Gå til innhold

Hvordan få større rompe med hjemme trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel virker som om rompa har blitt det pupper var. De fleste menn foretrekker en stor og deilig rompe fremfor pupper. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan trene knebøy og markløft hjemme. Jeg har ingen vekter..

Jeg har en ok rompe,men vil ha den større. Noe sånt som dette her

Min lenkeMin lenke

Sånn vil jeg ikke ha

http://www.index.hr/images2/CapriceGuzaV.jpg

Håper på svar har veldig lyst på større back:)

Videoannonse
Annonse
Gjest sunnill
Skrevet

Vel virker som om rompa har blitt det pupper var. De fleste menn foretrekker en stor og deilig rompe fremfor pupper. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan trene knebøy og markløft hjemme. Jeg har ingen vekter..

Jeg har en ok rompe,men vil ha den større. Noe sånt som dette her

Min lenkeMin lenke

Sånn vil jeg ikke ha

http://www.index.hr/images2/CapriceGuzaV.jpg

Håper på svar har veldig lyst på større back:)

Skrevet

knebøy er en fin ting for og få sprettrumpe.må regne med et par tre mnd før du ser godt med forskjell.gjort dette selv etter fødsel.

har ikke fått skikkelig sprettrumpe jeg vel og merke.men merker godt med forskjell.

knebøy tok jeg en og to ganger daglig i et par mnd.

Skrevet

http://www.kk.no/797064/tren-uten-utstyr

Øvelse nr 1 og 3 vil vel hjelpe litt...

Og kanskje denne:

"Rumpeløft:

Begge varianter av denne øvelsen gir god trening til både rumpa og baksiden av lårene. Ligg på ryggen på gulvet med armene ned langs kroppen. Bøyde bein. Legg gjerne et håndkle under nakken, for det er viktig å ikke hvile på nakken under denne øvelsen. Skyt brystet opp, skuldrene bakover og løft haken. Strekk venstre bein ut, og løft rumpa så høyt du klarer, før du senker ned. 8-12 repetisjoner, 2-3 ganger på hvert bein.

Er dette for tungt, tar du en litt lettere variant: Løft rumpa før du strekker venstre bein ut, tar det tilbake og senker kroppen ned."

Eller denne:

"SPENSTHOPP:

Denne kjenner du sikkert fra før: Stå med beina litt fra hverandre, bøy godt i knærne og hopp så høyt du kan. La armene følge med over hodet. Ned i knærne igjen.

Dette tar godt både på sete og lår. 8-10 hopp er gjerne passe i starten."

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere td her takk for gode tips skal teste ut dett. Jeg lurer på om jeg vil få noe effekt hvis jeg fyller ryggsekken med masse bøker og deretter tar knebøy? Hhahah da har man litt tyngde på ryggen. Så lurer jeg på om jogging gir fastere rompe?

Skrevet (endret)

Utfall er jo en fin øvelse for å få større volum på hekken:

http://mammaiform.blogg.se/images/2009/sondag-04s00-utfall_176439w_30380317_49190896.jpg

Dette kan gjøres med og uten vekter - bruk sekk, tunge malingspann etc:) Selv har jeg for lange lår til å få effekt av knebøy så kjører mye utfall og som nevnt over her er også trapper helt gull:D

Jeg bare lurer, hvordan vet man at man har for lange lår til å få effekt av knebøy?

Jeg trener knebøy og utfall, og har lange ben og lange lår.. Ønsker fortrinnsvis tidenes booty men også lårmuskler.

Gjelder dette "frie" knebøy? Jeg gjør de på smith-maskin slik at jeg kan holde meg i ca 90 grader.

Har holdt på ca 2 mnd, og føler jeg ser og kjenner forskjell på lår, men rumpa er litt tregere av seg.

Til TS for øvrig: Jeg ba om et program på treningsstudio for å komme unna apparat-avhengighet, og sa at jeg ville ha store muskler slik at jeg kunne forme kroppen skikkelig(rettere sagt stor, definert rumpe).

Da fikk jeg knebøy og utfall(med vekter) og har vært nøye med forholdsvis tung vekt og få repetisjoner. (dvs. så tungt at jeg bare akkurat klarer 10-12 reps, tre sett, det skal visst brenne har jeg hørt.)

Dette kan du jo ordne deg til hjemme, med forskjellige gjenstander som brusflasker, melposer, og andre ting. For å få det tyngre til utfallene kan du jo kanskje samle opp litt i to bæreposer?

Jeg vet ikke sikkert, men innbiller meg at det kan være rom for skader dersom man gjør knebøy med hjemmelagde vekter og er litt uforsiktig, så du burde kanskje prøve å få det til å bli så jevn belastning som mulig!

(edit: la til noen tall.)

Endret av Pepe
Skrevet

Jeg abonnerer på denne tråden siden vi ikke fikk lov å snakke om romper i den andre av sure anonymbruker:(

Den sekk på ryggen øvelsen når man tar knebøy funker den? Noen som har prøvd? Vil det være det samme som poser? Hva er best?

Gjest Lillekanin
Skrevet

Jeg bare lurer, hvordan vet man at man har for lange lår til å få effekt av knebøy?

Jeg har vært såvidt innom styrkeløft og erfart at knebøy er problematisk for meg pga lenga på lårbeinet. Det fører til at jeg kommer ikke ned i godkjent dybde og begynner også å bøye ryggen:S . Målte låra mine ved siden av ei på omtrent samme høyde som meg (180-ish) og jeg hadde betydelig lengre lårbein enn ho. Og da bør en heller ikke gjøre knebøy med frivekter (smithmaskin går bedre) pga skaderisiko på ryggen. Benpress, benspark og knebøy i smith går greit:) Jeg har øvd og øvd på knebøyen men får den aldri skikkelig til...

AnonymBruker
Skrevet

Knebøy to ganger hver dag i to måneder?? Ikke rart du ikke har fått sprettrumpe...

Kroppen trenger minst ett døgn, helst to, mellom hver styrkeøkt. Og skal du merke resultater, må du trene med TUNGE vekter. Å gjøre hundreogørten repetisjoner med pinglevekter gjør svært lite for å bygge volum.

3 sets med f.eks 8 repetisjoner i hver, er en vanlig fremgangsmåte. Husk å la kroppen hente seg inn mellom hver økt, slik at den får bygget opp igjen musklene man arbeider med under treningen. Og ikke glem å få i deg nok mat, spesielt mye proteiner.

Når det er sagt: Det er lite sannsynlig er man kan trene seg til spesielt mye større rumpe. Størrelsen på rumpa er i all hovedsak bestemt av mengden fett man har der. Selve muskelen, som er det man trener ved styrketrening, kan aldri bli stor nok til at en som i utgangspunktet har flat rumpe får "latinorumpe" f.eks. Bare se på styrketrenende menn: Selv om de løfter utrolig tunge vekter i knebøy, har de allikevel mindre rumpe enn en gjennomsnittlig normalvektig kvinne. Nettopp fordi kvinner av natur har større fettansamlinger der.

Mitt råd er derfor å flytte fokuset fra rumpeutseendet ditt, til helsen og velværet ditt. Om få år har du vokst fra deg ideen om å ligne en glamourmodell uansett. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...