Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Så fin 17.mai dere ser ut til og hatt!

:tommel:

jaaa, vi storkoste oss :)

merker at det er kos når familien samles :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma og jeg var innom helsestasjonen i dag og veide baby H :)

nå veier hun 3220g!!! :hoppe: (hun veide 3020g onsdag i forrige uke)

vi gikk en lang tur også, koselig :)

i morgen reiser Mannen til sverige og blir borte til søndag kveld. Mamma og mannen blir til lørdag formiddag og svigers skal passe hunden fra lørdag formiddag til mandag :hoppe:

blir litt godt med en dag eller to alene også... bare babyen og meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vektoppgang! :jepp: Nå veier hun så mye som S gjorde da vi dro fra sykehuset.. :ler: Da jeg var på helsestasjonen i går veide hun 3995 gram.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vektoppgang! :jepp: Nå veier hun så mye som S gjorde da vi dro fra sykehuset.. :ler: Da jeg var på helsestasjonen i går veide hun 3995 gram.. :fnise:

oioi, snart 4 kg!! :hoppe:

merker på H at hun har blitt rundere i kjakene og fingrene :rodmer:

veide meg selv også der borte!!! 63kg :hoppe: tilbake til samme som før graviditeten :) har litt ekstra på magen, men det plager meg ikke det grann! føler meg mer tilfreds med meg selv nå enn før jeg ble gravid. kanskje fordi jeg vet hva kroppen min har produsert og fått til :rodmer:

Nå er Mannen i sverige, han hentet vogna i dag og ble meget positivt overrasket! :)

han tror jeg kommer til å bli veldig godt fornøyd :hoppe:

en ting som ikke er fullt så bra er at han lovde å ordne pass til hunden (han lovde meg før H kom til at jeg ikke skulle tenke på hunden, han ordner alt...) foreldrene hans kunne passe, men de kunne ikke hente han.... jeg kjører ikke i over 2 timer pga hundepass fra lørdag til søndag...

Mannen beklaget at det ble sånn, og spurte pent om jeg kunne kjøre han til kennelen som er 10min unna. han spør ikke foreldrene om den tjenesten igjen...!

så i morgen tidlig kjører jeg han avgårde... kan ikke gå tur eller noenting med han, og når jeg ammer så er det utrolig irriterende når han skraper og skraper på døra :frustrert:

mamma og mannen reiser i morgen tidlig til min bror. har vært SÅ koselig med besøk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og jeg var innom helsestasjonen i dag og veide baby H :)

nå veier hun 3220g!!! :hoppe: (hun veide 3020g onsdag i forrige uke)

Så fin vektoppgang! :jepp: Nå veier hun så mye som S gjorde da vi dro fra sykehuset.. :ler: Da jeg var på helsestasjonen i går veide hun 3995 gram.. :fnise:

veide meg selv også der borte!!! 63kg

Vi var og på helsestasjonen og veide igår; 17,3 kilo!

Jeg veide meg og... betydelig mer enn 63kilo.... :sjenert:

:skratte:

Veiing er kanskje ikke like spennende og søtt når mann er på 4 årskontroll. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var og på helsestasjonen og veide igår; 17,3 kilo!

Jeg veide meg og... betydelig mer enn 63kilo.... :sjenert:

:skratte:

Veiing er kanskje ikke like spennende og søtt når mann er på 4 årskontroll. :lol:

4 åringer er jo kjempeherlige og søte! og det er jo spennende å se utviklingen til gullungen uansett alder :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag skal vi på sykehuset med H, skal undersøkes på nytt ettersom Mannen hadde noe hoftegreier da han var nyfødt...

Hun sov litt dårlig i natt,ble en del amming. fungerer bedre med ammemadrassen mellom oss i senga, blir ikke så stor og kald overgang som det ble over til senga :)

Var herlig å få Mannen hjem igjen i går :hoppe:

og emmaljunga-vogna er bare helt nydelig!! Gleder meg til å stikke ut og trille etterpå!!

Syns det er litt stor åpning mellom kalesjen og trekket som ligger over, men det er mener å ha fått med meg at det er fy fy å henge et teppe ellerno over som ly for vinden... hva gjør en da?

ellers så har jeg funnet ut at de små smekkene som ser ut som halstørkle er geniale for min lille gulpeguri :) slipper å skifte så enormt mange bodyer!

Skal prøve å få kjøpt flere oppbevaringsbokser i dag slik at jeg får sorter H sitt tøy etter str, da blir det lettere når jeg skal skifte ut :) nå står ALT på barnerommet (da mener jeg alt fra verktøy til dyner og tøy der inne) og tøyet ligger usortert i poser og sekker...

Fikk hentet ned noe av mitt gamle tøy fra loftet i dag, og jeg fikk på meg den siste dongeribuksa som jeg kjøpte før jeg ble gravid :hoppe: føler faktisk det er bedre plass i den enn det var også.. det hadde jeg ikke forventet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vogna var fin! Hvilken farge er den? Jeg pleier bare å lage en liten kant med dyna. Tror egentlig ikke det blåser så veldig nedi der, S ligger ihvertfall ganske bortgjemt.. :fnise: Ellers tar kanskje myggnettet litt av både vind og sol. Kos dere på trilletur! :)

Vi kjører også smekke for gulpinga. I dag måtte jeg skifte på henne to ganger innen jeg rakk å få smekke på.. :ler:

Ikke verst med buksa! :tommelopp: Jeg er langt unna å kunne bruke mine gamle bukser enda, dessverre.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vogna var fin! Hvilken farge er den? Jeg pleier bare å lage en liten kant med dyna. Tror egentlig ikke det blåser så veldig nedi der, S ligger ihvertfall ganske bortgjemt.. :fnise: Ellers tar kanskje myggnettet litt av både vind og sol. Kos dere på trilletur! :)

Vi kjører også smekke for gulpinga. I dag måtte jeg skifte på henne to ganger innen jeg rakk å få smekke på.. :ler:

Ikke verst med buksa! :tommelopp: Jeg er langt unna å kunne bruke mine gamle bukser enda, dessverre.. :(

vogna er sort, hvit inni :) lun og fin inni :) la også dyna som skjerming da vi gikk i dag, så jeg så at det ikke var noe problem :)

gikk veldig fint på sykehuset i dag, babyen er perfekt sa han :rodmer:

hun surkler bittegrann når hun puster så legen ba meg ta tempen en gang om dagen. 36,5 grader var den i dag. måtte ringe lege om hun får feber (38 grader)

om det er noen trøst, så er det bare ei bukse jeg kommer inn i Mazilla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hun er over tre uker allerede! Tiden går fort ;)

Bra at hoftene var fine :) Og gøy å få på seg de gamle buksene allerede :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hun er over tre uker allerede! Tiden går fort ;)

Bra at hoftene var fine :) Og gøy å få på seg de gamle buksene allerede :5:

jaaa! og det er så moro å se hvordan hun forandrer seg fra dag til dag :)

lurer på om jeg skal ta meg en tur til helsestasjonen og veie henne i morgen :)

moro å få på seg iallefall èn av alle buksene :fnise:

rart å være hjemme igjen da, Pupsilure? det en savner mest fra sydenferie er maten :) Mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye de skal gjennom det første året at det er helt utrolig! For 9 mnd siden var han en liten hjelpesløs bylt, og nå krabber han i full fart over stuegulvet, opp et trinn til badet, og reiser seg opp ved alt som er i riktig høyde. Han babler, og sier mama :hjerte: Og er veldig interessert i alt som skjer.

Rart å være hjemme sånn plutselig. Savner nok maten mest ja. Det var så deilig å konmme til dekket bord og buffet tre ganger hver dag, og i tillegg ta alt vi ville av snacks og drikker utenom :jepp: Anbefaler all inclusive altså! Vi har kun brukt ca 1000 kr i lommepenger :fnise: Og mesteparten av det var på taxfree ;) Jo, og så savner jeg været! Her er det blås-bort-vær i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pupsilure: høres ut som all inclusive er tingen når en reiser med små! Vi prøvde det en gang, da vi var på bryllupsreise i Bulgaria for to år siden... men da var vi ikke fornøyd..men nå var det meste av mat som vi kom over der borte dårlig standard på..

skal iallefall lufte for Mannen det å reise med alt inkludert! er vel begrenset hvor mye en farter rundt med ei lita tulle... hvordan gjør en det når en skal ta taxi forresten? det er jo ikke bare å slenge seg inn i ei, barnet må jo sikres...

spennende dette med utviklingen, nyter tida med lille babyen min :rodmer:

Mazilla: Det gikk veldig fint på helsestasjonen :) H veide i går 3375g (3220g torsdag i forrige uke) Møtte ei kjempekoselig jente fra nord som fikk en gutt 9 april, vi skal være i samme barselgruppe!

Nå har vi fått booket oss dato for barndåp :hoppe: 18 september er datoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ikke taxi i det hele tatt. Tok buss to ganger, men den hadde ikke belter uansett, så vi hadde ikke fått festet bilstol. Men tenkte mye på det før vi dro, hva gjør folk med bilstoler :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok ikke taxi i det hele tatt. Tok buss to ganger, men den hadde ikke belter uansett, så vi hadde ikke fått festet bilstol. Men tenkte mye på det før vi dro, hva gjør folk med bilstoler :vetikke:

Ok, vi leier kanskje bil noen dager også... ellers så er det vel greit å få hotell i nærheten av sivilisasjonen slik at en kan trille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så at alle som skulle leie biler bar på barneseter, så de leier ut det også :jepp: Hvor og når skal dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at alle som skulle leie biler bar på barneseter, så de leier ut det også :jepp: Hvor og når skal dere? :)

vi skal reise i jula... Mannen som er mest gira på å reise da...

Får prøve å inngå et kompromiss på annethvert år eller noe... :)

Har ikke helt bestemt oss for hvor, antakeligvis kanariøyene.

Vi har feiret jula to ganger på lanzarote og tre ganger på gran canaria. hadde vært moro å teste ut Tenerife kanskje.. men vil heller til lanzarote enn gc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lurte vi oss til litt :sengekos: for første gang etter

fødselen :fnise:

Merket at jeg hadde et øre mot barnesenga og håpet på at hun ikke skulle begynne å gråte :sjenert:

Ingen avbrytelser og vi er alle meget fornøyd :)

Ellers så har H sine to onkler kommet på besøk, gutta skal se fotballkamp i kjelleren :)

Vi skal kose oss med biff litt seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var kjapt! :nigo: Var det rart/annerledes? Har ikke helt tenkt i de baner enda engang jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...