Gå til innhold

Jeg slanker meg sånn egentlig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å styre bort fra sauser, brød, ris, poteter, pasta og diverse etter råd fra legen. Jeg klarer det som oftest fint helt frem til kveldene. Da sprekker jeg i form av sjokolade (det vi måtte ha her hjemme). Mannen min er ikke med på denne slankekuren, noe som gjør at vi i dag for eksempel har både porsjons-is og muffins i fryseboksen. Hvordan kan jeg bli sterkere til å la være å ta dette når jeg er hjemme? Jeg er flink når det er i hverdagen ellers. Det bare er hjemme på kjøkkenet problemet ligger.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Spis litt havregryn kokt på vann og tilsett litt kanel og banan...demper søtsuget. Varm te med litt honning er også bra mot cravings...det er bare en overgangsfase...når kroppen er tilvendt å ikke spise på mye junk så blir det lettere; Promise :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Legen min mener at havregrøt inneholder for mange kalorier til at jeg kan gjøre det. Så vidt jeg husker var i alle fall det noe jeg også burde styre unna. :tristbla:

Gjest *Maja*
Skrevet

Det er 150 kalorier i 1 dl havregryn kokt på vann...det er jo ingenting...ti sammenligning; det er 160 kalorier i 4 knekkebrød....

Skrevet

Legen min mener at havregrøt inneholder for mange kalorier til at jeg kan gjøre det. Så vidt jeg husker var i alle fall det noe jeg også burde styre unna. :tristbla:

Hva for en kvasilegener det du går til?

Gjest made4u
Skrevet

Jeg har ikke troen på deg med dette opplegget i det hele tatt, glem dette først som sist, du er så sjanseløs...

Du bør revurdere det hele, er åpenlyse grunner til hvorfor du går på smellen du gjør, du spiser feil og er ikke rart at du da går på en smell. Spis riktig og du trenger ikke å gå på en smell, i alle fall ikke i form av sjokolade som er noe av det siste du skulle gått på en smell med uavhengig av slanketeorier også.

Således også med isen og muffinsene.

Du er fullstendig sjanseløs med dette opplegget, kanskje holder du ut en dag, kanskje to... Ja, en mnd. eller et kvart år.

Du ender med jojo-effekten og etter det er du like langt og har gjerne også slanket deg opp i vekt og det kan komme trøstespising og at du spiser mer som følger av den misslykkede kuren du nå er inne i.

Glem det, dette ender ikke bra for deg og det er min ærlige og oppriktige mening. Du kan avbryte det hele allerede nå, det er intet tap likevel og det er helt tydelig.

Kom heller tilbake til slanking den dagen du finner noe du faktisk kan leve med i lengden og som gir deg vellbehag, det ser jeg ikke at du føler nå...

Ikke vondt ment dette, men det er meningsløst det du er i gang med!!

Gjest made4u
Skrevet

Skift lege, dersom du har en lege som ikke evner å rådgi bedre enn dette.

Skrevet

Det er definitivt lettest å unngå søtsaker og andre fristelser hvis man ikke har det i hus, rett og slett. Kunne kanskje mannen din gått med på å gjøre det litt enklere for deg ved å kjøpe en porsjon med det han vil ha, når han vil ha det? Hvis han kjøper og spiser, i stedet for å bare ha ting liggende i hus hele tiden, vil det bli lettere for deg :)

Lykke til med slankingen :)

Skrevet

Jeg har ikke troen på deg med dette opplegget i det hele tatt, glem dette først som sist, du er så sjanseløs...

Du bør revurdere det hele, er åpenlyse grunner til hvorfor du går på smellen du gjør, du spiser feil og er ikke rart at du da går på en smell. Spis riktig og du trenger ikke å gå på en smell, i alle fall ikke i form av sjokolade som er noe av det siste du skulle gått på en smell med uavhengig av slanketeorier også.

Således også med isen og muffinsene.

Du er fullstendig sjanseløs med dette opplegget, kanskje holder du ut en dag, kanskje to... Ja, en mnd. eller et kvart år.

Du ender med jojo-effekten og etter det er du like langt og har gjerne også slanket deg opp i vekt og det kan komme trøstespising og at du spiser mer som følger av den misslykkede kuren du nå er inne i.

Glem det, dette ender ikke bra for deg og det er min ærlige og oppriktige mening. Du kan avbryte det hele allerede nå, det er intet tap likevel og det er helt tydelig.

Kom heller tilbake til slanking den dagen du finner noe du faktisk kan leve med i lengden og som gir deg vellbehag, det ser jeg ikke at du føler nå...

Ikke vondt ment dette, men det er meningsløst det du er i gang med!!

Synes du er litt hard mot TS her. Det er mange som må kutte ned på forskjellige produkter, av helsemessige årsaker. Det må gjøres til en livsstilendring for at det skal fungere selvsagt, men det betyr ikke at det behøver bli så veldig enkelt for det. Det er vanskelig å legge fra seg usunne vaner, selvom man endten må pga. helsen eller om man faktisk innerst inne vil det selv.

Min mor fikk omtrent samme beskjed som TS fra legen sin om hva hun måtte bytte ut/kutte ned på, og i dag - 2 år senere har hun gått ned 40 kilo og har endret livsstil totalt!

TS, som *Maja* sier, det blir mye lettere etterhvert, det er helt sant! Jo mindre junk du spiser, jo mindre får du lyst på! :)

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å styre bort fra sauser, brød, ris, poteter, pasta og diverse etter råd fra legen. Jeg klarer det som oftest fint helt frem til kveldene. Da sprekker jeg i form av sjokolade (det vi måtte ha her hjemme). Mannen min er ikke med på denne slankekuren, noe som gjør at vi i dag for eksempel har både porsjons-is og muffins i fryseboksen. Hvordan kan jeg bli sterkere til å la være å ta dette når jeg er hjemme? Jeg er flink når det er i hverdagen ellers. Det bare er hjemme på kjøkkenet problemet ligger.

Jeg forstod ikke helt slankekuren din. Er det lavkarbo du egentlig prøver deg på?

Gjest fiskebolla
Skrevet

Det er forferdelig vanskelig å slanke seg når du har masse godsaker liggende lett tilgjengelig. Var jeg deg ville jeg prøvd å få mannen din over på et sunnere kosthold også. Eller ihvertfall bedt han om å ikke ha usunn, lettvint mat liggende hjemme. Det gjør hele livsstil-endringen mye letter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...