Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Jeg er så skuffet over Cersei. En så viktig karakter, som har drevet storyen så mye fremover over årene. Som har blitt spilt så godt og som du har elsket å hate. 

Så i sin siste sesong står hun å ser ut ett vindu, med en liten håndfull replikker, før hun til slutt sniker seg ned en trapp og dør av ett takras. Babyen i magen var det heller ikke noe mer om. Det ble helt meningsløst å gjøre henne gravid. De la liksom opp til noe som aldri kom.

Hun skulle jo ha ett ess i ermet. Få oss til å føle at det var en even fight. Komme med gode minneverdige replikker og bli henrettet eller drept av Arya eller noe... Jeg synes karaktermordet på Cersei er en langt større skandale enn at Daenerys gikk inn i en psykose..

Å så var det alt for enkelt med Varys... Varys fortjente så mye bedre. Varys og Littlefinger - karakterene som du aldri riktig visste hvor du hadde og som kunne dette spillet til fingerspissene, ble henrettet på latterlige måter, (av to tenåringsjenter?!) bare for å sjokkere og for å gjøre storyen så lite komplisert som mulig mot slutten.

Jeg skjønner at folk blir forbanna

Anonymkode: 2095f...ca6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så skuffet over Cersei. En så viktig karakter, som har drevet storyen så mye fremover over årene. Som har blitt spilt så godt og som du har elsket å hate. 

Anonymkode: 2095f...ca6

Du kan ikke akkurat gi henne skylda for det.

Anonymkode: 35ed5...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoT gikk fra å være en tung og kompleks historie, til å bli et helt ordinært actiondrama. Man tok seg ikke tid til å bygge historien videre etter bøkene. Det hadde nesten vært bedre om det ikke ble noen slutt.

Anonymkode: aaec5...c5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 7.29, AnonymBruker skrev:

GoT gikk fra å være en tung og kompleks historie, til å bli et helt ordinært actiondrama. Man tok seg ikke tid til å bygge historien videre etter bøkene. Det hadde nesten vært bedre om det ikke ble noen slutt.

Anonymkode: aaec5...c5d

Jeg syns sesong 6 fortsatt var veldig bra. Men da hadde de vel også 10 episoder og spille på. Jeg syns helt fint historien kunne hatt samme avslutning (mer eller mindre), men det er tempoet som har "ødelagt" for min del. Ting gikk for raskt fremfor å bygge historien opp bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt skuffet over siste sesong😞 sitter igjen med tusen spørsmål og gremmes over alle logiske brister og rare løsninger. Døyver skuffelsen med å høre lydbok asoif, er på bok 3 og venter på the red wedding som nærmer seg 😬 har ikke lest bøkene før,  er kjempespennende. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 10.6.2019 den 0.32, Francoise skrev:

GoT gikk fra å være en tung og kompleks historie, til å bli et helt ordinært actiondrama. Man tok seg ikke tid til å bygge historien videre etter bøkene. Det hadde nesten vært bedre om det ikke ble noen slutt.

Anonymkode: aaec5...c5d

Helt enig. Jeg pleier å se serier om igjen etter finaleepisoden. Klarer ikke denne gangen. Alt blir farget at den ræva slutten. Hva spiller det for rolle om Jon dør i Nights Watch? Han ender uansett opp som en pussywhipped, uviktig karikatur av seg selv. Det hadde vært bedre å leve i uvisshet, men med håp om en fantastisk slutt. All treningen til Aria, som hun får bruk for ên gang. Jamie og Brienne, say no more. Nei, jeg får meg ikke til å se serien igjen. 

Anonymkode: ce29b...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig. Jeg pleier å se serier om igjen etter finaleepisoden. Klarer ikke denne gangen. Alt blir farget at den ræva slutten. Hva spiller det for rolle om Jon dør i Nights Watch? Han ender uansett opp som en pussywhipped, uviktig karikatur av seg selv. Det hadde vært bedre å leve i uvisshet, men med håp om en fantastisk slutt. All treningen til Aria, som hun får bruk for ên gang. Jamie og Brienne, say no more. Nei, jeg får meg ikke til å se serien igjen. 

Anonymkode: ce29b...78b

Nei bedre å se de første sesongene i tilfelle og late som sesong 8 (og kanskje 7) ikke finnes. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig. Jeg pleier å se serier om igjen etter finaleepisoden. Klarer ikke denne gangen. Alt blir farget at den ræva slutten. Hva spiller det for rolle om Jon dør i Nights Watch? Han ender uansett opp som en pussywhipped, uviktig karikatur av seg selv. Det hadde vært bedre å leve i uvisshet, men med håp om en fantastisk slutt. All treningen til Aria, som hun får bruk for ên gang. Jamie og Brienne, say no more. Nei, jeg får meg ikke til å se serien igjen. 

Anonymkode: ce29b...78b

Hæ? Jon gjorde noe av det viktigste i siste episode: han reddet verden fra en gal hersker, ved å drepe den han elsket. Atter en gang viste han integritet, og lot pliktfølelsen  bestemme, og ikke følelsene. Uten den handlingen ville Daenerys ha hersket som sin far, den gale kongen. Jon sparte både henne og folket for den tragedien det ville ha vært. Selv dragen skjønte at det var den eneste kloke utveien.

Og Arya? Uten treningen hadde hun neppe overlevd til slutten. Hun kjempet som en helt i Kings Landing, og hun foretok den ultimate handlingen: drepe the Night King. Uten henne ville hele verden gått under.

Jeg er enig i at sesongene som ikke er basert på bøkene gikk for raskt frem, og at enkelte løse tråder ikke burde ha vært der. Jeg synes for mange av heltene overlevde slaget mot white walkers ved Winterfell. Her burde serieskaperne ha vært mer tro mot historien så langt, og servert et par hjerterå tap av good guys. Ellers synes jeg historien ikke kunne endt annerledes enn den faktisk gjorde.

Anonymkode: e8bd0...c51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Jon gjorde noe av det viktigste i siste episode: han reddet verden fra en gal hersker, ved å drepe den han elsket. Atter en gang viste han integritet, og lot pliktfølelsen  bestemme, og ikke følelsene. Uten den handlingen ville Daenerys ha hersket som sin far, den gale kongen. Jon sparte både henne og folket for den tragedien det ville ha vært. Selv dragen skjønte at det var den eneste kloke utveien.

Og Arya? Uten treningen hadde hun neppe overlevd til slutten. Hun kjempet som en helt i Kings Landing, og hun foretok den ultimate handlingen: drepe the Night King. Uten henne ville hele verden gått under.

Jeg er enig i at sesongene som ikke er basert på bøkene gikk for raskt frem, og at enkelte løse tråder ikke burde ha vært der. Jeg synes for mange av heltene overlevde slaget mot white walkers ved Winterfell. Her burde serieskaperne ha vært mer tro mot historien så langt, og servert et par hjerterå tap av good guys. Ellers synes jeg historien ikke kunne endt annerledes enn den faktisk gjorde.

Anonymkode: e8bd0...c51

Litt vanskelig å basere dem på bøker som ikke eksisterer,

Anonymkode: 35ed5...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å basere dem på bøker som ikke eksisterer,

Anonymkode: 35ed5...937

Hva mener du?

Anonymkode: e8bd0...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 7.34, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig. Jeg pleier å se serier om igjen etter finaleepisoden. Klarer ikke denne gangen. Alt blir farget at den ræva slutten. Hva spiller det for rolle om Jon dør i Nights Watch? Han ender uansett opp som en pussywhipped, uviktig karikatur av seg selv. Det hadde vært bedre å leve i uvisshet, men med håp om en fantastisk slutt. All treningen til Aria, som hun får bruk for ên gang. Jamie og Brienne, say no more. Nei, jeg får meg ikke til å se serien igjen. 

Anonymkode: ce29b...78b

Jon fyller den rollen han skal ha. Han oppfyller azor ahai proffetiet ved å drepe Dany. Han bringer lyset og avslutter mørket ved å ofte hun han elsker. 

Er ikke det som gjør siste sesong dårlig. Det som gjør avsluttingen dårlig er at de ofrer kompleksitet og dialog til fordel for høyhastighets action. Det blir påkostet Zena mer enn Game og Thrones.

Endret av Spiralis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Litt vanskelig å basere dem på bøker som ikke eksisterer,

Anonymkode: 35ed5...937

Det er jo det som er poenget er det ikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karakteren Bran er ufattelig irriterende. 

Hvem har en bedre historie enn Bran the Broken? Jo, nå skal du høre... 

99% av de andre karakterene har en bedre historie enn Brandon Stark. 

Jon skulle hatt tronen, men nei, "I don't want it"... Ok ok.. You know nothing, så.... 

Til og med Jaime hadde gjort seg bedre på tronen. 

Anonymkode: 21136...18a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.6.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Karakteren Bran er ufattelig irriterende. 

Hvem har en bedre historie enn Bran the Broken? Jo, nå skal du høre... 

99% av de andre karakterene har en bedre historie enn Brandon Stark. 

Jon skulle hatt tronen, men nei, "I don't want it"... Ok ok.. You know nothing, så.... 

Til og med Jaime hadde gjort seg bedre på tronen. 

Anonymkode: 21136...18a

 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En kommentar jeg leste en eller annen plass, angående siste sesong av Game of Thrones: 

Message to future generations: Don't watch season 8! A brilliant but unfinished history is always better than a story that is finished REALLY badly!  

:cowboy:

Anonymkode: 882d3...32b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kommentar jeg leste en eller annen plass, angående siste sesong av Game of Thrones: 

Message to future generations: Don't watch season 8! A brilliant but unfinished history is always better than a story that is finished REALLY badly!  

:cowboy:

Anonymkode: 882d3...32b

Jeg fatter ikke all denne klagingen på sesong 8 og avslutningen. Jeg tror det verste for folk ikke egentlig er avslutningen i seg selv, men det faktum at serien virkelig er over.

Anonymkode: e8bd0...c51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke all denne klagingen på sesong 8 og avslutningen. Jeg tror det verste for folk ikke egentlig er avslutningen i seg selv, men det faktum at serien virkelig er over.

Anonymkode: e8bd0...c51

Akkurat det samme har jeg sagt til folk som sutrer over siste sesong.

Anonymkode: f1f9a...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter ikke all denne klagingen på sesong 8 og avslutningen. Jeg tror det verste for folk ikke egentlig er avslutningen i seg selv, men det faktum at serien virkelig er over.

Anonymkode: e8bd0...c51

Enig.

Jeg synes også folk overdriver litt når de klager. Og mye av klaginga er egentlig mer at serien ikke avsluttet slik de ville. Selv om jeg er enig i at sesong 8 er den svakeste sesongen. Men den er ikke så dårlig som mange sier.

 

Men det mest idiotiske er de som mener at man skal lage sesong 8 om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fatter ikke all denne klagingen på sesong 8 og avslutningen. Jeg tror det verste for folk ikke egentlig er avslutningen i seg selv, men det faktum at serien virkelig er over.

Anonymkode: e8bd0...c51

Det verste ver uten tvil kvaliteten på  avslutningen. At serien er over synes jeg faktisk er positivt. Serien gikk i i nesten ti år og det er mer enn nok.  Spesielt når de begynte å bruke mer enn ett år mellom hver sesong og stadig kortere sesonger. Hadde sesong 8 vært mest siste sesong og vi fikk vite at det kom 6 nye episoder om to år hadde jeg sagt nei takk.

 

 

Anonymkode: 0c089...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det ville ha vært bedre om sesong 7 og 8 hadde hat 10 episoder istedenfor 7 og 6 episoder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...