Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer ofte ikke før utpå kvelden.

Anonymkode: 0b02f...27d

OK, takk! Trodde de pleide legge den ut før kl 16. 

Anonymkode: d0b47...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. God sammenligning.

Å klage på maten på en restaurant er rasjonelt. Man kan få ny mat eller pengene igjen. Å kreve at en ferdig innspilt serie skal skrives om og bli spilt inn på nytt fører absolutt ingen steder hen. Det er som jeg skal sende brev til en forfatter og kreve at vedkommende skriver om romanen sin, fordi jeg ikke likte hovedpersonens karakterutvikling. Man krever at en annen skal endre sitt åndsverk for å tekkes deg. Det er 100% idiotisk og ikke så rent lite narsissistisk. 

Anonymkode: 0b02f...27d

De er jo ikke som om de som ber HBO lage en ny sesong 8 tror de har en juridisk rett til en ny sesong 8. De ønsker bare å få oppmerksomhet på at manusforfatterne gjorde en elendig jobb. Det har de jo klart. Skjønner dem godt. Man har betalt for et produkt som ikke har holdt mål, man sitter med null juridiske rettigheter og da klager man på de som har fått betalt millioner av dollar og likevel ikke giddet å gjøre jobben de fikk betalt for skikkelig. 

Anonymkode: fb3fc...51f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke som om de som ber HBO lage en ny sesong 8 tror de har en juridisk rett til en ny sesong 8.

Nei, akkurat SÅ virkelighetsfjerne får vi håpe de ikke er.

Anonymkode: 0b02f...27d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. God sammenligning.

Å klage på maten på en restaurant er rasjonelt. Man kan få ny mat eller pengene igjen. Å kreve at en ferdig innspilt serie skal skrives om og bli spilt inn på nytt fører absolutt ingen steder hen. Det er som jeg skal sende brev til en forfatter og kreve at vedkommende skriver om romanen sin, fordi jeg ikke likte hovedpersonens karakterutvikling. Man krever at en annen skal endre sitt åndsverk for å tekkes deg. Det er 100% idiotisk og ikke så rent lite narsissistisk. 

Anonymkode: 0b02f...27d

Haha, ha med deg da? 

Forventer du at vi skal slutte å klage bare fordi DU synes det er tullete?

Hvem er narsissistisk sa du? 🤣

Anonymkode: eee76...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ha med deg da? 

Forventer du at vi skal slutte å klage bare fordi DU synes det er tullete?

Hvem er narsissistisk sa du? 🤣

Anonymkode: eee76...362

Nivå. 

Anonymkode: 0b02f...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig Bran blir konge i bokserien, men det 100% at  begrunnelsen ikke blir noe i nærheten av hva vi ser i serien. 

Forklaringen på kongevalget i serien er ikke noe dypere enn "Dette vil overraske. Vi satser på at ikke for mange oppdager hvor lite mening dette gir første gangen de ser scenen.".  Uheldigvis for serieskaperne så var de fleste for oppegående til å være fornøyd med hvordan Bran ble konge. Sånn kan det gå. Egentlig positivt at ikke alle seerne av verdens mest populære TV-serie er så lite oppegående som serieskaperne trodde. Ikke mange ganger man blir positivt overrasket over TV-seeres intelligens. 

Anonymkode: fb3fc...51f

Så du mener at Bran ikke har noen spesielle forutsetninger for å ta gode avgjørelser? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke som om de som ber HBO lage en ny sesong 8 tror de har en juridisk rett til en ny sesong 8. De ønsker bare å få oppmerksomhet på at manusforfatterne gjorde en elendig jobb. Det har de jo klart. Skjønner dem godt. Man har betalt for et produkt som ikke har holdt mål, man sitter med null juridiske rettigheter og da klager man på de som har fått betalt millioner av dollar og likevel ikke giddet å gjøre jobben de fikk betalt for skikkelig. 

Anonymkode: fb3fc...51f

Det er urimelig og rett og slett idiotisk å klage over at manuforfatterne ikke gjorde det du ville at de skulle gjøre. De har fått betalt millioner av doller, laget én av verdens dyreste tv-serier og gjorde den beste jobben de kunne gjøre. Mer kan du ikke forvente, at DU ikke likte siste sesongen, er ikke andres problem. Det er mange som likte denne sesongen også. Det er ikke slik at dere som ikke likte sesongen sitter med fasiten. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er urimelig og rett og slett idiotisk å klage over at manuforfatterne ikke gjorde det du ville at de skulle gjøre. De har fått betalt millioner av doller, laget én av verdens dyreste tv-serier og gjorde den beste jobben de kunne gjøre. Mer kan du ikke forvente, at DU ikke likte siste sesongen, er ikke andres problem. Det er mange som likte denne sesongen også. Det er ikke slik at dere som ikke likte sesongen sitter med fasiten. 

Anonymkode: 15840...4fd

Det er det vel ingen av oss som vet.  Men får håpe vi får svar og det tror jeg vi får også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kongevalget var mindre dypt enn det man kunne funnet i en Donald-historie. Carl Barks og gullhjelmen. Donald finner en gullkrone og et pergament som sier at den som har gullkronen blir eneveldig konge av Nord Amerika.  Fantastisk historie og gir i hvert fall mening i Donald-universet hvor kontrakter kan gi absurde rettigheter og plikter. Men det er jo ingen som kommer til å si at dette gir mening i virkeligheten. 

Anonymkode: fb3fc...51f

Hva var egentlig poenget ditt her? Jeg er oppriktig litt usikker, ikke ment som en ufinhet. :) 

GoT har alltid vært en god blanding av fantasy og realisme. I motsetning til Donald. Noen elementer er dype, andre ting er ikke det. Og her krasjer tropene fra fantasy og realitet sammen. Bran velges ikke som konge for verken sjokkeffekt eller fordi det skal være dypt, men fordi det er smart. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

a9taewse6qz21.png

Anonymkode: fb3fc...51f

Dette bildet er først og fremst en indikasjon på at man verken har forstått GoT eller GRRM. Jeg veddet alkohol og penger i en annen tråd på at Jon var sønn av Rhaegar og Lyanna, og jeg tør vedde både drikke og cash på at GRRM -aldri- vil sette Jon på tronen. Jeg blir som sagt heller ikke overrasket om han også setter Bran på tronen. 

Jon var også min favoritt til tronen, iom at jeg elsket storyen om L+R. Men det har vært relativt opplagt hele veien at det er en altfor happy og klisjefylt slutt for GoT. Om noe er jeg positivt overrasket over at han tilsynelatende overlever. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er urimelig og rett og slett idiotisk å klage over at manuforfatterne ikke gjorde det du ville at de skulle gjøre. De har fått betalt millioner av doller, laget én av verdens dyreste tv-serier og gjorde den beste jobben de kunne gjøre. Mer kan du ikke forvente, at DU ikke likte siste sesongen, er ikke andres problem. Det er mange som likte denne sesongen også. Det er ikke slik at dere som ikke likte sesongen sitter med fasiten. 

Anonymkode: 15840...4fd

De første jeg har snakket med IRL er faktisk fornøyd. I motsetning til de som roper høyt på nett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva som skjer med podkasten fra NRK? De pleier alltid legge ut ny podkast onsdag, men den har ennå ikke blitt lagt ut :( 

Anonymkode: d0b47...1f4

Hører på den nå. Ronny Brede Aase er gjest og er vel kanskje ikke den aller mest innsiktsfulle her. 

Anonymkode: 2d9dd...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Isambard said:

Så du mener at Bran ikke har noen spesielle forutsetninger for å ta gode avgjørelser? 

Synes ikke det kom klart frem i serien at Bran kommer til å ta gode avgjørelser som konge.  Serien ender med Tyrion som hand of the king og Bronn  som master of coin og lord of Highgarden. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

a9taewse6qz21.png

Anonymkode: fb3fc...51f

Her har vi noen som virkelig ikke forstår GOT universet.

-Jon var ikke spesielt dyktig på slagmarken. Han gikk rett i fella til Ramsay, mot alle advarsler på forhånd. Ble reddet av Sansa og Little Finger etter massive tap.

-Han spilte ikke noen viktig rolle i battle of Winterfell. Bran og Theon tok risikoen. Arya gjorde jobben.

-Han er en Targaryen som gjerne får sprø, maktsyke avkom. På tide å stoppe det slektstreet.

- Etter ødeleggelsen av KL tipper jeg mange var litt skeptiske til at en Targaryen skulle kreve arverett. 

På den positive siden er han rettskaffen og god. Jeg kunne stemt for ham, men jeg har ikke atemmerett i Westeros. 

Ikke noe av dette er poenget.

Det egentlige poenget er at han ikke kunne bli konge fordi Unsullied aldri ville akseptert det. 

Det er som sagt ikke fansen som velger konge i Westeros. Hvis folk vil se helten på tronen anbefaler jeg Disney. 

 

 

Endret av Isambard
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Vampen skrev:

De første jeg har snakket med IRL er faktisk fornøyd. I motsetning til de som roper høyt på nett. 

Jeg har til nå ikke snakket med noen som er fornøyd med sesong 8. Noen syns den har vært dårlig og de fleste mener at den var grei nok. Grei nok, som i ikke bra, men grei nok. Dette er fra normale oppegående mennesker hvor noen har lest bøkene og andre som har fulgt med fra 2011. 

Anonymkode: aaec5...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Isambard skrev:

På den positive siden er han rettskaffen og god. Jeg kunne stemt for ham, men jeg har ikke atemmerett i Westeros. 

Ikke noe av dette er poenget.

Det egentlige poenget er at han ikke kunne bli konge fordi Unsullied aldri ville akseptert det. 

Og hvilken stemmerett har Unsullied i Westeros, et kongedømme de ikke er en del av? Joda, greit å velge en konge de godtar for fasadens skyld, men Unsullied drar jo til Naath rett etterpå.

Enig i at Jon ikke kunne blitt konge, av flere grunner, men ikke denne begrunnelsen.

Tror for øvrig han ville blitt ulykkelig som konge, og det ville vært som en evig påminnelse om at han tok tronen fra Dany.

Anonymkode: a0ce3...e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilken stemmerett har Unsullied i Westeros, et kongedømme de ikke er en del av? Joda, greit å velge en konge de godtar for fasadens skyld, men Unsullied drar jo til Naath rett etterpå.

Enig i at Jon ikke kunne blitt konge, av flere grunner, men ikke denne begrunnelsen.

Tror for øvrig han ville blitt ulykkelig som konge, og det ville vært som en evig påminnelse om at han tok tronen fra Dany.

Anonymkode: a0ce3...e69

Enig. Det er kanskje det jeg synes er mest tåpelig med siste episode; plutselig får en gjeng med leiesoldater en helt enorm innflytelse over Westeros. Totalt meningsløst. 

Anonymkode: 5deee...ab2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tør å påstå at å skrive noen innlegg på KG er noe annet enn denne klagestormen siden første episode. Voksne folk som oppfører seg som barn i butikken som ikke får en leke.. Smh. 

Anonymkode: 15840...4fd

Det var da et voldsomt stort behov du hadde for å slenge dritt om de som er uenige med deg selv. Chill.

Ingen jeg kjenner er fornøyd med serien. Men ingen har hatt behov for å skrive under på kampanjen heller. De fleste sluttet å bry seg ila. sesong 7, fordi de allerede da var skuffet. De er ikke overrasket over at sesong 8 skuffet like mye, om ikke enda mer. Jeg forstår derimot at mange har behov for å protestere over skuffelsen de kjenner, og denne underskriftskampanjen er en kraftfull måte å gjøre det på, selv om den ikke leder noen vei. Hvis du legger godviljen til så klarer du kanskje å se humoren i det også. 

Anonymkode: 9282d...77b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da et voldsomt stort behov du hadde for å slenge dritt om de som er uenige med deg selv. Chill.

Ingen jeg kjenner er fornøyd med serien. Men ingen har hatt behov for å skrive under på kampanjen heller. De fleste sluttet å bry seg ila. sesong 7, fordi de allerede da var skuffet. De er ikke overrasket over at sesong 8 skuffet like mye, om ikke enda mer. Jeg forstår derimot at mange har behov for å protestere over skuffelsen de kjenner, og denne underskriftskampanjen er en kraftfull måte å gjøre det på, selv om den ikke leder noen vei. Hvis du legger godviljen til så klarer du kanskje å se humoren i det også. 

Anonymkode: 9282d...77b

Jeg slenger ikke dritt, jeg konstaterer fakta. Det er helt utrolig hvor mye folk klager. Noen har gode argumenter, men majoriteten fremstår som pirkete. 

Jeg er heller ikke en av de som er superfornøyd med sesongen og avslutningen, men SÅ ille var det ikke. Kjenner en tomhetsfølelse egentlig, mye på grunn av de enorme forvetningene en hadde til en slik serie som GoT jo var. Innrømmer at jeg er litt skuffet over avslutningen, følte den var litt antiklimatisk, men jeg kan ikke snakke på vegne av alle - og selv om jeg er litt skuffet så kan jeg jo ikke benekte at serien holder et høyt nivå og jeg forstår at det er veldig vanskelig å avslutte en slik serie som dette. Jeg følger meg på en del podcaster og jeg er overrasket (etter å ha lest klagingen i denne tråden) over hvor fornøyde folk egentlig er med avslutningen. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er kanskje det jeg synes er mest tåpelig med siste episode; plutselig får en gjeng med leiesoldater en helt enorm innflytelse over Westeros. Totalt meningsløst. 

Anonymkode: 5deee...ab2

Du glemmer at disse "leiesoldatene" (de er jo ikke leiesoldater, det har du vel fått med deg?) nettopp har "vunnet" kampen om jerntronen for Dany og de var med på å vinne "the great war". De har kjempet og vunnet og er ganske mange, de vil ha en slags hevn for drapet på Dany.

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da et voldsomt stort behov du hadde for å slenge dritt om de som er uenige med deg selv. Chill.

Anonymkode: 9282d...77b

For øvrig, den "chill"-kommentarer bør du rette mot folk som er med på underskriftskampanjen :)  Det er de som burde chille, det er bare en TV-serie. Chill. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...