Gå til innhold

 Voldtekt

Hunky Dory

Anbefalte innlegg

Jeg heter Sterk Kvinne, jeg ble voldtatt i 2002

Christian voldtok da jeg var beruset på en skiferietur I Sverige

Husker bare glimt, såret er dypt og jeg arbeider fremdeles med sinnet jeg føler

/HD

Endret av Hunky Dory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Hei HD! Stor klem.

Folk som forgriper seg på andre skulle jeg likt å sett lide. Stygt som det høres ut...

Jeg ble voldtatt av en eks. Jeg fortrengte det lenge, til alt en dag kom tilbake til meg, og jeg fortalte en felles venninne. Hun så på meg og sa "du er klar over at han har voldtatt deg?". Det var ikke før da jeg innså det.

Jeg er bare "glad" jeg kjente han, at vi hadde vært sammen, skammen hadde nok vært værre om det var en jeg ikke kjente på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Helt grusomt at noen må være utsatt for noe sånt.

Jeg lurer på hvorfor dere føler skam?

Om det går an å spørre om slikt, jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor dere føler skam?

Om det går an å spørre om slikt, jeg er bare nysgjerrig.

Hei Benedicte,

Slike traumer setter merker, det tar rot i tankene og spinner, lager knuter,

Knutene manifisterer seg psychosomatisk. Jeg ble så overkygget av overtrampet at jeg nesten mistet meg selv, og jeg tillot kroppen min å forvitre. Jeg følte meg ikke verdig, fordi jeg så og sanset hvor skitten handlingen var og jeg har virkelig troen på samfunnet, og jeg kunne bare ikke fatte å begripe hvor dypt diskriminasjon og kontroll sitter . Jeg klarte ikke si i fra til han som overgrep seg på meg. Nå er jeg så sint at jeg vet ikke hva som kommer av sinnet, men jeg tilgir han for han visste ikke bedre, hans straff er hans psyke hans sorte sjel. Folk som gjør sånt, vet ikke bedre, de er syke. Og jeg har følt skam fordi jeg ikke klarte å fortelle om det slik at han kunne vandre rundt med sitt forfærdelige livssyn, og sin totale respektløshet for kvinner, barn og menn.

Mitt liv og underliv ble angrepet og hadde jeg ikke vært sterk nok til å vite, at det er han og ikke meg som har tråd urett, hadde jeg ikke fungert i samfunnet i dag. Skammen jeg føler er selvpåført, jeg har tatt det innover meg istede for å sleppe det ut å fortelle

Takk Benedicte for spørsmålet ü

Heloise: De vil lide sin egen nød. Slørede mennekser som de er. :regn:

Jeg er på en måte og glad jeg vet hvem det var jeg også så jeg vet hvor all dritten jeg har akkumulert gjennom årene kommer fra

/HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dine tanker ts. Jeg ble utsatt for en grov voldtekt og det preger meg den dag i dag, ikke daglig men når jeg har vært i forhold etter det. Jeg reagerer på nærkontakt som om han jeg er forelsket i er en slimete skapning som bare tenker på sex.

Også er jeg redd for å gå på øde strekninger, til og med i dagslys, kommer jeg til et område der jeg går alene ringer jeg ofte, eller later som jeg prater i mobilen.

Det er jo helt fucked, at man skal bli rammet, mange år etterpå påvirker det mye av det jeg gjør. Ofte tar jeg taxi for å unngå å bli redd, men ofte går jeg også, men da får jeg mange ganger en følelse av at jeg er utsatt... jeg ble voldtatt ved akerselva midt på ettermiddagen. Med kniv mot strupen.

Samboeren min spurte hva som gikk av meg siden jeg trakk meg unna fra alt og je fortalte han hva som var skjedd, men han mente at jeg kom hjem og lyget om det som var skjedd, at jeg brukte det for å kunne unngå å smitte han med evt kjønnsykdommer, så ikke mye støtte der i gården. Han forsto ikke at jeg bare kunne lekt at jeg har hodepine i par uker og sjekket det meste hos legen, hvis jeg hadde vært utro.

Tenk at de slapp ut han som voldtok ved sinsen for noen dager siden, der begikk politiet et overgrep mot offert som bor rett ved han som slapp ut. Blir helt ordløs av det.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Alvina,

Det er noe galt med samfunnet vårt, når noen kan drepe en del av deg uten å forstå at det er det de gjør.

Jeg har klart faktisk etter jeg postet denne tråden å fortelle samboeren min om hva jeg ble et offer for. Og det føltes som om en stor sorg ble fjerne fra kroppen min. Som om noe dødt forsvant. Han sa også som din, at jeg sikkert hadde gjort ditt, sikkert gjort datt. Men jeg gjorde ingenting for å fortjene det som kom. Jeg hadde vært med en gutt før og jeg hadde ikke sex før jeg var 21. Jeg sjekket meg etter overgrepet, og jeg kunne ikke fortelle om han hadde brukt kondom eller ikke. Og gutte skrøyt av det rundt meg, han søkte makt med det han hadde gjort og jeg ble låst inne. Det er ikke før nå jeg føler stemmen min er kommet tilbake. Jeg tror han skremte meg ut av kroppen, for det var helt uvirkelig og stygt. Dette fikk samboer forståelse for og han kunne etterhvert relatere til hva jeg hadde å fortelle og mine opplevelser etter det. Traumen.

Jeg kjenner igjen tankene du har hatt om den slimete skapningen som bare tenker på sex. Det er tungt å skulle arbeide med noe ingen rundt deg forstår og heller ikke du selv, og man ikke klarer sette ord på hvordan/hvorfor man har det som man har det. Overgriperen stjal noe fra meg, stemmen min kanskje, det satt meg i lås i ni år, mens han selv... jeg aner ikke. Og det interesserer meg ikke. Han er en dritt! Det som er så kjipt er at det er jeg selv som legger/la bånd på meg (prosess-prosess).

Det burde være norsk dødsdom (21 år) for overgrepsmenn og kvinner. ingen unntak. Hva faen bryr vel jeg meg om hvitsnipp kriminalitet, de gutta tar Eva Joly seg av. Det er folket som bygger samfunnet, ikke de forjævlige pengene -våpen og olje.

Endret av Hunky Dory
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at de slapp ut han som voldtok ved sinsen for noen dager siden, der begikk politiet et overgrep mot offert som bor rett ved han som slapp ut. Blir helt ordløs av det.

Det er fint lite politiet kan gjøre med det. De har regler å forholde seg til. Hvis de bryter reglene og f.eks. holder noen innesperret for lenge, kan de få bøter eller andre straffer. Det er de som utformer lovene og reglene du må se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet så godt hvordan du føler det-

Jeg ble misbrukt som 7 åring, voldtatt som 16 åring og seksuelt trakassert som 18 år av en kjent artist

:tristbla:

Livet er så urettferdig noen ganger, men likevel føler jeg at det er det som har gitt meg den styrken jeg sitter med i dag!

selvsagt ville jeg vært foruten disse grusomme hendelsene, men på tross av dette er jeg den aller sterkeste jenta jeg vet om!

Sender deg en god :klemmer: , og håper du også finner frem styrken i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...