Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Sex etter fødsel er... Ja, for min del var det "anderledes" selvom selve utførelsen er strengt tatt den samme hver gang. :fnise:

Og det øret mot barnerommet, det gir seg ikke med årene, om det er noe trøst.

Utleverer megselv litt nå:

Jeg synes sex etter vi fikk barn er blitt bedre.

Jeg er mer selvsikker på kroppen min på en måte.

Før var jeg slik at jeg kunne ikke ligge slik eller sånn for da vistes det jeg har av mage litt ekstra, eller rompa mi så litt større ut osv.

Nå blåser jeg i det, bryr meg ikke så veldig egentlig.

Kroppen min har båret fram et barn, etter det synes jeg den er flott på en måte, og det tror jeg gjenspeiler seg i selvfølelsen min både i og utenfor senga.

(OK, nå hørtes jeg ut som en sjøldigger, men det er jeg ikke asså....)

:)

Så da vet du det om meg... :sjenert:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex etter fødsel er... Ja, for min del var det "anderledes" selvom selve utførelsen er strengt tatt den samme hver gang. :fnise:

Og det øret mot barnerommet, det gir seg ikke med årene, om det er noe trøst.

Utleverer megselv litt nå:

Jeg synes sex etter vi fikk barn er blitt bedre.

Jeg er mer selvsikker på kroppen min på en måte.

Før var jeg slik at jeg kunne ikke ligge slik eller sånn for da vistes det jeg har av mage litt ekstra, eller rompa mi så litt større ut osv.

Nå blåser jeg i det, bryr meg ikke så veldig egentlig.

Kroppen min har båret fram et barn, etter det synes jeg den er flott på en måte, og det tror jeg gjenspeiler seg i selvfølelsen min både i og utenfor senga.

(OK, nå hørtes jeg ut som en sjøldigger, men det er jeg ikke asså....)

:)

Så da vet du det om meg... :sjenert:

Koselig at du vil dele! og godt at en kan få bedre sexliv etter fødsel også! :)

Jeg føler det veldig likt som deg, at jeg faktisk er mer fornøyd med meg selv nå enn før! Og det er herlig :hoppe:

Jeg er stolt og imponert over meg selv og kroppen min etter alt den har fått til :rodmer: baby H :rodmer:

Mazilla: Det minnet meg litt om aller aller første gang :fnise: Forsiktig og "er det vondt?" :fnise:

Kjente litt rart langt oppi der, men ikke vondt. Veldig behagelig :) Og godt å være nær Mannen igjen! Veldig glad for at han ikke har mast om det, at det var jeg som tok initiativet :yvonne:

Men vanskelig å være avslappet når en har et øre mot barnesenga... Blir forhåpentligvis bedre når babyen ligger på eget rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke var helt avskrekkende! ;)

Hurra for baby H som er 1 måned i dag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke var helt avskrekkende! ;)

Hurra for baby H som er 1 måned i dag! :strix:

:hoppe: tida går fort føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tida går både fort og sent på en gang jeg. S blir større og stadig mer våken, men samtidig er det fortsatt en evighet til vi skal flytte.. :sukk: Er så lei av denne byen at jeg holder på å :spy: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tida går både fort og sent på en gang jeg. S blir større og stadig mer våken, men samtidig er det fortsatt en evighet til vi skal flytte.. :sukk: Er så lei av denne byen at jeg holder på å :spy: ..

skjønner :klemmer:

men NÅ er det ikke lenge igjen!! :) Gleder meg så til å se S ordentlig :)

Her har det vært to travle dager! sliten.no altså...

I går var vi på besøk hos hun jeg delte rom med på barsel :) Var som å møte en barndomsvenn, skikkelig koselig og lett å prate med! Jeg fikk deilig nybakt glutenfritt brød til lunsj da jeg kom kl 12, og nyyydelig glutenfri pizza til middag i 16 tida :) var hjemme igjen i halv sju tida, sliten men fornøyd :)

I dag har vi vært på IKEA med mamma og søs + lille nevø-gullet :rodmer: vi møttes 11.30, var hjemme igjen kl 19 :daane:

Sliten, men fornøyd! men kjenner at kroppen trenger hvile, så det blir tidlig kveld! Køyer om få sekunder...!

I morgen kommer nabojentene over (hun ene har en gutt på 7 mnd) Det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at du har blitt så godt kjent med hun fra barsel!! :nigo: Høres slitsomt, men veldig koselig ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig vær ute i dag!! :)

Blåser litt vel friskt, men har et håp om å komme meg ut i hagen og luke litt ugress...! Håper H sover litt i vogna... Ellers må jeg på med Manduca selen... :fnise:

Fikk pottet om agurkplantene i går ettermiddag, ble nødt til å ha henne i selen.. litt tungvint, men gikk greit! Fikk det gjort :)

Jeg pottet om, mens Mannen knøt plantene fast til trepinner! teamwork!

Fikk også plantet solsikkefrø i minidrivhuset som vi har i kjøkkenvinduet :) Vi er en god gjeng som har solsikkekonkurranse på gang (alle bidrar med 50kr for hver snute i familien som er med, og den som får den største solsikken til en viss dato vinner hele potten)

Skulle egentlig sette ned frø samtidig alle sammen søndag, men jeg fikk ikke gjort det før i går... men med superdrivhuset i kjøkkenvinduet så har jeg håp om at vi får prima solsikker :) nå skal jeg lese litt om hvordan en gjør dette her.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sydenvær ute i dag også!! :sol:

en kan trygt si at sommeren er her :hoppe:

uka går så utrolig fort, jaggu meg helg igjen!

og til mandag skal jeg til gynekologen... :nervøs:

gruer meg... redd for at det skal være vondt eller veldig ubehagelig å sette inn spiralen... men prevensjon må en ha...!

har ingen planer om å gå gravid igjen før ihvertfall tre år!

neste uke skal fire av oss som gikk gravid samtidig på jobb møtes!

det blir moro!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke høre om sommerværet! :snurt:

Jeg har aldri vært hos gynekolog jeg.. :sjenert: Første gangen jeg bretta meg ut nedentil var faktisk under fødselen. Skal på kontroll hos legen til onsdag, og jeg gruer meg også.. Du har bestemt deg for spiral, tydeligvis? Jeg har ikke tenkt så langt som til prevensjon enda jeg, men regner med det kommer opp hos legen.

Høres gøy ut med solsikkekonkurranse! :jepp:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke høre om sommerværet! :snurt:

Jeg har aldri vært hos gynekolog jeg.. :sjenert: Første gangen jeg bretta meg ut nedentil var faktisk under fødselen. Skal på kontroll hos legen til onsdag, og jeg gruer meg også.. Du har bestemt deg for spiral, tydeligvis? Jeg har ikke tenkt så langt som til prevensjon enda jeg, men regner med det kommer opp hos legen.

Høres gøy ut med solsikkekonkurranse! :jepp:

God helg! :klemmer:

jøss, har du ikke gått på p-piller tidligere? man skal til sånn sjekk og ta celleprøve når man er 25 år også.. :)

skal tas hvert 3 år, så jeg har tatt for andre gang på det...

er ubehagelig å bli undersøkt synes jeg... har bestilt hos ei kjempeflink kvinnelig gynekolog denne gangen. privat, så det er litt dyrere.. men det er det verdt!utrolig behagelig dame :)

Har bestemt meg for spiral fordi p-piller er uaktuelt! kommer ikke til å huske å ta dem slik livet er nå :fnise:

mokkon83 er nedprioritert, det er en annen sjef i huset! (ikke det at jeg var sjefen fra før av :fnise: )

vil ikke ha hormoner til prevensjon, jeg blir litt moody...

p-sprøyte tar visst lang tid før det går ut av kroppen, jeg vil at det skal gå kort tid når vi først bestemmer oss for å sette i gang igjen :)

moro med solsikker! har aldri prøvd å plante det før! spennende :)

tenker at de kommer fort ettersom vi har så nyyydelig vær!! :haha: MÅTTE bare :) Men nå er du jo her snart og kan nyte det sammen med meg :)

agurk og tomatplantene trives som bare det ute i biltema-drivhuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, har du ikke gått på p-piller tidligere? man skal til sånn sjekk og ta celleprøve når man er 25 år også.. :)

skal tas hvert 3 år, så jeg har tatt for andre gang på det...

er ubehagelig å bli undersøkt synes jeg... har bestilt hos ei kjempeflink kvinnelig gynekolog denne gangen. privat, så det er litt dyrere.. men det er det verdt!utrolig behagelig dame :)

Har bestemt meg for spiral fordi p-piller er uaktuelt! kommer ikke til å huske å ta dem slik livet er nå :fnise:

mokkon83 er nedprioritert, det er en annen sjef i huset! (ikke det at jeg var sjefen fra før av :fnise: )

vil ikke ha hormoner til prevensjon, jeg blir litt moody...

p-sprøyte tar visst lang tid før det går ut av kroppen, jeg vil at det skal gå kort tid når vi først bestemmer oss for å sette i gang igjen :)

moro med solsikker! har aldri prøvd å plante det før! spennende :)

tenker at de kommer fort ettersom vi har så nyyydelig vær!! :haha: MÅTTE bare :) Men nå er du jo her snart og kan nyte det sammen med meg :)

agurk og tomatplantene trives som bare det ute i biltema-drivhuset :)

Joda, jeg har gått på p-piller i årevis, men sjekka aldri noe annet enn blodtrykket i forbindelse med det. Fikk beskjed av legen om at jeg ikke skulle ta celleprøve mens jeg var gravid, så det har jeg foreløpig ikke rukket. Jeg har heller ikke så lyst til å gå på hormonprevensjon, men vurderer å prøve minipille.. :vetikke:

Gleder meg til å nyte solsikkefinværet! :sol: Husk å ikke gjødsle dem for mye forresten, for da vokser de for fort, og så blir stilkene så tynne at de ikke klarer å bære vekten av blomstene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker p-pillene cerazette.

Spiral høres... skummelt ut.

Agurker og tomater trives nok godt nå ja.

Jeg var litt treig og satte ut mine tomater for ikke så lenge siden etter og hatt dem inne til spiring.

Det er tydelig at de liker seg i varmen i drivhuset.

Og hjemmedyrkede tomater er nydelige!

Men, har du vanlige agurker eller miniagurker?

Bare hus og gi dem masse vann, agurker trenger det.

:)

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE: er jammen meg ikke sikker på hva slags agurker det er :fnise:

jeg skal sette inn kobberspiral, ingen hormoner her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag var jeg på 6 ukers kontroll hos gynekologen. Gruet meg skikkelig!!! men det gikk veldig greit! 12min tok det bare!

Mammaen min passet på H inne på venterommet mens jeg var inne :rodmer:

Fikk satt inn kobberspiral :) Hun tok ultralyd både før og etter at hun satte den inn.

Etterpå gikk mamma,H og jeg på kafè :) Så var vi på kjøpesenter, fant meg en kjempefin kjole,singlet,tommee tippee sett til H og rektalstikkpiller til meg... hehe

har vært plaget med rift i endetarmen... utrolig vondt :(

mamma og mannen reiser i morgen... det er trist... er så koselig å ha besøk!!!

onsdag skal H og jeg på barselbesøk til sjefen min som fikk en gutt for tre uker siden :) to andre som har fått på jobben kommer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min reiste i går :trist:

Jeg gråt som et lite barn... begge gråt.. huffameg!

gleder meg til søs og jeg reiser opp i august :hoppe:

H tok smokk ordentlig i dag!! det var en annen type enn de andre jeg har prøvd, denne heter asda baby og har brun gummi. hun får tilfredsstilt sugebehovet og henger ikke i puppen hele tiden :hoppe:

hun spiste 10.15, så 14.10, så 16.00 :) og nå sover hun fremdeles etter matinga kl 16!! :klo: dette er ikke vanlig her i huset...!

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammaen min reiste i går :trist:

Jeg gråt som et lite barn... begge gråt.. huffameg!

gleder meg til søs og jeg reiser opp i august :hoppe:

H tok smokk ordentlig i dag!! det var en annen type enn de andre jeg har prøvd, denne heter asda baby og har brun gummi. hun får tilfredsstilt sugebehovet og henger ikke i puppen hele tiden :hoppe:

hun spiste 10.15, så 14.10, så 16.00 :) og nå sover hun fremdeles etter matinga kl 16!! :klo: dette er ikke vanlig her i huset...!

Å nei, så fælt! Jeg og mamma er akkurat like - griner som bare det hver gang en av oss må reise! Da hun var her etter at S var født var det helt forferdelig da hun dro.. Stod midt på gata i Trheim og var helt oppløst i tårer. Så jeg vet hvordan du har det! :kose:

Så bra at H tok sutten! S bruker avent sine, men spytter dem stort sett ganske fort ut. Kanskje vi også skulle prøvd en annen slag? :vetikke: Ikke verst med en så lang soveøkt på ettermiddagen! :)

:klemmer:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så fælt! Jeg og mamma er akkurat like - griner som bare det hver gang en av oss må reise! Da hun var her etter at S var født var det helt forferdelig da hun dro.. Stod midt på gata i Trheim og var helt oppløst i tårer. Så jeg vet hvordan du har det! :kose:

Så bra at H tok sutten! S bruker avent sine, men spytter dem stort sett ganske fort ut. Kanskje vi også skulle prøvd en annen slag? :vetikke: Ikke verst med en så lang soveøkt på ettermiddagen! :)

:klemmer:

ja, vi er klemmere også i vår familie :) herlig å ha et godt og nært forhold til mamma :):yvonne:

veldig lettrørte også.. spesielt nå som hormonene herjer!

La H for snart 1 time siden, vært oppe og dyttet i smokken tre ganger :rodmer:

En ting som vi har lagt merke til er at hun er smørblid om morgenen! smiler skikkelig bredt til oss :rodmer:

eller fra nå av blir det til bare meg ettersom Mannen har rømt til kjelleren om natta. Han får ikke sove fordi det er for varmt og klamt... er ca 21grader på soverommet...

skal ut og kjøpe meg dunsommerdyne! må bare få inn litt cash først... etter at jeg kjøpte billetter til meg og mi søster (får igjen av henne i slutten av mnd) så har det blitt ganske så slunkent...

kjører til mi søster i helga, har full tank så det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohoi som tiden går! 5 dager siden jeg skrev her sist...

var kjempekoselig å være hos mi søster! turen både bort og tilbake gikk veldig bra, stoppet hver 20-30min :)

koste oss med grillmat fredag og taco på lørdag. Dessverre så fikk H skikkelig vondt i magen lørdag, det var nok tacoen :( fælt når jeg vet at det er pga meg hun har vondt... Men søs og mannen hennes er drevne (deres gutt hadde kolikk...)sukkervann og temperaturmåler med såpe fikk tatt det verste. Mannen hennes masserte henne og gikk og bar på henne :)

Søs og jeg gikk en laaaang tur lørdag formiddag, deilig!

onsdag skal vi på 6 ukers kontroll! :hoppe:

spent på hvor lang hun er nå!

skal også få pratet med helsesøsteren ang samlivskurs evt samtale med en terapeut...sliter litt her hjemme for tiden. virker som om Mannen tror at han bare kan leve samme gamle livet uten forandringer, mens jeg må forandre på alt. hvis jeg ber om hjelp så får jeg til svar "jaha?" som om jeg er til bry. han har sagt at han godt kan ta henne om morgenen,skifte bleie og tøy... men da jeg spurte i morges så fikk jeg et "jeg er trøtt,satt oppe til kl to i natt" blir skikkelig irritert.......... sa unnskyld til meg da han sto opp noen timer senere... huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fælt når babyen får vondt av noe man har spist :Nikke::klem: men sånn er det bare, man vet jo ikke hva man må holde seg unna før man prøver :)

Synd med mannen din da :kose: Virker ikke som han helt har forstått det nei :( Men fint at han sa unnskyld da! Dere trenger nok å prate litt om prioriteringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...