AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Trener moderat kondisjon 2-3 ganger i uken, og spiser normalt sunt frokost, lunch, mellom måltid og middag (fullkorn, balanse grønt og lite karbohydrater/mer proteiner, avocado osv.) Sover ikke for mye....og er litt stresset av en eksamen som kommer opp i mai ved siden av jobb. Så er det dating ved siden av. Føler meg oppblåst døgnet rundt og magen står ut som alltid - ser veldig gravid ut med stor kulemage. Hva i all verden er problemet??!!!
kakemonsteret Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Jeg får sånn oppblåst mage av gjærbakst og melk. Derfor spiser jeg knekkebrød istedet for brød, og så drikker jeg vann eller te til. Det hjelper for meg hvertfall.
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Jeg er intolerant for følgende: Gjær/hevemidler Mais/maisstivelse Potet/potetstivelse Grønnsaker Sitrusfrukter Lakstose Alle disse tingene kan gjøre deg veldig oppblåst...jeg ser ut som jeg er gracid i 8. mnd om jeg spiser dette....lol
KaDust Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Sliter med det selv, men som undervektig og en som sliter med å gå opp i vekt, kan jeg ikke bytte ut gjærbakst med knekkebrød.
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Sliter med det selv, men som undervektig og en som sliter med å gå opp i vekt, kan jeg ikke bytte ut gjærbakst med knekkebrød. Havregryn er jo super mat da...er det treningsfolk bruker...inkludert meg...putter i litt kanel og en dæsj med rosiner i....Nam Bruk også kokosmelk i matlaging...gode fettstoffer...samt steke mat i solksikkeolje...
KaDust Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Jeg spiser en del havregryn, men blir lei om jeg skal spise det hver gang jeg vanligvis hadde dytta i meg to skiver.
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 Jeg spiser en del havregryn, men blir lei om jeg skal spise det hver gang jeg vanligvis hadde dytta i meg to skiver. Ryvita knekkebrød er fine uten gjær....2 knekkebrød er som en brødskive, så du vil ikke gå ned i vekt av å spise det...Ta også på godt med pålegg...
KaDust Skrevet 15. april 2011 #8 Skrevet 15. april 2011 Legen frarådet meg sterkt å spise knekkebrød da. Men jaja kanskje jeg skal prøve. Bare kjipt om jeg går ned i vekt igjen.
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2011 #9 Skrevet 15. april 2011 Legen frarådet meg sterkt å spise knekkebrød da. Men jaja kanskje jeg skal prøve. Bare kjipt om jeg går ned i vekt igjen. Ok...kan ikke skjønne hvorfor det...så lenge det metter...er jo greit med karbs i...putter du på godt med pålegg(ost, leverposte etc) og at du spiser iallefall 4 stk til hvert måltid i tillegg til annen mat; Kjøtt, ris, pasta og potet, så burde det vel ikke være fare for vektnedgang? 2
KaDust Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 Ikke vet jeg. Blir aldri mett av knekkebrød, føler meg bare tom etterpå. Og har på en del pålegg som regel, ja. Annen mat derimot er litt vanskelig siden jeg har null kokkeegenskaper. Men ops, nå stjal jeg tråden hennes. 1
Gjest *Maja* Skrevet 15. april 2011 #11 Skrevet 15. april 2011 Ikke vet jeg. Blir aldri mett av knekkebrød, føler meg bare tom etterpå. Og har på en del pålegg som regel, ja. Annen mat derimot er litt vanskelig siden jeg har null kokkeegenskaper. Men ops, nå stjal jeg tråden hennes. Ok...skal stoppe nå...men mat kan du lage...bare til å herme etter oppskrifter
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. april 2011 #12 Skrevet 16. april 2011 (endret) Jeg er intolerant for følgende: Gjær/hevemidler Mais/maisstivelse Potet/potetstivelse Grønnsaker Sitrusfrukter Lakstose Alle disse tingene kan gjøre deg veldig oppblåst...jeg ser ut som jeg er gracid i 8. mnd om jeg spiser dette....lol Jeg er også intolerant mot melk. Så jeg unngår ren melk, men spiser litt av andre melkeprodukter. Jeg tenker nå at jeg skal bli strengere med meg selv. Er slank og om morgenen er magen ganske liten. Men sliter med oppblåst mage om kveldene. Så lenge jeg holder meg borte fra melk, får jeg hverken smerter eller promper mye. Men magen ser altså stor ut. Hvilke plager får du når du inntar produktene du nevner? Endret 16. april 2011 av Ylva Virvla
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #13 Skrevet 16. april 2011 Jeg er intolerant for følgende: Gjær/hevemidler Mais/maisstivelse Potet/potetstivelse Grønnsaker Sitrusfrukter Lakstose Alle disse tingene kan gjøre deg veldig oppblåst...jeg ser ut som jeg er gracid i 8. mnd om jeg spiser dette....lol TS her, kommentar til deg: det var mye godt og sunt som du er allergisk mot der...hva godt og sunt spiser du da? Kan du ikke engang drikke kaffe latte?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #14 Skrevet 16. april 2011 Tips til hva du ikke har i kjøleskapet: http://shine.yahoo.com/channel/health/diet-wreckers-in-your-fridge-2474328/
Gjest *Maja* Skrevet 16. april 2011 #15 Skrevet 16. april 2011 Jeg er også intolerant mot melk. Så jeg unngår ren melk, men spiser litt av andre melkeprodukter. Jeg tenker nå at jeg skal bli strengere med meg selv. Er slank og om morgenen er magen ganske liten. Men sliter med oppblåst mage om kveldene. Så lenge jeg holder meg borte fra melk, får jeg hverken smerter eller promper mye. Men magen ser altså stor ut. Hvilke plager får du når du inntar produktene du nevner? Ved inntak av grønnsaker, hevemidler, stivelser og melk blir jeg ekstremt oppblåst og får "luftblemmer" i tarmene som er kjempevonde...ved inntak av sjokoalde, smør og egg så får jeg faktisk acne...huden blir skikkelig stygg...har aldri hatt en kvise nesten....så plutselig i en alder av slutten av 20 årene får jeg altså nesten acneutbrudd pga. disse produktene....
Gjest *Maja* Skrevet 16. april 2011 #16 Skrevet 16. april 2011 TS her, kommentar til deg: det var mye godt og sunt som du er allergisk mot der...hva godt og sunt spiser du da? Kan du ikke engang drikke kaffe latte? Jeg spiser mye havregrøt med rosiner, ryvita knekkebrød med kjøttpålegg...spiser mye asiatisk mat(ris, kokosmelk, soyasauser)Spiser mye kylling og karboandedeig, samt lager "wok" av chili, løk, gulerøtter og sopp... Tåler mel, så spiser pasta iblandt(lager egen lasagna fra bunnen), og baker egne bakverk uten ting jeg ikke tåler...må bare være kreativ...heldigvis elsker jeg svart kaffe, så latten klarer jeg meg uten
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. april 2011 #17 Skrevet 16. april 2011 Ved inntak av grønnsaker, hevemidler, stivelser og melk blir jeg ekstremt oppblåst og får "luftblemmer" i tarmene som er kjempevonde...ved inntak av sjokoalde, smør og egg så får jeg faktisk acne...huden blir skikkelig stygg...har aldri hatt en kvise nesten....så plutselig i en alder av slutten av 20 årene får jeg altså nesten acneutbrudd pga. disse produktene.... Ok. Jeg drikker kun laktoseredusert/-fri melk, men spiser litt youghurt, en sjelden gang is og jeg spiser ost. Så lenge jeg holder meg unna selve melken, merker jeg ingen ubehagelige symptomer. Men magen blir altså stor om kvelden. Så kanskje jeg slipper stor mage dersom jeg kutter ytterligere ned på melkeprodukter.
Gjest *Maja* Skrevet 16. april 2011 #18 Skrevet 16. april 2011 Ok. Jeg drikker kun laktoseredusert/-fri melk, men spiser litt youghurt, en sjelden gang is og jeg spiser ost. Så lenge jeg holder meg unna selve melken, merker jeg ingen ubehagelige symptomer. Men magen blir altså stor om kvelden. Så kanskje jeg slipper stor mage dersom jeg kutter ytterligere ned på melkeprodukter. Det vil jeg tro...en kollega av meg prøvde også å bare få i seg mindre laktose, men hun ble fremdeles oppblåst....kutt det HELT ut i en uke og sjekk statusen...tror du vil merke stor forskjell....
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. april 2011 #19 Skrevet 16. april 2011 Det vil jeg tro...en kollega av meg prøvde også å bare få i seg mindre laktose, men hun ble fremdeles oppblåst....kutt det HELT ut i en uke og sjekk statusen...tror du vil merke stor forskjell.... Ja, det er det jeg har tenkt å gjøre.
bukett Skrevet 16. april 2011 #20 Skrevet 16. april 2011 Laktose: http://no.wikipedia.org/wiki/Laktose Men: er det kun i alle melkeprodukter at det finnes laktose? (Melk, yoghurt, kesam, rømme, Synnøve hvitost, fetaost, etc.)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå