Gå til innhold

Hvordan få malingen til å se gammel ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal male IKEA skuffer, sånn liten til kontor som står på benken/pulten.

Men jeg har lyst til at den skal se slitt/gammel ut, hvordan gjør jeg det? Pusser bort malingen eller tar noe over? Jeg aner virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thelife

Tror så gjerne du kan bruke pussepapir, både litt grovt og en av de fineste typene? Puss på kantene og litt forsiktig over andre steder? Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ett stoff du maler på under for at malingen skal bli litt sånn sprekkete. En gammel maling vil vel og være litt gulaktig, noe du kan ta hensyn til når du får den blandet. Ellers så er det ett veldig finkornet pussepapir som gjelder. Men husk at ikeamøbler gjerne bare har ett syltynt lag med lakk på overflaten og moderne stygge materialer (nesten pappaktige) under så hvis du pusser bort for mye blir det nok fort feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hvilken farge du har tenkt å ha men om det er en lys farge kan du stryke en brukt te-pose tilfeldig over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hvilken farge du har tenkt å ha men om det er en lys farge kan du stryke en brukt te-pose tilfeldig over.

Så lurt!

Jeg hadde tenkt hvit i en aller annen versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal male IKEA skuffer, sånn liten til kontor som står på benken/pulten.

Men jeg har lyst til at den skal se slitt/gammel ut, hvordan gjør jeg det? Pusser bort malingen eller tar noe over? Jeg aner virkelig ikke.

Sjekk Ifi.no - De har dessuten en brosjyre med masse forskjellige maleteknikker, blant annet å male shabby og slitt :) koster rundt en 50lapp og kommer i posten etter noen dager :) Verdt det!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...