Gå til innhold

Tabu å syntes at bryllup er kjedelig?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Dette er en humoristisk tråd, men med en kjerne av sannhet, så ikke ta dette personlig.

Ikke alle godtar et nei. Min fetter "krevde" å få vite hvorfor mamma ikke kom i hans 3 bryllup... Mamma tok cellegift den perioden, og var i utrolig dårlig form, noe min fetter utmerket godt viste, men alikevel kunne han ikke godta at hun ikke kom... Så nei, alle godtar ikke et nei.

Hans tilkommende ringte noen dager senere, for å mase mamma nedover, og se om hun kanskje hadde ombestemt seg.

Groomzilla.. :haar: :haar:

Det er som jeg mistenkte, med mindre du ble påkjørt av en buss på vei til bryllupet, så finnes det ikke den unnsyldning som er god nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Selvfølgelig er du bedt! :D MEN husk flaskegrønt, har nemlig bryllupspolitiet i døra som rapporterer til alle konservative grandtanter og venninner av brudgommens nabos svigerinnebarnebarn hvis påkledningen din er en nyanse nærmere sjøgrønt... Og da vanker det baksnakking i det vide og brede om at du ødela MIN store dag.. Jeg ligger nå på dass i krampegråt, mens dvergen tørker mine sarte jomfrutårer med et lommetørkle sydd av tanta til trikken på Tøyen! :kjefte:

Kjære deg, som den rebellen jeg er kommer jeg til å møte opp i en limegrønn kjole som er både for kort og for utringet! På den måten sikrer jeg meg masse oppmerksomhet OG gjestene får noe å snakke om utover å klage på maten. Jeg og onkel Sigvart kommer til å rule showet såpass at alle kommer til å glemme at det er ditt bryllup.. For hva gjestene har på seg er som vi alle vet, det viktigste! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, som den rebellen jeg er kommer jeg til å møte opp i en limegrønn kjole som er både for kort og for utringet! På den måten sikrer jeg meg masse oppmerksomhet OG gjestene får noe å snakke om utover å klage på maten. Jeg og onkel Sigvart kommer til å rule showet såpass at alle kommer til å glemme at det er ditt bryllup.. For hva gjestene har på seg er som vi alle vet, det viktigste! :nigo:

Jammen, jammen, jammen!! DET ER MIIIIIIIN DAG!!!! Du skal gjøre som jeg sier! Du er bortskjemt, slem, frekk, uforskammet og selvsentrert som ikke bruker tusenvis av kroner på mitt urimelige krav! BUUUUUU! :kjefte::nei:

Jeg kommer ikke til å ha en fin dag nå.. Jeg skal sitte å surmule i hjørnet hele bryllupet, og takkekort for den kakespaden i marmorert elefantsnabel til ørtåførtitusen kan du se langt etter!

:grine::krangle::kjempesinna:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

Høres ut som et bryllup etter min smak i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

:hoppendeglad::pls::pls::pls::duskedame::duskedame::romeo::helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jammen, jammen, jammen!! DET ER MIIIIIIIN DAG!!!! Du skal gjøre som jeg sier! Du er bortskjemt, slem, frekk, uforskammet og selvsentrert som ikke bruker tusenvis av kroner på mitt urimelige krav! BUUUUUU! :kjefte::nei:

Jeg kommer ikke til å ha en fin dag nå.. Jeg skal sitte å surmule i hjørnet hele bryllupet, og takkekort for den kakespaden i marmorert elefantsnabel til ørtåførtitusen kan du se langt etter!

:grine::krangle::kjempesinna:

Helt greit det sura, for jeg kommer heller ikke til å sende et kort for å takke for den blomsteroppsatsen og de 10 flaskene vin jeg "adopterte". Egentlig burde du være takknemlig for at jeg i det hele tatt har på meg en kjole og ikke limegrønt undertøy! Så om du blir sittende for lenge å furte, så slenger jeg bortom brudgommen for å hinte om at jeg er full og at JEG, i motsetning til den SURE kona hans, syntes Optimus er et helt fantastisk navn! :lur::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

Hmmmmmm, her tror jeg faktisk at til og med jeg kunne komme til å møte opp med et smil.. et smil, ikke et påklistra et altså! :nigo:

Nei, seriøst, hurra for deg! :helen::skya::strix::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det sura, for jeg kommer heller ikke til å sende et kort for å takke for den blomsteroppsatsen og de 10 flaskene vin jeg "adopterte". Egentlig burde du være takknemlig for at jeg i det hele tatt har på meg en kjole og ikke limegrønt undertøy! Så om du blir sittende for lenge å furte, så slenger jeg bortom brudgommen for å hinte om at jeg er full og at JEG, i motsetning til den SURE kona hans, syntes Optimus er et helt fantastisk navn! :lur::nigo:

HAHAHAHA :skratte::skratte:

Er det en brudgom i et bryllyp og? :hakeslepp::hakeslepp:

Optimusa Primula sin barnedåp, konfirmasjon og bryllup vil koste deg en formue, sammen med alle de vanskelige gjestene så værsegod! :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

Om du er seriøs, så høres det ut som ett drømmebryllup for gjestene hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er seriøs, så høres det ut som ett drømmebryllup for gjestene hvertfall.

Helt seriøst ja...

Men jammen har jeg fått høre fra enkelte hva de mener om mine litt "utradisjonelle" valg...

"Hæ? Skal dere ikke ha treretters???"

"Skal dere ikke danse brudevals??? Det mååå jo dere!!!"

"Vi må jo ha NOEN sanger, ellers blir middagen sååå kjedelig!"

"KLART brudgommen må holde tale. Det er jo alle som gjør!"

Heldigvis har vi litt bein i nesa begge to, og har ikke gitt etter for enkelte "krav" som noen mener vi bør innfri. Dagen blir forhåpentligvis akkurat slik vi ønsker oss :yvonne:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være gjestzilla samtidig som sitt eget bryllup er to uker unna??? hmmmm, tricky :sjenert:

- Ja, vi vier oss i kirka, kom dem som vil!

- Mat og drikke blir servert i den times lange ventetida mellom kirka og middag.

- Ingen kleskode

- Grilling

- Åpen bar

- Ingen taler

- Ingen sanger

- Ingen leker

- Alle sitter sammen med folk de trives med

- Forstår at ikke alle kan komme

- Lokalet ligger i nærheten av hvor 90 % av gjestene bor og kirka er 200 meter unna.

Vi har lagt vekt på at gjestene skal kose seg å få en bra fest, da vil dagen også bli bra for oss ! Over og ut :filer:

Bryllup? Dette er mere 17mai -kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup? Dette er mere 17mai -kirke.

Aldri i verden om jeg skal gifte meg hvis det betyr at jeg må ha en latterlig kjedelig fest som gjestene kommer til å se tilbake på meg skrekk, bare fordi en eller annen synes hyggelige fester er forbeholdt 17. mai...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup? Dette er mere 17mai -kirke.

HEI ingen negative kommentarer til Gjestzillanes æresmedlem og store idol! :bryllup::rasende::pisk:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup? Dette er mere 17mai -kirke.

Haha, gjerne det! :fnise:

Men tror det fortsatt er et bryllup siden vi blir gift..... Troooor... :lete:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner med så godt igjen i det som står skrevet her! Er ingen fan av bryllup, men skal klare å overleve det meste med et smil om munnen dersom følgende tre forutsetninger tas hensyn til;

1. Dresscode

Pent antrekk, evt mørk dress kan for de fleste følges uten at det må gjøres nyinnvesteringer i klesskapet eller dype innhugg i lommeboken. Krever du derimot galla (eller skriver smoking men forventer galla), da må jeg ut med 3-4ooo kr i for ny kjole og det er jeg ikke komfortabel med. Likeledes vil jeg gjerne slippe å bruke penger på vampyr kostyme fra ebay fordi det er bryllupstema (noen som vil kjøpe forresten?)

2. Gave

Jeg forstår at bryllup er en glimrende anledning til å skaffe seg skapfyll for resten av eksteskapet, og at folk ønsker seg bryllupsservice likt Kate og Willian sitt, men det er fint om det også står ønsker på gavelisten som single meg med normal inntekt kan kjøpe uten å forsake middagen den neste måneden.

3.Bordplassering

Det at jeg ikke er del av et par betyr ikke at jeg kan brukes som bordfyll der noen melder avbud, bare fruen i paret kan komme e.l. Jeg vil sitte med noen jeg kjenner! Jeg skal holde ut 6 timer ved bordet med små umettende gourmetretter og lange kjedelige taler og sanger hvis jeg bare kan få sitte med folk jeg kjenner, venner i venners brylluper og søsken/søskenbarn i familiebrylleuper.

I tillegg blir jeg glad dersom

- det finnes snacks/tebrød/frukt som kan stagge sulten i de 3 timene brudeparets fotoshoot varer

- jeg slipper å danse polynese

- jeg slipper å danse med gamle onkel Frank, som "er enslig stakkars, men da passer det jo godt at dere kan slå dere sammen siden du ikke har mann" Underforstått: når ikke du klarer å skaffe deg mann, sa får du være velgjøreren til de gamle

- jeg slipper å høre bruden si "det blir nok din tur en dag også", med stakkarslig smil om munnen

- jeg ikke blir forsøkt spleiset med brugommens ti år eldre, enslige tremenning

- lokalet ligger i anstendig avstand til muligheter for å komme seg hjem, å bruke 1400 kr på taxi fordi brudeparet absolutt skulle ha festen i oldefar sitt nøst en time unna nærmeste sivilisasjon er surt

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Serena

Virkelig? De fire som til nå har takket nei til vårt bryllup må gjerne gjøre det. Folk har sine grunner og ingen av oss legger oss borti det. Vi ser heller positivt på det, for oss fører det til at det blir mer økonomisk gunstig. Selvsagt er det trist de ikke kommer, vi sørger dog ikke. Ikke er vi sinte heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det er en ironisk tråd. :gjeiper: Ikke ta det alvorlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Bryllup? Dette er mere 17mai -kirke.

Ja, Gud forby at noen skulle ha et bryllup hvor ikke gjestene omkommer av kjedsomhet underveis! :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg kjenner med så godt igjen i det som står skrevet her! Er ingen fan av bryllup, men skal klare å overleve det meste med et smil om munnen dersom følgende tre forutsetninger tas hensyn til;

1. Dresscode

Pent antrekk, evt mørk dress kan for de fleste følges uten at det må gjøres nyinnvesteringer i klesskapet eller dype innhugg i lommeboken. Krever du derimot galla (eller skriver smoking men forventer galla), da må jeg ut med 3-4ooo kr i for ny kjole og det er jeg ikke komfortabel med. Likeledes vil jeg gjerne slippe å bruke penger på vampyr kostyme fra ebay fordi det er bryllupstema (noen som vil kjøpe forresten?)

2. Gave

Jeg forstår at bryllup er en glimrende anledning til å skaffe seg skapfyll for resten av eksteskapet, og at folk ønsker seg bryllupsservice likt Kate og Willian sitt, men det er fint om det også står ønsker på gavelisten som single meg med normal inntekt kan kjøpe uten å forsake middagen den neste måneden.

3.Bordplassering

Det at jeg ikke er del av et par betyr ikke at jeg kan brukes som bordfyll der noen melder avbud, bare fruen i paret kan komme e.l. Jeg vil sitte med noen jeg kjenner! Jeg skal holde ut 6 timer ved bordet med små umettende gourmetretter og lange kjedelige taler og sanger hvis jeg bare kan få sitte med folk jeg kjenner, venner i venners brylluper og søsken/søskenbarn i familiebrylleuper.

I tillegg blir jeg glad dersom

- det finnes snacks/tebrød/frukt som kan stagge sulten i de 3 timene brudeparets fotoshoot varer

- jeg slipper å danse polynese

- jeg slipper å danse med gamle onkel Frank, som "er enslig stakkars, men da passer det jo godt at dere kan slå dere sammen siden du ikke har mann" Underforstått: når ikke du klarer å skaffe deg mann, sa får du være velgjøreren til de gamle

- jeg slipper å høre bruden si "det blir nok din tur en dag også", med stakkarslig smil om munnen

- jeg ikke blir forsøkt spleiset med brugommens ti år eldre, enslige tremenning

- lokalet ligger i anstendig avstand til muligheter for å komme seg hjem, å bruke 1400 kr på taxi fordi brudeparet absolutt skulle ha festen i oldefar sitt nøst en time unna nærmeste sivilisasjon er surt

Vampyrkostyme fra ebay.. Brrrrrrrrrrrr! :haar: :haar: Jeg har ei venninne som kunne finne på noe slikt.. Måtte hun aldri gifte seg! :overrasket:

Ellers et knakende godt innlegg! En slik liste bør sendes med svar på alle bryllupsinvitasjoner! :tommelsmil:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...