgelig ikke flaut på noen som helst måte å ikke ha lappen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym5 Skrevet 19. mai 2011 #8 Del Skrevet 19. mai 2011 Fikk lappen for 1o dager siden :D jeg skal love deg at det er en befrielse! men så bor ikke jeg i en by da, så busstilbude er noe dårli. Fikk lappen 4 dager etter 18-års dagen og er veldig glad for å være ferdig med kjøretimene, som du sier kan det være både kjedelig og stressende. Men som du sier vil det absolutt være en fordel å ha den når du får familie å slikt. Så du får et spark i fra meg også, for det er bare til å bli ferdig med det;-) Tryggheten vil komme etter hvert, en bilfører som er helt trygg på seg selv vil ikke se risikoen ved bilkjøring på samme måte:) Måtte du ha masse lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 19. mai 2011 #9 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg tok den da jeg var 23, sleit med angst for å kjøre bil, så kom først i gang etter noen timer hos psykolog. Liker ikke å kjøre bil nå heller, men jeg kommer meg nå frem. Forhåpentligvis blir det bedre med mer øving (har hatt lappen et halvt år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 19. mai 2011 #10 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg tok lappen i september 2008, omtrent to mnd etter at jeg ble 18. Synes egentlig ikke at det på noe tidspunkt er flaut å ikke ha den, men det kan være veldig dumt å ikke ha den. I enkelte nødsituasjoner (i alle fall her på bygda, hvor nærmeste ambulanse kan være en times kjøretur unna) kan man redde liv ved å kunne kjøre bil. Det er jo også unektelig ganske praktisk i mange situasjoner (og da gjerne spesielt når man får barn). Men sånn til vanlig skjønner jeg ikke helt hvorfor det skal være flaut, for mange steder kan kollektivtrafikken være vel så praktisk og ikke minst billigere enn å kjøre bil over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mai 2011 #11 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg var 21 da jeg tok lappen. Hadde bestemt meg for at den skulle ikke mine foreldre betale for, så jeg måtte spare, og jobbe tilstrekkelig til å tjene de pengene i tillegg til penger til studiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. mai 2011 #12 Del Skrevet 19. mai 2011 Spør fordi jeg er 23 år og har enda ikke billappen. Grunnen er at jeg er redd i trafikken (veldig forvirret og vimsete, stoler ikke på meg selv bak rattet) og fordi jeg syns det er kjedelig og tiltak å ta kjøretimer. Bor i en by med gode bussmuligheter, og jeg bare utsetter og utsetter det å ta lappen. Merker jeg har kommet til et punkt der jeg nesten skjemmes litt av å ikke ha den Hadde jeg hatt en god grunn (f.eks økonomi som ikke strakk til eller en sykdom) hadde det vært greit, men når grunnen bunner i latskap og til dels usikkerhet, er det verre. Når fikk du lappen? Og er det på et tidspunkt flaut å ikke ha den? Av og til har jeg bare lyst å drite i den. Spare miljøet litt og ikke minst; ikke risikere å kjøre på mennesker og dyr. Men det blir upraktisk i lengden, "alle" har jo bil. Den dagen studiene mine er ferdige bør jeg ha lappen, så jeg kan velge fritt blant steder å jobbe. Og får jeg barn er det kjipt med en mor som ikke kan kjøre, tenker jeg. Men får vel sparke meg selv i rævva Med din innstilling kommer du aldri til å bli en trygg bilfører. For å bruke en klisjé, det er ingen menneskerett å få førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #13 Del Skrevet 19. mai 2011 Tok lappen da jeg var 26. Hadde ikke bruk for den og har det egentlig ikke nå heller. Jeg syntes det var kjempeflaut å ikke ha lappen husker jeg. Men jeg syns jo ikke det er flaut på andres vegne, eller dårlig av andre som ikke har lappen. Den flauheten gjaldt visst bare meg selv tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
watermeloon Skrevet 19. mai 2011 #14 Del Skrevet 19. mai 2011 Har min første kjøretime i slutten av mai Blir 19 i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 19. mai 2011 #15 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg fikk lappen da jeg var 18 år og fire dager. Det var den første ledige oppkjøringen etter 18års dagen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chottn Skrevet 19. mai 2011 #16 Del Skrevet 19. mai 2011 tok lappen noen mnd etter at jeg ble 18.. det er nå 6 års siden. syns den er grei og ha. men føler jeg er blitt utrolig lat etter jeg fikk lappen.. kjører alle steder i stede for å ta beina fatt.. men glad for at jeg har den siden jeg reiser en del og da.. jeg mener du ikke trenger å være flau fordi du ikke har lappen.. uansett grunn det er ditt valg men om du vil ha den, blir det jo ikke akkurat billigere med årene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 19. mai 2011 #17 Del Skrevet 19. mai 2011 I morgen er det syv måneder siden jeg fikk lappen, og jeg er 34. Da jeg ble gravid med mitt andre barn skjønte jeg at det kunne være greit å ha førerkort. Og selvfølgelig er det ikke flaut å ikke ha lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #18 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg fikk førerkort på bil når jeg 18 år og 3 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaunis Skrevet 19. mai 2011 #19 Del Skrevet 19. mai 2011 I Oktober, er 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 19. mai 2011 #20 Del Skrevet 19. mai 2011 I morgen er det syv måneder siden jeg fikk lappen, og jeg er 34. Da jeg ble gravid med mitt andre barn skjønte jeg at det kunne være greit å ha førerkort. Og selvfølgelig er det ikke flaut å ikke ha lappen. Jeg tok også lappen da jeg var 34! Fikk to barn med 15 måneders mellomrom og da ble det veldig praktisk å kunne kjøre bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå