Gå til innhold

Earth hour. Slukket du lyset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mann på 46

:fnise:

Vi slukket lysene og tente masse levende lys. Koselig.

Så i stedet for å være tilnærmet karbonnøytral så bidro du heller til å øke klimagassutslippene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Slukket du lysene mellom 20.30 og 21.30 i kveld?

Midt under fotballkampen? Hallo???

Jeg har sparepærer, sparedusj, varmepumpe og hele pakken. Har også brukt gassovn i vinter, så her sparer vi alltid strøm. Å slå lyset av i en time ville ikke hatt noen betydning. Markeringen er grei nok den, men synes myndighetene heller burde iverksette reelle tiltak istedenfor å oppfordre til slike "feel good"-markeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Midt under fotballkampen? Hallo???

Jeg har sparepærer, sparedusj, varmepumpe og hele pakken. Har også brukt gassovn i vinter, så her sparer vi alltid strøm. Å slå lyset av i en time ville ikke hatt noen betydning. Markeringen er grei nok den, men synes myndighetene heller burde iverksette reelle tiltak istedenfor å oppfordre til slike "feel good"-markeringer.

Hvis du hadde vært registrert bruker, ville jeg gitt deg poeng for ditt innlegg. Det er nok andre tiltak som må til for at det skal bli noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, faktisk, men det var bare for at jeg var på jobb. hadde jeg vært hjemme hadde jeg ikke skrudd av lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Jeg gjorde ikke det.(var på konsert, der var forsåvidt det meste av lys slukket....men høyttalerne krevde sikkert sitt av energi).

Hadde nok ikke slukket lysene akkurat denne dagen for å markere - men har til gjengjeld brukt utallige timer på å fremme bruk av fornybar energi og minske bruken av fossil.

Det aller mest effektive hadde vært om industrien hadde slukket lysene i en time, eller om Norge gikk aktivt inn for å gjøre effektiviseringsmålet i EUs fornybardirektiv bindene. Det hadde spart 30% av Europas totale energiforbruk, det.

Et par lyspærer er jo helt meningsløst, og ideen om at tanken teller hjelper jo svært lite.

Det som virker er energiSPARING(bruke mindre totalt sett) som har konkret effekt på CO2-utslipp.

Hadde vært langt mer effektivt om man lot bilen stå en time, eller droppet shoppingturen til London.(flyturen, alt vaset man kjøper, all den langreiste maten man spiser etc etc....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten. Var ikke hjemme, og slukker da alt lys. Men ettersom mine to hunder bor i gangen, hadde jeg på lys for deres skyld der.

Tenker generelt på å slukke lys i rom jeg ikke er i. Har heller aldri temperatur over 20 grader i noen rom, foretrekker heller å sitte under pledd når jeg først er i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte hele greia siden jeg var i et selskap, men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det.

Vi prøver generelt å spare strøm hver dag, hele året. De fleste lyspærene i huset er uansett sparepærer og vi har varmepumpe (jordvarme) som står for oppvarmingen av huset og varmtvann. Vi har selvfølgelig ikke på unødvendige lys og lar ikke elektronikk stå i stand-by, bruker ofte "hurtigprogrammer" på klesvask og oppvask osv. Kan ikke si jeg har noe dårlig samvittighet for den ene timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaldt

Slukket du lysene mellom 20.30 og 21.30 i kveld?

Nei! Jeg skrudde på ALT av lys i ALLE rom. Det er med jord-timen som med vanlentine. Den betyr ikke noe særlig resten av året, og resten av året er jo nesten all tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er kjempeflink hele året jeg :takke:

Jeg også. Har vane med å slukke lys i alle rom der jeg ikke er, og hvis det er dagslys så er det som regel ikke på lys noe som helst sted, annet enn der jeg eventuelt sitter og leser/studerer.

Temperatur er familien min uheldigvis dårlige på, for de skrur opp hele tiden. Har begynt å ta tak i det.

Ellers glemte jeg faktisk earth hour i år, men har pleid å være med de andre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg skrudde på ALT av lys i ALLE rom. Det er med jord-timen som med vanlentine. Den betyr ikke noe særlig resten av året, og resten av året er jo nesten all tid.

Samme her! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørmålet er hvem kommer til å være med på Erna Hour? For å svare på topic, ja jeg slukket lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg sovnet jeg, men jeg har nå Earth Hour stadig vekk, skrur av alle lys og strøm, og koser meg med kjæreste, pledd og stearinlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...