Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll
Og PS: min samboer er adoptert, hun var to måneder når hun kom hit. Hun er ikke mer "thaidame" en noen av dere.

Det er ikke henne vi snakker om.

Vi diskuterer de det gjelder, og det betyr ikke at jeg tenker det samme om alle asiatiske jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser innleggene i denne tråden og blir pinlig berört over rasismen mellom linjene. Dere legget en hel masse kvaliteter i en jente bare fordi hun er asiat! "Thaidamer kan mange triks i senga?" Alvorlig talt..

Min egen elskede samboer er koreaner, men hun kvalifiserer vel som "thaidame" for mange av dere. Det skiller en halv meter på oss omtrent. Hun er sjenert og sier ikke så mye i store selskap, og ofte får jeg höre forklaringen på det: "De er jo litt underdanige" sier folk til meg.

Neste gang du kjenner for å si at "thaidamer" er bra i senga, servile eller underdanige, pröv dette: Gå bort til en stor neger og si "jeg hörer dere er jävlig bra på å holde rytmen"

Han som startet denne tråden har store problemer. Vär snille og ikke synk til hans nivå.  

Om sextrafikken: Den som reiser til Thailand og kjöper seg en kone utnytter ikke en kvinnes kultur, han utnytter hennes fattigdom. Hun fölger ikke med ham fordi hun synes han er stor og trygg, hun fölger med ham fordi hun ikke har noe valg.  

Og PS: min samboer er adoptert, hun var to måneder når hun kom hit. Hun er ikke mer "thaidame" en noen av dere.

Jeg refererte til et konkret tilfelle i min nære familie og om du leste HELE innlegget så så du sikkert HELE sammenhengen også! :frustrert:

Jeg har ikke noe mot jenter av orientalsk opphav, men jeg har mye imot utnytting av mennesker!!! :sinna:

Suzy :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? Trodde de fleste thai'ere snakket engelsk...?

Kjenner forøvrig en som kjøpte (kan ikke kalle det noe annet) seg en thai-kone. Hun er 20, han er 57...

Jepp - hun er fra en landsby inne i landet og kan omtrent ikke engelsk. Ca umulig å kommunisere med henne selv om jeg og hun legger den aller beste velvilje til...

Jeg syns det er trist... og forferdelig kvalmt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at man må ha mye til felles for å bli forelska? Og det er vel mange menn som har blitt forelsket i norske jenter pga at de er gode i senga og er underdanig og søt (er det ikke flott at det er noen for alle?!!)  

Mener du virkelig at ikke kommunikasjon er essensielt for å forelske seg på et noenlunde modent nivå og avgjøre om man vil leve sammen hele livet????? :o

Suz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Mener du virkelig at ikke kommunikasjon er essensielt for å forelske seg på et noenlunde modent nivå og avgjøre om man vil leve sammen hele livet????? :o

Suz

Alvorlig talt, Suzy, misforstår du meg med vilje eller?!

Jeg skriver:

HVEM HAR SAGT AT MAN MÅ HA MYE TIL FELLES FOR Å BLI FORELSKA? og

OG DET ER VEL MANGE NORSKE MENN SOM HAR BLITT FORELSKA I NORSKE JENTER PGA AT DE ER GODE I SENGA, SØTE OG UNDERDANIGE (ER DET IKKE FLOTT AT DET ER NOEN FOR ALLE).

Hvordan pokker du klarer å vri det til at Embla ikke syns det er viktig med kommunikasjon for å "forelske seg på et noenlunde modent nivå og avgjøre om man vil leve sammen resten av livet eller ikke" ???!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg gir fanden i importen av thaidamer/filipinere og russerhorer....

Stygge menn har da også rett til ett seksualliv :hoho:   :hoho:

Noen ganger synker du lavt SS :(

Har noen av dere tenkt på hvorfor noen menn (og jeg sier NOEN) blir så "desperate" etter en partner?

Dere snakker så nedlatende om menn generellt som har partner av utenlandsk opprinnelse............

Dere "håner" alle sm gjør tingene litt annerledes enn dere gjør.........

Jeg er imot "import" av Thai-damer, jeg forsvarer ikke den på noen måte!

Men med den holdningen noen av dere har mot enslige, og i mange tilfeller - ENSOMME - menn............. Holdningen deres mot mennesker som ikke "tør" ............. Holdningen dere har til beskjedne/tilbakeholdne mennesker............ Tror dere virkelige det "bare" er å gå på byen å finne seg partner............. har dere tenkt på at noen faktisk ikke tørr

Den holdningen syns jeg er KVALM! :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada-- men når dama er lutfattig hjemme og knapt klarer å gjøre seg forstått på noe annet enn thai - som han ikke kan... Er det snakk om å ha mye felles og være forelska i noe annet enn triksene hun kan i senga og underdanigheten hennes da???

Jeg snakker om et konkret eksempel her..

Som sagt - der er flere enn ett tilfelle, og vi kan ikke vite hva som skjer hos andre mennesker. Akkurat det tilfellet du prater om er mulig du har rett, ta deg en kaffekopp med dama og hør hvordan hun har det - så vil du få det bekreftet eller avkreftet.

Ellers

Utsagn som russerhorer!!! ærlig talt. Noen ganger blir jeg bare så oppgitt over usakligheten og hvor barnslig der er her inne. Hvor mange over 23 er der egentlig her?

Min erfaring er faktisk at dem som prater om andres utilstrekkelighet og hvor stygge dem er og slike ting - at de må kjøpe seg damer for de ikek er verdt mer osv. Det er stort sett dem som kanskje tror de er så fine, men alle rundt bare himler med øynene over deres gråhet. Tenk dere litt om da. Fint med selvtillit hvis det er det dere viser, men da må dere jammen lære å akseptere andre som de er også. Dersom dere prater slik fordi dere føler dere slik selv, da må dere kanskje bli litt mer glad i dere selv. Ærlig talt da.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, Suzy, misforstår du meg med vilje eller?!

Jeg skriver:

HVEM HAR SAGT AT MAN MÅ HA MYE TIL FELLES FOR Å BLI FORELSKA? og

OG DET ER VEL MANGE NORSKE MENN SOM HAR BLITT FORELSKA I NORSKE JENTER PGA AT DE ER GODE I SENGA, SØTE OG UNDERDANIGE (ER DET IKKE FLOTT AT DET ER NOEN FOR ALLE).

Hvordan pokker du klarer å vri det til at Embla ikke syns det er viktig med kommunikasjon for å "forelske seg på et noenlunde modent nivå og avgjøre om man vil leve sammen resten av livet eller ikke" ???!!!!

Ikke med vilje nei :ler:

Du siterte jo mitt tidligere innlegg der jeg skrev følgende:

Jada-- men når dama er lutfattig hjemme og knapt klarer å gjøre seg forstått på noe annet enn thai - som han ikke kan... Er det snakk om å ha mye felles og være forelska i noe annet enn triksene hun kan i senga og underdanigheten hennes da???

Jeg snakker om et konkret eksempel her..

Når du mener at det er mulig å bli forelska på slike premisser så virker det for meg som du mener at meningsfylte og modne forhold kan etableres uten kommunikativt grunnlag....

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Thai-damer fordi de er små/søte og enkele å omgås.

Føyelige, mener du?

Vet dere... jeg har faktisk veldig problemer med å se forskjell på Thai-damer. Synes alle er så like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - der er flere enn ett tilfelle, og vi kan ikke vite hva som skjer hos andre mennesker. Akkurat det tilfellet du prater om er mulig du har rett, ta deg en kaffekopp med dama og hør hvordan hun har det - så vil du få det bekreftet eller avkreftet.

Atmi

Ikke mulig Atmi - vi har ikke noe felles språk...

Jeg er med på at det kan være gode forhold mellom norske mennog Thailandske jenter, men i de tilfellene der hun er liten, vever og fattig og han er stor, feit og rik, med uakseptabel oppførsel og kanskje endel havarerte forhold bak seg på grunn av sin måte å være på... ja da blir det menneskehandel og bare sørgelig for meg...

Suz :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Vel Suzy, hvis du vil gå rundt og tro at jeg ikke syns det er viktig med kommunikasjon i et forhold, så deg om det :wink:

Det jeg ønsket å kommentere til det du skrev, var at jeg tror ikke alltid det er så lett å redegjøre for hvorfor vi forelsker oss i et annet menneske. Ikkesatn - det kan være noe med vesenet, det kan være en latter, det kan være at vedkommende virker veldig snill, etc. Mener du virkelig å si at du forelsker deg i menn KUN på bakgrunn av samtalene dere har?!!

Men selvf. for meg er det ganske viktig å kunne samtale nogenlunde greit med han jeg skal være sammen med. For andre er det kanskje andre elementer som er vel så viktige. Dem om det, vel???!

(Dessuten: Lærer de ikke engelsk i thailand da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Suzy, hvis du vil gå rundt og tro at jeg ikke syns det er viktig med kommunikasjon i et forhold, så deg om det :wink:

(Dessuten: Lærer de ikke engelsk i thailand da?)

Kranglevoren i dag Embla :ler:

Jeg VIL da ikke gå rundt å tro noe som helts, men det virket slik utfra det du skrv. Er helt enig med utdypingen her om at det er mye mer enn kommunikasjon - men JEG kunne aldri forelsket meg dyp og engang vurdert å dele livet mitt med en mann jeg IKKE KUNNE snakke med!

Jenta jeg snakker om har ikke lært engelsk fordi hun er fra en bitteliten landsby inne i landet og en lutfattig familie... Jeg har da selvfølgelig truffet Thai-jenter før som kan det og da blirt det annerledes - men uansett er det vel ofte et økonomisk spørsmål... ?

Jeg kjenner denne mannen godt - han er i nær familie med meg og jeg syns det er trist å se på dette. Han klarer ikke å oppføre seg på en måte somer akeptabel for å være sammen med en norsk kvinne og han er ekstremt overvektig - derfor "kjøper" han seg ei Thailands jente... Det er godt mulig jeg er intolerant, men jeg syns det bare blir kvalmt og leit...

Suz :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mulig Atmi - vi har ikke noe felles språk...

Jeg er med på at det kan være gode forhold mellom norske mennog Thailandske jenter, men i de tilfellene der hun er liten, vever og fattig og han er stor, feit og rik, med uakseptabel oppførsel og kanskje endel havarerte forhold bak seg på grunn av sin måte å være på... ja da blir det menneskehandel og bare sørgelig for meg...

Suz :-?

Helt klart, og fortsatt prater du om ett bestemt forhold. Det jeg vil ha frem her er at det ene forholdet ikke kan være peilepinn for alle forhold mellom Thailandske damer. Noen har det veldig fint og trives som de har det, andre har faktisk forelsket seg i en mann og flyttet hit - litt synd i dem syns jeg om de ser ut som eller er fra Thailand - for da vil jo alle tenke på dette ene forholdet og "vite" at slik lever hun og!

Tenk om jeg er en Thailandsk dame med en norsk stygg og ekkel alkoholisert mann som bare kjøpte meg. Og jeg ikke er enig i andres holdninger til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart, og fortsatt prater du om ett bestemt forhold. Det jeg vil ha frem her er at det ene forholdet ikke kan være peilepinn for alle forhold mellom Thailandske damer. Noen har det veldig fint og trives som de har det, andre har faktisk forelsket seg i en mann og flyttet hit - litt synd i dem syns jeg om de ser ut som eller er fra Thailand - for da vil jo alle tenke på dette ene forholdet og "vite" at slik lever hun og!

Jeg er enig i at vi ikke kan dra alle over en kam - men jeg kjenner til flere kontkrete forhold og det er ikke de greieste og mest reflekterte gutta som i disse tilfellene har "kjøpt" seg jenter i Thailand - likevel er det helt sikkert noen/flere som har det bra.

Dette er et ømtålelig emne for meg - tilfellet jeg snakker om er i min nære familie og jeg syns det er så leit... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Thai-damer fordi de er små/søte og enkele å omgås. Et svakhet ved Thai-damer er at de normalt ikke har pupper og er relativt lave av vekst etter norske forhold.

Med andre ord, så lenge hun er søt og gjør som du sier så er det drømmejenta? Man skal ikke si deg i mot..?

Nei for all del, er jo puppene og høyden som gjør ei jente til jenta i ditt liv..

Et par av mine kamerater har tatt med seg Thai-damer til Norge, og opplever at norske damer er "kritiske" til konkurranse fra Thai-damene. Det er vanskelig for dem å finne seg norske venninner fordi norske damer vel anser Thai-damene som farlige utfordrere. Norske damer liker vel ikke at det kommer andre damer inn på "markedet", som tiltrekker seg menn sin oppmerksomhet.

Hvor har du det fra at det har noe med konkurranse å gjøre? Skal man tenke sånn har man det overalt i hverdagen, fra alle verdenshjørner.

Greia er mer det at som regel er (neida ikke alltid), kjøpt og betalt.. Er dette kjærlighet da? Kan du fortelle hva det egentlig er? I de tilfeller hvor menn kjøper seg kone, så er det fordi de ofte ikke får seg noen annen. Evt ikke gidder å prøve. Eller vil ha en det er lettere å herse over enn norske kvinner.

Hvorfor er dere damer så kritiske til at norsk menn får seg en sprek og villig Thai-dame fordi han ikke ønsker å bruke tid/penger på å løpe etter norske likestillingskvinner, som bare kritiserer ham.

Kritiserer ikke folk uten grunn. Men deg, ja. syns det er grunn til det,ekle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

:tunge1: Vel Suzy, jeg tenker vi sikkert er ganske enige når det kommer til stykket :wink::ler:

SKjønner at du kjenner noen grelle eksempler. JEg har også hørt om sånne, og tviler ikke på at det finnes altfor mange av dette slaget :(

Men jeg prøver å jobbe litt mot egne fordommer - jeg tar meg selv i å tenke slik hver gang jeg ser en norsk mann med en asiat kvinne. Og det er skummelt!!! (Mao: Skummelt å generealisere!!! Skal vi enes om det og si det ble uavgjort :wink::kul::ler: ) :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg er for å si at det er uavgjort! :blomst:

Det er mest det at saken er veldig personlig for meg... Har tenkt og følt og ment innmari mye om dette emnet ei stund... *sukker*

Ha en fin ettermiddag Embla :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at vi ikke kan dra alle over en kam - men jeg kjenner til flere kontkrete forhold og det er ikke de greieste og mest reflekterte gutta som i disse tilfellene har "kjøpt" seg jenter i Thailand - likevel er det helt sikkert noen/flere som har det bra.

Dette er et ømtålelig emne for meg - tilfellet jeg snakker om er i min nære familie og jeg syns det er så leit... :(

Sant det, jeg vet om slike tilfeller selv jeg. Det er vel derfor jeg syns det er så viktig å være bevisst på at alle med Gul hud ikke nødvendigvis er en av disse. Og sånn ellers - jeg er ikke asiatisk, og sa det bare som et eksempel, så du har ikke sagt noe som sårer meg personlig på noen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Noen ganger synker du lavt SS :(

Har noen av dere tenkt på hvorfor noen menn (og jeg sier NOEN) blir så "desperate" etter en partner?

Dere snakker så nedlatende om menn generellt som har partner av utenlandsk opprinnelse............

Dere "håner" alle sm gjør tingene litt annerledes enn dere gjør.........

Jeg er imot "import" av Thai-damer, jeg forsvarer ikke den på noen måte!

Men med den holdningen noen av dere har mot enslige, og i mange tilfeller - ENSOMME - menn............. Holdningen deres mot mennesker som ikke "tør" ............. Holdningen dere har til beskjedne/tilbakeholdne mennesker............ Tror dere virkelige det "bare" er å gå på byen å finne seg partner............. har dere tenkt på at noen faktisk ikke tørr

Den holdningen syns jeg er KVALM! :kvalm:

Beklageligvis så vet jeg om flere fyrer som har koner (slaver) ifra Thailand/Filipinene/Russland. Den ene av disse fyrene er X`n til ei venninne av meg. Han fikk etterhvert ett så dårlig rykte på Ørland pga drikking og psykopatfakter imot damene sine at ingen der ute gad å involvere seg med ham. Da begynte Thailandturene og etterhvert så giftet han seg med ei derifra og hun kom hit opp. Jeg kan bare tenke meg hvor stygg han er med henne m tanke på hvor stygg han har vært imot min venninne de 3 andre av hans eksdamer som jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...