Gå til innhold

Har dere noen bra styrkeprogram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Må kjøre hardt og effektivt fremover til sommeren, så skal jeg nok bli superfornøyd! Jeg har et godt utgangspunkt(lite fett på kroppen), men ønsker mer muskler.. Føler ikke alltid øvelsene jeg gjør på treningsstudioet er like harde, og dermed ikke får maksimalt ut av treningen. Vet dere om noen superbra styrkeprogram som går over hele kroppen som garantert vil gjøre meg stram på 2 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du bygge muskler så må du spise så du har overskudd, det er alfa og omega for å bygge styrke og muskler. Jeg mistenker mange i å ønske å bli sterk og veldig slank samtidig, det funker dårlig for de aller aller fleste.

Treningsprogrammet ditt kan i grunn være så mangt jeg har sett folk ha fremgang og gode resultater med ørten ulike program, men det du velger bør bevege seg mot tunge og få reps i de "viktige øvelsene" - type markløft, benk og bøy (det finnes ørten varianter å velge for disse også og du kan velge fritt alt etter som hva du liker best feks. sumomark, frontbøy og skråbenk med hantler fremfor de "tradisjonelle").

Forslag: dag 1 bryst og triceps - Benk 5x5 (5 reps, 5 set), dips (4x10 4 set, 10 reps) og avslutte med smale pushups (2xMax, 2 set med maks antall reps). Lett mage og rygg trener du hver treningsøkt, type situps og rygghev (2-3 set og maks reps).

dag 2 ben. Knebøy 5x5, Utfall 5x10, Tunge leg extensions(2 - 3 set, 5-6 reps eventuelt dropper du øvelsen om du ikke har så mye igjen i låra). Leggtrening feks. Tåhev 2-3 set a 10 reps.

dag 3 rygg og skuldre - chins 5xMax (klarer du mer enn 10 reps på første set skal du ha vekter på deg), markløft 5x5, militærpress 5x5 og 2x8 shrugs.

Du skal øke belastningen uke for uke. Type 2,5 - 5kg i hver øvelse hvor det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...