Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få kondis og komme litt i form på egenhånd? Uten noe treningssenter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jogging, hoppetau

Skrevet

Hvordan måte er lettest å begynne på? Med null kondis er det ikke lett å bare begynne å jogge. Har ikke kondis til det enda;p Og er det å komme igang som er tungt

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er lettest avhenger blant annet av hva du synes er greiest og mest gøy.

Skrevet (endret)

Du starter med å gå, gå fortere, gå enda fortere, jogg forsiktig, øk joggetempo, løp, løp i raskere tempo, og til slutt når kroppen er klar....tren intervall

Endret av baltazar
Skrevet

interval trening. og fjellturer.

intervall trening

oppvarming gå i litt tempo 5-10 min. (eller lengre om du vil)

4 min jogge (jogge slik at du så vidt klarer å snakke hele setninger)

3 min gange.

gjenta dette 3 anger til. (også kjent som 4x4 intervall)

girilija cardio

15 min oppvarming.

20 sek sprint 10 sek stå i ro.

gjør så mange økter du klarer.

etter et par uke med dette kan du gjerne begynne å legge inn en ekstra jogge økt. jogge rolig eks 20-30 min (du vil overraskende for merke resultater)

hvis du har et litt bratt fjell i nærheten av deg, så gå opp der ta tiden, og ha som mål å få ned den tiden :)

om du har mulighet, og allerede har en ipod, så vil jeg anbefale deg å kjøpe et Nike air kit og sko. da kan du lett følge med på antal km, tid og gjennomsnits hastighet. men det er selvsagt ingen nødvendighet. du vil selv merke på kroppen når du begynner å komme i bedre form.

Gjest made4u
Skrevet

Ingen har null kondis, hva du nå enn mener med det...? Regner med at du sikter til dårlig form...

Vell, da kunne du ikke hatt et bedre utgangspunkt. Ingen har mer fremgang av sin trening, enn nettopp de mest utrente. Dem som reiser seg fra sofakroken og går fra passiv til å aktivisere seg vil oppleve stor fremgang på relativt kort tid. Det kan godt trente bare drømme om, da dem kan trene systematisk et helt år og bare oppleve å bli litt bedre og er ikke alltid dem blir bedre en gang.

Så mulighetene er store for deg, og endringene kan komme rimelig raskt avhengig av din egen innsats. Her snakker vi om at du på en eller annen måte må få økt egen puls, da kommer formen til å bli bedre relativt kjapt og du vil oppleve stor fremgang de neste 2-3 mnd dersom du gjennomfører treningsplanen. Hva du trener, så lenge det går under utholdenhetstrening, er i grunn det samme da kapasiteten din vil øke etter hvor ivrig du er (altså hvor mye og ofte du trener).

Viktig at du finner en intensitet du makter å holde over tid og at det skal være litt tungt men ikke så tungt at du ikke makter det... Alle kan jogge, selv de i dårlig form og med overvekt, dog ikke i så stort tempo riktignok (farten kommer etter hvert som kapasiteten øker). Du trenger ei løpe heller, å gå i motbakker er suverent for utholdenheten.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Hvordan få kondis og komme litt i form på egenhånd? Uten noe treningssenter.

Capsiacin, Hawthorne berries for kondis. Lakrisrot, og misteltein(reseptbelagt og fredet i Norge) for styrkebygging. Så er det bare å slappe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...