AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Del Skrevet 2. mai 2011 Kjørte i dag forbi en barneskole her i byen som ligger inntil en bilvei, i det jeg kjørte forbi får jeg en fotball i passasjerdøren på siden av bilen. Det smeller skikkelig og jeg stopper for å sjekke om bilen fikk noen skader, noe den fikk. Det har blitt en bulk i passasjerdøren og masse riper av ballen som traff. Snakket med en lærer som hadde vært ute og sett hendelsen,og han bekrefter at en av elevene sparket ballen over gjerdet ved et uhell. Tar kontakt med rektor på skolen og hun sier bare at "slikt skjer". Det er ikke deres ansvar, selv om det var en av deres elever på skolen som sparket ballen. Hadde det skjedd PÅ skolens eiendom(altså skaden) hadde det vært noe annet, men på veien utenfor var det ikke deres ansvar! Sjekker med forsikringsselskapet mitt, og jeg mister 15% der hvis jeg må ta skaden på meg selv! Dette er så utrolig surt siden det ikke var min skyld i det hele tatt! Stemmer dette rektoren sier? Handlingen som førte til skaden skjedde jo inne på skolens eiendom! Det er ikke min feil at de ikke har høye nok gjerder bak fotballmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 2. mai 2011 #2 Del Skrevet 2. mai 2011 Sjekker med forsikringsselskapet mitt, og jeg mister 15% der hvis jeg må ta skaden på meg selv! Dette er så utrolig surt siden det ikke var min skyld i det hele tatt! Stemmer dette rektoren sier? Handlingen som førte til skaden skjedde jo inne på skolens eiendom! Det er ikke min feil at de ikke har høye nok gjerder bak fotballmålet! Det er som folk sier det er alltid alle andres skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 2. mai 2011 #3 Del Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor har du laget to like tråder? Jeg synes det er rart hvis skolen ikke tar på seg det ansvaret, jeg hadde i alle fall blitt rimelig irritert hvis dette skjedde med meg og jeg måtte dekke det selv. Jeg synes ikke du skal gi deg her (men vær klar over at jeg ikke kjenner til noe lovverk eller noe, så jeg bare synser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Del Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor har du laget to like tråder? Jeg synes det er rart hvis skolen ikke tar på seg det ansvaret, jeg hadde i alle fall blitt rimelig irritert hvis dette skjedde med meg og jeg måtte dekke det selv. Jeg synes ikke du skal gi deg her (men vær klar over at jeg ikke kjenner til noe lovverk eller noe, så jeg bare synser). Tenke kanskje flere var innom generell, derfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er som folk sier det er alltid alle andres skyld ? Vitsen med svaret var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Del Skrevet 2. mai 2011 Foreldrene til de som sparket ballen på bilen din kan også få ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Del Skrevet 2. mai 2011 Kan du ikke bare kjøre videre med bulken, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Del Skrevet 2. mai 2011 Kan du ikke bare kjøre videre med bulken, da? Kan du ikke bare la være å svare da? Nei, jeg kan ikke det når jeg har en bil som er 8 mnd gammel. Det ser jeg ingen grunn til, liker å ta vare på tingene mine jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #9 Del Skrevet 2. mai 2011 liker å ta vare på tingene mine jeg!! Ja, det er jo den episoden her et godt eksempel på... Og jeg svarer når jeg føler for det, ikke fortell meg om jeg skal svare eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenJosefine Skrevet 2. mai 2011 #10 Del Skrevet 2. mai 2011 så utrolig kjedelig! Bare synser her, men synes absolutt skolen burde ta på seg ansvar her! Selvom det er et uhell må jo noen betale for det, og siden du ikke har gjort noe uforsiktig (heller skolen/eleven som sparket) så burde jo ikke din lommebok svi.. Men som sagt, bare synsing! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago_2 Skrevet 2. mai 2011 #11 Del Skrevet 2. mai 2011 ja, bør jo ikke være sånn at det skal være risiko sport å kjøre forbi skoler... Synes de burde dekke, men det lovmessige kjenner jeg ikke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #12 Del Skrevet 2. mai 2011 Ja, det er jo den episoden her et godt eksempel på. Hva mener du med det? Det var da ikke trådstarter sin feil at bilen ble truffet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 2. mai 2011 #13 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg var nettopp i en diskusjon om dette med min onkel, som er jurist. I følge ham er det foreldrene til eleven som har erstatningsansvaret for skader opp til en viss sum. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 2. mai 2011 #14 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Ja, det er jo den episoden her et godt eksempel på... Jeg antar at du her er sarkastisk, og det virker som du nesten legger skylden på TS. Akkurat som TS kunne forutse at på akkurat den veien og på akkurat det tidspunktet ville en ball smelle inn i bildøra TS: Jeg hadde absolutt ikke gitt meg. Uhell skjer, men folk må fortsatt betale. Jeg har ikke peiling på lovverk, men hadde jeg vært deg hadde jeg undersøkt om du har noe krav i denne saken. Blir nok foreldrene til barnet som må betale isåfall. Endret 2. mai 2011 av antibac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #15 Del Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor er noen er så spydige med TS? TS har i dette tilfellet ikke gjort NOE galt! Ikke gi deg på dette. Hvorfor skal du tape på noe som ikke er din skyld? Send skolen et brev og be dem ta kontakt med foreldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf Skrevet 2. mai 2011 #16 Del Skrevet 2. mai 2011 Var i en lignende hendelse ifjor og fikk telefon nr til guttens forelder av skolen. Klart at slikt skjer, kjedelig. Liker selv at bilen ser skikkelig ut, så ville ikke kjøre med en fotball flekk på pansere. Jeg foreslo for faren at de ble med å betale, jeg betalte 70% av kostnadene og de resten. Han syntes det var ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 11. mai 2011 #17 Del Skrevet 11. mai 2011 Foreldrene til det sparkende barnet har ansvar for kostnader opp til 5000 (tror jeg summen var) så jeg ville kontaktet skolen for å få kontaktinformasjon til foreldrene for så og kontaktet dem. Jeg hadde IKKE godtatt å kjøre med en slik skade i bilen min, og jeg hadde IKKE godtatt å betale for utbedring når jeg selv var skyldfri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå