Kittykat Skrevet 5. november 2003 #81 Skrevet 5. november 2003 Når det gjelder at andre rom har fått oppussing så var det altså badet som måtte tas med en gang pga vannråte og vannskade. Det må jo bli tatt når det blir oppdaget så det ikke sprer seg. Så fortvilet mamma kan egentlig ikke hjelpe for at badet måtte bli tatt først pga dette. Det er sånt som skjer. Synes litt synd på fortvilet mamma pga all kritikken hun får, men skjønner jo for såvidt alle sammen da. Kanskje fortvilet mamma føler at datteren vil bli bortskjemt hvis datteren kan plukke ut hva enn hun vil uavhengig av pris fordi svigerforeldrene til fortvilet mamma betaler alt. Enkelte føler seg ikke så vel når andre kommer og kjøper ting til dem som de selv ikke har råd til der og da/må spare opp til. Jeg kjenner en person som er sånn. Men det er de om det. Selv har vi små barn ennå og de ligger på samme rom, så det er nå en stund igjen til de vil ha eget rom med egne ting og sånt. Vi har heller ikke mye penger, så det blir jo ikke så forferdelig med nye eller dyre ting. Men hadde noen tilbudt seg å kjøpe tingene for oss, så hadde jeg blitt glad. Greit nok, jeg hadde blitt snurt hvis de hadde gått bak ryggen på meg og f eks bare snakket med min samboer om det, men jeg hadde samtidig blitt glad og tenkt som så at nå trenger ikke vi å bekymre oss over det mer og vi slipper utgiftene til dette. Har som sagt en svigermor som hjelper oss på den måten at hun kjøper inn ting som vi trenger til barna og som vi f eks ikke har råd til der og nå. I fjor fikk vi nytt bilsete til datteren vår som gave, men dette visste vi ikke noe om, så det var jo en overraskelse. Ikke det at vi ikke hadde hatt råd til det da, men det er jo hyggelig, for da sparte vi på en måte de pengene. Eller så får vi penger nå og da. Det samme får svigerrinnen min og hennes familie. Nå har jo denne diskusjonen tatt av litt, men nå skal jo datteren få nytt rom og ny seng og alt. Og da er vel denne diskusjonen mer eller mindre ferdig.................?
tilla Skrevet 5. november 2003 #82 Skrevet 5. november 2003 Kan forstå at du føler deg overkjørt. Her viste både din mann og datter om oppussingen. Men sånn som jeg ser det ut fra innleggene dine ville du ha satt deg på bakbena ang. oppussingen. Dette viste vel mann, datter og svigerforeldre og valgt å holde planene om oppussingen skult . Er du ikke glad på din datters vegne at hun nå får et rom hun kan kose seg på? Som en sa før i denne tråden, så trenger tenåringer et sted de kan trekke seg litt vekk fra resten av familien og pusle med sitt. Tror forresten det kan være godt for alle parter. Det at jenten din får et fint rom er faktisk en investering i fremtiden. Nå får hun et rom som hun ikke er flau over å vise frem. Her kan hun kos seg sammen med venner fremfor å henge på "hjørnet". Tror ikke du trenger å være redd for at datter din skal bli bortskjemt så sant dette ikke skjer hverdag. Dessuten er det vel besteforeldres privilegier å skjemme bort barnebarna litt Jeg er helt uenig med deg i at en camping seng er et godt alternativ frem til dere mener at dere kan ta dere råd til ny seng. Etter som jeg har hørt kan ryggen ta skade av å ligge på en dårlig madrass. Kanskje ikke med en gang, men sener kan man risiker at ryggen slår seg vrang og en av grunnene for det kan ha vært dårlig seng i barndommen. Har selv erfart i tenårene at en skumgummimadrass ført til at jeg fikk vondt i ryggen. Ble borte da jeg fikk en rammemadrass.
Suzy Skrevet 5. november 2003 #83 Skrevet 5. november 2003 Vær så snill å unngå personangrep videre i tråden. ~Sissan - moderator Personangrep????? :o Det er altså helt greit å legge ut useriøse, bevisst provoserende innlegg her, men ikke greit å være kritisk til dem????? :evil: Samme kan det være - gidder ikke bruke tiden min på å kommentere noe sånt som dette ytterligere, men registerer at det er helt OK å holde KG'erne for narr... Suzy :-?
Gjest på besøk Skrevet 5. november 2003 #84 Skrevet 5. november 2003 det eneste jeg mener du bør tenke gjennom er PC`n.. ikke fordi den er "unødvendig" (masse nyttig hun kan gjøre med den i allel fall.. så unyttig blir den ikke) men fordi jeg mener det er foreldrene som må ha ansvaret for barn på den alderens internetsurfing.. Nå har jeg lest meg gjennom 6 sider med innlegg, og ja jeg er ganske sjokkert. Er det ikke bare kjekt at besteforeldrene vil gi barnebarnet sitt litt ekstra som hun ellers ville ha måttet ventet lenge på? Det å lære henne å verdsette de små tingene er noe du klarer helt fint selv om hun har en bokhylle og en god seng. Men det jeg egentlig ville si var mest en kommentar til sitatet ovenfor. En datamaskin er ikke automatisk koblet til internett. Derfor burde det ikke være noe problem at hun har en datamaskin på rommet sitt som hun kan bruke. Mor i familien har jo tydeligvis tilgang på data med internett allerede siden hun skriver innlegg her.. Tilslutt vil jeg bare oppfordre alle foreldre til å la barna lære å bruke datamaskiner mens de fremdeles ikke er for redde for å gjøre noe feil slik... så klart, hvis man har anledning til det! men det er jo her besteforeldre er kjekke å ha når man fremdeles er i en slags etableringsfase når barna er tenåringer.. At du ikke visst om planene får du heller ta opp med din mann, men la det nå ikke gå utover jenta
Gjest Turi Skrevet 5. november 2003 #85 Skrevet 5. november 2003 personangrep?? har du lest tråden? Ja, det har jeg - og jeg har moderert i nesten halvparten av innleggene. Signaturen min står på alle sammen ... Er det personangrep og opplyse at dette har jeg lest tidligere et helt annent sted? Neida, det er det ikke. Men å benytte kallenavn og nedsettende beskrivelser, er personangrep. Uansett om man mener at man har lest tilsvarende et annet sted, gir det ingen unnskyldning til å beskrive f.m. slik enkelte har vært gjort i denne tråden. Det er også helt greit å være kritisk til innlegg som skrives her, så lenge man holder kritikken på et saklig nivå istedet for å benytte ufine personkarakteristikker. ~Sissan - moderator
Gjest care Skrevet 5. november 2003 #86 Skrevet 5. november 2003 Dette innlegget har jeg også lest som et leserbrev i et blad for ikke så lenge siden. Ikke kast bort mere tid på å svare noen som bare er ute etter og provosere :evil: Den beste måten å ta et useriøst innlegg på, er å svare seriøst. Det er nå min mening... :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #87 Skrevet 5. november 2003 Det var nå ikke min mening å være useriøs da :oops: , Jeg synes det var en relevant opplysning og synes faktisk innlegget var veldig provoserende
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #88 Skrevet 5. november 2003 Dette innlegget har jeg også lest som et leserbrev i et blad for ikke så lenge siden. Gamle Alex, dette er blank løgn, jeg har ikke kopiert dette fra noe ukeblad, med mindre du kan bevise dette bør du tie stille! Min svigermor troppet opp i dag og hadde med bøtte, svamp, kluter og salmiakk. Hun har vasket ned tak og vegger i rommet. Tydelig at hun regner med at jeg ikke akter å gjøre noe. Hun har også klappet sammen campingsengen og bært den helt ut. Skal forsøke og ta en prat med henne i løpet av dagen så vi ikke ødelegger forholdet vårt enda mer siden det fra før av er ganske kjølig. Og nei jeg er ikke noen barnemishandler, vi har arvet ett gammelt hus som har krevet mye oppussing og soverom har blitt nedprioritert pga. viktige rom som kjøkken, bad, vaskerom og stue. f.m. (som skrev hovedinnlegget)
Titti72 Skrevet 5. november 2003 #89 Skrevet 5. november 2003 Gamle Alex, dette er blank løgn, jeg har ikke kopiert dette fra noe ukeblad, med mindre du kan bevise dette bør du tie stille! Min svigermor troppet opp i dag og hadde med bøtte, svamp, kluter og salmiakk. Hun har vasket ned tak og vegger i rommet. Tydelig at hun regner med at jeg ikke akter å gjøre noe. Hun har også klappet sammen campingsengen og bært den helt ut. Skal forsøke og ta en prat med henne i løpet av dagen så vi ikke ødelegger forholdet vårt enda mer siden det fra før av er ganske kjølig. Og nei jeg er ikke noen barnemishandler, vi har arvet ett gammelt hus som har krevet mye oppussing og soverom har blitt nedprioritert pga. viktige rom som kjøkken, bad, vaskerom og stue. f.m. (som skrev hovedinnlegget) Skjønner godt at du prioriterer vaskerom, kjøkken og bad forran din datter. Du fremstår som en skikkelig mor det står respekt av!!
blåveis Skrevet 5. november 2003 #91 Skrevet 5. november 2003 soverom har blitt nedprioritert pga. viktige rom som kjøkken, bad, vaskerom og stue. jeg vil bare si at jeg synes det er stor forskjell på å nedprioritere oppussing av soverom (som er helt OK) og å la et barn ligge på campingseng i et år (som ikke er OK etter min meninig) en seng som er langt bedre enn en campingseng trenger ikke koste noe særlig (ta en titt på jysk eller ikea f.eks) og du har hatt et år på deg (og du så vel at hun kom til å trenge ny seng en stund før det faktisk sjedde også?) ser også at pc har vært oppe som et tema.. og jeg mener at selv om pc`n ikke er koble til nett, så bør barn ha en maxtid ved pc`n (så de ikke blir sittende der i timesvis)
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #92 Skrevet 5. november 2003 Er du mor, eller stemor til jenta?
