AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Når man først skal drikke, Hva er det best å drikke når man først skal drikke når man skal ned i vekt?
Gjest Audiot Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 (endret) Ublanda sprit. Endret 20. april 2011 av Audiot
Spøkelse Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Drikk en eller to drinker om du føler at du må, og så gå over til noe annet enn alkohol Handler vel egentlig mest om hva som er viktigst og hva slags progresjon du ønsker å holde med vekttapet ditt.
bukett Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Jeg spurte en bartender om det sist jeg var ute på bar, og han bare hånlo bittert og sa at det "må bli ren sprit det". Så prøvde jeg meg med "hva om dere kanskje har lett-tranebærjuice med mindre sukker også, til å blande med vodkaen, og litt lime (og ikke alt sukkeret de pleier å øse i)?" Men nei da, slikt hadde han ikke. Så da ble det vodka med sitron og is: og det smakte forferdelig. Jeg drakk det ikke...så det ble med rødvin og vann resten av kvelden. Hvorfor har ikke utestedene lett-juice av uike typer de kan blande ulike drinker med?
Gjest baben Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Sprit uten blandevann med sukker i. men øl og vin er jo lavkarbo og da. Hvertfall noen typer.
Lista Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 Sprit uten blandevann med sukker i. men øl og vin er jo lavkarbo og da. Hvertfall noen typer. Mente du sprit med blandevann uten sukker i? :gjeiper: 1
Inx Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 Rødvin og tørr hvitvin burde funke bra, lite kalorier i de... Men viktigere er det uansett å begrense inntaket samme hva du velger av alkoholholdig drikke. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2011 #9 Skrevet 20. april 2011 For å si noe annet enn sprit. Champagne og hvitvin har ca. 100 kalorier pr. glass. 1
Gjest *Maja* Skrevet 20. april 2011 #10 Skrevet 20. april 2011 Næringsinnhold pr drink/enhet Kaloriinnholdet kan variere med serveringsmåte og størrelse. Tallene er basert på vanlige serveringsstørrelser. Brennevin 40 vol% alkohol 48 kcal Tørr hetvin 15 vol% alkohol 56 kcal Likør 35 vol% alkohol 68 kcal Brennevin 50 vol% alkohol 72 kcal Tørr hvitvin 12 vol% alkohol 80 kcal Halvtørr hvitvin 12 vol% alkohol 80 kcal Søt hetvin 17 vol% alkohol 81 kcal Rødvin 12 vol% alkohol 84 kcal Øl (1 flaske) 129 kcal Cosmopolitan 150 kcal Tørr dessertvin 157 kcal Mojito 160 kcal Søt dessertvin 165 kcal Kaffelikør 169 kcal Gin/Vodka & Tonic 200 kcal Øl (halvliter) 220 kcal Fog cutter 225 kcal Champagne cocktail 250 kcal Rusbrus (1 flaske) 250 kcal Mai tai 350 kcal White russian (med fløte) 425 kcal Pina colada 644 kcal Margarita 740 kcal Long island iced tea 780 kcal Kilde: http://www.promille.no/kalorier_alkohol/ 1
Gjest made4u Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 Drikk hva du vil og i de mengder man vil... Hvorfor skulle man ikke kunne det? Jeg fatter ikke hvorfor mennesker ser det som nødvendig å begrense seg om dem først tar en fest, så sant man ikke gjør det annenhver dag selvfølgelig. Drikk hva du vil, det mest kaloririke for den saks skyld - er uten betydning for sluttresultatet det slik jeg ser det. Har INGEN tro på at noen skal lykkes om dem alltid er redd for å slå seg løs, hvor lenge holder dem ut da? Kan ikke leve i et regime heller, ingen grunn for at noen skulle måtte det for å oppnå veldig gode resultater. Dem som krisemaksimerer så mye og ser alt så ekstremt klarer jeg virkelig ikke å ha troen på, sorry... Ha god samvittighet for å drikke hva du vil i de mengdene du ønsker på fest du, slå deg løs i viten om at det betyr ytterst lite og at dem som mener annet bare krisemaksimerer.
Gjest made4u Skrevet 21. april 2011 #12 Skrevet 21. april 2011 Det er helt andre ting/vaner og andre dager som bestemmer om enn har slankesuksess eller ei.
Gjest NozMonster Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 det er flere og flere utesteder som har begynt og selge lite-øl, og lager drinker med cola zero, fanta free å slike bruser...det sparer man en del kalorier på! en lite-øl 5 dl er 150 kcal.
PecanPie Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Himmel og hav, jeg er enig med made4u! Skal du på fest, slå deg løs. Drikk det du føler for. Det er ikke enkeltkveldene som ødelegger vektnedgangen din. Du må også huske at livet og hendelsene kommer ikke til deg når du har nått matchvekt, hendelsene og livet skjer her og nå. På den måten kan du sette pris på å være underveis, i stedet for å hele tiden sitte og vente på den dagen du ser at vektnåla peker på riktig tall. Hvis du fortsatt vil drikke lite kalorier har du fått mange gode forslag over.
Larsern Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 Himmel og hav, jeg er enig med made4u! Skal du på fest, slå deg løs. Drikk det du føler for. Det er ikke enkeltkveldene som ødelegger vektnedgangen din. Du må også huske at livet og hendelsene kommer ikke til deg når du har nått matchvekt, hendelsene og livet skjer her og nå. På den måten kan du sette pris på å være underveis, i stedet for å hele tiden sitte og vente på den dagen du ser at vektnåla peker på riktig tall. Hvis du fortsatt vil drikke lite kalorier har du fått mange gode forslag over. Enig. Skjønner virkelig ikke hva som går av folk her. Skal de drikke såpass mange enheter at kaloriinnholdet (tilogmed i blandevannet) spiller noen rolle, så er det alkoholen et langt større problem i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 Bland sprit med lettbrus! Pleier ta Sprite zero jeg. Jobber selv som bartender, og det har vel aldri hendt at kunder har etterlyst kalorifattige drinker. Sikkert derfor vi ikke har lettbrus-alternativ... Har Cola Light da, men det er ikke så godt og heller ingen som har spurt etter det. Jeg slanker meg ikke, men får dårlig samvittighet når jeg går ut pga alle kaloriene. Så da er det greit å begrense det med lettbrus på vorset hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå