Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Det er ganske mye velbegrunnet kritikk som ikke går på hvordan det avsluttet, men hvordan man kom dit.

Sesong 7 og 8 virker forhastet og regelrett dårlig skrevet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ganske mye velbegrunnet kritikk som ikke går på hvordan det avsluttet, men hvordan man kom dit.

Sesong 7 og 8 virker forhastet og regelrett dårlig skrevet.

Ja. Det er som en helt annen serie sammenlignet med de første sesongene. Selv er jeg på repeat om dette, men er fortsatt så skuffet over verdens beste fortelling ende så platt. Masse ting det virker som de bare har glemt, helt usannsynlig mange overlever alt mulig, personlighetene endrer seg. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ganske mye velbegrunnet kritikk som ikke går på hvordan det avsluttet, men hvordan man kom dit.

Sesong 7 og 8 virker forhastet og regelrett dårlig skrevet.

Tror ingen påstår at sesong 7 og 8 er fantastiske og at de fortjener mye kritikk. men at de er så dårlige som noen påstår det er de bare ikke.

Det virker også for meg som at de siste sesongene hadde ingen bøker og gå etter slik de tidligere sesongene hadde.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Tror ingen påstår at sesong 7 og 8 er fantastiske og at de fortjener mye kritikk. men at de er så dårlige som noen påstår det er de bare ikke.

Det virker også for meg som at de siste sesongene hadde ingen bøker og gå etter slik de tidligere sesongene hadde.

 

Problemet er at mange avfeier all kritikk som 'de bare sutrer over at det er slutt'. Det er naturligvis en del av dem òg, men man må jo også kunne se på den reelle kritikken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjeveste TV-prisen som finnes, Emmy, har nominert Game Of Thrones 32 ganger for den siste sesongen. Det er en rekord! Det er godt gjort med tanke på alle "internet-warriors" som slakter siste sesongen. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjeveste TV-prisen som finnes, Emmy, har nominert Game Of Thrones 32 ganger for den siste sesongen. Det er en rekord! Det er godt gjort med tanke på alle "internet-warriors" som slakter siste sesongen. 

Anonymkode: 15840...4fd

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe de gir alle Emmyene til Bran the Broken for han har jo den beste historien..... 

Anonymkode: b0541...93f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Får håpe de gir alle Emmyene til Bran the Broken for han har jo den beste historien..... 

Anonymkode: b0541...93f

Haha, så morsom. DEN har jeg ikke hørt før!

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke all denne klagingen på sesong 8 og avslutningen. Jeg tror det verste for folk ikke egentlig er avslutningen i seg selv, men det faktum at serien virkelig er over.

Anonymkode: e8bd0...c51

Nei, folk liker virkelig ikke avslutningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 0.06, Aragorn ll Elessar skrev:

Enig.

Jeg synes også folk overdriver litt når de klager. Og mye av klaginga er egentlig mer at serien ikke avsluttet slik de ville. Selv om jeg er enig i at sesong 8 er den svakeste sesongen. Men den er ikke så dårlig som mange sier.

Tull. Folk klager ikke fordi serien ikke avsluttet slik de ville (for de visste ikke hvordan det ville ende, og var spent på det). De klager fordi det ble en elendig skrevet slutt som var mer som en klisjefylt Hollywood-actionfilm enn GoT som man kjenner fra de første sesongene. Den er virkelig så dårlig som mange sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 16.36, Aragorn ll Elessar skrev:

Tror ingen påstår at sesong 7 og 8 er fantastiske og at de fortjener mye kritikk. men at de er så dårlige som noen påstår det er de bare ikke.

Det virker også for meg som at de siste sesongene hadde ingen bøker og gå etter slik de tidligere sesongene hadde.

Jo, de er faktisk så dårlige, som flere her har gjort rede for. Hvorfor ignorerer du alt folk har skrevet alt?

Og ja, problemet er at de ikke hadde bøker å gå etter, og da kom det frem hvor talentløse produsentene faktisk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den gjeveste TV-prisen som finnes, Emmy, har nominert Game Of Thrones 32 ganger for den siste sesongen. Det er en rekord! Det er godt gjort med tanke på alle "internet-warriors" som slakter siste sesongen. 

Anonymkode: 15840...4fd

Det kommer jo an på hva den er nominert for da. Hvis det er skuespillernes prestasjoner, spesialeffekter, kameraføring, musikk, osv. så er det ikke rart hvis den vinner mange av disse.

Hvis det derimot er noe som går på selve historien så har Emmy vist seg å være korrupt dritt og verdiløst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Tull. Folk klager ikke fordi serien ikke avsluttet slik de ville (for de visste ikke hvordan det ville ende, og var spent på det). De klager fordi det ble en elendig skrevet slutt som var mer som en klisjefylt Hollywood-actionfilm enn GoT som man kjenner fra de første sesongene. Den er virkelig så dårlig som mange sier.

Feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, jabx skrev:

Jo, de er faktisk så dårlige, som flere her har gjort rede for. Hvorfor ignorerer du alt folk har skrevet alt?

Og ja, problemet er at de ikke hadde bøker å gå etter, og da kom det frem hvor talentløse produsentene faktisk er.

Feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode av Game of Thrones er nominert for beste manus. Det viser vel bare at de som  stemmer over nominasjonen ikke har sett serien. 

Anonymkode: b0541...93f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, jabx skrev:

Tull. Folk klager ikke fordi serien ikke avsluttet slik de ville (for de visste ikke hvordan det ville ende, og var spent på det). De klager fordi det ble en elendig skrevet slutt som var mer som en klisjefylt Hollywood-actionfilm enn GoT som man kjenner fra de første sesongene. Den er virkelig så dårlig som mange sier.

 

15 minutter siden, jabx skrev:

Jo, de er faktisk så dårlige, som flere her har gjort rede for. Hvorfor ignorerer du alt folk har skrevet alt?

Og ja, problemet er at de ikke hadde bøker å gå etter, og da kom det frem hvor talentløse produsentene faktisk er.

Du uttaler deg faktisk ikke på vegne av alle som så serien, altså. Jeg så hele, og jeg synes avslutningen var bra. Jeg synes den var overraskende, samtidig som jeg i ettertid tenkte at det ikke kunne ha sluttet annerledes. Jeg kjenner mange som så serien, og ingen av dem har klaget på avslutningen.

Anonymkode: e8bd0...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så morsom. DEN har jeg ikke hørt før!

Anonymkode: 15840...4fd

Men synes du ikke det var litt merkelig at Tyrion som var fengslet (!) skulle få alle lordene i Westeros til å akspetere Bran som konge fordi han har den beste historien ?? Forstår ikke logikken bak at de går med på det uten noen dialog eller innvending. De har vel aldri sett Bran før heller? Og når alle hater Daenerys og er glad hun er borte hvorfor blir ikke Jon overhodet nevnt som tronfølger? Eller Gendry Baratheon? 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den gjeveste TV-prisen som finnes, Emmy, har nominert Game Of Thrones 32 ganger for den siste sesongen. Det er en rekord! Det er godt gjort med tanke på alle "internet-warriors" som slakter siste sesongen. 

Anonymkode: 15840...4fd

Men alt er jo praktfullt utenom manuset. Tror alle er enige om at skuespillere, kostymer, effekter etc er helt fantastisk. Men manuset kan jeg virkelig ikke begripe kan bli nominert. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som står igjen nå er vel å håpe at forfatteren på ett eller annet tidspunkt blir ferdig med resten av bøkene også.

Men det står sannsynligvis alt for mye igjen, og GRRM er vel ikke særlig ung heller...

 

 

Anonymkode: 882d3...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som står igjen nå er vel å håpe at forfatteren på ett eller annet tidspunkt blir ferdig med resten av bøkene også.

Men det står sannsynligvis alt for mye igjen, og GRRM er vel ikke særlig ung heller...

 

 

Anonymkode: 882d3...32b

Jeg tror vi får winds of winter, men siste boka kan man jo bekymre seg over. Men hat ønsketenkning om at den siste boka egentlig er ferdig og bare trenger litt finpuss etter winds of winter. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...