MsPaddington Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Jeg følger et treningsprogram der jeg skal ta planken. Problemet er at jeg ikke har så gode skuldre, og jeg får vondt med en gang jeg begynner på denne øvelsen. Derfor lurer jeg på om noen kan tipse meg om en like god statisk mageøvelse der jeg ikke trenger å bruke armer/skuldre? Det hadde vært flott! Endret 11. mai 2011 av MsPaddington
Spøkelse Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 (endret) Har du tilgang til en swissball? Altså en sånn myk stor du kan sitte på og alskens annet med. Om du trener på et gym så har de mest sannsynlig en der du kan bruke. Dead bug er en øvelse jeg selv liker veldig godt, du ligger på ryggen så du belaster ikke armene eller skuldrene. Du kan også prøve uten ball om du trenger det, gjør på samme måte med motsatt bein og armbevegelse. Evt. kan du gjore denne: http://thedesimag.com/wp-content/uploads/2011/03/perform-jacknife-exercise-advanced-pilates-200X200.jpg Edit: Jeg vet dead bug ikke er statisk, men jeg lover den tar godt om du gir den en sjanse Endret 11. mai 2011 av Spøkelse
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Har du tilgang til en swissball? Altså en sånn myk stor du kan sitte på og alskens annet med. Om du trener på et gym så har de mest sannsynlig en der du kan bruke. Dead bug er en øvelse jeg selv liker veldig godt, du ligger på ryggen så du belaster ikke armene eller skuldrene. Du kan også prøve uten ball om du trenger det, gjør på samme måte med motsatt bein og armbevegelse. Evt. kan du gjore denne: http://thedesimag.com/wp-content/uploads/2011/03/perform-jacknife-exercise-advanced-pilates-200X200.jpg Edit: Jeg vet dead bug ikke er statisk, men jeg lover den tar godt om du gir den en sjanse Må man gjøre dead bug med en sånn ball eller kan man bruke noe annet?
Spøkelse Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Så lenge du har noe du kan holde stabilt der oppe så kan du sikkert bruke hva som helst. Jeg testet nå uten ball, men det var definitivt mye enklere enn med ball. Har du ballen så må du holde den der oppe og bruke mer muskler og energi på det enn om du kun holder armer og bein oppe. Vil anta at tanken bak stor ball er at da vil de fleste ha armer og bein ca rett opp i luften, mens den ikke veier spesielt mye. F. eks en fotball blir veldig liten og antakeligvis for tung for de fleste i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå