Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Mannen er gira på omplassering han også? Du nevnte vel forsåvidt sist at han også begynner å få nok? Men.. Er det normalt å ha diaré så ofte? :klo: Høres ut som det kan være lurt med en full sjekk i grunnen.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bikkja er visst frisk som en fisk... venter på svar på blodprøvene.

Dyrlegen mente det kunne være angst :daane: Han spurte om de sprengte i området (oh yes, det gjør de for tiden i boligfeltet)

Kan iallefall ikke ha det sånn her i all fremtid... han lever nok i minst 6år til

Idag var jeg hos tannlegen for min årlige sjekk (fikk ikke tatt røntgenbilder...)

Har 2 begynnende hull!! :( :( Og det eneste jeg har gjort annerledes i forhold til de andre gangene er å bytte til aloe vera tannkrem! den er uten fluor, og er nok årsaken! så nå ryker den rett ut! Henriette liker den også, men den skal langt bort!

Var innom en nydelig interiørbutikk i byen og kjøpte ei nyyydelig julegave til Henriette fra Nissen :nisse:

Lene Bjerre glasskule som spiller julesang (med engel inni) :hjerte: helt nydelig!

Imorgen skal jeg til legen, skal be om henvisning til tidlig UL.... føler jeg må forvisse meg om at det er noe inni der.... angrer litt på at jeg har fortalt det til så mange, er bare så glad at jeg ikke klarer la være... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er helg igjen allerede! Passer meg ganske fint at tiden flyr avsted :)

Igår hadde jeg en herlig dag men ekstremt kort dag på jobben,tannlegetime og lunsj med hun ene jeg jobber for (spiste tapas! Mmmm)

H var med ei barnehagevenninne hjem igår, de hadde storkost seg :) Foreldrene hadde lagd glutenfri vafler til henne. Merker det er hardt å gi slipp på henne mtp trygg mat.... aner ikke om de rengjorte vaffeljernet først eller om de lot være å gi henne de første som var ferdig... jaja, vi må bare prøve og feile!

I det siste har hun tisset seg ut nesten hver dag i barnehagen....det er utrolig slitsomt, må vaske alt fra ullundertøy til kjeledress.... De foreslo i bhg at hun kunne ha på seg bleie ute.... føler det er et langt skritt tilbake... idag hadde hun ikke tisset på seg ute, men inne.... :(

prøver med et belønningssystem, men virker ikke som det fungerer.. ender opp med at alle er lei seg... what to do!

Idag var jeg hos legen og tok urinprøve, kjekt å dobbeltsjekke ;) Fikk henvisning til tidlig UL. skal ringe til uke og høre om hun har time før Jul... :) Vil gjerne seg at det går rette veien, litt nervøs etter SA før H....

Ellers så møtte jeg Mazilla og S på kafè, og hennes Han godeste og Baby R kom også etterhvert. Veldig koselig <3 Begge jentene er i den alderen hvor de er så utrolig herlige på sin egen nydelige måte :) :)

veldig gøy!! :) H var i bhg, men neste gang hadde det vært gøy å ha henne med. Bare synd at det ikke er noe lekekrok der... Når jeg tenker meg om er det utrolig få kafeer med et bra lekerom... :/

Nå er det litt avslapping i sofaen før jeg skal i gang med å bake brød :) Vaskedama kunne ikke komme idag, så må shine over litt på badet etterpå.... Deilig å ha det sånn noenlunde før helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få kafeer med bra lekerom, ja! I hvert fall som har glutenfritt tilbud i tillegg... Det beste er nesten å kjøpe takeaway og ta med til biblioteket! ;)

Evt Dyreparken! :fnise: Hvis dere skal ha årskort til neste år, så kan vi jo ta en tur sammen! :jepp:

Har bhg noen teori om hvorfor hun tisser seg ut hver gang de er ute? Er det bare at det er mye klær, så hun ikke rekker frem? Vi fant jo ut at S tisset på seg ute fordi hun var redd for å miste sparkesykkelen hvis hun gikk på do... Etter at hun inngikk avtale med de voksne om at de skulle passe sykkelen mens hun tisset, var det brått slutt på uhellene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: vi har ikke funnet noen bra teori på det enda....

hun sa faktisk her om dagen at det var fordi det var så godt og varmt......

på fredag tisset hun seg ikke ut mens hun var ute, men da de kom inn så holdt hun på med noe og plutselig tisset hun på seg... her hjemme er det ikke noe problem (vært et par ganger at hun har kommet forsent)

kan det være fordi de bruker toalett, mens vi bruker potte? kanskje jeg burde pakke vekk potten?

Ellers så har jeg fått time til tidlig UL Fredag 12 desember :) Da er jeg 10 uker på vei :)

Idag har jeg fått vasket,bakt 2 brød, gjort ferdig ostekaken jeg begynte på igår og vi har vært på kino med H for å se Karsten og Petra-filmen :)

Hun ble litt utålmodig og lei da det var rundt 15-20min igjen,men ellers gikk det over all forventning :) :)

Fin film! En mor full av hormoner gråt veldig mye <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde H med seg ei venninne fra barnehagen :hjerte:

Hun har vært med noen ganger før og de koser seg så sammen! :)

Lagde glutenfri minipizza og kakemann-deig :) De koste seg med å trykke ut kakemenn :)

H har blitt ganske så populær, mange som vil hjem til henne nå :) hehe

Idag hadde hun lagd kaker i barnehagen med to eldre jenter som også har cøliaki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...