Gjest made4u Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Det viktigste er ikke nødvendigvis hva du trener, men snarere heller at du bruker kroppen og er fysisk aktiv. Derfor var jeg fristet til å si bare ett eneste ord, "lystbetont". Husk på at vil du være aktiv, så er det en fordel å drive med noe du liker. Om dette er badminton, fotball, turer i skog og mark, løping, dansing eller noe helt annet er i grunn det samme. Hovedsaken er at du bruker kroppen og driver med noe du liker. Om ikke går du raskt lei. Når det er sagt så er det mest effektive å belaste de store og sterke muskelgruppene, tenker da på muskelgruppene i bena, rumpen, magen og ryggen etc. Mange av disse muskelgruppene belastes bare ved at man løper, alle nevnte muskelgruppene... Størst belastning kan man gi dem ved å trene aerobt, altså at man bedriver utholdenhetsaktiviteter av diverse slag. Satt helt på spissen er intet mer effektivt enn dersom man trener 100% utholdenhetsutøvelser dersom vektreduksjon alene er målet. Dog er det en fordel å trene styrke også, altså en kombinasjon av både utholdenhetstrening og styrke, dog med størst fokus på utholdenhetsaktivitetene. Grunnen til dette er at man aldri kan ha like stor kaloriomsetning med styrketerning som man kan med utholdenhetstrening. Hadde jeg vært deg, så ville jeg gått for en kombinasjon av begge deler. Det betyr ikke nødvendigvis at du må eller bør oppsøke et treningsstudio. Styrketrening kan være i form av mange fine øvelser der du bruker kroppen selv som motstand eller enkle hjelpemidler som kan hjelpe deg. Ligger mange instruksjonsvideoer ute for dette, bl.a. på Youtube. Hva gjelder utholdenhetstrening så er de beste former for dette når man møter motstand. Det kan være i form av å sykle mot vindretningen der det blåser så man kjenner det blir tyngre, å benytte seg av motbakker etc. Kjemper man mot tyngdekraften eller at noe gjør at man får motstand fremover, ja da forbrenner man voldsomt mye mer enn dersom man ikke trenger å kjempe mot disse kreftene. Viktig å sette av nok tid til å bevege seg, man kan tenke i retning av dess mer jo bedre er det. Vanlige mennesker får knapt trent nok, snarere bruker dem kroppen for lite.
Gjest *Maja* Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Løpe på tredemølle hver dag? Det er en god start...men om du spiser riktig kan jeg ikke garantere vektnedgang, men mindre fett og mer muskler...altså en strammere og slankere kropp... Men ville ikke løpt hver dag...4 ganger i uka 7 km om gangen er en godt start...da skal jeg love deg at du vil få synlige resultater...det gjorde jeg
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Det er en god start...men om du spiser riktig kan jeg ikke garantere vektnedgang, men mindre fett og mer muskler...altså en strammere og slankere kropp... Men ville ikke løpt hver dag...4 ganger i uka 7 km om gangen er en godt start...da skal jeg love deg at du vil få synlige resultater...det gjorde jeg Hvor mange km/t? Det er kanskje individuelt, men likevel.
Gjest *Maja* Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Jeg løper 7 km på en hastighet mellom 9-10 på ca. 45 minutter...kommer an på hvor lange steg du løper...jeg er 173 høy...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå