Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

På 21.5.2019 den 20.36, Vampen skrev:

Jeg er også villig til å vedde penger på at twisten til Dany kommer fra GRRM, ikke D&D. 

Forskjellen er at GRRM ikke er udugelig og inkompetent og faktisk klarer å gjøre det på en god måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.5.2019 den 20.54, Mann1979 skrev:

Det har jo vært nok å se Dany fra dag en for å se at hun hadde tyrannen i seg.

Hun har alltid gjort grusomme ting i selvrettferdig harme. At hun til slutt ble en tyrann var svært forutsigbart.

Tullprat. Når hun har gjort noe brutalt tidligere så har det kun vært mot de som har vært en trussel mot henne eller på en eller annen måte gått henne imot. Hun var ekstremt forsiktig med uskyldige, og ble så ødelagt da et barn ble brent av en av dragene hennes at hun sperret alle dragene inne.

Grusomme ting gjøres i en kontekst. Dany hadde ikke gjort grusomme ting mot uskyldige. Alle i dette universet var i stand til å gjøre grusomme ting. Jon henrettet jo et barn, for eksempel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 22.45, Vampen skrev:

Her må du skille mellom hva som er logisk og hva som er forutsigbart. Å gjøre Bran til konge, innen seriens logikk, er ikke meningsløst eller ribbet for logikk. Det er et smart valg. De får en konge uten personlige ambisjoner eller maktbehov, som sitter på mer kunnskap enn alle andre og noen magiske ferdigheter litt utenom det vanlige. Og i samme slengen avgjør de at konger skal velges, tronen skal ikke arves. Det er smart, og logisk sett henger det fint på greip, etter å ha brukt hele serien på å deale med maktkamp og mer eller mindre udugelige monarker.

De velger altså en konge som egentlig gir faen i alt og heller liker å "trippe" enn å følge med på hva som skjer i verden.

Og når kongen dør, hva tror du vil skje da? Jo, da vil flere andre ønske å bli konge og da blir det maktspill og krig. Dette nærmest sikrer krig hver gang en konge dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 3.28, Tanuki skrev:

Ja, hun visste det ikke, jeg valgte feil ord, men hun kunne fint ha gjettet at hun ikke lenger var garantert støtte. Hennes nermeste rådgiver(e) hadde allerede feilet eller forrådt henne + Jon er også en Targaryan med rett til tronen etc. 

Daenarys begikk ikke folkemord før nei, men så hadde hun aldri stått ovenfor noen som Cersei før, og igjen, hun hadde akkurat mistet Missandei, Jorah, funnet ut at Jon er en potensiel rival, så ikke så rart at hun ville spre frykt og en gang for alle ta det som hun mente var hennes. 

Stå overfor Cersei? Cersei var beseiret da Dany begynte folkemordet...

Og hun hadde allerede spredt frykt. Helt uten å begå folkemord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jabx skrev:

Forskjellen er at GRRM ikke er udugelig og inkompetent og faktisk klarer å gjøre det på en god måte.

Det vet du da vitterlig overhodet ingenting om, i og med at George faktisk ikke har skrevet det, og at det er en stor sannsynlighet at han kommer til å dø før han får utgitt bøkene da han tross alt har brukt over 8 år på en bok som han enda ikke klarer å fullføre.  

Anonymkode: aba6f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 8.20, Isambard skrev:

Hjelpe meg. Hvorfor engasjerer du deg når du ikke liker bøkene en gang?

Jeg er helt enig med GRR Martin: Kunst er ikke demokrati. Fansen får ikke stemme over hvordan slutten skal være.

Sesong 8 er ikke kunst, men søppel. Fansen er nærmest enstemmige i at det er en elendig sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2019 den 9.21, Albbas skrev:

Utrolig mye sutring om denne slutten. Jeg syns den var OK, og tror rett og slett det ville vært umulig å lage en storslått slutt som gjør flertallet fornøyd. Å AVSLUTTE en såpass lang serie er faktisk utrolig vanskelig, uten at noen sitter igjen med "hæ, var det alt?" eller "dette ble for klisjé/lite troverdig/enkelt/whatever". 

Tull. Det er mange som har kommet med forslag til selv små ting som kunne gjort siste sesong uendelig mye bedre. Det som gjør at folk "sutrer" er at sesongen rett og slett er ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 10.56, AnonymBruker skrev:

ma8090ephkz21.png

Anonymkode: 8ef48...7e5

Dustene glemte også at når noen dreper lederen av Dothrakiene som tar vedkommende over som leder, så Jon burde vært utropt til ny leder for Dothrakiene og fått deres støtte.

Og dustene glemte at etter Night King-episoden så sa dustene at "Dothrakiene er nærmet utslettet", for så å komme tilbake i tusentalls igjen et par episoder senere.

Det er mye dustene glemmer, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 12.12, Isambard skrev:

Det var et klokt valg å sende Jon til NW.

De gjorde slutt på Targayen slekten uten å drepe ham. Selv vi vet at han ikke kunne klandres for KL massedrapet etter at klokkene ringte ville han nok ikke vært en samlende figur. Hans menn deltok tross alt.

Bran som kjenner hele historien må ha et unikt utgangspunkt for å forstå hva som er rett. Klokere enn noen annen kan være. 

Jeg synes GRRM med denne slutten viser at han tenker lenger og dypere wnn fansen. 

Hvorfor var det klokt å sende ham dit? Han deltok ikke i slaktingen. Det var dessuten Unsullied som kom med krav om å straffe ham, men de stakk jo avgårde og hadde ikke mulighet til å sjekke om det faktisk ble fulgt opp. Så hele greia ble meningsløs.

I tillegg var Jon den som hadde det beste kravet på tronen, så det gir ingen mening i å sende ham vekk når alt han har gjort er å drepe en falsk monark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev:

De som deltar i denne underskriftskampanjen - der har du gjeng. Antagelig de samme som konsekvent gir episodene lavest mulig karakter og finner stor glede i at de stadig synker på ratingen. Da er man jo uansett blottet for enhver injurierende kraft.

Det er nå langt over en million som har skrevet under. Det er jævlig mange. Det viser hvor elendig siste sesong var, når så mange engasjerer seg. Det må være veldig mange "vanlige folk" der også.

Og poenget med underskriftskampanjen er ikke at noen faktisk tror noe blir laget på nytt. Poenget er å uttrykke frustrasjon over hvor elendig sesongen er.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 13.43, Isambard skrev:

Ok. Det er virkelig patetisk. Ikke rart forfatteren er oppgitt over den gjengen.

Vi får kreve at "Et dukkehjem" av ibsen blir skrevet om av en kompetent forfatter. Jeg liker ikke at Nora dro. 

Det holder ikke å "ikke like". Du må kunne begrunne det, noe de som ikke liker sesong 8 (som er majoriteten av seerne) har gjort for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Den kritikken og underskriftskampanjen er tåpelig. Den handler om at noen fans ikke er enig med hvordan slutten ble og ønsker en ny sesong med en annen slutt. Det er latterlig uansett hvordan du vrir og vender på det. Enhver forstår at de ikke oppriktig tror at HBO kommer til å lage en ny sesong. Jeg ble skuffet og lei meg på grunn av det som skjedde med Dany og ønsket ikke/er ikke enig med den slutten hun fikk, men det betyr ikke at jeg slakter hele serien og skriver under på en patetisk underskriftskampanje fordi serien ikke fikk den slutten jeg hadde håpet på.

Anonymkode: 15840...4fd

Jesus Kristus. De fanatiske forsvarerne av sesongen klarer virkelig ikke å forholde seg til hva kritikken faktisk går ut på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle om de er misfornøyd med slutten eller måten historien slutten ble gjort på? Poenget mitt står. Det ER latterlig at folk starter en underskriftskampanje fordi serien ikke hadde den karakterutviklingen og det tempoet de ønsket. Patetisk.

Anonymkode: 15840...4fd

Det som er patetisk er de fanatiske forsvarerne av sesongen som kommer med stadige stråmenn. Igjen, det handler ikke om at sesongen er noe noen ikke ønsket. Det handler om at sesongen ble gjort på en elendig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.5.2019 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at disse "leiesoldatene" (de er jo ikke leiesoldater, det har du vel fått med deg?) nettopp har "vunnet" kampen om jerntronen for Dany

Nei, de rakk knapt å kjempe engang før Danys drage skremte motstanderne til å overgi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 22.47, Vampen skrev:

For en ufyselig person, som tydeligvis mener at kundene bare skal svelge dritten deres rått.

Forøvrig er det de inkompetente produsentene som angripes, ikke de andre som er med i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt på serien på nytt. Og jeg forstår ikke hvordan Danys slutt overrasker så mye. Hun er pompøs, arrogant, stormannsgal og en diktator. Hun var brutal og uten hemninger. 

Anonymkode: 3440c...ce1

Pisspreik. Hun var kun brutal mot de som gikk imot henne, akkurat som andre i serien. Som Jon, som henrettet et barn!

Og da en av dragene hennes brente et eneste barn så ble hun så ute av seg at hun stengte alle dragene inne for å hindre det fra å skje igjen.

Du er ikke akkurat en god menneskekjenner...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.5.2019 den 10.49, HarryDotter skrev:

Jeg spør heller deg. Hvorfor er du butthurt når en serie ikke endte nøyaktig slik DU så for deg og ville den skulle ende?

Det er vedkommende ikke. Vedkommende er svært skuffet over at det ble gjort på en så elendig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 18.39, Aragorn ll Elessar skrev:

Det mest idiotiske jeg så på youtube var folk som begynte å klage på siste episode før den hadde blitt sent, Disse hadde jo allerede før de hadde stt den bestent seg for at de kom til å hate episoden.

Du har fått med deg at siste episode ble lekket i god tid før den ble sendt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 0.17, Fornuftig-mann skrev:

Det har tatt litt vèl mye av dette om at alt skal forklares til fingerspissene. Finnes flust av filmer der man står som et digert spørsmålstegn etterpå og hvor ikke alt er forklar i minste detalj, men som har slutter som er ment å tolkes i forskjellige retninger.

Hvorfor tåler vi ikke at GoT har mange ubesvarte spørsmål..? Mange svar kommer kanskje i spinoff-seriene som kommer etterhvert.

Men slutten er jo ikke ment å tolkes i forskjellige retninger. Bran blir konge, Jon drar nordover, osv. Ikke noe tolkning der. Det bare er. Det er ikke så mye mer å forklare.

Som vanlig har ikke de som fanatisk forsvarer siste sesong skjønt hva kritikken går ut på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 19.32, Manolo skrev:

Jeg gråt mer av dokumentaren, enn av hele sesong 8. Veldig fin dokumentar, og flott at folk bak kamera og i produksjonen fikk skinne.

Det tragiske er at de kastet bort alle disse dyktige menneskenes arbeid på en så elendig sesong :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...