Gå til innhold

Føler meg nedprioritert av kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du spør om det er en guttegreie og det kan jeg svare deg at det er det ikke. Ingen av de guttene jeg har vært med har nedprioriert meg på den måten. Heller det motsatte. Jeg syns du bør fortelle han hva du føler. Du må bare passe på å skille mellom å være innpåsliten og å føle deg nedprioritert. Han må få tid til å gjøre sitt, samtidig som han må sette av tid til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da jeg ble sammen med min så prioriterte jeg ikke han heller hele tiden. grunnen var vel at jeg hadde vært singel lenge, var vant med å ha mye alenetid og det var vanskelig å omstille seg med det første. det handlet ikke om at jeg ikke brydde meg eller ikke ville være med han men jeg trengte tid til å gro inn i det rett og slett. vi er 30 go har nå vært sammen i 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg ble sammen med min så prioriterte jeg ikke han heller hele tiden. grunnen var vel at jeg hadde vært singel lenge, var vant med å ha mye alenetid og det var vanskelig å omstille seg med det første. det handlet ikke om at jeg ikke brydde meg eller ikke ville være med han men jeg trengte tid til å gro inn i det rett og slett. vi er 30 go har nå vært sammen i 2 år

TS her:

Da jeg snakket med han etter 4 mnd dateing, sa han at han aldri har hatt kjæreste før, og at han egentlig ikke har vært på jakt etter det heller. Men så kom visst jeg i veien for det. Kanskje dumt av meg å satse på en som egentlig ikke vil ha kjæreste, men det sa han først etter 4 mnd, og da hadde jeg allerede følelser for han. I tillegg sa han da at han likte å være med meg, og han ville fortsette og se hvor det førte. Og da jeg etter 6 mnd ba han ta et valg, så valgte han å bli sammen med meg. Så da går jeg ut i fra at han faktisk vil ha meg. Kan det være at han bare trenger tid til å omstille seg, sånn som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fakta faen

Du spør om det er en guttegreie og det kan jeg svare deg at det er det ikke. Ingen av de guttene jeg har vært med har nedprioriert meg på den måten. Heller det motsatte. Jeg syns du bør fortelle han hva du føler. Du må bare passe på å skille mellom å være innpåsliten og å føle deg nedprioritert. Han må få tid til å gjøre sitt, samtidig som han må sette av tid til deg.

Da kan jeg som MANN svare deg på at jo, det er det.

Og du frøken ikke uttal deg om ting du ikke har peil på. La gutta svare på dette.

Jeg, som alle andre menn som mine kolleger, kamerater, studentvenner og treningsbuddys bekrefte at vi elsker damene våre, men er dårlige på å vise det.

Jeg gikk på en smell. Jeg elsket (og savner fremdeles) en eks som var alt for meg. Vi var sammen i fem år. Jeg brydde meg, sa det og gjorde ting som viste det, men ikke på en måte som hun forstod som hun sa den dagen hun slo opp med meg. Jeg hadde ikke gitt henne oppmerksomhet når hun behøvde det, men snarere gjort "min greie" når jeg følte jeg hadde tid, ork og savnet kos og kontakt.

Vi gutter har en greie med å være egosentriske. Det ligger i vår biologiske natur og er et instinkt. Meg og mitt. Å kjempe for å beholde dama (eller dameNE som det er i dyreverden) er for oss gutter en utfordring i og med at det i dag utelukkende ligger på det emosjonelle planet og absolutt ingenting på å denge ihjel nabogutten som hun tittet på.

Det du må gjøre, siden dette for deg tydeligvis er et problem, er å snakke med typen din. Vent gjerne til han kommer til deg, for det er da han føler han har tid til deg, savner deg og trenger å omgås deg. Da er han lutter øre til det du har å si.

Da forteller du han ENKELT og KONKRET, KORT og KONSIST (dette er alfa/omega for at det skal gå inn) hvordan dette plager deg og hvordan det påvirker deres forhold i negativ grad. Si at han må endre seg ellers går det ad undas.

Nå vil han sitte der og tenke TIL HVA FAEN SKAL JEG ENDRE MEG DA??? Så cluet her nå er at du KORT og KONKRET forteller AKKURAT hva du vil han skal endre på. FRA HVA - TIL HVA.

Værsågod.

Det blir 450,- denne gangen og 400,- for neste konsultasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett ikke villet være sammen med en mann som ikke ville bruke tiden sin på meg. Enkelt og greit.

Klart man skal ha hobbier og slikt, man skal ikke bli selvutslettende heller.

Men for å ville satse på et forhold, er det greit å vite at den andre VIL like mye. Hvis ikke, er det bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg som MANN svare deg på at jo, det er det.

Og du frøken ikke uttal deg om ting du ikke har peil på. La gutta svare på dette.

Jeg, som alle andre menn som mine kolleger, kamerater, studentvenner og treningsbuddys bekrefte at vi elsker damene våre, men er dårlige på å vise det.

Det er din personlighet og egoisme som gjør at du tror at du representerer hver eneste mann i verden. Og faktisk så syns jeg at DU bør være forsiktig med å uttale deg om ting du ikke vet noe om. Tydeligvis tror du at alle menn er som deg, bare fordi at du gikk på en smell en gang. Det beviser ingenting.

Som sagt, min erfaring tilsier det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjæreste var også sånn. Han brukte all sin tid på jobb, kompise og hobbyer. Kanskje en dag i uken og en dag i helgen fikk jeg. Og hadde jeg vært med han en dag kunne jeg ikke regne med neste dag. Fikk rasjoner liksom:p Følte meg bestandig nedprioitert!

Vel, nå er han exen min og godt er det!!

Har funnet en ny som vil tilbringe hvert eneste ledige sekund med meg, og det føles så godt:)

TS, gi han en sjanse til å "vekkes opp". Blir han ikke vekket opp, så gi han opp. Noen gutter er bare sånn, og jeg tror ikke ti ville hester ville forandret dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at det er en ren guttegreie. Tror svaret kanskje kan ligge i det du nevnte et annet sted her: At han ikke var på leting etter kjæreste. Og årsaken til at man ikke er på leting kan som regel bunne ut i at man i en fase egentlig ikke har tid til en kjæreste.

Slik som jeg ville ha fått noia om det kom noen inn i livet mitt nå. Jeg har ikke tid til å prioritere et manneben. Og hvis det alikevel skulle skje, så ville det trolig ha blitt slik det er med dere to. Hverdagen tar faktisk mye tid.

Du lurer på hvordan du skal presentere problemstillingen for han og er redd for å mase. Hva med å da heller være miss forståelsesfull og spørre han rett ut om han egentlig har tid til en kjæreste? Og hvis svaret faktisk er nei, så ta det deretter.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fakta faen

Det er din personlighet og egoisme som gjør at du tror at du representerer hver eneste mann i verden. Og faktisk så syns jeg at DU bør være forsiktig med å uttale deg om ting du ikke vet noe om. Tydeligvis tror du at alle menn er som deg, bare fordi at du gikk på en smell en gang. Det beviser ingenting.

Som sagt, min erfaring tilsier det motsatte.

Å klapp igjen.

Gro en penis og to testikler og shot noen mg testosteron så skal jeg love deg at gutter ikke tenker som lille du innbiller deg.

Som sagt. Gutter er egoister men føler sterkere følelser for andre enn hva damer generelt tror.

Problemet er når damene ikke klarer å ta til seg oppmerksomhet fra guttene når de gir den, pga. måten denne blir gitt på, hva som blir sagt og gjort, og når. Hvis man har kommunikasjonsproblemer på toppen av det hele er dette en klassisk og vanskelig situasjon der dama "ikke føler hun blir sett". Når sannheten egentlig er en helt annen.

Som sagt, snakk med typen din, ikke med sytten år gamle ungpiker her inne med eneste erfaring fra forhold er avstandsforelskelsen med Jonas Brothers.

Fortell ham hva du føler og hva som endres på. Skal gå bra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk menn som er veldig bra på å vise hva de føler, og som gir jenter oppmerksomhet i fleng. Det å generalisere det til å kun være en mannegreie syns jeg er uriktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klapp igjen.

Gro en penis og to testikler og shot noen mg testosteron så skal jeg love deg at gutter ikke tenker som lille du innbiller deg.

Som sagt. Gutter er egoister men føler sterkere følelser for andre enn hva damer generelt tror.

Problemet er når damene ikke klarer å ta til seg oppmerksomhet fra guttene når de gir den, pga. måten denne blir gitt på, hva som blir sagt og gjort, og når. Hvis man har kommunikasjonsproblemer på toppen av det hele er dette en klassisk og vanskelig situasjon der dama "ikke føler hun blir sett". Når sannheten egentlig er en helt annen.

Som sagt, snakk med typen din, ikke med sytten år gamle ungpiker her inne med eneste erfaring fra forhold er avstandsforelskelsen med Jonas Brothers.

Fortell ham hva du føler og hva som endres på. Skal gå bra dette.

Så når en mann har avstengt mobilen sin hele helgen så skal man ikke da det så tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når en mann har avstengt mobilen sin hele helgen så skal man ikke da det så tungt?

Jo det skal man!

Denne faka faen som har skrevet disse idiotiske innleggene har bare lite annet å gjøre enn å prøve og provosere, og å være en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skal man!

Denne faka faen som har skrevet disse idiotiske innleggene har bare lite annet å gjøre enn å prøve og provosere, og å være en idiot.

Se nå litt humor i det han svarer og ikke bli så hissig :) Han klarer tydligvis det han prøver på iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se nå litt humor i det han svarer og ikke bli så hissig :) Han klarer tydligvis det han prøver på iallefall ;)

Kanskje skrivemåten min tilsier at jeg er hissig, men jeg lo når jeg leste innlegget hans altså. Jeg lot meg ikke provosere :) it's all good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skal man!

Denne faka faen som har skrevet disse idiotiske innleggene har bare lite annet å gjøre enn å prøve og provosere, og å være en idiot.

Jeg skulle gjerne hatt hans svar også! Tror det hadde vært givende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er dette så ille?

Jeg og kjæresten har vært sammen i over 2 år nå, og data også i et års tid før det.. Vi ser hverandre 2 ganger i uka stort sett. En helgedag + en kveld ellers i uka (overnatter alltid da). Bor 25 minutters gange fra hverandre i sentrum av samme by. Den andre helgedagen er stort sett satt av til veninner/kamerater, og ellers på hverdagene er vi ofte slitne, har skolearbeid å gjøre og div avtaler..

Jeg føler ikke at vi nedprioriterer hverandre. Vi elsker hverandre, og vi har det kjempefint sammen.. Vi bare synes det er viktig å ikke prioritere vekk alt annet, og vi har travle hverdager begge to, og samler da heller opp "overskudd" de dagene i uka vi ses.

I mine øyne er det ganske skremmende at man må være med kjæresten hver dag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her: Hmm nei kanskje ikke. Men jeg ble litt lei meg da han sa han ikke ville være med meg i kveld, fordi han skulle gjøre "noe fornuftig". Han kunne like gjerne sagt at han rett og slett ikke hadde lyst. Han har jo hele dagen på å gjøre skolearbeid, så å sette av 2 timer til meg på kvelden synes jeg han kunne gjort. Hvertfall når vi da bare får møtt hverandre èn gang til før 3 uker borte fra hverandre. Sannsynligvis så gjør han ikke så veldig mye fornuftig mellom 20 og 22 en søndagskveld uansett. Skjønner selvfølgelig at han vil ha alenetid osv, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du redd for å miste en kjæreste som ikke prioriterer deg?

Du skal jo ha en kjæreste som ikke klarer å holde seg unna deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Hmm nei kanskje ikke. Men jeg ble litt lei meg da han sa han ikke ville være med meg i kveld, fordi han skulle gjøre "noe fornuftig". Han kunne like gjerne sagt at han rett og slett ikke hadde lyst. Han har jo hele dagen på å gjøre skolearbeid, så å sette av 2 timer til meg på kvelden synes jeg han kunne gjort. Hvertfall når vi da bare får møtt hverandre èn gang til før 3 uker borte fra hverandre. Sannsynligvis så gjør han ikke så veldig mye fornuftig mellom 20 og 22 en søndagskveld uansett. Skjønner selvfølgelig at han vil ha alenetid osv, men likevel...

Han vil kanskje se litt fotball også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest "Kari"

Uff! Uff! Uff! Det ser ikke bra ut! Stakkars deg! Du må ta en prat med han! Det er absolutt nødvendig! Jeg er alenemor med en gutt på 11år og kjæresten har kronisksykdom og uføretrygd pga sykdommen. Vi har vært sammen i 8mnd og vi synes det er altfor lite å være sammen. Hver annen helg er sønnen min hos pappa da er vi sammen, men jeg har deltidjobb i ukedager og han er travelt med frivilligarbeider både privat og organisasjonssammenhengt. Vi har bestemt på en grunn å ikke bo sammen. I tillegg blir han ganske ofte syk på mange grunner. Vi har avstand mellom 1time og 1.5timer med de offentlige transportasjoner. Nå har sønnen min vært på ferie med pappa i tre uker, men kjæresten min måtte passe på katten til vennene sine og leiligheten deres i tre uker som gjorde han forkjølet og dårlig. Vennene hans kom hjem endelig på tirsdag, men vi har ikke vært sammen på mange dager pga førkjølelsen hans. Han er SÅ selvstendig og vil lett og slett ikke få besøk av meg eller hjelp fra meg når han blir syk. Snart ferien til sønnen min er over, og jeg har vært ekstremt frustrert at vi ikke har vært sammen i denne ferien. Han selfølgelig savner meg, vil komme bort til meg og overnatte hos meg så snart som mulig, sier han, men sykdommen hindrer det. En av venninnene mine lurar på om vi bør fortsatt være sammen hvis jeg er så frustrert. Men vi har det kjempegøy sammen i tillegg har vi veldig veldig godt sexliv sammen som betyr veldig viktig for oss to. Jeg vil ikke miste han i det hele tatt. Er det noen gi meg tips hva vi skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...