Gå til innhold

Slitt hår etter bleking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg striper håret mitt ca. hver 1,5 måned, og håret mitt er ganske slitt. Jeg bruker shampoo, hårkur og conditioner fra Joico(k-pakserien) og hadde bra utbytte av denne før, men nå ser jeg svært lite forskjell. Vet dere om Bumble and Bumble er bra? Lest mye positivt om det merket. Har lite glans i håret også, vet dere om noen glanskurer som gjør håret varig glansfullt og ikke bare rett etter man har tatt kuren?

(Har prøvd mange merker, bl.a. Redken og KMS - uten bra resultat)

Ellers, andre supertips for slitt, glansløst hår som faktisk virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dårlig tro på at hårprodukter fikser ødelagt hår, de forebygger mer. Jeg ville klipt av tuppene og tatt en pause med stripingen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig tro på at hårprodukter fikser ødelagt hår, de forebygger mer. Jeg ville klipt av tuppene og tatt en pause med stripingen :)

Er bare det at det ikke er så veldig fint med brun ettervekst i blondt hår.. 2 cm ettervekst nå....og jeg har ikke lyst på brunt hår igjen.. Blir dårlig med lengre hår på meg altså..haha huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, er ingenting som reparerer ødelagt hår. Hår et dødt. Det blir som å pleie en hakkete negl, den kan bli fin og blank med olje og kremer men den må files eller klippes for å bli rett og pen igjen. Hår og negler er bygget opp av keratin og er veldig likt i oppbyggning. Forhornede døde hudceller lag på lag. Det er mulig man kan forebygge skadet hår ved å kure, bruke riktig sjampo osv, men er håret slitt må det klippes. Frisører som prøver å lure meg til å tro at hår kan repareres ler jeg av, de har hatt ren vranglære på frisørskolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bleker håret selv og er veldig fornøyd med Redken Extreme Anti-Snap.

Dette er en varmebeskyttende kur som tilfører håret bla proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg herjet litt vilt med håret mitt brukte jeg Redken Extreme-serien. Produktene reddet håret mitt i alle fall! Har brukt de i ca. 6 mnd, håret er helt fint igjen, og nå gir de for mye pleie for håret mitt, så skal finne noe annet.

Kjemisk behandlet hår trenger vel både fukt og proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klippe slitt hår er jo essensielt, men når det gjelder produkter ville jeg holdt meg unna sulfater,

de kan slite både på fargen og hårstrukturen.

Moroccanoil har bra og sulfatfrie produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som frisør tidligere og det går ann å reparere det til en viss grad. Når du bleker håret går proteinet i håret ut og det er dette som gjør at det fliser seg og blir tørt og slitt. Man må da tilføre proteiner og fuktighet, her er det mange som gjør feil og tror at proteiner i seg selv skal reparere skaden, men ender da opp med tørt hår.

Redken er utvilsomt de beste på proteinkurer. Extreme serien dems er utrolig bra, den jeg synes har best effekt er Redken Extreme Deep Fuel som virker i håret opp til 4 vask, ha den gjerne i håret over natten. ellers så er også Redken Extreme Cat Protein Treatment super god, dette er en ren protein spray.

Ellers så har Bumble and bumble en proteinkur som Deep Treatement som er bra.

Husk alltid å bruk shampoo og balsam som tilfører fuktighet når du bruker protein kurer.

Etter du har vasket ut kuren lar du en fuktighetsgivende balsam virke i håret noen minutter, ellers blir håret tørt og porøst.

Bumble and bumble har en fin shampoo og balsam som er rik på fuktighet som heter WEAR AND CARE QUENCHING, eller serien GENTLE.

Disse produktene er dyre å kjøpe i Norge, men bestiller du på nett, for eks blivakker.no strawberrynet.com eller ebay.com så får du dem til en langt billigere krone ;)

Lykke til og håret ditt kan og vil bli bedre med riktige produkter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...