Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Du skrev: Evnen til å sette MANN, barn og familie foran karriere, byturer og shopping med venner!!

Du mener altså at det ikke er gammeldags at en kvinne dropper utdanning for å varte opp mannen sin. Norske kvinner klarer faktisk å gjøre begge deler skjønner du. Selv om vi har en bra jobb så er det ikke dermed sagt at vi ikke er gode mødre samtidig som vi har tid og venner OG MANN!

Du selv da? Dropper du karriere foran familien?

Du leser det du vil lese?

Jeg har ikke skrevet noe om å droppe utdanning eller karriere til fordel for familien, men asiatiske kvinner velger familien FORANN sin egen karriere. En ting du må og burde forstå er at en familie i asiatisk målestokk ikke begrenser seg til mann og barn, men inkluderer også søsken, foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og kusiner. Har DU tid til hele din familie med full jobb? Har DU tid til å pleie en trengende bestemor i flere måneder? Har DU tid til å skaffe jobb til 5 søsken? I Asia sender de ikke sine gamle på pleiehjem slik vi gjør, men lar de bo hjemme sammen med resten av familien. Familie er det aller viktigste.

Og ja, hadde familien min blitt skadelidende pga. min karriere, hadde jeg droppet den uten å nøle. Jeg vil heller ha en familie enn en godt betalt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Du leser det du vil lese?

Jeg har ikke skrevet noe om å droppe utdanning eller karriere til fordel for familien, men asiatiske kvinner velger familien FORANN sin egen karriere. En ting du må og burde forstå er at en familie i asiatisk målestokk ikke begrenser seg til mann og barn, men inkluderer også søsken, foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og kusiner. Har DU tid til hele din familie med full jobb? Har DU tid til å pleie en trengende bestemor i flere måneder? Har DU tid til å skaffe jobb til 5 søsken? I Asia sender de ikke sine gamle på pleiehjem slik vi gjør, men lar de bo hjemme sammen med resten av familien. Familie er det aller viktigste.

Og ja, hadde familien min blitt skadelidende pga. min karriere, hadde jeg droppet den uten å nøle. Jeg vil heller ha en familie enn en godt betalt jobb.

Tror du glemmer at vi bor i Norge med litt enklere kår enn de asiatiske landene. Jeg BEHØVER ikke å skaffe jobb til mine søsken!! Det er det som er forskjellen og ikke dermed sagt at norske kvinner gir blaffen i familien.

Min bestemor bodde hjemme helt til hun døde. Vi byttet på å hjelpe henne flere ganger om dagen. Det er ikke uvanlig. Jeg kjenner flere nordmenn som ta rseg av sine gamle.

Hadde mine foreldre eller min mann blitt pleietrengende hadde jeg ikke nølt med å gå ned i stillingsprosent for å ta meg av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da er jeg en av de "heldige" jeg da. Er ur-norsk, men har utseende som i blant får mannen til å snakke til meg med "liksom-thai" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da er jeg en av de "heldige" jeg da. Er ur-norsk, men har utseende som i blant får mannen til å snakke til meg med "liksom-thai" ;)

Det visst utseende sier "mannfolka" her. Det er visst det at de er så mye flinkere til ta seg av familien enn de norske kvinnene. Da må de passe seg for deg. Skinnet bedrar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir igrunnen: Kan hun da forvente nøyaktig det samme av deg?

Xtend, jeg venter fremdeles på svar på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du glemmer at vi bor i Norge med litt enklere kår enn de asiatiske landene. Jeg BEHØVER ikke å skaffe jobb til mine søsken!! Det er det som er forskjellen og ikke dermed sagt at norske kvinner gir blaffen i familien.

Min bestemor bodde hjemme helt til hun døde. Vi byttet på å hjelpe henne flere ganger om dagen. Det er ikke uvanlig. Jeg kjenner flere nordmenn som ta rseg av sine gamle.

Hadde mine foreldre eller min mann blitt pleietrengende hadde jeg ikke nølt med å gå ned i stillingsprosent for å ta meg av dem!

Jeg tror ikke han vil ta inn over seg at vi bor i et land der man hverken trenger å skaffe jobb til sine søsken(eller har fem søsken, takk og lov), eller har noen behov for å ta seg av eldre slektninger, all den tid Staten ordner dette(hvorfor tror du, Xtend, at vi betaler skatt?). Det er klart at man vil foreta andre valg i et(mer eller mindre)primitivt samfunn enn i en velferdsstat, uten at akkurat dèt har noe med kultur å gjøre.

Xtend, har du sjekket behovspyramiden? Selvrealisering er på toppen, og jeg har ingen problemer med å si at jobben min, ved siden av vennene mine, er viktigere for meg enn familien. Det sier igrunnen seg selv, da slektninger ikke er noe man kan velge selv, og dermed personer man veldig langt ifra har noen garanti for å gå overens med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg mener at de mennene som vil ta med seg en thai-dame hjem til norge, må få lov til det? Syns ikke at man skal se ned på de, fordi de finner kjærligheten et annet sted i verden?

Det er mange som finner seg en kjæreste i et annet land eller verdensdel for den sagts skyld, om det er i europa, amerika, asia, oceania eller i afrika. Tror vi heller skal gjøre store øyne om noen tar med seg noen fra outer space, liksom :O

Jeg vil si det fins like mange søte, vakre, pene, snille jenter av alle folkeslag som det finnes brautende, sure, gretne, egoistiske, stygge jenter. Bare for å sette det på spissen, liksom ;)

Dessuten, de thai-damene får en sjanse til å komme seg bort fra fattigdom, og ofrer ganske mye for å hjelpe familien sin. De drar jo fra familie og hjemland til, forhåpentligvis, noe bedre.

Heldigvis møter de som oftes en snill mann, som hjelper de mye, og åpner nye muligheter for thai-damen og hun kan hjelpe familien sin i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

thailandske damer er fundamentalt forsjkellige fra vietnamesiske, kinesiske og norske

Kinesiske damer er vel sammen med de japanske kjent for å være de mest kravstore og kresne damene i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid syntes at de mennene med *importerte* thaidamer ser litt merkelige ut.

Hahaha. signerer denne!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 5.11.2003 den 0.58, Gjest Frank skrev:

Jeg liker Thai-damer fordi de er små/søte og enkele å omgås. Et svakhet ved Thai-damer er at de normalt ikke har pupper og er relativt lave av vekst etter norske forhold.

 

Et par av mine kamerater har tatt med seg Thai-damer til Norge, og opplever at norske damer er "kritiske" til konkurranse fra Thai-damene. Det er vanskelig for dem å finne seg norske venninner fordi norske damer vel anser Thai-damene som farlige utfordrere. Norske damer liker vel ikke at det kommer andre damer inn på "markedet", som tiltrekker seg menn sin oppmerksomhet.

 

Hvorfor er dere damer så kritiske til at norsk menn får seg en sprek og villig Thai-dame fordi han ikke ønsker å bruke tid/penger på å løpe etter norske likestillingskvinner, som bare kritiserer ham.

Det du tror er bare tull altså. Grunnen til at det er vanskelig og omgåes thaidamer som du kaller dem er fordi de snakker ikke norsk og bare vasker og er med andre thailendere. De vil ikke integreres. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre når det gjelder hva disse små-feite norske gubbene sikler på. Syns synd på disse damene om nesten blir forsøkt lurt inn i fellen din. Altså: vi bare ler av disse mannfolka. Det går et humoristisk TV-program om dem. Der sier jo disse damene rett ut at dere er stokk dumme. 🤣

Gjør som du vil. Det var vel ikke en norsk kvinne som syns du var noe særlig. 

Anonymkode: b0051...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2010 den 16.03, Gjest Gjest skrev:

 

Godt å høre.

 

Gjorde det samme selv for noen år siden. Fløy rundt på byen her jeg kommer fra, og surrra rundt på nettet. Det var det evige jag og mas, og bare det å komme i kontakt var ofte veldig vanskelig. Som oftest fikk jeg fingern eller ett par sure øyne som fortalte. Jeg hører hva du sier, men egentlig pell deg vekk.

 

Dro til smiltes land, og midt i det folk her kaller horegryta. Mulig vi gutta er lette å lure, men å ha følelsen av å ha draget er deilig. Damene der nede løp jo nærmest etter meg. Den steinbra damene.

 

I dag er jeg gift med en av damene jeg møtte i en bar, og har det som plommen i egget.

 

Jeg skjønner hvor du kommer fra, og syntes det er flott at du skal gifte deg. Knallbra

 

37 år

Erik

Ha ha ha! :skratte: 😂🤣😂🤣😂

Loser!!

Anonymkode: b0051...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du tror er bare tull altså. Grunnen til at det er vanskelig og omgåes thaidamer som du kaller dem er fordi de snakker ikke norsk og bare vasker og er med andre thailendere. De vil ikke integreres. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre når det gjelder hva disse små-feite norske gubbene sikler på. Syns synd på disse damene om nesten blir forsøkt lurt inn i fellen din. Altså: vi bare ler av disse mannfolka. Det går et humoristisk TV-program om dem. Der sier jo disse damene rett ut at dere er stokk dumme. 🤣

Gjør som du vil. Det var vel ikke en norsk kvinne som syns du var noe særlig. 

Anonymkode: b0051...f67

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha! :skratte: 😂🤣😂🤣😂

Loser!!

Anonymkode: b0051...f67

Tråden er 14 år gammel :nei:

Anonymkode: 5896c...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tråden er 14 år gammel :nei:

Anonymkode: 5896c...7d8

Det er ikke jeg som tok opp temaet. 😉

Anonymkode: b0051...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7/8/2010 den 15.05, Xtend skrev:

 

Du leser det du vil lese?

 

Jeg har ikke skrevet noe om å droppe utdanning eller karriere til fordel for familien, men asiatiske kvinner velger familien FORANN sin egen karriere. En ting du må og burde forstå er at en familie i asiatisk målestokk ikke begrenser seg til mann og barn, men inkluderer også søsken, foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og kusiner. Har DU tid til hele din familie med full jobb? Har DU tid til å pleie en trengende bestemor i flere måneder? Har DU tid til å skaffe jobb til 5 søsken? I Asia sender de ikke sine gamle på pleiehjem slik vi gjør, men lar de bo hjemme sammen med resten av familien. Familie er det aller viktigste.

 

Og ja, hadde familien min blitt skadelidende pga. min karriere, hadde jeg droppet den uten å nøle. Jeg vil heller ha en familie enn en godt betalt jobb.

Hva skal du leve av da?

Anonymkode: e63bf...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...