Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Blir litt irritert når NRK sier at George Michael ha laget den bryllupssangen. (tidligere i dag påsto de at han hadde skrevet den!!)

Selv om George Michael har spilt den inn i forbindelse med bryllupet så er det Stevie Wonder som har laget sangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lizette

Jeg blir så sint når de uttaler gaten opp til Buckingham Palace, 'The Mall' som The Mæll! :balltre:

Det heter The Måll !

Edit: Mistet visst G'en i Buckingham. :ler:

Og jeg blir sint når jeg hører nordmenn som kaller gaten for The Måll og sigarettmerket for Påll Måll. Det uttales The Mæll og Pæll Mæll! http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mall,_London

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

Ok, takk! :fnise:

Forresten.. Prinsesse Beatrice og Eugenie så ikke akkurat så veldig.. flotte ut? (scroll litt ned på siden)Min lenke

Huff de så jo helt fæle ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! :fnise:

Forresten.. Prinsesse Beatrice og Eugenie så ikke akkurat så veldig.. flotte ut? (scroll litt ned på siden)Min lenke

De så helt "spooky" ut! Hvertfall hun til høyre. Oh, mai Gådd.

Må si i samme slengen at hatten til fru Beckham er råtøff!

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg blir sint når jeg hører nordmenn som kaller gaten for The Måll og sigarettmerket for Påll Måll. Det uttales The Mæll og Pæll Mæll! http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mall,_London

Da må jeg bare beklage!! :(

Jeg har bodd i London i 9 år, og alle mine Engelske venner har uttalt det med nærmest en å, så da tok jeg det for gitt at det var riktig. Det er i alle fall ganske vanlig da, at folk uttaler det feil.

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Hvorfor er ikke Philip kongen av Storbritannia? :sjenert:

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Men han var jo egentlig en gresk prins. Det er Dronningen som er fra den engelske kongefamilien. Men det er fordi han ikke har noen arverett til den britiske kronen, derfor kan han heller ikke bli konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får HELT panikkangst av tanken på å skulle gå på slike hæler som fru Beckham har OG være gravid samtidig? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får HELT panikkangst av tanken på å skulle gå på slike hæler som fru Beckham har OG være gravid samtidig? :overrasket:

Jeg tenkte akkurat det samme, men hun har vel ganske god erfaring med å gå på høye hæler. Hun er jo kjent for å bruke det hele tiden. Hun jogger sikkert på tredemølle med høyhælte sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Men han var jo egentlig en gresk prins. Det er Dronningen som er fra den engelske kongefamilien. Men det er fordi han ikke har noen arverett til den britiske kronen, derfor kan han heller ikke bli konge.

Korrekt :jepp:

Er det bare jeg som får HELT panikkangst av tanken på å skulle gå på slike hæler som fru Beckham har OG være gravid samtidig? :overrasket:

Jeg kunne ikke gått med slike hæler, gravid eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Nå tuller du. Prins Philip er jo mannen til Dronnning Elizabeth. Og han er opprinnelig en gresk prins! En kongetittel er noe man arver og ikke noe man gifter seg til (Prins Daniel i Sverige blir ikke konge selv om Victoria blir dronning)

Han som giftet seg med en borgelig kvinne (og til og med amerikansk og skilt) var konge og onkelen til Dronning Elizabeth: Edvard VIII. Han abdiserte og tronen gikk til broren Georg VI som var den nåværende dronningens far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Nei, det var Kong Edward VIII som sa fra seg tronen for å gifte seg med Wallis Simpson. Prins Philip er gift med Dronning Elizabeth, har ingen arverett på den britiske tronen og kan dermed heller aldri bli konge. Akkurat slik som Prins Henrik av Danmark (gift med Dronning Margrethe) og Prins Daniel av Sverige (gift med Kronprinsesse Victoria). Kronprinsesse Mette Marit derimot, vil bli dronning - all den tid kongetittelen henger høyere enn en dronningtittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Hvilken Philip er det du snakker om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Men Mette-Marit kan bli dronning? Det er altså ulike regler for konger og dronninger, da?

Edit: forklaring kom meg i forkjøpet.

Endret av Nadezhda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Det var vel Kong Edward 8. som abdiserte for å gifte seg med en dame som hadde vært gift før. På 1930-tallet en gang.

Prins Philip, mannen til Dronning Elizabeth, var prins av Danmark og Hellas før, men disse titlene og statsborgerskapet måtte han gi fra seg da han giftet seg med Elizabeth. Da fikk han prinsetittel i England.

De som gifter seg med en dronning får av gammel tradisjon tittelen prins og ikke konge. Eks. prins Henrik av Danmark som er gift med Dronning Margrethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Sorry, tenkte på broren til Elisabeth jeg da :klaske:

Går litt i surr med alle kongelige navn når jeg ikke er så veeeeldig interessert i kongelig historie :fnise:

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa fra seg tronen fordi han valgte å gifte seg med en borgelig kvinne. Han kunne velge å ikke gifte seg med henne og blir konge, men valgte altså kjærligheten.

Derfor ble neste i tronerekken kronet.

Pr i dag så er det slik at den førstefødte gutten skal bli konge, men mest sannsynlig vil dette endre seg i tiden frem til de nygifte får barn, slik at den førstefødte blir kronet uansett om det blir ei jente eller en gutt.

Så Philip er prins fordi han sa fra seg tronen for å gifte seg med en borgerlig kvinne. Hvordan forklarer du da at kona hans er Dronning Elizabeth? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, tenkte på broren til Elisabeth jeg da :klaske:

Hun har ingen bror...

Du tenkte på onkelen hennes, Edward. (se forklaring lenger opp her)Og han var garantert ikke med dagens bryllup, han døde i 1972.

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...