AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 En veldig god venninne som jeg ikke har sett på et år betrodde meg nettopp at hun hadde det vanskelig med mat og kropp. Hun er rundt 170 cm og veier 63 kg. Sunn og normalt, og formene på plass. Livvidden hennes er enormt stor...ser ut som om hun konstant er gravid i 6.måned! Hun har en del fettpå magen og midjen...litt rart, for resten av kroppen er slank. Hun har trent 3 gng/uke i vinter, nå er hun lei, og tvinger seg til jogging ute på asfalt/helsestudio 2-3 ganger/uken. Hun sier hun spiser 3-4 knekkebrød med egg/kyllingpålegg/rødbeter/avocado til frokost, det samme til lunch eller havregrøt med rosiner og kanel og et par kaffe latte (lett-melk), og mellommåltid lett-yoghurt/rosiner eller et eple etc. Til middag spiser hun visst kylling og fullkornspasta + yoghurt naturell, eller laks/broccolli, hjemmelagede supper, avocado, etc. Det som var sjokkerende, var da hun fortalte om sitt forhold til sukker! Hver eneste dag spiser hun mørk sjokolade (store plater hver dag!), og minst 1 pose potetchips, og gelégodteri - og alt det smaker hun på - og spytter ut! Hun var helt fortvilt....sa hun hadde blitt avhengig av "smaken" og trøsten, men ikke kaloriene, de spyttet hun bare ut! Hørtes bare merkelig ut...noen som har hørt om det om vet hva jeg kan gi henne av råd? Hun klarer ikke å slanke seg...og blir ikke tynnere! Men problemene er kanskje større enn det? Hun hadde visst holdt på i 2 år...hvordan hjelpe henne å slutte? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Skal treffe denne venninnen for lunch i helgen, så flott om noen av dere har erfaring med det her, eller har noen gode råd!
Missi89 Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 KoStholdet hennes bortsett fra sukkeret ser normalt ut. Kanskje det å innføre en kosedag i uken hvor hun har frie tøyler er det som skal til. Da gleder man seg jo til det og setter mer pris på det. Det hjalp i hvertfall meg da jeg skulle avvennes. Fikk et annet tips av min daværende personlig trener og det var å skrive ned alt jeg spiser i løpet av tre dager også regne på kalorier, fett og karbo. Finnes mange programmer ute på nett der man kan gjøre det. Og for meg så var det helt sjokkerende å se tallene. Jeg fikk i meg for mye og skjønte det ikke før jeg så det svart på hvit at det var feil. Hun må skrive ned spisemønsteret sitt og finne årsaken til at hun gjør som hun gjør. Det finnes ingen lett løsning. Men det er snakk om å gjøre som justeringer som man kan leve tilfreds med. . Håper alt ordner seg for venninen din . 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2011 #4 Skrevet 16. april 2011 Takk for svar...kan jo forsiktig gi noen råd til henne uten å blande meg for mye inn. Det med alt sukkeret/sjokoladen og at hun ikke svelger men spytter ut høres jo forstyrret ut! Hun ser egentlig slank ut, det er bare magen hennes som er veldig stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå