AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Når dere trener styrke, hvor mange ulike øvelser tar dere pr gang? Jeg gjør rundt 6-7 forskjellige de dagene jeg trener kondis også. Dagene med bare styrke har jeg opptil 14 ulike øvelser jeg kjører gjennom (hele kroppen, gjerne 2-3 forskjellige på hver del. Feks 3 ulike mageøvelser).
CoffeeGirl Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Jeg har 12 eller 13 helkroppsøvelser jeg kjører når jeg har styrkedag
Leifr Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Bruker sjelden mer enn 4-6 forskjellige øvelser i én økt. Kjører vanligvis 5/3/1, som er et program bygd rundt tre tunge arbeidssett i én øvelse per økt (henholdsvis markløft, benkpress, knebøy og press over hodet, så det blir fire forskjellige økter i syklus), med en håndfull passende støtteøvelser i hver økt. Ikke noe stort poeng i å overkomplisere opplegget.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Jeg kjører to kroppsdeler hver dag med tre øvelser per kroppsdel, totalt seks.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Jeg varierer med disse to: A: Knebøy, benkpress, markløft B: Knebøy, militærpress, frivendinger Kroppshevinger om jeg har overskudd. Å kjøre 12-13 øvelser er galskap. 2
Leifr Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Å kjøre 12-13 øvelser er galskap. Evt. et kroppsbyggerprogram. Men det er vel mye det samme.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Tviler på at dama som har post #2 er kroppsbygger. Antakelig løper hun fra maskin til maskin ad nauseam.
CoffeeGirl Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Tviler på at dama som har post #2 er kroppsbygger. Antakelig løper hun fra maskin til maskin ad nauseam. Dama som har post #2 har fått satt opp program av PT, og skal øke muskelstyrken framover de neste to månedene før hun introduserer et tresplittprogram. Øvelsene mine inkluderer både frivekter (bl.a. knebøy og markløft) og apparater.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Hva skal du da med de 9-10 andre øvelsene?
CoffeeGirl Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Hva skal du da med de 9-10 andre øvelsene? Mener du virkelig at jeg skal holde meg til 2 øvelser på rene styrkedager..?
Lenem88 Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Er mer enn nok med 6 øvelser om du vil trene hele kroppen på ei økt. Er bare å kjøre på med de store baseøvelsene det MYYe bedre enn 14 småmuskel-øvelser .. hehe :gjeiper: Som en klok mann en gang sa; om jeg noen gang hadde fått valget om å måtte velge mellom enten kun å trene markløft, (ene og alene denne øvelsen) eller fått 10 andre øvelser som ikke inkluderte markløft. Hadde jeg uten tvil valgt å kun ha markløft. Den trener hele kroppen bedre enn en haug av småøvelser gjør
CoffeeGirl Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Ok greit å høre andres mening også. Svaret mitt til ts står i alle fall fortsatt: jeg har ca 12 øvelser på rene styrkedager 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #13 Skrevet 6. april 2011 Ok greit å høre andres mening også. Svaret mitt til ts står i alle fall fortsatt: jeg har ca 12 øvelser på rene styrkedager Hva er de andre øvelsene, utenom knebøy og markløft?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Er mer enn nok med 6 øvelser om du vil trene hele kroppen på ei økt. Er bare å kjøre på med de store baseøvelsene det MYYe bedre enn 14 småmuskel-øvelser .. hehe :gjeiper: Som en klok mann en gang sa; om jeg noen gang hadde fått valget om å måtte velge mellom enten kun å trene markløft, (ene og alene denne øvelsen) eller fått 10 andre øvelser som ikke inkluderte markløft. Hadde jeg uten tvil valgt å kun ha markløft. Den trener hele kroppen bedre enn en haug av småøvelser gjør TS her som i likhet med Coffegirl også kjører mange øvelser på rene styrkedager. Jeg trener ikke masse tullete småøvelser! Jeg trener "store" øvelser som er harde. Feks knebøy, bicepscurl, planken, armhevinger, div tunge øvelser i sånne bånd (husker ikke hva de heter). Sitter ikke å gjør 14 øvelser i apparater. Det er ikke enten eller: baseøvelser eller småøvelser. Når jeg trener kun styrke skal jeg være helt ferdig i kroppen når jeg drar fra senteret. Begynner alltid med de viktige og tyngste baseøvelsene, og tar småøvelser på mindre muskelgrupper på slutten. Bruker en drøy time og trener da hele kroppen. Når jeg trener kondis også holder jeg meg til de viktigste hovedøvelsene. 1
Jamme Skrevet 6. april 2011 #15 Skrevet 6. april 2011 Før trente jeg etter program fra treningsveileder, nå trener jeg stort sett styrke i sal (vel, på egenhånd også, men da blir det gjerne litt halvhjertet). Forrige time gjorde vi følgende: Knebøy, utfall, armhevinger, ryggøvelse, biceps curl, stående roing, fransk press, sit-ups pluss en annen mageøvelse - altså 10 totalt. Ofte pleier vi å ta skulderpress i tillegg. Vi kjører fra 6-12 reps, 2-4 sett på alle. Dette er omtrent det samme som da jeg trente for meg selv. Godt mulig det er galskap å kjøre så mange øvelser, men for min del funker det som bare det Hvilke 6 øvelser gjør du hvis du skal trene hele kroppen? Og hvor mange reps/sett?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Seks-sju. Har program laget av PT og flere av øvelsene er kombiøvelser som trener flere deler.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 Som nybegynner har man ikke behov for mer enn 5 øvelser spredt over to dager nei.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #18 Skrevet 6. april 2011 Som nybegynner har man ikke behov for mer enn 5 øvelser spredt over to dager nei. Du vet jo ikke om alle her er nybegynnere? Er neppe mange kroppsbyggere her, men det finnes en god mellomting mellom nybegynner (som man kan anta er veldig svak, gjerne overvektig, ikke vant med å bruke kroppen osv) og en hobbymosjonist som trener ofte og har det gjort det lenge. All trening er god trening tenker jeg. Har jeg gjort 6 hovedøvelser og orker mer, så gjør jeg mer. Feks magen trener jeg på 4 ulike måter hver gang, skader ikke det. Jeg kan ikke se problemet med å gjøre mange øvelser. Ingen trening er bortkasta tid, selv om noen typer trening er mer effektive enn andre (feks knebøy fremfor et apparat). Jo mer, jo bedre tenker jeg! 1
Gjest Silvermist Skrevet 6. april 2011 #19 Skrevet 6. april 2011 Jeg tar vanligvis 6 øvelser på fordelt på f.eks bryst og triceps. Jeg kjører fire sett med ti repetisjoner, maks vekt. Avslutter alltid med litt magetrening.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Du vet jo ikke om alle her er nybegynnere? Er neppe mange kroppsbyggere her, men det finnes en god mellomting mellom nybegynner (som man kan anta er veldig svak, gjerne overvektig, ikke vant med å bruke kroppen osv) og en hobbymosjonist som trener ofte og har det gjort det lenge. All trening er god trening tenker jeg. Har jeg gjort 6 hovedøvelser og orker mer, så gjør jeg mer. Feks magen trener jeg på 4 ulike måter hver gang, skader ikke det. Jeg kan ikke se problemet med å gjøre mange øvelser. Ingen trening er bortkasta tid, selv om noen typer trening er mer effektive enn andre (feks knebøy fremfor et apparat). Jo mer, jo bedre tenker jeg! Problemet er at du tenker feil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå