Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det var da voldsomt? Er det piss at Anoia gleder seg til neste bok? Det står da langt mer åndssvake ting i denne tråden enn det?

De åndssvake tingene tar ikke fullstendig over denne tråden. Bokpraten begynte etter hvert å nå latterlige proporsjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å sette spoilers inn i spoilertags. Det er dårlig gjort for de som kun ser serien å avsløre store plott-hendelser.

Daenerys, mod.

Å utelate spoiler-tag var åpenbart gjort med vilje. Er brukeren utestengt?

• Liker 1
Skrevet

Nei, det ble aldri nevnt spesifikt at hun hadde født dødfødte/tok vare på dem i glass. Og de hadde ikke navn, heller

Hurra, enda et innlegg uten annet enn en spoiler-tag som snakker om bøkene. Stikk!

• Liker 1
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Hurra, enda et innlegg uten annet enn en spoiler-tag som snakker om bøkene. Stikk!

Men herrefred da, jeg vil heller ikke ha noen spoilers, men man kan da vitterlig oppføre seg for det. Det er bare en tv-serie! Det går an å vise vanlig folkeskikk selv om man er uenig eller provosert. Man utestenger ikke noen fordi de har glemt en spoilertag eller ikke holder seg til temaet i tråden, da hadde hele KG vært utestengt. Skjerp deg!

Endret av Emmanuelle
  • Liker 2
Gjest Armule
Skrevet (endret)

Og hvem er du til å bestemme hva som skjer her? Om du ser på innlegget RETT etter det du siterer til, så legger jeg ved en link til de som er interessert i forskjellen mellom tv-serien og bøkene. NETTOPP for å slippe å diskutere slikt her.

Innlegget la til og med ikke opp til diskusjon, men stoppet men den faktaen. Jeg hadde skjønt deg om det fortsatte på flere sider, men ett innlegg gjør ikke at tråden går under. Det er derimot du som tar det opp igjen, og gjør det til en diskusjon.

Det hadde også vært lettere å ta deg seriøst om du oppfører deg på en ordentlig måte.

Endret av Cervix
  • Liker 1
Skrevet

De åndssvake tingene tar ikke fullstendig over denne tråden. Bokpraten begynte etter hvert å nå latterlige proporsjoner.

For ikke å snakke om sutringen og klagingen over en type innlegg som ikke har vært skrevet på flere uker. I stedet for å be folkom å holde kjeft og komme seg bort, så tror jeg det hadde vært bedre om du skrev noe om trådens tema. Hvis du har noe annet enn klager og jeremiader å komme med, altså.

Skrevet

Men herrefred da, jeg vil heller ikke ha noen spoilers, men man kan da vitterlig oppføre seg for det. Det er bare en tv-serie! Det går an å vise vanlig folkeskikk selv om man er uenig eller provosert. Man utestenger ikke noen fordi de har glemt en spoilertag eller ikke holder seg til temaet i tråden, da hadde hele KG vært utestengt. Skjerp deg!

Hvis Jabx hadde vært en karakter i Westeros, ville han vært Stannis!

• Liker 1
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Hvis Jabx hadde vært en karakter i Westeros, ville han vært Stannis!

Eller Theon!

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Robb ser ut til å ha fått noe hardt i hodet, han saboterer for seg selv, ja. Virker som han er maktsyk, beordret han ikke arrest på sin egen mor? Liker han ikke..men det kan jo fort snu i ekte GoT-ånd.

Lurer virkelig på hvordan alle historiene ender ved slutten av sesongen (eller,jeg vet jo én siden jeg ikke klarte å holde meg unna vg.no-spoiling).. Vi får se så lite av hver historie pr episode, og ingenting av noen :(

Jeg tror han så seg nødt til å arresetere moren, for å vise folkene at han ikke støttet å sette fri Jamie, og for å vise at han fortsatt er sjefen og at mora hans ikke kan slippe unna med hva som helst.

Jeg syns fortsatt ikke synd på Jamie forresten, han dytta tross alt et barn ned fra et vindu. Drittsekk.

Skrevet

Jeg tror han så seg nødt til å arresetere moren, for å vise folkene at han ikke støttet å sette fri Jamie, og for å vise at han fortsatt er sjefen og at mora hans ikke kan slippe unna med hva som helst.

Jeg syns fortsatt ikke synd på Jamie forresten, han dytta tross alt et barn ned fra et vindu. Drittsekk.

Han gjorde det for kjærligheten :) Men mest av alt fordi han tenkte at om det noen sinne kom ut, så ville det bety døden for ham og Cersei. Og barna deres. Robert Baratheon ville ikke tatt det nådig opp.

AnonymBruker
Skrevet

Flere som gleder seg til Robb tar casterly rock?

Anonym poster: fa1b2db5cb20c51e85c6a5be05e03719

Skrevet

Flere som gleder seg til Robb tar casterly rock?

Tar Robb Casterly Rock? Er dette spoiling, eller ønsketenkning?

Gjest Daenerys
Skrevet

Tar Robb Casterly Rock? Er dette spoiling, eller ønsketenkning?

Han sa i forrige episode at det var det han planla å gjøre.

Gleder meg til nyeste episode!

Skrevet

Han sa i forrige episode at det var det han planla å gjøre.

Gleder meg til nyeste episode!

Han sa til Walder Frey at han ville gifte seg med datteren hans, også. Men det gjorde han ikke, han giftet seg med Jeyne i stedet. Og all den tid han er avhengig av Frey`s støtte til å gå mot Lannisters, så er det vel aller mest spennende hvordan DET går? Jeg liker maktintrigene i Westeros. De er så vidunderlig kyniske. Sopranos blir bare smågutt i sammenligning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sa til Walder Frey at han ville gifte seg med datteren hans, også. Men det gjorde han ikke, han giftet seg med Jeyne i stedet. Og all den tid han er avhengig av Frey`s støtte til å gå mot Lannisters, så er det vel aller mest spennende hvordan DET går? Jeg liker maktintrigene i Westeros. De er så vidunderlig kyniske. Sopranos blir bare smågutt i sammenligning.

Med Walder Frey sine menn kan han klare å ta Casterly Rock, siden Tywinn er opptatt i Kings Landing.

Skrevet

Med Walder Frey sine menn kan han klare å ta Casterly Rock, siden Tywinn er opptatt i Kings Landing.

Men så var det dette ekteskapsløftet som han brøt, da. Kanskje han vil bli oppfattet som litt for shifty og upålitelig? Ekteskap mellom adelsslektene i Westeros er ikke rent personlige anliggender. Det er politiske allianser. Så han laget seg et skikkelig problem med Frey da han brøt det løftet og i stedet giftet seg med Jeyne Westerling av romantiske grunner. Man må ikke glemme at han kjøpte seg passasje for sin hær over the Twins med det ekteskapsløftet. Men nå har han altså løpt fra regningen, og kommer til bake til verten og lurer på om han ikke kan få krite noe mer? Jeg spår problemer.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Han gjorde det for kjærligheten :) Men mest av alt fordi han tenkte at om det noen sinne kom ut, så ville det bety døden for ham og Cersei. Og barna deres. Robert Baratheon ville ikke tatt det nådig opp.

Jeg har fått et litt annet inntrykk av Jaime etter hvert. I begynnelsen hatet jeg hele Lannister-klanen, men jeg forstår dem bedre nå. Det er jo egentlig bare faren og Joffrey som er noen jævler.

Gjest Badabing
Skrevet

Bare jeg som er skikkelig skuffa?

Har lest bøkene og kan anbefale dem på det varmeste.. men denne serien minner mer om en dårlig såpeopera :sjenert: Synes også det blir litt for mye pene damer som har seg og bare kjipe menn (typisk "manneserie" :fnise: )

Skal se noen episoder til men er ikke overbevist :lete:

Er ikke Jon Snow heit, så vet ikke jeg. :P

• Liker 2
Skrevet

Episode 6:

Ikke akkurat mye som skjedde i mine øyne.

Helt alright episode.

Går litt rundt for meg mtp alle navnene i serien, klarer ikke helt å holde styr på hvem jeg skal hate og hvem jeg skal heie på :P

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Glemte å legge til at Arya, Daenerys, Tyrion og Jon Snow er mine favoritter! Er kanskje sånn for de fleste?

Synes forøvrig at han som spilte borgermester i The Wire (husker ikke navnet) spiller passe slu veldig bra!

Endret av Badabing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...