Gå til innhold

Hvor ofte dusjer/bader barna deres?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en datter på 5 1/2. Hun dusjer annen hver dag og da vasker hun også håret.

Leste i en eller annen tråd her at og bade barnet hver dag ikke var bra for barnet.

Derfor lurte jeg på hvor ofte dusjer/bader barna deres?

Mye rart man plutselg lurer på :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg maser slik at 11 åringen dusjer og vasker hår annenhver dag. Mener det holder med å bade/dusje annenhver, eller hver tredje for barn under skolealder. De svetter jo nesten ikke og for mye bading kan gjøre huden tørr...

Suz :wink:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har en på snart ti. Hun har allerede fått tendenser til svettelukt, så hun dusjer ved behov. Ikke alltid hårvask med i dusjingen.

Han på 7 liker ikke så godt å dusje. Han dusjer søndag og onsdag.

Ellers kan han godt sette seg i badekaret uten å dusje....

Minsten på snart tre bruker bleier enda så han sitter i badekaret hver dag. Annenhver dag vasker vi nugatti og andre ulumskheter ut av håret hans ! :lol:

På sommeren bader / dusjer de store også hver dag. Da er det mye sand mellom tærne og de har svettet !

Skrevet

Her i huset dusjer poden ( 6 år!) hver kveld bortsett fra ca. 2 ganger i uka hvor han bader i steden!! Han er veldig aktiv i lek og svetter usedvanlig mye!!! Håret vaskes hver 3.dag. Han koooooser seg i dusjen, og må alltid stå litt alene, da synger han for full hals!! :hoho::)

Han har aldri vært tørr i huden, kan vel telle på begge hender de gangene han har måttet bli smurt med fuktighetskrem!!!

Håper bare han fortsetter å like dusjen... I ungdomsårene er det visstnok ikke like morsomt å dusje... :blunke:

Skrevet

begge to (på ett og fire) bader 3-5 ganger i uka - mest for moro skyld - og allid med en av oss oppi. Bruker olje i badevannet. Vasker håret - tja - 2 ganger i uka?

Skrevet

CA to ganger i uken. MEd mindre de har blitt skitne utenom det vanlige eller andre situasjoner som tilsier at de trenger en vask.

Om sommeren bader de oftere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, lurer på om hun dusjer litt ofte :roll: , hun har nemlig ganske tørr hud...

Skrevet

Jeg var au pair i min ungdom og passet unger som badet hver eneste dag. Huden deres var kjempetørr og full i eksem.

Etter det bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle overbade mine barn.

Skrevet

Lillemor 6 år bader fast 2 ganger i uka, og dusjer i tillegg hvis det er behov for det. Hun svetter ikke, og hun tar en kjapp vask med vaskekluten før leggetid.

På sommeren blir det naturligvis mer behov for å dusj/bad.

Lillebror er baby, og han bader litt oftere. Men ikke hver dag - sånn ca hver 2. eller 3. dag...kommer alt ann på når han bæsja eller gulpa sist.

Jeg har og er selv disponert for atopisk eksem, og vil gjerne at barna mine får beholde den gode, myke huden sin så lenge som mulig :)

(for de er jo selvsagt også disponert for det iom at dette er arvelig.)

Skrevet

Mellom fire og fem ganger pr uke. Jeg liker barn som er rene og lukter godt. Altfor mange unger går rundt og lukter motbydelig....

Skrevet

Prøver du å si at et barn som ikke dusjer minst 4 ganger pr uke, ikke lukter godt?

Hva driver dine unger med da, siden de stinker om de ikke bader?

Skrevet

Det er som regel ungers hår som lukter vondt... Matlukt, sandlunkt, røyklukt, dyrelukt...

Believe me, dette er det verste med å kle på alle barna på jobben.....

Gjest Anonymous
Skrevet
røyklukt

hva har det på et barn å gjøre i første omgang?

Skrevet

Ingenting spør du meg, men så har vel ikke Tex kontroll over hva slags lukter ungene hun jobber med får på seg hjemme.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ingenting spør du meg' date=' men så har vel ikke Tex kontroll over hva slags lukter ungene hun jobber med får på seg hjemme.[/quote']

nei, men jeg er ikke enig i konklusjonen om at det er mengden dusjing det er noe feil med dersom håret lukter røyk

Skrevet

Her bader/dusjer barna annenhver dag. Håret blir også vasket hver gang. De er nødt til det, for de svetter ofte om natten og kattevasken om kvelden tar ikke vekk all lukten.

Datteren vår går også i park og da blir jo håret hennes full av sand og skitt som jeg ikke får av annet enn med vask.

Har aldri opplevd at barna våre har fått tørr hud av dette.

Skrevet

her bades det ca annen hver kveld. men, de er så glade i å bade at noen ganger blir det oftere. de (1 og 2) klatrer gjerne opp i karet eller stiller seg i dusjen på egen hånd.

dessuten er det å bade supert for å klare kneika mellom klokka 17 og 18!!

våre barn har heller ikke tørr hud. bruker skum eller olje i vannet. vasker ikke håret oftere enn annen hver dag. bruker så og si ikke såpe på dem i det hele tatt.

og de lukter nydelig!

Skrevet

Ida bader/dusjer cirka 2-3 ganger per uke.

Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Hun er en baby, og svetter ikke stort enda. Men en omgang med vaskekluten kan være alt fra 1-3 ganger per dag. Alt avhenger av hva som kommer ut av kroppen..... Vasker håret når vi dusjer/bader.

Gjest Krinoline ikke logget inn
Skrevet

2 1/2-åringen elsker å bade/dusje, og vil helst hver dag...Huden hans er aldri tørr likevel. Bruker dog såpe/shampoo bare 2 ganger i uken.

Skrevet

Dysjer 2 ganger i uka og vasker håret 1 gang pr uke med mindre det trengs 2.

Man ødelegger barns hår og hud ved å bade/dusje de for ofte.

Vil ikke at min datter skal slite med fett hår som resultat av for mye vasking og tørr hud fordi jeg skulle dysjet henne annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...