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #93 Skrevet 5. november 2003 Er du mor, eller stemor til jenta? Jeg er moren hennes. Jeg synes det ikke er noe galt i at barn lever nøkternt i en kort periode. Min datter har ikke tatt skade av dette, hun er både sunn, frisk og glad. f.m.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #94 Skrevet 5. november 2003 * Alex skal løpe hjem etter jobb og lete gjennom noen gammle ukeblader, vet jeg har lest et meget lik historie et annet sted* Helt sant :D modererte meg selv
blåveis Skrevet 5. november 2003 #95 Skrevet 5. november 2003 Jeg synes det ikke er noe galt i at barn lever nøkternt i en kort periode. det synes ikke jeg heller... men jeg synes at du burde ha sørget for at hun fikk en orntlig seng for lenge siden.. har et innlegg lenger oppe som jeg også hadde satt pris på å få svar fra deg på
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #96 Skrevet 5. november 2003 Her sier du at mitt hovedinnlegg er helt likt ett leserbrev som stod på tyrkk i ett ukeblad. Dette innlegget har jeg også lest som et leserbrev i et blad for ikke så lenge siden. En stund etterpå skriver du dette: * Alex skal løpe hjem etter jobb og lete gjennom noen gammle ukeblader, vet jeg har lest et meget lik historie et annet sted* Helt sant :D Nå er historien min redusert fra "helt lik" til "meget lik" på ganske kort tid. Blåveis, jeg er fullstendig klar over at vi nok har feilprioritert litt men det har ikke vært så lett for oss og takle alle ugiftene. Det har ikke bare vært snakk om å pusse opp med maling og tapet. Store deler av vegger har måttet byttes ut pga. råteskader og lignende ting. Ny trapp har kommet på plass (den gamle var råtten og utrygg). Listen er lang. f.m.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #97 Skrevet 5. november 2003 Ditt innlegg er det samme som et leserbrev jeg har lest tidligere i et blad ja, vet ikke nøyaktig ord for ord og det har jeg heller aldri påstått ,men samme innehold ja. Helt sikkert bare tilfeldigheter ja
Suzy Skrevet 5. november 2003 #98 Skrevet 5. november 2003 Ditt innlegg er det samme som et leserbrev jeg har lest tidligere i et blad ja, vet ikke nøyaktig ord for ord og det har jeg heller aldri påstått ,men samme innehold ja. Helt sikkert bare tilfeldigheter ja Don't bother... Det er ikke bryet verdt :-?
blåveis Skrevet 5. november 2003 #99 Skrevet 5. november 2003 Blåveis, jeg er fullstendig klar over at vi nok har feilprioritert litt men det har ikke vært så lett for oss og takle alle ugiftene. Det har ikke bare vært snakk om å pusse opp med maling og tapet. Store deler av vegger har måttet byttes ut pga. råteskader og lignende ting. Ny trapp har kommet på plass (den gamle var råtten og utrygg). Listen er lang. skjønner at det ikke er lett å takle mange store utgifter.. og jeg har ikke sagt at hele rommet til datteren din burde ha vært pusset opp.. men akkurat det med sengen reagerer jeg veldig på.. det er en begreset utgift.. og du har fortsetter å rettferdiggjøre valget.. kom deg ut og kjøp ny seng til henne..!! (eller la besteforeldrene gjøre det da.. ) en ting til; dersom dette er tatt opp med din mann er det han som har gått bak din rygg og ikke dine svigerforeldre (de ville vel anta at det som ble tatt opp med han ble videreformidelt til deg?) så jeg mener ikke du har noen rett til å skylde på sivgermor.. ta det opp med mannen din i stedet..
Gjest på besøk Skrevet 5. november 2003 #100 Skrevet 5. november 2003 Har man mange utgifter som gjør det vanskelig er det vel hyggelig å få litt hjelp? Og siden det vel skulle være en julegave til barnebarnet er det da rett og rimelig at det er bestemoren som står for jobbinga, gjerne med hjelp fra din datter og ikke fra deg. Det er da ikke en engangsoppussing eller ikke som lærer din datter å leve nøkternt. Det er de små tingene i hverdagen som gjør det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå