Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kritiserer du den lange listen av produsenter for å ha «ødelagt alt»? Vet du virkelig ikke forskjell på produsent, regissør, og manusforfatter? 

Serien har totalt over 50 produsenter, blant annet George som du alltid hyller sånn, som er co-executive producer på lik linje med D&D, inkludert hele sesong 8 er han det også. D&D er regissørene og serieskaperne. Det er en veldig stor forskjell fra hva en produsent er. 

Virker ikke som du helt er klar over hvem det er du hele tiden kaller «udugelige» og «dumme» og hele pakka. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Det er dustene D&D som kritiseres. Hvis det også er andre som har en hånd med i den elendige historien som er skrevet, så skal også de ha kritikk, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Absol skrev:

Cersei er like gal som Dany og Robert var vel ikke helt stabil han heller, men han angret på mange ting, hovedsakelig at han ble konge i det hele tatt. Tywin var like makt gal som datteren. Arya er kaldblodig og kynisk. Så hvorfor er det så uforståelig at Dany var riv ruskende gal? 

Den jeg svare sammenlignet danys massemord av flere folkeslag med at Jon foretok henrettelser. Disse to kan ikke, etter min mening, sammenlignes, først fordi det var konsekvenser av et lovbrudd ser den som ble henrettet visste han brøt loven (i motsetning til slavedriverne som forhold seg til sin kultur og sitt lovverk) og fordi det for Jon var en vanskelig avgjørelse, ikke noe han fant glede i. Dany koste seg med henrettelser og når man krever total underkastelse med death by fire som eneste alternativ så er man på vei over en grense der galskap venter på den andre siden. 

Men for all del. Hun var jo heit med nakne pupper flagrende over skjermen her og der. 

Jeg hadde troen på at Tyrion skulle ta opp familiearven og bli en forfyllet, bitter og elendig konge, så jeg fikk ikke heller slutten jeg trodde skulle komme, men at danys fall ikke var forespeilet kan jeg ikke si meg enig i. 

Poenget mitt er jo nettopp at det er ingen som kaller Tywin, Robert og Stannis for gærninger. Det er kun Dany som får det kallenavnet, og det er på grunn av faren hennes, ikke nødvendigvis handlingene hennes (og de har jo ikke vært verre enn det andre har utført, minus episode 5). 

Dany tok kampen mot slaveeierne, hun kjempet for å løslate slaver og hun lyktes med det. Hun reddet mange og beskyttet sivile fra monstre, som Tyrion jo sa - så nei, det kan ikke sammenlignes med det Jon gjorde. Jon gjorde ikke det for å redde mennesker, han gjorde det fordi det var konsekvensene for et lovbrudd. At Dany «koste» seg med henrettelsene er din tolkning, ikke fakta, om hun «koste» seg med henrettelsene får du vite når/dersom GRR blir ferdig med bokserien, for du kan umulig vite hva som foregår i hodet til Dany. 

Det er kvalmende å lese at du nedgraderer en av hovedkarakterene til «nakne pupper flagrende over skjermer her og der.» Dette var starten av historien hennes, hvor hun ble solgt som sexslave og voldtatt. En vond del av Danys historie. Sorry, men det er vanskelig å ta folk som ordlegger seg slik, seriøst. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er jo nettopp at det er ingen som kaller Tywin, Robert og Stannis for gærninger. Det er kun Dany som får det kallenavnet, og det er på grunn av faren hennes, ikke nødvendigvis handlingene hennes (og de har jo ikke vært verre enn det andre har utført, minus episode 5). 

Dany tok kampen mot slaveeierne, hun kjempet for å løslate slaver og hun lyktes med det. Hun reddet mange og beskyttet sivile fra monstre, som Tyrion jo sa - så nei, det kan ikke sammenlignes med det Jon gjorde. Jon gjorde ikke det for å redde mennesker, han gjorde det fordi det var konsekvensene for et lovbrudd. At Dany «koste» seg med henrettelsene er din tolkning, ikke fakta, om hun «koste» seg med henrettelsene får du vite når/dersom GRR blir ferdig med bokserien, for du kan umulig vite hva som foregår i hodet til Dany. 

Det er kvalmende å lese at du nedgraderer en av hovedkarakterene til «nakne pupper flagrende over skjermer her og der.» Dette var starten av historien hennes, hvor hun ble solgt som sexslave og voldtatt. En vond del av Danys historie. Sorry, men det er vanskelig å ta folk som ordlegger seg slik, seriøst. 

Anonymkode: 15840...4fd

Min erfaring er at de fleste som freser over at Dany ble the mad queen er de som syntes hun var heit eller de som skulle ønske de selv hadde drager som kjæledyr. Altså de som var fokusert på helt andre ting enn karakterutviklingen. 

Selv synes jeg historien hennes har vært kjempebra. Og jeg synes at det ble forespeilet tydelig at hun kom til å gå for langt. At hun ble/var gal gjør ikke historien hennes dårlig eller svak. Tegnene var der, selv om du nekter å se dem. 

Min tolkning er akkurat like lite fakta som din.

Ja, hun reddet slavene, men hun korsfestet også hver eneste slaveeier uten å stille et eneste spørsmål. Hun henrettet de som ikke ville "bend the knee" hvilket jo formelig skriker "tyrann" 

https://www.businessinsider.com/game-of-thrones-daenerys-mad-queen-foreshadowing-2019-5?r=US&IR=T?utm_source=copy-link&utm_medium=referral&utm_content=topbar&utm_term=mobile

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Absol skrev:

Min erfaring er at de fleste som freser over at Dany ble the mad queen er de som syntes hun var heit eller de som skulle ønske de selv hadde drager som kjæledyr. Altså de som var fokusert på helt andre ting enn karakterutviklingen. 

Selv synes jeg historien hennes har vært kjempebra. Og jeg synes at det ble forespeilet tydelig at hun kom til å gå for langt. At hun ble/var gal gjør ikke historien hennes dårlig eller svak. Tegnene var der, selv om du nekter å se dem. 

Min tolkning er akkurat like lite fakta som din.

Ja, hun reddet slavene, men hun korsfestet også hver eneste slaveeier uten å stille et eneste spørsmål. Hun henrettet de som ikke ville "bend the knee" hvilket jo formelig skriker "tyrann" 

https://www.businessinsider.com/game-of-thrones-daenerys-mad-queen-foreshadowing-2019-5?r=US&IR=T?utm_source=copy-link&utm_medium=referral&utm_content=topbar&utm_term=mobile

Dany er jo populær nettopp på grunn av karakterutviklingen, hun gikk fra å være en svak og undertrykket jente til å bli en sterk kvinnelig leder som friga slaver. Du tror at din personlige mening gjelder alle (du presenterer det også som din mening: «men for all del. Hun var jo heit med nakne pupper flagrende over skjermen her og der») Men den meningen er merkelig, med tanke på at de nakne scenene omhandlet voldtekt og undertrykkelse, og ikke (for å bruke dine ord)«flagrende pupper» for moro skyld.

Disse tegnene folk snakker om, har nesten samtlige hatt. Da kan vi konkludere med at alle kunne ha endt opp med å gjøre det samme dersom de hadde et masseødeleggelsesvåpen. Når du mister alt som betyr noe for deg, kan jeg forestille meg at de fleste ville blacket ut, og i hvert fall i universet GRRM har skapt. 

Hun korsfestet slavedrivere som hadde korsferstet småbarn. Ingen har påstått at Dany ikke er nådeløs mot fiendene sine. Før femte episode, krevde hun at soldater som kjempet mot henne og drepte henne soldater bøyde kneet, ikke sivile. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dany er jo populær nettopp på grunn av karakterutviklingen, hun gikk fra å være en svak og undertrykket jente til å bli en sterk kvinnelig leder som friga slaver. Du tror at din personlige mening gjelder alle (du presenterer det også som din mening: «men for all del. Hun var jo heit med nakne pupper flagrende over skjermen her og der») Men den meningen er merkelig, med tanke på at de nakne scenene omhandlet voldtekt og undertrykkelse, og ikke (for å bruke dine ord)«flagrende pupper» for moro skyld.

Disse tegnene folk snakker om, har nesten samtlige hatt. Da kan vi konkludere med at alle kunne ha endt opp med å gjøre det samme dersom de hadde et masseødeleggelsesvåpen. Når du mister alt som betyr noe for deg, kan jeg forestille meg at de fleste ville blacket ut, og i hvert fall i universet GRRM har skapt. 

Hun korsfestet slavedrivere som hadde korsferstet småbarn. Ingen har påstått at Dany ikke er nådeløs mot fiendene sine. Før femte episode, krevde hun at soldater som kjempet mot henne og drepte henne soldater bøyde kneet, ikke sivile. 

Anonymkode: 15840...4fd

Den kommentaren var ironisk ment, da jeg som sagt opplever at mange av de som er fan av dany er det pga nakenhet og hotness, men for all del, heng deg opp i den og ignorer alt annet 😏

Men hvorfor er det krise at karakterutviklingen endte med at hun bikket over? 

I og med at vi er ganske mange som er enige i at tegnene var der og at det var forventet at hun ville ende som mad Queen så er vi nok ikke helt på jordet. 

At hun tidligere ikke har vært nådeløs mot sivile beviser jo bare utviklingen. Ville vært ganske kjedelig om hun var riv ruskende gal fra sesong 1...

Problemet hennes er jo at hun ser på flere og flere mennesker som sine fiender. Mange av de slaveeierene hun korsfestet jobbet jo aktivt for å få slutt på slaveriet, og hadde aldri korsfestet et barn, men hun dro dem alle over en kam. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Absol skrev:

Den kommentaren var ironisk ment, da jeg som sagt opplever at mange av de som er fan av dany er det pga nakenhet og hotness, men for all del, heng deg opp i den og ignorer alt annet 😏

Men hvorfor er det krise at karakterutviklingen endte med at hun bikket over? 

I og med at vi er ganske mange som er enige i at tegnene var der og at det var forventet at hun ville ende som mad Queen så er vi nok ikke helt på jordet. 

At hun tidligere ikke har vært nådeløs mot sivile beviser jo bare utviklingen. Ville vært ganske kjedelig om hun var riv ruskende gal fra sesong 1...

Problemet hennes er jo at hun ser på flere og flere mennesker som sine fiender. Mange av de slaveeierene hun korsfestet jobbet jo aktivt for å få slutt på slaveriet, og hadde aldri korsfestet et barn, men hun dro dem alle over en kam. 

Har jeg sagt at det var krise at hun ble «mad» (en kan diskutere om hun ble mad, eller om hun bare var forbannet og begikk en krigsforbrytelse)? Det er disse tegnene folk snakker om, tegn som nesten samtlige karaktererer har hatt. Handlingene til Dany skiller seg ikke ut i dette universet, hvor folk er brutale og dreper andre over lav sko, derfor blir det helt meningsløst å sammenligne det med vår tid. 

Hun har frigitt slaver og drept de som har skadet sivilie og uskyldige, at hun plutselig, etter å ha kjempet mot WW for å redde de levende, reiser til KL for å drepe sivile, henger ikke på greip. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt at det var krise at hun ble «mad» (en kan diskutere om hun ble mad, eller om hun bare var forbannet og begikk en krigsforbrytelse)? Det er disse tegnene folk snakker om, tegn som nesten samtlige karaktererer har hatt. Handlingene til Dany skiller seg ikke ut i dette universet, hvor folk er brutale og dreper andre over lav sko, derfor blir det helt meningsløst å sammenligne det med vår tid. 

Hun har frigitt slaver og drept de som har skadet sivilie og uskyldige, at hun plutselig, etter å ha kjempet mot WW for å redde de levende, reiser til KL for å drepe sivile, henger ikke på greip. 

Anonymkode: 15840...4fd

Hun var klar til å brenne både Yunkai og Astapor med alle deres sivile innbyggere, men ble holdt tilbake av sine rådgivere. Da virker det logisk at hun, uten rådgivere og skuffet og sviktet av så mange, brenner ned KL. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Absol skrev:

Hun var klar til å brenne både Yunkai og Astapor med alle deres sivile innbyggere, men ble holdt tilbake av sine rådgivere. Da virker det logisk at hun, uten rådgivere og skuffet og sviktet av så mange, brenner ned KL. 

Nei, har du fulgt med eller ble du så forvirret av andre ting at du ikke fikk med deg hva som faktisk skjedde? Hun ønsket å  henrette slavedrivere før hun kom til Westeros, aldri sivile. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at Kit Harington gikk på en smell etter sesongslutt. Bygget opp som helt i 8 sesonger og blir så skrevet om til idioten og taperen i siste episode. D&D har direkte uttalt at 'Jon is an idiot' og så har de skrevet ham så endimensjonal. 

Hadde håpet Dany fikk møte Khal Drogo og, på slutten. 

Anonymkode: c80b3...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at Kit Harington gikk på en smell etter sesongslutt. Bygget opp som helt i 8 sesonger og blir så skrevet om til idioten og taperen i siste episode. D&D har direkte uttalt at 'Jon is an idiot' og så har de skrevet ham så endimensjonal. 

Hadde håpet Dany fikk møte Khal Drogo og, på slutten. 

Anonymkode: c80b3...ec6

Han gikk ikke på en smell etter sesongslutt, men sjekket seg selv inn på rehabiliteringssenter flere uker før sesongslutt. Han har selv åpnet opp for at han begynte å slite sterkt psykisk allerede da sesong 5 og 6 ble spilt inn, på grunn av påkjenningen av den voldsomme berømmelsen, utmattelse og stress. Sophie har også åpnet opp om hvordan hun har slitt med depresjon. 

Jeg har stor forståelse for den psykiske påkjenningen. Dette var helt normale og ukjente mennesker før de ble ansatt i disse rollene. Skuespillere i tv-serier kan gjerne ha arbeidsdager på opptil 18-20+ timer, være borte fra familie og venner i mange måneder i slengen, og etter innspilling er det ofte mange måneder med reise for å gjøre intervjuer osv. Så har man den påkjenningen av å bli så ekstremt berømt, over natta omtrent. En så drastisk overgang som mange av disse menneskene opplevde, fra å være helt anonym til å ikke kunne gå ut på gaten uten at store folkemengder hyler og nærmest angriper deg fordi de er så ivrige, dét kan man nok ikke forestille seg på forhånd hvordan man hadde håndtert. Det typiske argumentet «de har valgt selv å være skuespiller/i søkelys» blir alt for dumt. Ingen av dem kunne forestille seg hvor gigantisk serien skulle bli. Er nok av klipp på youtube der man ser hvordan Kit blir behandlet i offentligheten, med flere bodyguards som beskytter han og en hel krigssone av fans som bøller og hyler rundt han. 

Jeg tror skuespillerne har godt av at de endelig er ferdige, og jeg kan forstå at Kit har fått seg en smell. Det er også flott at han har innsikt nok til å få hjelp! 

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Til alle som mener at Bran aldri skulle blitt konge og at D&D er duster som gjorde det. 

 

Anonymkode: 8e5f8...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Til alle som mener at Bran aldri skulle blitt konge og at D&D er duster som gjorde det. 

 

Anonymkode: 8e5f8...436

 

Jeg tviler på at denne video kommer til å forandre meningen til dem som mener at Bran aldri skulle ha blitt konge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 17.15, Absol skrev:

Min erfaring er at de fleste som freser over at Dany ble the mad queen er de som syntes hun var heit eller de som skulle ønske de selv hadde drager som kjæledyr. Altså de som var fokusert på helt andre ting enn karakterutviklingen..

Nei, det er nettopp karakterutviklingen, historien, som suger. Som ble gjort på en elendig måte. Problemet er ikke at hun "klikket", men at det ble gjort på en så inkompetent måte.

Sitat

Selv synes jeg historien hennes har vært kjempebra. Og jeg synes at det ble forespeilet tydelig at hun kom til å gå for langt. At hun ble/var gal gjør ikke historien hennes dårlig eller svak. Tegnene var der, selv om du nekter å se dem. 

Min tolkning er akkurat like lite fakta som din.

Ja, hun reddet slavene, men hun korsfestet også hver eneste slaveeier uten å stille et eneste spørsmål. Hun henrettet de som ikke ville "bend the knee" hvilket jo formelig skriker "tyrann" 

https://www.businessinsider.com/game-of-thrones-daenerys-mad-queen-foreshadowing-2019-5?r=US&IR=T?utm_source=copy-link&utm_medium=referral&utm_content=topbar&utm_term=mobile

Og Jon henrettet et barn. Og Ned halshugget en som ikke adlød ordre - en som ikke "bent the knee". Det er en brutal verden. Dany korsfestet slaveeiere, ikke fordi hun nøt det, men fordi hun var nødt til å statuere et eksempel og skremme andre fra å prøve seg. 

Dobbeltmoralen din er åpenbar og ufyselig. Utallige andre karakterer har gjort grusomme ting, men det bryr du deg visst ikke om. Du driver bare med uærlig cherry-picking.

Og frampek er fortsatt ikke karakterutvikling.

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.5.2019 den 18.29, Absol skrev:

Men hvorfor er det krise at karakterutviklingen endte med at hun bikket over? 

Fordi det skjedde uten reell karakterutvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Til alle som mener at Bran aldri skulle blitt konge og at D&D er duster som gjorde det. 

Anonymkode: 8e5f8...436

Jeg driter egentlig i om Bran ble konge eller ikke. Problemet, igjen, er måten det ble gjort på. Den elendige, ubrukelige, inkompetente måten det ble gjort på.

Hvis han blir konge i bøkene også, så vil det bli gjort på en måte som ikke er elendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg tviler på at denne video kommer til å forandre meningen til dem som mener at Bran aldri skulle ha blitt konge.

Stråmannargumentasjonen gir seg faen meg aldri...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, jabx skrev:

Nei, det er nettopp karakterutviklingen, historien, som suger. Som ble gjort på en elendig måte. Problemet er ikke at hun "klikket", men at det ble gjort på en så inkompetent måte.

Og Jon henrettet et barn. Og Ned halshugget en som ikke adlød ordre - en som ikke "bent the knee". Det er en brutal verden. Dany korsfestet slaveeiere, ikke fordi hun nøt det, men fordi hun var nødt til å statuere et eksempel og skremme andre fra å prøve seg. 

Dobbeltmoralen din er åpenbar og ufyselig. Utallige andre karakterer har gjort grusomme ting, men det bryr du deg visst ikke om. Du driver bare med uærlig cherry-picking.

Og frampek er fortsatt ikke karakterutvikling.

Ikke bare er du aggressiv og ufin mot alle som har en annen mening enn deg i denne tråden, men du drar den enda lengre og synker til å ty til personangrep. Er helt rystet over at et voksent menneske kan opptre så respektløst mot andre i diskusjoner som omhandler en tv-serie. 

Du er rapportert! 

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de innbitte forsvarerne av D&D slutter med stråmenn og løgn om hva kritikerne sier så skal jeg bli litt mildere i ordbruken.

Det morsomme er jo at de som klager på personangrep selv er de som kun kommenterer person i et innlegg og null om temaet.

Så for å komme tilbake til temaet så er det en som aldri hadde sett serien før som så hele greia like før finalen, og vedkommende er visst enig i den store forandingen (til det verre):

"And once there are no more books to adapt, most of the detailed discourse and sophisticated depiction of brinkmanship, backstabbing and governance vanish. The gradual shift from William Shakespeare to George Romero feels irreversible, like the kind of TV that comes more naturally to the makers of this show."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, jabx skrev:

Når de innbitte forsvarerne av D&D slutter med stråmenn og løgn om hva kritikerne sier så skal jeg bli litt mildere i ordbruken.

Det morsomme er jo at de som klager på personangrep selv er de som kun kommenterer person i et innlegg og null om temaet.

Så for å komme tilbake til temaet så er det en som aldri hadde sett serien før som så hele greia like før finalen, og vedkommende er visst enig i den store forandingen (til det verre):

"And once there are no more books to adapt, most of the detailed discourse and sophisticated depiction of brinkmanship, backstabbing and governance vanish. The gradual shift from William Shakespeare to George Romero feels irreversible, like the kind of TV that comes more naturally to the makers of this show."

Har sett litt på sesong 3 om igjen de siste ukene og det er helt uvirkelig hvor annerledes disse episodene er. Kvaliteten er så mye bedre. Er som en helt annen serie. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 7.49, AnonymBruker skrev:

 Til alle som mener at Bran aldri skulle blitt konge og at D&D er duster som gjorde det. 

 

Anonymkode: 8e5f8...436

Videoen sier jo at måten Bran ble konge på i TV-serien var dårlig, men at det er godt mulig det blir gjort bedre i bokserien.  Så vidoen sier jo at  "D&D er duster". 

Anonymkode: b0541...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...