Gå til innhold

Jeg ble frisk fra ME


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mikroskopist tjente overhodet ingen penger på å selge meg produkter, jeg kjøpte de online. Jeg henviser ikke ukritisk til mikroskopister, men selvsagt kan jeg komme med anbefalinger hvis noen ønsker å oppsøke en.

Men nå er det på tide å avslutte, det er visst 17 mai i morgen ;)

Har ikke sånt noe i Danmark. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjoms

En av de mest profilerte i landet, som også jobber tett med Young. Ønsker ikke å henge ut noen med navn :)

Ja, det vet jeg :) Jeg mener når man kan se på bildet at cellene er hypokrome, når det ikke er noe "fyll" inni rundingen... øh, vanskelig å forklare :)

Husk at de har en helt annen måte å se ting på. Hvis du snakker om den jeg tenker på så vet jeg han er svært dyktig i jobben sin. Men uansett, man skal få lov til å gjøre seg opp sin egen mening.

Nå er det nok med debattering fra min side i dag, ha en strålende 17 mai feiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være med oss i tankene :ler:

Nei, makan! Nå har jeg endelig sluppet unna..! =P

Neida, er ikke riktig så ille. Du får ha en fin dag i morgen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Nei, makan! Nå har jeg endelig sluppet unna..! =P

Neida, er ikke riktig så ille. Du får ha en fin dag i morgen. =)

Tusen takk :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Husk at de har en helt annen måte å se ting på. Hvis du snakker om den jeg tenker på så vet jeg han er svært dyktig i jobben sin. Men uansett, man skal få lov til å gjøre seg opp sin egen mening.

Nå er det nok med debattering fra min side i dag, ha en strålende 17 mai feiring :)

Men altså, man kan jo ikke gjøre noe med blodcellene på noen annen måte. De er jo som de er. Er de trill runde, så er de ikke bra. Mikroskopistene sier at dette er bra celler. Er de fordypet i midten er de bra, disse sier mikroskopistene at ikke er bra. ???

Man kan jo ike gjøre seg opp sin egen mening om sånne ting. Hvis jeg hadde vært lege, og undersøkt benet ditt. Og så hadde jeg fortalt deg at du hadde en brukket arm. Da hadde du sikkert påpekt at det kan du ikke se ved å studere benet? Da kan jeg bare si at, joda, for jeg har litt andre måter å se ting på. Jeg følger nemlig en annen biologi. For meg er dette akkurat like logisk som mikroskopistene sine teorier.

Du får ha en fin 17. mai feiring du og! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at de har en helt annen måte å se ting på. Hvis du snakker om den jeg tenker på så vet jeg han er svært dyktig i jobben sin. Men uansett, man skal få lov til å gjøre seg opp sin egen mening.

Nå er det nok med debattering fra min side i dag, ha en strålende 17 mai feiring :)

Det er greit at de har en annen måte å undersøke på, men når de ser vidt forskjellige ting, det er da det begynner å bli helt feil. Å si at hypokromien skyldes mangel på væske og ikke mangel på jern, er som å påstå at befruktning skjer ved hudceller og ikke sædceller.

Ha en flott 17 mai du også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, man kan jo ikke gjøre noe med blodcellene på noen annen måte. De er jo som de er. Er de trill runde, så er de ikke bra. Mikroskopistene sier at dette er bra celler. Er de fordypet i midten er de bra, disse sier mikroskopistene at ikke er bra. ???

Man kan jo ike gjøre seg opp sin egen mening om sånne ting. Hvis jeg hadde vært lege, og undersøkt benet ditt. Og så hadde jeg fortalt deg at du hadde en brukket arm. Da hadde du sikkert påpekt at det kan du ikke se ved å studere benet? Da kan jeg bare si at, joda, for jeg har litt andre måter å se ting på. Jeg følger nemlig en annen biologi. For meg er dette akkurat like logisk som mikroskopistene sine teorier.

Du får ha en fin 17. mai feiring du og! :)

Neinei, her er det kanskje en liten misforståelse og det er gjerne min feil? Angående mikroskopister som sier at trillrunde celler er bra. Det var i hvert fall ikke det jeg mente :)

Jeg mente at det er et "hull" inni cellen når man ser på bilder, altså at den er hypokrom/blek inni. Ikke formen på selve cellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Er dette greens solgt av Young, eller fra Innerlight?

Finner man ikke aluminum og kvikksølv i vann, så tro om igjen!

Du kan jo lese selv her at "Dr" Young innrømmer at alle disse metallene finnes i supergreens.

Om det er kvikksølv i vannet der du bor så forandrer ikke det på det faktum at kvikksølv er ikke helsekost! Man bør unngå det så mye man kan, og i alle fall ikke ha i seg ekstra mengder gjennom kosttilskudd. Det samme gjelder forøvrig bly, uran, thallium, kadmium og aluminium. .

Som tilleggsopplysning kan jeg informere om at "Dr" Young mener at bly er "helpful to the body" så lenge dert er i noe han kaller "kollodoid form" som ingen andre enn han selv vet hva er for noe. Men men, mannen har jo sin egen biologi, så det er vel ikke overraskende at han har funnet en måte å gjøre bly sunt på.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Neinei, her er det kanskje en liten misforståelse og det er gjerne min feil? Angående mikroskopister som sier at trillrunde celler er bra. Det var i hvert fall ikke det jeg mente :)

Jeg mente at det er et "hull" inni cellen når man ser på bilder, altså at den er hypokrom/blek inni. Ikke formen på selve cellen :)

Aha, ja da ble det kanskje noe kluss her. :klo: jaja, nå skal jeg ta kvelden jeg, vi er vel egentlig enige uansett tror jeg, så det er ikke så farlig. :tongue:

Du får ha en fin 17 mai i morgen! :) Så fortsetter vi vel å krangle på onsdag tenker jeg... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at hypokromien skyldes mangel på væske og ikke mangel på jern, er som å påstå at befruktning skjer ved hudceller og ikke sædceller.

Jeg kjente jeg hadde lyst til å strekke denne sammenligningen litt lenger :)

Det at du sier at du er frisk på grunn av PHen i maten du spiser, blir faktisk litt som om jeg skal si "jammen jeg ble jo gravid fordi jeg hadde en penis inni meg, og den er det hudceller på, derfor er det hudceller som gjør folk gravide!".

Ja, jeg hadde en penis inni meg, ja, jeg ble gravid, og ja, det er hudceller på penis. Men da overser jeg jo fullstendig at det også var sperm og at det er vitenskapelig bevis (og allmenn viten) at dette gjorde meg gravid.

Dersom du fortsatt ikke ser poenget mitt i denne egentlig ganske teite sammenligningen min, er det at du fullstendig overser at det også er alt kroppen din trenger i den sunne maten og livsstilen din for å bli frisk, og det har IKKE noe med PHen å gjøre, og IKKE er det logisk heller.

Ergo, du blir like frisk av å spise sunt som jeg blir gravid av å ha sex. Men det er like lite PHen som gjør deg frisk som det er hudceller som gjør meg gravid.

Ja, dette ble superteit, men det er vanskelig å holde seg kjempesaklig og avansert når man snakker om noe så opplagt og merkelig i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, her er det kanskje en liten misforståelse og det er gjerne min feil? Angående mikroskopister som sier at trillrunde celler er bra. Det var i hvert fall ikke det jeg mente :)

Jeg mente at det er et "hull" inni cellen når man ser på bilder, altså at den er hypokrom/blek inni. Ikke formen på selve cellen :)

Altså... det er jo slik blodcellen skal se ut, da den er bikonkav, og lyset fra mikroskopet trenger lettere igjennom der da celleveggen er tynnere. Intet unormalt med det :)

Hurra for oss alle i morgen, pH eller ei! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... det er jo slik blodcellen skal se ut, da den er bikonkav, og lyset fra mikroskopet trenger lettere igjennom der da celleveggen er tynnere. Intet unormalt med det :)

Hurra for oss alle i morgen, pH eller ei! :hoppendeglad:

Men ved jermangel (og andre tilstander) er hullet ekstra stort. Tror vi snakker om to forskjellige ting :)

Hypochromia – Hypochromia corresponds to a very thin rim of Hgb and a larger center pale area. These red cells are often microcytic and are seen in iron deficiency, thalassemias, and sideroblastic anemia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva slags diagnose en mikroskopist ville gitt en person med sigdecelleanemi? :)

For ikke å snakke om hva de hadde konkludert med om vi hadde lurt dem med litt kyllingblod... Og pasienter med reticulocytose har sikkert virus istedefor sopp.....

jeg lurer igrunnen litt på hva slags sopp det er snakk om igrunnen. Kanskje det er blastomycose. Eller kanskje den formerer seg i kultur. Det er derfor vi ikke klarer påvise den innefor den vanlige medisinpushende ” ikke naturllige” skolemedisinen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Er interessert i å vite hvor lenge du måtte holde den strengeste dietten. Har kronisk utmattelses syndrom og driver selv med omlegging av kostholdet. Har sålangt kuttet ut: sukker, gjær, stivelse og hvetemel, men spiser fortsatt kjøtt. for det meste av kylling og kalkun. Første 2 ukene gjennomgikk jeg også en rensekur som kalles liverflush dietten. Jeg føler at jeg er mer stabil en før, men er litt nyskjerrig på å vite hvor lenge jeg bør forvente å gå på den strengeste dietten. Har du noen formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er interessert i å vite hvor lenge du måtte holde den strengeste dietten. Har kronisk utmattelses syndrom og driver selv med omlegging av kostholdet. Har sålangt kuttet ut: sukker, gjær, stivelse og hvetemel, men spiser fortsatt kjøtt. for det meste av kylling og kalkun. Første 2 ukene gjennomgikk jeg også en rensekur som kalles liverflush dietten. Jeg føler at jeg er mer stabil en før, men er litt nyskjerrig på å vite hvor lenge jeg bør forvente å gå på den strengeste dietten. Har du noen formening?

Fant deg ikke, har du egen bruker jeg kan sende pm til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...