Tears.of.the.Sun Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Dere som trener hjemme, hva trener dere? Jeg trener jevnlig på treningssenter, men en endring i hjemme-situasjonen har gjort at jeg ikke kommer meg på treningssenteret like ofte som jeg skulle ønske. Jeg har trent alt mulig rart siden jeg var en unge, men har aldri vært veldig aktiv i hjemmet. Så jeg trenger tips til hva jeg kan trene hjemme, annet enn spinning, fjellturer, vanlig sykkel, jogging og gåing som jeg allerede vet om?
Gjest Silvermist Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 (endret) Jeg har et manualsett som dette, bare 25 kg i stedet for 15 kg, en treningsmatte, og en fitnessball som dette. Da har du det du trenger for styrketrening hjemme Endret 22. april 2011 av Silvermist
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2011 Takk for svar det manualsettet var kjempe smart. Jeg elsker jo styrketrening så.
Gjest Silvermist Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Ja, det settet er rett og slett gull verdt! Bruker det ofte når dørstokkmilen blir for lang
Gjest *Maja* Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Jeg har tredemølle hjemme...helt super...spiller ingen rolle hva vær det er eller noe. Samt; når den står ved siden av TVen kan jeg like godt jogge til en av Tv prgrammene mine istedenfor for å sitte ved siden av den... Har også treningsmatte, fitnessball og manualer...bruker noe av det til Jillians 30 Days Shred. Er en super DVD å bruke...20 min. med intens sirkeltrening som går på kardio, styrke og mage...
Mischa Skrevet 22. april 2011 #7 Skrevet 22. april 2011 Jeg har sikkert over tjue treningsdvd'er som jeg har benyttet jevnt og trutt de siste årene. Har absolutt fungert for meg Alt fra pilates til aerobic og dansing!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #8 Skrevet 22. april 2011 Jeg bruker Wii Fit. Funker faktisk ganske bra! Men gjør jo øvelser utover de jeg gjør på Wii Fit.
Pingting Skrevet 22. april 2011 #10 Skrevet 22. april 2011 (endret) Har en ellipsemaskin jeg brukte endel mens jeg bodde alene, nå etter at jeg har flyttet inn med kjæresten finner jeg liksom ikke noen ordentlig plass til den. Hadde vært fint å ha den ved siden av TV'en, men jeg må innrømme at den passer veldig dårlig inn i stua, altså. Også bor jeg i 12. etg og går trappa opp, det er greit for en liten dose hverdags-hjemme-trening. Ellers: hantlers, matte og strikk. Endret 22. april 2011 av Pingting
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #11 Skrevet 22. april 2011 Jeg bruker Wii Fit. Funker faktisk ganske bra! Men gjør jo øvelser utover de jeg gjør på Wii Fit. Finnes det faktisk folk som tror at det der er trening? Hahahaha
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #12 Skrevet 22. april 2011 Finnes det faktisk folk som tror at det der er trening? Hahahaha Har du prøvd det selv?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #13 Skrevet 22. april 2011 Jeg gikk ned 7kg på 2-3 måneder ved å bruke Wii Fit. spiller/bruker det fortsatt i tillegg til å gå raske turer, men Wii Fit var perfekt for meg da jeg ville komme meg i form men ikke ønsket å gå på treningssenter. Øvelsene på Wii Fit legger opp til god trening, men det er viktig at man gjør så mye som mulig ut av øvelsene, holder et raskt tempo og varierer. At Wii Fit er morsomt er jo bare en bonus :D
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #14 Skrevet 22. april 2011 Følge med på denne bloggen: http://cathrineslilleboble.blogg.no/ Masse tips fra en som har peiling. Hun legger innom ut egentreningsprogram som enkelt kan gjennomføres hjemme. Anbefales! Et eksempel på et bra intervallprogram: http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300889018_sirkeltrening_gravid.html
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #15 Skrevet 22. april 2011 Har du prøvd det selv? Ja, det har jeg, mange forskjellige øvelser og treningsmåter. Nettopp derfor jeg synes det er hysterisk morsomt med folk som tror at det er en fullgod erstaning for skikkelig trening. Dere som i fullt alvor mener det kan ikke ha trent mye utenom Wii. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #16 Skrevet 22. april 2011 Ja, det har jeg, mange forskjellige øvelser og treningsmåter. Nettopp derfor jeg synes det er hysterisk morsomt med folk som tror at det er en fullgod erstaning for skikkelig trening. Dere som i fullt alvor mener det kan ikke ha trent mye utenom Wii. Nei, men det er jo litt av poenget med Wii: å få folk som av en eller annen grunn ikke trener "skikkelig" til å komme igang. Og til det funker Wii kjempegodt for noen. Dessuten kan øvelsene man gjør på Wii Fit i kombinasjon med annen trening fungere kjempegodt. Det er for øvrig INGEN her som har påstått at Wii Fit er en "fullgod erstatning for skikkelig trening", så der scorer du ingen poeng... 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #17 Skrevet 22. april 2011 Ja, det har jeg, mange forskjellige øvelser og treningsmåter. Nettopp derfor jeg synes det er hysterisk morsomt med folk som tror at det er en fullgod erstaning for skikkelig trening. Dere som i fullt alvor mener det kan ikke ha trent mye utenom Wii. Nå setter jo du som premiss at alle vil ha det samme ut av treningen som deg da - og sånn er det strengt tatt ikke. Ikke ser jeg at noen har sagt det er en fullgod erstatning heller, bare at det er en treningsform de trives med og kan fortsette med. Det er MYE mer fornuftig enn at de skal begynne på ett eller annet overambisiøst og kjedelig program de kommer til å falle ut av etter en mnd. All bevegelse er bra. Vil man ha knallkondis kan man trene til det, og vil man bli råsterk kan man trene til det. Men man må ikke, 2
Piggsvin Skrevet 22. april 2011 #18 Skrevet 22. april 2011 Nå har jeg ikke prøvd wii fit, men har prøvd wii sports og tar man en time med en av de mer aktive lekene (altså ikke bowling og bueskytting, men boksing eller bordtennis) og gir full gass så får man virkelig brukt seg. Skal man ha en allround treningsøkt så må man selvfølgelig legge til annen trening, men hvis man bare vil røre mer på seg, eller gå ned et par kilo, eller som en aktivitet mellom de vanlige treningsøktene så mener jeg det fungerer flott. 1
Gjest Raindrops Skrevet 22. april 2011 #19 Skrevet 22. april 2011 All bevegelse og trening hjelper litt. Wii også. Jeg trener mye med strikk hjemme, og har dessuten lastet ned en del aerobicsvideoer som jeg prøver å komme ordentlig i gang med. Men jeg merker at jeg mangler en del utstyr, som matte, fitnessball og slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå