Vofsitofsi Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #1401 Del Skrevet 9. juli 2013 Hjemme i leiligheten etter en kjempefin vestlandstur! Vi dro tidlig forrige onsdag, kjørte over Hardangervidda og var framme ved hytta vi skulle bo i, rundt halv ni på kvelden. Torsdag var vi i Stavanger en tur, tuslet rundt, shoppet litt og spiste lunsj. Stavanger er en koselig by! Tiiiiidlig fredag morgen kom vi oss på ferga som dro innover til Lysebotn, innerst i Lysefjorden. Så var det å kjøre hårnålsvingene opp til Øygardstøl, før vi tok fatt på ferden opp mot Kjerag. Og jeg må si jeg ble overrasket - turen var tøffere enn forventet. De første 200 metrene var regelrett klatring opp glatte steiner, og det var laaangt ned ... Skalv litt der. Det var satt opp kjettinger å holde seg fast i og klatre ved hjelp av, men det var sleipt, glatt og tåkete, så var ikke bare bare. Vi brukte så rundt to timer på å komme oss opp på Kjeragplatået og deretter til bolten. De andre var tøffe og var ute på bolten, mens jeg var pyse (stolt og fornuftig sådan) og holdt meg unna. Det er jo fadern meg 1000 meter rett ned i fjorden under der! Kom oss deretter gradvis nedover igjen til Øygardstøl og deretter på ferja og tilbake til hytta. Var veldig slitne, men siden ene venninna mi hadde et ærend i Stavanger, ble vi andre med og tok et glass ved havna. Guri malla så godt vi sov den natta, Kjerag var tøff, men fin tur! Sov så lenge på lørdag, og våknet til strålende vær. Dette var dagen for Preikestolen, og det var en veldig fin tur. Gikk omtrent i kø oppover, men turen opp dit er veldig tilrettelagt for turister, og det er laget steintrapper i de verste stigningene. Ble litt obligatorisk bildetaking og liten pause på toppen. Følte meg mer trygg oppe på Preikestolen enn oppe ved Kjerag, men det er vel rundt 400 m i høydeforskjell, så kan vel ha noe med det å gjøre Etter at vi hadde gått ganske raskt ned igjen, fant vi en liten strand ved Lysefjorden, og ene venninna mi og jeg var såpass tøffe at vi skulle bade. Det var kaaaaldt, og jeg hyperventilerte og bar meg, men det ble bedre etter hvert. Og vi så sel! I vill tilstand! Det var gøy. Vi reiste hjemover ganske tidlig søndag morgen, og var framme etter rundt 9 timer i bil. Ganske slitne! Men jommen var det en flott tur, og jeg kan godt tenke meg lignende turer med mye gåing i fjell/skog senere, vi planlegger allerede mulig tur neste år Har siden da vært hjemme hos foreldrene mine, og kom tilbake med toget i dag. Har en hel del å ordne i løpet av de siste feriedagene, så skal nok ikke kjede meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 9. juli 2013 #1402 Del Skrevet 9. juli 2013 Howdy! Og velkommen tilbake! Høres ut som du har hatt en fin tur Prekestolen er en drøm for meg og, høres enklere ut enn Kjerag, selv om sikkert begge deler er verdt å få med seg. Er vel litt godt å komme hjem og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #1403 Del Skrevet 9. juli 2013 Ja, jeg må innrømme at det er veldig godt å komme hjem. Det holder med et par dager hos foreldrene mine, så er jeg nokså lei. Lite å finne på der. Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er hjemme oftere, siden de jo bare blir eldre og de setter pris på at jeg er hjemme en gang i blant, men jeg blir fort lei av å være der. Så det er godt å være tilbake i tigerstaden igjen. Enda litt ferie igjen, gudskjelov for det. Håper været holder! Har jo nettopp skyet over og begynt å regne nå, men krysser fingrene for bedre vær i morgen og de neste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. juli 2013 #1404 Del Skrevet 10. juli 2013 Høres ut som om du hadde en fin tur på vestlandet. Du har ferie ut denne uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 10. juli 2013 #1405 Del Skrevet 10. juli 2013 Har vel vært på stranda i dag du? Misunner deg som har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #1406 Del Skrevet 11. juli 2013 Oppe og hopper! Stått opp tidlig både i går og i dag, kan ikke ligge på latsiden selv om jeg har ferie. I dag skal jeg vaske og rydde i leiligheten. Satser også på å få til en treningsøkt og å ligge litt i parken, ser ut til å bli en bra dag i dag også. Nå har desverre de fleste av vennene mine reist bort på ferie, så er vel fare for at jeg blir å nyte mitt eget selskap i dag. Men det går nok greit! Vurderer også å bake kanelsnurrer i dag eller en annen dag denne uka. Fant oppskriften på autentiske kanelsnurrer fra Åpent bakeri, så de mååå jo bare bakes en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. juli 2013 #1407 Del Skrevet 11. juli 2013 Ha en fin dag ute i sola!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #1408 Del Skrevet 11. juli 2013 Det ble kanelsnurrer i kveld. Og fytti søren, de var gode! Nå blir jeg feit. Søren og. Men nesten så det er verdt det, så gode var de. Oppskriften finner dere her: http://matmisjonen.wordpress.com/2011/11/04/verdens-beste-kanelsnurrer/ Bare 1 feriedag igjen nå. Snufs. Men jeg skal gjøre det beste ut av den. Skal stå opp tidlig og få mye ut av dagen. Trene og skal møte broren min og hans forlovede til en kopp kaffe. Og jeg håper været blir like bra som i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 11. juli 2013 #1409 Del Skrevet 11. juli 2013 Du er heldig som tåler boller og sånt! Håper du har hatt en fin cdag i sola Du har tross alt noen dager igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #1410 Del Skrevet 12. juli 2013 Fredagskveld hjemme. De fleste av vennene mine enten jobber eller har dratt på ferie. Jaja, jeg trives nå egentlig ganske godt i mitt eget selskap, så det går egentlig greit, selv om jeg kan bli litt rastløs Hentet meg ny PC på posten i dag - endelig! So far, so good, men jammen er det uvant med Windows 8. Det kommer lyder fra den som jeg ikke aner hvorfor kommer, og jeg skjønner ikke hvordan jeg lukker programmer eller noe. Jaja, det kommer seg vel! Har egentlig veldig lite planer denne helga. Ser jo ut som at godværet fortsetter, så får vel tilbringe litt tid i parken, samt trene en del! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. juli 2013 #1411 Del Skrevet 13. juli 2013 Ser ut av vinduet og det ser ut som finværet lar vente på seg i dag.. Kjedelig at alle vennene dine er bortreist eller jobber da.. Skjønner veldig godt at du er rastløs.. Kommer nok til å bli det selv i løpet av ferien.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 13. juli 2013 #1412 Del Skrevet 13. juli 2013 Ha en fin helg Vofsi! Og gratulerer med ny pc Jeg har også det problemet at alle venninnene mine er bortreist, så jeg henger med folk fra jobben og kompiser. Veldig overskyet i dag, hvor blir det av bikiniværet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. juli 2013 #1413 Del Skrevet 14. juli 2013 Hva skal du gjøre på siste feriedagen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 14. juli 2013 #1414 Del Skrevet 14. juli 2013 Ble det noe park life på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #1415 Del Skrevet 14. juli 2013 Ble litt parkliv i dag. Har brukt de siste dagene i hovedsak på å rydde opp hjemme, samt et prosjekt jeg har (på privat basis altså, ikke jobb), så har ikke følt at jeg har kunnet tatt meg så mye fri til å ligge i parken. Litt kjipt, men satser på at godværet fortsetter og at parklivet kan fortsett på ettermiddagene og kveldene selv om jeg er tilbake på jobb. I morgen blir det tilbake til striskjorte og havrelefse (eller havregrøt i mitt tilfelle ), og jeg har en joggeavtale med ei venninne kl. 06 i morgen tidlig - vi starter hardt ut ja! Har spist så mye sukker og dritt i ferien at det må tas affære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. juli 2013 #1416 Del Skrevet 15. juli 2013 Starter med hard trening med en gang? Håper du får en god start på jobb etter ferien!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 15. juli 2013 #1417 Del Skrevet 15. juli 2013 Wow, løping kl 6 hadde jeg aldri klart. Sprekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #1418 Del Skrevet 15. juli 2013 Mandagskveld, og jeg har sunket ned i sofaen. Gikk faktisk ganske fint å stå opp halv seks i dag, og vi hadde en fin joggeøkt. Følte meg svært sporty som var ferdig trent før halv åtte på første dag på jobb etter ferie Gikk greit å starte på jobb igjen i dag, forholdsvis myk start, men det ble plutselig ca en halv time overtid i dag. Dro rett i parken med venner, der vi drakk sangria - nam! Blåste en del, så ble ikke der så lenge. Må prøve å nyte disse fine sommerkveldene så mye det går an - selv om jeg er tilbake på jobb, er jo ikke sommern over ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 16. juli 2013 #1419 Del Skrevet 16. juli 2013 Liker innstillingen din! Sant at sommeren ikke er over selvom man har begynt på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anastasia Skrevet 18. juli 2013 #1420 Del Skrevet 18. juli 2013 Syns det er en helt annen stemning i Oslo på sommeren jeg Liker veldig godt å dra ut og ta et glass vin og sånn, er så mange rare folk i byen så jeg har underholdning! Håper du koooser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå