Gå til innhold

Earth hour. Slukket du lyset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gikk meg hus forbi at det var earth hour i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke planer om å delta, så her ble ikke lysene slukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Nei, men mest fordi vi har lamper som bruker mer energi hvis jeg skulle skrudd dem på igjen enn hvis jeg lot dem stå på. Men mye lys var det ikke på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle lysene her i huset ble slått av + varmovner. Fant fram endel stearinslys som jeg tente istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg slukket lysene! Selv om jeg var alene hjemme og ikke var helt keen på det av den grunn.. :sjenert:

men satt i stuen med masse levende lys og surfet på telefonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg glemte hele greiene. Husket det i fjor.

Nå står det ikke mye lys på her til vanlig da. Aldri om jeg hadde slått av varmeovene. Er full vinter her fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg har ikke noen tro på aksjonen.

- For det første går kraftverkene på samme hastighet denne timen som i tiden før og etter, altså har det ingen praktisk betydning for utslipp og foruensning.

- For det andre har ikke de i u-land som kunne ha bruk for overskuddstrømmen denne måneden noen mulighet til å få den. Ingen strømledninger dit til landsbygda i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

For det første glemte jeg det, for det andre hadde aldri samboeren min gått med på det, for det tredje er jeg ikke helt overbevist om virkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

For det første glemte jeg det, for det andre hadde aldri samboeren min gått med på det, for det tredje er jeg ikke helt overbevist om virkningene.

Må du virkelig få lov til å slå av ett lys? :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig få lov til å slå av ett lys? :sjenert:

Haha, nei. Men jeg tipper han hadde blitt lettere irritert hvis jeg plutselig slo av lyset, når vi holder på med jobbing og er avhengig av lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er alene hjemme i kveld, og da er det litt skummelt å ha det mørkt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope!

Så Norge - Danmark kampen.

Vurderte å ta en time etter kampen, men kom i fare for å sette på Zodiac filmen, å har blitt redd nok med lysene på :P

Endret av Konstantin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi slo ikke av. Har aldri støttet Earth Hour. Vi sparer strøm hele året.

Blir provosert av de som oser selvtilfredshet ved å delta i Earth Hour, når de forbruker som tullinger resten av året.... Når disse klarer å slå av lys og utstyr på sine kontorer HVER DAG, tror jeg det hjelper mye mer enn om de sitter i mørket i en time av året. -Mens lyset har stått på på kontoret deres hele helgen....

Tror en holdingsendring på daglige vaner har mye mer å si for overforbruket...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på fest men hvis jeg hadde vært hjemme hadde jeg skrudd på ekstra mye lys bare på trass!! Noe så tåpelig, hva med å prøve å redusere industriutslipp i stedet? Litt mere nyttig for miljøet det kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en holdingsendring på daglige vaner har mye mer å si for overforbruket...

Trengs ikke holdningsendring på lys, men lysbrytere med IR-sensorer, som slukker og tenner lyset av seg selv, når der er folk i rommet. :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Signerer Trillrund..

Jeg sparer strøm hver eneste dag ellers i året, og er miljøbevisst av vane, så jeg dreit i Earth Hour. Her i Norge kommer en stor andel av strømmen fra fornybare ressurser, så... Det har veldig liten innvirkning på miljøet. Om alle derimot hadde latt bilen stå den timen eller kanskje en HEEEEEL dag, så hadde jeg nok heller vært mer tilfreds og deltatt villig (da jeg heller ikke har lappen :fnise: )

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampanjar som "Earth Hour" er viktig for å få folk til å endre haldning over tid. Det treng jo verkeleg ikkje å vere anten/eller, heller både/og. Vi er óg bevisst straumbruken heile året. Både på jobb og privat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...