Gå til innhold

Energi !

Anbefalte innlegg

Gjest krystallen
Skrevet

Hei.

Jeg har følt meg ganske tom for energi i det siste og det er ikke mye som hjelper. Kaffe er bare sånn nødløsning for meg og jeg pleier egentlig ikke drikke dette til vanlig( jeg er temenneske). Spirulina hjelper ikke stort. Energitabletter man får kjøpt i vanlig butikk hjelper ikke. Rosenrot hjelper ikke da jeg har prøvd dette før. Jern er noe som har hjulpet før så dette bør jeg vel begynne innta igjen.

Jeg lurer på om det er noen treningsholikere her som har gode tips til kvikk energiboost før trening ? Gjerne tabletter/piller. MEN noe som ikke gir meg en haug med vann i kroppen.

Har du noe som hjelper kjempe godt for deg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd guarana? Det fungerer kjempebra, men er kanskje litt problemer å få tak i. Det er et koffeinholdig barke-pulver som kan mikses i juice eller proteindrikker eller hva som helst egentlig. Problemet er jo at det egentlig gjør det samme som 5 kopper kaffe, da. Du burde egentlig prøve å få hjernen din til å slappe av. I de aller fleste tilfellene er det ikke kroppen som mangler energi, det er nervesystemet som gjør at underbevisstheten tømmer oss for energi pga indre stress el. l. Frisk luft og rolig yoga + pusting vil hjelpe.

Skrevet

Jeg hører på musikk så ofte jeg kan.. hvertfall før trening! humøret stiger, og energien stiger..

Har du prøvd energidrikker? sånn i pulverform?

Jeg starter dagen med lett oppvarming på badet.. blanding av aerobic og styrke.. (situps, pushups og knebøy) så jeg har mer energi hele dagen..

Guarana-tabletter (naturlig koffein) bruker jeg innimellom..

Ginseng piller eller brustabletter fungerer også..

Men jeg har mer tro på å gjøre ting du blir i godt humør av.. om det er å høre på musikk, danse eller hva som helst, bare du har det gøy :)

Skrevet

Guarana kan kjøpes i helsekost butikker.. i pilleform.. hvertfall i sverige, litt usikker i norge

Gjest made4u
Skrevet

Strengt tatt så er intet bedre i seg selv, enn riktig kosthold og trening. Så sant du er frisk, så ser jeg ingen grunn til at du skal måtte innta tabletter og tilskudd av noe slag, da sunnhet og overskudd ikke er noe man kan handle seg i form av piller i en boks men er et resultat av en god livsstil.

Kan være mange grunner til at du mangler overskudd, sykdom f.eks., og noen av dem bør jo nødvendigvis behandles med medisiner. Jeg tar dog utgangspunkt i at du er frisk, i så fall skal du ikke trenge å sløse bort penger på unødvendigheter som påstått skal gjøre deg bedre.

Hva gjelder idrettsutøvere, så skal dem være "ren", d.v.s. at dem ikke kan innta noe som står på dopinglista. Det er mange såkalt "naturlige" kosttilskudd, som står på dopinglista. Således kan man spørre seg selv hvor "naturlige" disse tilskuddene er?

For å si det slik, kosttilskudd alene gir deg ikke bedre spenst, får deg til å løpe raskere etc. Faktisk vil man ikke oppleve noen forskjell dersom man inntar rene tilskudd, du vil altså ikke oppleve noe som helst forskjell.

Dog kjører dem i noen tilskudd, stoffer som koffein etc., i unaturlige mengder. Dette for å skaffe salg, og kanskje bidra til at dem som tar tilskuddene føler seg mer opplagt. Men igjen, dette har ikke virket inn på spensten eller hurtigheten etc. og man blir ikke minsre syk m.m. Ergo er det unødvendig med tilskuddet, gir bare i beste fall en placeboo-effekt der man tror det blir bedre om man kaster bort penger på dette. Men mennesker burde vite bedre når dem er friske og sunne.

Det er livsstil alt handler om og koker ned til, intet annet, og at man tar hensyn til sykdommer samt inntoleranser etc.

Hvorfor du mangler energi for tiden vet jeg dog ikke og har ingen svar på, men du kan jo snakke med din lege så kan han/henne ta prøver av deg etc. og sette seg bedre inn i det ut fra hva du beretter om din situasjon. Ingen kan gi deg noen svar her på nettet dessverre.

Gjest krystallen
Skrevet

Jeg er sunn som en fisk, kanskje sunnere hehe.

Jeg trur gjerne jeg mangler jern. Så jeg får innta dette.

Legen gidder jeg ikke gå til engang. De forteller meg ingenting jeg ikke kan fra før av.

Guarana har jeg ikke prøvd men, skal kjøpe dette og prøve :) Takk for tips.

Gjest krystallen
Skrevet

Det andre dere nevner med musikk og slappe av. Det er egentlig umulig da jeg er småbarnsmor.

-Derfor trenger jeg ekstra energi fordi jeg prøver å styre på med en del enn det energien min strekker til. Så derfor trenger jeg noe ekstra !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...