Gjest Armule Skrevet 6. mai 2013 #781 Skrevet 6. mai 2013 Aha!.....Hvem av dere 2 som har rett derimot..... Det er nok Hedvig
Mann 42 Skrevet 6. mai 2013 #782 Skrevet 6. mai 2013 Det er nok Hedvig Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal gjøre Joffrey ENDA mer psycho enn han var i bøkene? Egenhendig mord på prostituerte? Er det ikke ille nok som det er?
Gjest strykebrett Skrevet 7. mai 2013 #783 Skrevet 7. mai 2013 Joffrey er bare henchman. Det var Baelish som stod bak det. Hvorfor det? Hva hadde hun gjort som gjorde at hun ble drept? Skjønte ikke helt det jeg..
HedvigR Skrevet 7. mai 2013 #784 Skrevet 7. mai 2013 Hvorfor det? Hva hadde hun gjort som gjorde at hun ble drept? Skjønte ikke helt det jeg.. Hun var en av Varys spioner (little birds), det likte Littlefinger dårlig.
Gjest strykebrett Skrevet 7. mai 2013 #785 Skrevet 7. mai 2013 Hun var en av Varys spioner (little birds), det likte Littlefinger dårlig. Takk for svar Har sett alle episodene, men likevel er det ting jeg ikke får med meg. Jeg burde kanskje få meg HBO Nordic så jeg kan se de med tekst.
Gjest Daenerys Skrevet 7. mai 2013 #786 Skrevet 7. mai 2013 Takk for svar Har sett alle episodene, men likevel er det ting jeg ikke får med meg. Jeg burde kanskje få meg HBO Nordic så jeg kan se de med tekst. Jeg hadde nok også slitt om jeg ikke hadde lest bøkene. Det er mange å holde styr på!
Lyd Skrevet 7. mai 2013 #787 Skrevet 7. mai 2013 Jeg hadde nok også slitt om jeg ikke hadde lest bøkene. Det er mange å holde styr på! Samme her! Jeg er så glad for at jeg har lest bøkene, hvis ikke tror jeg aldri jeg hadde klart å følge med.
RødeDrage Skrevet 7. mai 2013 #788 Skrevet 7. mai 2013 Godt å se det er mange flere enn meg som sliter med å holde styr på hvem som er hvem! Jeg er forøvrig enig, synes Joffrey er en drittsekk, på tross av at jeg var usikker på hvem han egentlig hadde drept Men "alle" har jo hata ham, lenge. Sliter også mye med å huske hvem som er hvem av alle mennene over 45 med kort, mørkt hår, litt skjegg og heter Lord Ettellerannet. Synes det er alt for mange av dem 1
Gjest Badabing Skrevet 7. mai 2013 #789 Skrevet 7. mai 2013 Eneste er Robb og Theon, de blandet jeg i starten av en eller annen grunn. Noen som har forstått hvem de som reiser med Winterfell-guttene er? Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har vi ikke fått vite det enda? (Vil ikke ha bokspoiler:p)
jabx Skrevet 7. mai 2013 #790 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Og hvem er du til å bestemme hva som skjer her? Om du ser på innlegget RETT etter det du siterer til, så legger jeg ved en link til de som er interessert i forskjellen mellom tv-serien og bøkene. NETTOPP for å slippe å diskutere slikt her. Denne tråden er for TV-serien. Det er allerede slått fast, både av tittel og moderator. Innlegget la til og med ikke opp til diskusjon, men stoppet men den faktaen. Jeg hadde skjønt deg om det fortsatte på flere sider, men ett innlegg gjør ikke at tråden går under. Det er derimot du som tar det opp igjen, og gjør det til en diskusjon. Det er mange innlegg som ikke legger opp til diskusjon, men som likevel blir kommentert. Og slik er det med bok-innleggene. Det er ikke bare ett innlegg heller, men flere. Endret 7. mai 2013 av jabx
Jellybean78 Skrevet 7. mai 2013 #791 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Eneste er Robb og Theon, de blandet jeg i starten av en eller annen grunn. Noen som har forstått hvem de som reiser med Winterfell-guttene er? Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har vi ikke fått vite det enda? (Vil ikke ha bokspoiler:p) Jojen og Meera Reed, barna til Howland Reed, en av de beste vennene til Eddard Stark. (og bannerman) Endret 7. mai 2013 av Jellybean78
Gjest Armule Skrevet 7. mai 2013 #792 Skrevet 7. mai 2013 Denne tråden er for TV-serien. Det er allerede slått fast, både av tittel og moderator. Det er mange innlegg som ikke legger opp til diskusjon, men som likevel blir kommentert. Og slik er det med bok-innleggene. Det er ikke bare ett innlegg heller, men flere. Du vet at det er du som kverner dette nå, sant? Hva er vitsen med å dra frem et forholdsvis gammelt innlegg om dette, når det ikke engang selv deltar i hva tråden faktisk handler om? 1
Gjest Armule Skrevet 7. mai 2013 #793 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Eneste er Robb og Theon, de blandet jeg i starten av en eller annen grunn. Noen som har forstått hvem de som reiser med Winterfell-guttene er? Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har vi ikke fått vite det enda? (Vil ikke ha bokspoiler:p) Jojen og Meera Reed, barna til Howland Reed, en av de beste vennene til Eddard Stark. (og bannerman) Ja, Jojen fortalte hvem de var og om familien sin for noen episoder siden, da de bare gikk langs veien. Da kom det frem at faren (Howland) visste at Ned var død før det skjedde og de hadde vært gode venner (eller noe i den duren, husker ikke detaljene). Endret 7. mai 2013 av Cervix
Mann 42 Skrevet 7. mai 2013 #794 Skrevet 7. mai 2013 Eneste er Robb og Theon, de blandet jeg i starten av en eller annen grunn. Noen som har forstått hvem de som reiser med Winterfell-guttene er? Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har vi ikke fått vite det enda? (Vil ikke ha bokspoiler:p) Det er Jojen og Meera Reed, som er fra Crannogmen, folk i sumpene, en gruppe som har tilknytning til Starkene, den tilbakestående Hodor, og villkvinnen Osha, som kommer fra nordenfor Muren. Hun og et par andre skrælinger forsøkte å plyndre Bran i første sesong, men de andre ble drept, og Osha ble tatt til fange av Robb. Jojen er synsk, og han vet at Bran har evner som han trenger å utvikle. Så langt har vi vel fått vite det fra serien.
Jellybean78 Skrevet 7. mai 2013 #795 Skrevet 7. mai 2013 Det er ikke en mening at dette er en spoiler. Informasjonen har ikke vært kommet frem fra tv-serien, men er noe du har hentet fra bøkene. Mer spoiler enn det får du ikke. I tillegg hinter du selv til at dette er viktig informasjon, så jeg ser ikke helt argumentasjonen din. Diskusjonen er over fra min side iallfall. Den er ikke over ifra min side iallefall.... Jeg skal jeg vise deg hva jeg sikter til siden du ikke evner å se det selv: du skriver - Det har temmelig stor betydning for videre utvikling av enkelte karakterer dette er en mening, på akkurat lik linje med det jeg har skrevet.... Du ser vel argumentasjonen nå forhåpentligvis?
Sophie-Ann Skrevet 8. mai 2013 #796 Skrevet 8. mai 2013 Tråden er igjen ryddet for spoilere Sophie-Ann, mod
Lykkelitenen Skrevet 8. mai 2013 #797 Skrevet 8. mai 2013 Begynte på første bok i natt og har allerede måtte gå på pcen og se igjennom scener i serien fordi jeg ikke husker. Håper det blir enklere å holde styr på folk og fe nå som jeg har to "kilder" å forholde emg til, selv om det vil være ulikeheter! Og Sophie-Ann, mitt innlegg var da vitterlig ikke en spoiler....
HedvigR Skrevet 8. mai 2013 #798 Skrevet 8. mai 2013 Og Sophie-Ann, mitt innlegg var da vitterlig ikke en spoiler.... Jeg tror måten du formulerte deg på gjorde at folk misforstod litt. Det kunne bli lest som om du fortalte noe du visste kom til å skje i bøkene, og ikke noe du ønsket deg
Gjest Raindrops Skrevet 8. mai 2013 #799 Skrevet 8. mai 2013 Sliter også mye med å huske hvem som er hvem av alle mennene over 45 med kort, mørkt hår, litt skjegg og heter Lord Ettellerannet. Synes det er alt for mange av dem Jeg har nok med å holde styr på hvem av dem som er på hvilken side når de opptrer uten en av hovedkarakterene, navnene kan jeg stort sett bare glemme, selv om jeg har lest bøkene Jeg slet forøvrig litt med å skille dem fra hverandre i bøkene også, og der er det enda flere av dem
RødeDrage Skrevet 8. mai 2013 #800 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har nok med å holde styr på hvem av dem som er på hvilken side når de opptrer uten en av hovedkarakterene, navnene kan jeg stort sett bare glemme, selv om jeg har lest bøkene Jeg slet forøvrig litt med å skille dem fra hverandre i bøkene også, og der er det enda flere av dem Hahaha, da tror jeg bare det er å gi opp for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå