therese91 Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye is i veka er nok for personer som slanker seg?
Hoppetaujenta Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Helst ingenting. Men to vanlige kuler av en "lett-is" en gang i uka er nok maks av hva en kan unne seg tror jeg.
MilliVanilli Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Is kan du spise hver dag om du har lyst, så lenge du ikke spiser for mye! 2
Redbull Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Kommer jo an på det totale kaloriintaket ditt det!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Kommer helt an på hva annet du spiser. Spiser du for mye ost eller banan blir du feit av det også. Totalinntaket teller!
Wiggins Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye is i veka er nok for personer som slanker seg? Hvis du jogger 30 km hver dag kan du sikkert spise to liter fløteis i uka. Som med alle andre slike innlegg så er det umulig for noen på et diskusjonsforum å si f. eks. at du kan spise 152 gram fløteis i uka. Om du går ned i vekt avhenger av om du forbrenner mer enn du spiser totalt sett over tid. Hvor mye du forbrenner varierer med hva slags aktivitet du er i, din muskelmasse, temperaturen der du er, diverse genetiske faktorer osv. Om du går ned i vekt med det kostholdet og mosjonsopplegget du har vil du uansett se på hva vekta viser over tid. Går du ikke ned så må du spise litt mindre og/eller trene litt mer. Det er sunnest og enklest å kutte ut slike ting som is, særlig fløteis har et veldig høyt energiinnhold. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Hvis du jogger 30 km hver dag kan du sikkert spise to liter fløteis i uka. Som med alle andre slike innlegg så er det umulig for noen på et diskusjonsforum å si f. eks. at du kan spise 152 gram fløteis i uka. Om du går ned i vekt avhenger av om du forbrenner mer enn du spiser totalt sett over tid. Hvor mye du forbrenner varierer med hva slags aktivitet du er i, din muskelmasse, temperaturen der du er, diverse genetiske faktorer osv. Om du går ned i vekt med det kostholdet og mosjonsopplegget du har vil du uansett se på hva vekta viser over tid. Går du ikke ned så må du spise litt mindre og/eller trene litt mer. Det er sunnest og enklest å kutte ut slike ting som is, særlig fløteis har et veldig høyt energiinnhold. Man trenger ikke å jogge 30 km hver dag for å spise 2 liter da! 2 liter er jo omtrent 1000g er det ikke? ca 2000 kcal på en boks med andre ord, det holder med å gå med raskt tempo, ca 2 timer daglig ca 4 dager for å kvitte seg med den isboksen. Men, man kan jo alltids dele den opp, og spise litt, i tillegg til vanlig mat, uten å overskride sitt daglige kcal behov, og da trener man ikke å brenne det bort.
Glynis Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Hei! Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye is i veka er nok for personer som slanker seg? Jeg føler du har misforstått noe. Du tenker i hvert fall på en veldig rar måte når det gjelder kosthold, jamfør jordbær og plommer. Det finnes ikke en universell håndbok om matinntak ut i fra kategorier.
therese91 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2011 Kalariinntaket mitt ligger omtrent på 1000:) Men tror nok funnet ut av det:)
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Helst ingenting. Men to vanlige kuler av en "lett-is" en gang i uka er nok maks av hva en kan unne seg tror jeg. Sa ikke made4u i en tråd at en kan spise hvor mye en vil, og at Dream yoghurtis kan spises hver dag ubegrenset?
Redbull Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Sa ikke made4u i en tråd at en kan spise hvor mye en vil, og at Dream yoghurtis kan spises hver dag ubegrenset? Nei
Redbull Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Kalariinntaket mitt ligger omtrent på 1000:) Men tror nok funnet ut av det:) Da kan du spise is til du har spist 1000 kalorier, og ingenting anna. Eller du kan spise 100-200 kalorier i is og resten i vanlig sunn mat...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Leve på 1000 kcal fra is om dagen og ingenting annet? Høres sunt ut... For det første: 1000 kcal er for lite. Det utgjør kun ca halvparten av det du burde spise. Du har sannsynligvis lav forbrenning fordi du sulter kroppen nå, og du mister muskler og blir dvaskete og slapp. Kroppen begynner ikke å tære av fettlagrene dine før den virkelig er nødt, så når man slanker seg ved å sultefôre seg er det musklene som forsvinner først. For det andre: I stedetfor å fokusere blindt på tall og kalorier, forsøk å tenke litt mer avansert og realistisk. Spiser du sunt? Hvor viktig er det å ha energi, muskler, fin hud og hår, og mindre sjanse for å aldre tidlig for deg? Hvilke næringsstoffer får du i deg i løpet av en dag? Får du i deg nok proteiner? Nok fett? Nok vitaminer? Nok mineraler? Nok vann? Osv osv. Hadde folk tenkt mer på hvilke stoffer og mengder de burde få i seg og mindre på hva de burde unngå, hadde man nok hatt langt færre overvektige og feil/underernærte.
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Is er ekstremt fetende og noe du bør begrense i størst mulig grad. Men for all del, jeg fatter at is frister i varmen når man nå går mot sommer. Dog er is blandt de matvanene som kroppen ikke har sjanse til å kunne regulere seg på, dersom vi i for stor grad putter dette i handlekurven. Når det er sagt, så er det en stor forskjell på hvilken is man velger, noen er veldig mye mer usunn enn andre så her handler mye om å velge riktig type. Uansett is, bør man derimot tenke mengde man spiser - nemlig minst mulig. --- Nå tenker mange på tapsopplevelsen det er, å ikke skulle kunne spise is. Vell, jeg tror ikke mange holder ut det å luke bort matvaner og bite tenna sammen i stålvilje. Fokus bør IKKE være på at man ikke kan spise is, da sprekker man til sist. Hva bør derfor være fokus? Jo... --- Det finnes vannvittig gode alternativer til is, knallgode også... Man kan lage seg de herligste og knallgode fruktdrikker, som kan nytes avkjølt så de gir en kjølende effekt (akkurat som isen). Jordbærsesongen er jo om hjørnet, og honningmelon er søtt etc. Den riktige fruktdrikken, uten tilsatt noe sukker ut over fruktenes naturlige sødme, synes jeg er vannvittig forfriskende. Det er jo knallgodt, så hvorfor skulle ikke jeg heller kose meg med det enn is som kan sees som ille for min vekt? Ofte kjøper jeg meg også en kurv jordbær, og bruker disse ferske eller jeg steller i stand noe med dem (andre bær og frukter også) - når jeg gjør dette så blir mitt eget issug lettere å takle. Men for all del, noen iser kan man da kjøpe og man kan være meget flink med kostholdet selv om man spiser dem. Dog kan man som sagt ikke kjøpe is på is på is hele sommeren da det ikke er heldig. --- Men ikke ta fra dere det å kose dere med noe godt når dere føler for dette, det kan dere nemlig om dere velger riktig og er flinke.
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Jeg skal forresten kjøpe meg en bringebærmilkshake i dag, en usunn og fetende matvane som bør begrenses ja, men for min del inngår den i et sunt kosthold jeg har for tiden og det at jeg skal drikke den i dag tar ikke fra meg at jeg er veldig flink i mitt kosthold for tiden. Har kjempegod samvittighet overfor meg selv for hvordan jeg spiser nå. I går unnet jeg meg en hamburger (bare den uten pommes frit og brus som man får med en vanlig meny). Tidligere bestilte jeg pommes frit, hamburger og milkshake i en og samme meny - nå fordeler jeg det ut over flere dager og kan unne meg slik oftere men alikevel spise mindre av det og være flink totalt sett i forhold til hva jeg noen gang har vært tidligere. For alle er det rom for usunt innimellom, bare det begrenses og man fråtser i sunne alternativer til vanlig. Og jeg fråtser i sunne og slankende valg for det aller meste.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Is er ekstremt fetende og noe du bør begrense i størst mulig grad. Bullshit! Det er ca 200 kalorier i 100 gram is - mot 550 i sjokolade. Nå får du rulle inn!
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Bullshit! Det er ca 200 kalorier i 100 gram is - mot 550 i sjokolade. Nå får du rulle inn! Hvis du tror det er bullshit at is er ekstremt fetende, så står du fritt til å ikke tro det og kan spise så mye is du orker så får du se hva som skjer med vekten din. De færreste iser (i alle fall fløteiser) inneholder så lite som 200 kcal pr hundre gram, ofte inneholder dem også sjokolade og kjeks og er svært kaloririkt og metter lite. Således også ren vaniljeis som du trolig sikter til. Hvor mye metter det om jeg tør spørre? Spiser du is spiser du mye kalorier og oppnår lite - resultatet blir at du legger på deg. Men jeg gidder ikke å argumentere for dette mer. Is er langt ifra slankemat, noe som bidrar til fedme.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 Hvis du tror det er bullshit at is er ekstremt fetende, så står du fritt til å ikke tro det og kan spise så mye is du orker så får du se hva som skjer med vekten din. De færreste iser (i alle fall fløteiser) inneholder så lite som 200 kcal pr hundre gram, ofte inneholder dem også sjokolade og kjeks og er svært kaloririkt og metter lite. Således også ren vaniljeis som du trolig sikter til. Hvor mye metter det om jeg tør spørre? Spiser du is spiser du mye kalorier og oppnår lite - resultatet blir at du legger på deg. Men jeg gidder ikke å argumentere for dette mer. Is er langt ifra slankemat, noe som bidrar til fedme. Er det mulig?? Ingen kan spise så mye de vil av NOE!!!! LITT is er ikke ensbetydende med så mye man vil!! Om jeg får i meg 200 kalorier av mine 2000 om dagen fra is, så spiller det ingen rolle!!! Og med mindre du sikter til ben & jerry isene, så inneholder omtrent ALLE typene du finner i isdisken rundt 200 kcal. Jeeeeeez!! 1
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 Her http://www.hennig-olsen.no/produkt.aspx?m=5&c=20
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #20 Skrevet 29. april 2011 Her http://www.hennig-olsen.no/produkt.aspx?m=5&c=20 Er det en ISBOKS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå